
Mitä varusteita? (W126 560 SEL)
Mitä varusteita? (W126 560 SEL)
Mitä ihmeen nappeja tuossa keskikonsolissa on? Ja mikä on tuo vaihdekepin edessä? Olen nähnyt joskus jossain muussakin w126:ssa samanlaisen nappirivistön vaihdekepin edessä...


Tuossa tuhkakupin alla on suht harvinaisen tehdasasennetun autopuhelimen näppäimet. Koska niiden paikalla kuuluisi olla mm. penkinlämmittimien katkaisijat ym., ne on siirretty keskikonsolin lokeroon sijoitettuun "jatkopalaan". Taitaapa siinä olla lisäksi lisälämmittimen napit myös.
Huomioi käsinojan alla olevan autopuhelimen "upotus" jalopuiseen jatkopalaan. On muuten hyvin varustettu auto mutta hyvä on hintakin.
Huomioi käsinojan alla olevan autopuhelimen "upotus" jalopuiseen jatkopalaan. On muuten hyvin varustettu auto mutta hyvä on hintakin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Tässä esimerkissä on sähkölasit sekä lämmitys takaistuimessa. Lisäksi kuten näkyy, varusteena on myös Coupe-Sitzanlage eli jaettu, sähköisesti säädettävä takaistuin. Eli molempi puoli säätyy erikseen. Uskoisin niistä johtuvan nuo kolme erillistä nappia, viisaammat tarkentakoot.
Toinen vaihtoehtohan noissa oli että sähköllä säädettiin penkkimallin takaistuimen kallistusta, johon riitti 1 nappi.
Toinen vaihtoehtohan noissa oli että sähköllä säädettiin penkkimallin takaistuimen kallistusta, johon riitti 1 nappi.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Jep, kallis oli. Viimeisessä hinnastossa 1991 jos valitsit 500 SEL:n autoksi ja siihen erillisistuimet taakse, niin hinta oli tarkalleen 10% perusauton hinnasta.Eldorado kirjoitti:Muistaakseni oli aika suolaisen kallis lisävaruste tuo Coupé-Sitzanlage SEL-malleihin. Timohan se varmaan löytää sen hinnankin vanhoista hinnastoista...
500 SEL = 101 118 DM
SA 224 = 10 111,80 DM.
Eli kyseessä oli W126:n kallein lisävaruste. 560 SEL:n se maksoi alle puolet tuosta, koska siinä sähkösäätöinen penkki oli vakiona, ikäänkuin pohjana. Mitäköhän tuo on Suomessa maksanut...
Laitoin vielä kyselyn saks. foorumille noista ekstrakytkimistä, kiinnostaa itseäkin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ja huomatkaa, että tuossa viimeisessä kuvassa on lattialla nuo "korokepalat". Ne on kanssa olleet tyyriit palikat jalkoihin pyörimään...
Pitää vielä vähän taivastella tuota jorkan laittamaa kuvaa, että muuten on hanikoita ja namisguugeleita, mutta sitten on ihan karvalakkilämppäri...
Pitää vielä vähän taivastella tuota jorkan laittamaa kuvaa, että muuten on hanikoita ja namisguugeleita, mutta sitten on ihan karvalakkilämppäri...

Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Niin, 560:n karvalakki eli manuaali-ilmastointi.Mesedesi kirjoitti:Ja huomatkaa, että tuossa viimeisessä kuvassa on lattialla nuo "korokepalat". Ne on kanssa olleet tyyriit palikat jalkoihin pyörimään...
Pitää vielä vähän taivastella tuota jorkan laittamaa kuvaa, että muuten on hanikoita ja namisguugeleita, mutta sitten on ihan karvalakkilämppäri...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Asiasta mutta hieman asian vierestä, olikos aivan ensimmäisiin W140 koppaisiin tarjolla tuollainen manualli-ilmastointi, kun muistelen että olen nähnyt ainakin yhden -91 mallisen 140:n kojetaulun kuvan jossa on nuo säätörullat yms.?Timo L. kirjoitti:Niin, 560:n karvalakki eli manuaali-ilmastointi.
Yleensä kaikissa 140:ssä on vain ne nappularyhmät kolmessa osassa, eli onkos se nyt sitten ko. mallin ilmastointiautomatiikka.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Kumpikaan noista autoista ei kiinnosta: A) Ylihintaisia. B) Puuttuu varusteita mm. reiserechner yms...
Taitaa olla saksasta ostettu jo kaikki järkevän hintaiset/huippuvarusteilla olevat yksilöt? USA:sta näyttäisi löytyvän vielä hyviäkin yksilöitä kohtuu hintaan, vaikka päälle laskisikin kuljetukset, tullit, verot yms.
Saattaa kuulostaa siltä että kävelen pikkurilli pystyssä katsellen 560 mersuja, mutta olen nähnyt aivan tarpeeksi mersuja (ollut 17 mersua), joissa on kojelaudassa kolme kytkintä: hätävilkut, takalasinlämmitin ja sisävalo...

Taitaa olla saksasta ostettu jo kaikki järkevän hintaiset/huippuvarusteilla olevat yksilöt? USA:sta näyttäisi löytyvän vielä hyviäkin yksilöitä kohtuu hintaan, vaikka päälle laskisikin kuljetukset, tullit, verot yms.
Saattaa kuulostaa siltä että kävelen pikkurilli pystyssä katsellen 560 mersuja, mutta olen nähnyt aivan tarpeeksi mersuja (ollut 17 mersua), joissa on kojelaudassa kolme kytkintä: hätävilkut, takalasinlämmitin ja sisävalo...

No ensimmäisissä W140:ssahan oli lämmityslaite...Eldorado kirjoitti:Asiasta mutta hieman asian vierestä, olikos aivan ensimmäisiin W140 koppaisiin tarjolla tuollainen manualli-ilmastointi, kun muistelen että olen nähnyt ainakin yhden -91 mallisen 140:n kojetaulun kuvan jossa on nuo säätörullat yms.?Timo L. kirjoitti:Niin, 560:n karvalakki eli manuaali-ilmastointi.
Yleensä kaikissa 140:ssä on vain ne nappularyhmät kolmessa osassa, eli onkos se nyt sitten ko. mallin ilmastointiautomatiikka.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
[quote="jorkka"]Kumpikaan noista autoista ei kiinnosta: A) Ylihintaisia. B) Puuttuu varusteita mm. reiserechner yms...
Kiinnostus heräsi, että mikä se sellainen lisävaruste tuonikäisessä autossa on. Löytyi kun haulla haki. Hienosti piilotettu kojelautaan, ettei äkkiseltään sitäkään huomaa. ( Ajotietokone ) Samiseen kohtaan varmaan W140 on saatavissa vastaava laite ??
Mutta eihän siinä vielä kaikkea, mitä Mersusta löytyy. Yhden 560 SEC AMG:n pääsin näkemään Saksassa tuttavallani, jossa oli kaikki tehtaan mahdolliset varusteet. Sen olisi saanut aikoinaan ostaa 30000 Saksanmarkalla.
Siinä oli muistaakseni sellainenkin erikoistoiminto kuljettajan istuimessa, joka kääntyi sähköllä ovipanelin kytkimestä 90 astetta poikittain autoon sisälletulon helpottaimseksi, ja sekin muistilla. Tietysti ortopedinen ja kaikki muutkin toiminnot sähköllä ja muistilla.

Kiinnostus heräsi, että mikä se sellainen lisävaruste tuonikäisessä autossa on. Löytyi kun haulla haki. Hienosti piilotettu kojelautaan, ettei äkkiseltään sitäkään huomaa. ( Ajotietokone ) Samiseen kohtaan varmaan W140 on saatavissa vastaava laite ??
Mutta eihän siinä vielä kaikkea, mitä Mersusta löytyy. Yhden 560 SEC AMG:n pääsin näkemään Saksassa tuttavallani, jossa oli kaikki tehtaan mahdolliset varusteet. Sen olisi saanut aikoinaan ostaa 30000 Saksanmarkalla.
Siinä oli muistaakseni sellainenkin erikoistoiminto kuljettajan istuimessa, joka kääntyi sähköllä ovipanelin kytkimestä 90 astetta poikittain autoon sisälletulon helpottaimseksi, ja sekin muistilla. Tietysti ortopedinen ja kaikki muutkin toiminnot sähköllä ja muistilla.
Viimeksi muokannut peikko, Ti 27.11.2007 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Löysin vanhan hinnaston vuodelta 93, siinähän on jo 140-koppaiset mutta sähkösääd. erillisistuimet taakse (koodi 224) S-sarjaan (ei 600) sai hintaan 60.700 markkaa ja 600-malleihin 52.500 markkaa. 140:ssa varusteen sai sekä lyhyt- että pitkäakselivälisiin malleihin. Autojen perushinnat vaihtelivat tuolloin välillä 658.200 - 1.719.200 markkaa. Eli aika kalliit penkit.Timo L. kirjoitti:Jep, kallis oli. Viimeisessä hinnastossa 1991 jos valitsit 500 SEL:n autoksi ja siihen erillisistuimet taakse, niin hinta oli tarkalleen 10% perusauton hinnasta.
500 SEL = 101 118 DM
SA 224 = 10 111,80 DM.
Eli kyseessä oli W126:n kallein lisävaruste. 560 SEL:n se maksoi alle puolet tuosta, koska siinä sähkösäätöinen penkki oli vakiona, ikäänkuin pohjana. Mitäköhän tuo on Suomessa maksanut...
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Mites tuota, ootko sellaista pidennettyä E-sarjan paavoa harkinnut, niitähän saa sillä 300TD tekniikallakin ja ihan kohtuu hyvin varustettuna? Ja amerikastahan on jotkut onnistuneesti ostaneet ilmeisesti autoja ihan suomeenkin?jorkka kirjoitti:Taitaa olla saksasta ostettu jo kaikki järkevän hintaiset/huippuvarusteilla olevat yksilöt? USA:sta näyttäisi löytyvän vielä hyviäkin yksilöitä kohtuu hintaan, vaikka päälle laskisikin kuljetukset, tullit, verot yms.
Saattaa kuulostaa siltä että kävelen pikkurilli pystyssä katsellen 560 mersuja, mutta olen nähnyt aivan tarpeeksi mersuja (ollut 17 mersua), joissa on kojelaudassa kolme kytkintä: hätävilkut, takalasinlämmitin ja sisävalo...
Ilmotteletko jos oot tuomassa autoa amerikasta, olen itse vähän haaveillut että jos saisin W123 korin mersun 200D tekniikalla tuotua?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Juuh sitä joskus nauroin kun oli tuollainen Coupe-Sitzanlage omassa 500 SEL:ssä että Vehosta sai niitä "tsau tulen vehosta" Hiivattiuunoja.Ja eipä niiden hinta kauas jäänyt tuosta 60tmk.Eli joko astuit Vehosta ulos kokonaisen "auton" kanssa tai pelkät takapenkit olalla "uudet kalusteet olkkariin"Eldorado kirjoitti:Löysin vanhan hinnaston vuodelta 93, siinähän on jo 140-koppaiset mutta sähkösääd. erillisistuimet taakse (koodi 224) S-sarjaan (ei 600) sai hintaan 60.700 markkaa ja 600-malleihin 52.500 markkaa. 140:ssa varusteen sai sekä lyhyt- että pitkäakselivälisiin malleihin. Autojen perushinnat vaihtelivat tuolloin välillä 658.200 - 1.719.200 markkaa. Eli aika kalliit penkit.Timo L. kirjoitti:Jep, kallis oli. Viimeisessä hinnastossa 1991 jos valitsit 500 SEL:n autoksi ja siihen erillisistuimet taakse, niin hinta oli tarkalleen 10% perusauton hinnasta.
500 SEL = 101 118 DM
SA 224 = 10 111,80 DM.
Eli kyseessä oli W126:n kallein lisävaruste. 560 SEL:n se maksoi alle puolet tuosta, koska siinä sähkösäätöinen penkki oli vakiona, ikäänkuin pohjana. Mitäköhän tuo on Suomessa maksanut...

W903
V126
W203
V126
W203
OK, vastausta tuli. Mitä ilmeisimmin ovessa on kytkimetjorkka kirjoitti:Olen etsimässä 560 sel (kaikilla?) varusteilla, joten rupesin taas selailemaan mobile.de...
Silmään osui tälläinen tapaus, mitä ihmeen hatikoita takaovi on täynnä?
-sähkölasi
-istuinlämmitys
-ekstralukuvalo kardaanin päältä (pöydälle)
-kytkimet oik. etuistuimen liikuttamiseen.
Coupe-istuimia liikutellaan istuimien välissä olevasta paneelista.
W126-foorumin ketju on täällä.
Mielenkiintoinen oli myös tuolla foorumilla oleva kuva takapenkiltä käsin liikuteltavan kattoluukun katkaisijasta...
Edit: Eli aika hankalaa voi olla sen "kaikilla varusteilla" olevan 560 SEL:n hankkiminen, kun on nuo Kundenwunsch-varusteet ym. Ja tietyt varusteet rajaavat toiset varusteet pois. Jos sanallisesti ajatellaan, koko termi on ikäänkuin käyttökelvoton etenkin näiden parempien Mersujen suhteen.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Käännä vaan puukkoa haavassa...Mihaline kirjoitti:Mites tuota, ootko sellaista pidennettyä E-sarjan paavoa harkinnut, niitähän saa sillä 300TD tekniikallakin ja ihan kohtuu hyvin varustettuna? Ja amerikastahan on jotkut onnistuneesti ostaneet ilmeisesti autoja ihan suomeenkin?

Kyllä niitä yhdeksän metriä pitkiä w210 300 TD mersuja on joka päivä myynnissä

Joskus saattaa jäädä nettihuutokaupassa toiseksi jopa 100 dollarin erolla...

Mitä? Tuohan alkaa jo kuullostaa ihan vastaavanlaiselta itkulta jota eräs paavo nurmi aikuisiin mersuihin vinksahtanut pussihousu itki vuoden 1981 W123 300CD:tä huudettaessa? Häviö tuli noin 3 minuutin ja 50$ erolla... Niitä kun oli täysinvarustettuna onneks ebayt pullollaan että ei ollut kun valkata, useat olivat jopa 80000 mailia ajettujakin kuten huudossa ollut yksilö...jorkka kirjoitti:Käännä vaan puukkoa haavassa...![]()
Joskus saattaa jäädä nettihuutokaupassa toiseksi jopa 100 dollarin erolla...(saattaa olla jopa omakohtaista kokemustakin)
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Onko kenelläkään kokemuksia noista coupen istuimista, millaiset ovat istua, tarkoitan siis SEL mallissa? Ovatko tarpeeksi pehmetä ja tukevat, päihittääkö SELin normiistuimen.
Pari kysymystä tuli mieleen, tarkentakaapa.
Siis w126 kohdalla coupepenkit taakse sai pelkästään SEL malleihin, saiko myös ennen faceliftiä? Saiko coupe-takapenkit jollain muulla verhoilulla kuin täysnahalla, eli saiko esmes MB-tex tai veluuri, kankaasta nyt puhumattakaan
w140 kohdalla coupe istuimet sai myös pätkämalleihin? Ja myös veluurikankaalla, ainakin on noita näkynyt nettiautossakin.
PS.millaiset on muuten w140 veluuripenkit istua? Näyttävät kuvissa jotenkin kovanoloisilta?
Pari kysymystä tuli mieleen, tarkentakaapa.
Siis w126 kohdalla coupepenkit taakse sai pelkästään SEL malleihin, saiko myös ennen faceliftiä? Saiko coupe-takapenkit jollain muulla verhoilulla kuin täysnahalla, eli saiko esmes MB-tex tai veluuri, kankaasta nyt puhumattakaan

w140 kohdalla coupe istuimet sai myös pätkämalleihin? Ja myös veluurikankaalla, ainakin on noita näkynyt nettiautossakin.
PS.millaiset on muuten w140 veluuripenkit istua? Näyttävät kuvissa jotenkin kovanoloisilta?
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Tämä musta yksilö meni puolaan, hävisin huutokaupan 300 dollarilla (tarjoukset piti jättää etukäteen)...
Ei pystynyt aiheuttamaan kosteutta kainalon pinnassa... (toinen kuva)
Valkea limo (alunperin w140) meni sitten jo huiman 1000 dollarin erotuksella jonnekkin...
Mutta onneks näitä on nettiauto pullollaan.
Näin meillä, ajellaan vaan 200 deellä, yhdellä vetävällä renkaalla
Ei pystynyt aiheuttamaan kosteutta kainalon pinnassa... (toinen kuva)
Valkea limo (alunperin w140) meni sitten jo huiman 1000 dollarin erotuksella jonnekkin...
Mutta onneks näitä on nettiauto pullollaan.
Näin meillä, ajellaan vaan 200 deellä, yhdellä vetävällä renkaalla
