Päästöistä..

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Päästöistä..

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Paljonkohan noi päästöt yleensä on ja mikä ihme niihin vaikuttaa. Mulla oli päästöt 0.37 :shock: :shock: . autolla ei ole ikää vasta kuin 20v. Ajettuna 557000. Edellisessä katsastuksessa päästöt oli 1.39. Keväällä on vaihdettu ilmanputsari ja syksyllä polttoaineensuodatin. Katsastusmies rupes tutkiin, onko mittari hajalla :twisted:. Katto aika pitkään sitä lukemaa nääs. Tiisseli autoon 20v. kuulemma uskomaton tulos. Onkohan tuo noin erikoista?
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
Make44
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Make44 »

Kävin leimalla viimeviikolla ja savutus/k-arvo: 0,91/2,50 @630/5100rpm
OM602/603 koneilla ei mahdotonta, kuten urbaanilegenda kertoo 'sen lähemmäksi ikiliikkujaa ei ihmiskunta ole päässyt'.
No joo, säännöllinen, hyvä huolto sen tekee ja 'ajoa Mersu kaipaa'eikä seisontaviikkoja.
nim. 250D 530tkm
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Entistä (W123 240D) käytin joskus leimalla ja päästöarvot oli 0,17.
No siihen oli tehty vast ikään koneremontti ja se selvittäkööt päästöarvot.

Mutta kyllä silloinkin K-ukko ihmetteli arvoja ja sano että hyvät on päästöt :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
mattipi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

lisäystä.

Viesti Kirjoittaja mattipi »

Niin tosiaan. Vissiin on kuitenni jotain vaikutusta kun mulla on automaatti. Jos on asiansa osaava pilkunviilaaja, niin ei kierrätä konetta ihan talla tiskissä. Joskus sain sellaisen tiedon että jengat nostetaan vain 2500 rpm. Ihme vaan että päästöt meni noin päin. Pitää sanoa sille tyypille, ettei mittarissa, kuten ei myöskään autossa ole mitään vikaa. Oli nimittäin tosissaan syyttämässä sitä päästömittaria :wink: .
Ennen ensimmäistä Mercedestäni autosta puuttui se jokin....
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

mun tdi ducato antoi viime mittauksessa lukeman 0.55... ja sitä nyt on sentään ruuvattu aika kovalla kädellä :D sen vois saada säädettyä lukemaan 0.2 tai alle (suuttimien vaihdolla helpostikkin, alkaa olemaan varmaan jo hieman hyvästä pois...), mutta ei sillä enää viitsis ajaa sitten...

katsastusmies kyllä ilmoitti viimeksi, ettei ne mittarit enää huomioi niitä "savuja" mitkä tulee kaasun helläämisen jälkeen, eli se selittää jotain tuon mun auton kohdalla, kun edellisellä kerralla oli hieman vaikeuksia päästä sen 3 alle :D

mutta sellainen 2 ja 3 välillä oleva arvo kertoo, että koneessa on hyvin voimaa ja kulutus pientä...
Vastaa Viestiin