Onko lämmityslaitteen kennoissa eroa Suomi/Eurooppa
Onko lämmityslaitteen kennoissa eroa Suomi/Eurooppa
Terve,
tiedättekö tehdäänkö pohjoisen oloihin lämmityslaitteet jotenkin tehokkaammiksi kuin esim. Etelä-Eurooppaan tai muuhun Eurooppaan?
Voiko siten esim. uudehkossa tuontimersussa W220, W211 olla pienitehoisempi kenno kuin tänne normaalisti "suomiautona" rekisteröidyssä?
Jos niin miten asian voisi tarkistaa?
Jari
tiedättekö tehdäänkö pohjoisen oloihin lämmityslaitteet jotenkin tehokkaammiksi kuin esim. Etelä-Eurooppaan tai muuhun Eurooppaan?
Voiko siten esim. uudehkossa tuontimersussa W220, W211 olla pienitehoisempi kenno kuin tänne normaalisti "suomiautona" rekisteröidyssä?
Jos niin miten asian voisi tarkistaa?
Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
MB E300 TDT 1998
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Käsittääkseni kennoissa ym ei ole eroja. En ainakaan keksi äkkiseltään järkevää syytä miksi valmistajan kannattaisi käyttää erilaisia kennoja ym pohjolaan myytäviin autoihin.
Yleensä "arktinen varustelu" tarkoittaa penkinlämmittimiä, lämmitettäviä pesusuuttimia ym ym pikku kilhettä.
Yleensä "arktinen varustelu" tarkoittaa penkinlämmittimiä, lämmitettäviä pesusuuttimia ym ym pikku kilhettä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
- Porsche Cayman S-
Termari
Voi olla myös eri asteluvun termari. Lämmön pitää nousta selkeesti yli 80 asteen. Joskus tuontivehkeissä on termareita, joissa on liian matala lämpö. Termarit myös hajoo helposti. Mullakin hajos. Lämpö ei noussu enää yli 80-viivan. Pitää vaihtaa mahd. äkkiä, muuton karstottuu. Aivan selkee vaikutus myös lämppärin tehoon.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
minkäänlaista polttoaineen esilämmitintä en ole löytänyt
Kyllä esilämmitin on vakiona ruiskutuspumpun takapään sivussa ilmanpuhditajakotelon alla. Minulla on myös tuontiauto 300D vm -91.