w124 e200d egr
w124 e200d egr
miten tarkkaan ottaen egr:n poisto käytöstä pitäisi suorittaa kaikilta osin ja onko poistosta haittaa...
jos nyt oon ymmärtäny oikein, niin se egr on pakokaasun kiärrätys.
poistosta ei oo haittaa. no, päästöt saattaa nousta pikkasen, siitäkään en oo ihan varma. ainakin sellasta hyötyä siitä on, että imusarja pysyy puhtaana, eikä oo ihan karstassa. ja saattaa puloikas heppakin tulla lisää tehoo!
egr poistetaan sillain, tulpataan pakosarjan pualelta imusarjaan menevän putken lähtö. muistaakseni ainakin jossain malleissa sille lähdölle on viä joku oma (alipaine)venttiilisäkkin, ettei koko aikaa kiärrät paskaa. sen voi jumittaa kiinni. mutta helpointa on, kun tulppaa vaan ihan mekaanisesti sen kaasunvirtauksen tien.
poistosta ei oo haittaa. no, päästöt saattaa nousta pikkasen, siitäkään en oo ihan varma. ainakin sellasta hyötyä siitä on, että imusarja pysyy puhtaana, eikä oo ihan karstassa. ja saattaa puloikas heppakin tulla lisää tehoo!
egr poistetaan sillain, tulpataan pakosarjan pualelta imusarjaan menevän putken lähtö. muistaakseni ainakin jossain malleissa sille lähdölle on viä joku oma (alipaine)venttiilisäkkin, ettei koko aikaa kiärrät paskaa. sen voi jumittaa kiinni. mutta helpointa on, kun tulppaa vaan ihan mekaanisesti sen kaasunvirtauksen tien.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
egeri
ookkeipera8x kirjoitti:jos nyt oon ymmärtäny oikein, niin se egr on pakokaasun kiärrätys.
poistosta ei oo haittaa. no, päästöt saattaa nousta pikkasen, siitäkään en oo ihan varma. ainakin sellasta hyötyä siitä on, että imusarja pysyy puhtaana, eikä oo ihan karstassa. ja saattaa puloikas heppakin tulla lisää tehoo!
egr poistetaan sillain, tulpataan pakosarjan pualelta imusarjaan menevän putken lähtö. muistaakseni ainakin jossain malleissa sille lähdölle on viä joku oma (alipaine)venttiilisäkkin, ettei koko aikaa kiärrät paskaa. sen voi jumittaa kiinni. mutta helpointa on, kun tulppaa vaan ihan mekaanisesti sen kaasunvirtauksen tien.