W124 Mersumurheet pinoon

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

W124 Mersumurheet pinoon

Viesti Kirjoittaja pasik »

Pistetäämpäs murheet pinoon, ja katotaan sinne peilin toisellekkin puolelle. OM601 - 603 koneet on äärimmäisen kovia, mutta sattuu niitä poikimisia niillekkin.

Esim itselle kävi näin: MB250GD maasturi, ajettu n 320tkm hajosi 2 sylinterin mäntä. Tehtiin remppaa oikeen kunnolla mm uudet laakerit, kannen + lohkon oikaisu, 1 kpl uusi putki + 1 kpl uusi mäntä, uudet männän renkaat, jakopään kuluvat osat uudet jne. Laitettiin kone kasaan ja ongelmaksi jäi paineen muodostuminen vesitilaan. Kansi koeponnistettiin toiseen kertaan - > ei ongelmaa. Uudessa sylinteriputkessa oli hiushalkeama joka viittaa lohkon periksiantamiseen. Lohkon plaanaamisessakin oli ihmetelty lohkon "kieroutta". Itsellä meni hermot (ja rahat) rojektiin ja tuli haettua n 300tkm ajettu käytetty 250d kone nokalle. Jos joku tarttee 250D osaa niin kysykää.

Kertokaapa kokemuksianne kansi ym murheista.
Avatar
Tabuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 391
Liittynyt: To 16.10.2003 12:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Tabuli »

Onko sulla minkälainen alipainepumppu siinä?
Mulla ilmeisesti alipainepumppu sirisee vähän aikaa kun kierrokset tippuu tyhjälle käynnille?
Avatar
pasik
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 01.12.2003 15:00

Viesti Kirjoittaja pasik »

Pumppu on ehjä, ainoastaan nokkalaakerin ulkokoolissa on pieniä syöpymäjälkiä. Laitoin yhteystiedot yksityisviesti puolelle.
Matti R
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1653
Liittynyt: To 15.05.2003 11:00
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 Mersumurheet pinoon

Viesti Kirjoittaja Matti R »

pasik kirjoitti:
Aihe: W124 Mersumurheet pinoon

Pistetäämpäs murheet pinoon, ja katotaan sinne peilin toisellekkin puolelle. OM601 - 603 koneet on äärimmäisen kovia, mutta sattuu niitä poikimisia niillekkin.

Esim itselle kävi näin: MB250GD maasturi, ajettu n 320tkm hajosi 2 sylinterin mäntä. Tehtiin remppaa oikeen kunnolla mm uudet laakerit, kannen + lohkon oikaisu, 1 kpl uusi putki + 1 kpl uusi mäntä, uudet männän renkaat, jakopään kuluvat osat uudet jne. Laitettiin kone kasaan ja ongelmaksi jäi paineen muodostuminen vesitilaan. Kansi koeponnistettiin toiseen kertaan - > ei ongelmaa. Uudessa sylinteriputkessa oli hiushalkeama joka viittaa lohkon periksiantamiseen. Lohkon plaanaamisessakin oli ihmetelty lohkon "kieroutta". Itsellä meni hermot (ja rahat) rojektiin ja tuli haettua n 300tkm ajettu käytetty 250d kone nokalle. Jos joku tarttee 250D osaa niin kysykää.

Kertokaapa kokemuksianne kansi ym murheista.
OT: Joo näinhän se on että 124 on niin hyvä peli että murheita joutuu hakemaan maastureiden puolelta :wink: :lol:
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
Vastaa Viestiin