Lähteekö diesel auto käyntiin hinaamalla/työntämällä?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
P. Lanttola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Su 07.12.2003 19:59

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

No ei sitä naftaa silti montaa senttilitraa sylinteriin kerkiä kertymään vaikka vähän suutin vuotaisikin tai hehkutus jäisi tekemättä.
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

P. Lanttola kirjoitti:No ei sitä naftaa silti montaa senttilitraa sylinteriin kerkiä kertymään vaikka vähän suutin vuotaisikin tai hehkutus jäisi tekemättä.
Niin, empätiiä. Ei se varmaan mitään aiheuta jos se lähtee en simmäisen 10sek aikana käyntiin mutta jos päälle sen sahaa niin voi olla jo löpöä putket ja palotilat täynnä.. :roll: Onkohan kellään tiedossa palotilan tilavuutta kun mäntä on yläkuolokohdassa ja sitten että paljon suutin ruikkaa keskimäärin ainetta männänpäälle :?: :roll:
Zinovjev
Mersumies
Mersumies
Viestit: 599
Liittynyt: Su 13.05.2007 22:59

Viesti Kirjoittaja Zinovjev »

Vitolator kirjoitti:Juuri tätä hain takaa, eli jos joka pytyn hehku on pimeenä, niin lähteekö käyntiin, eli ei lähde niinkö? Siis jos saan ymmärtää muiden viesteistä että hehkuja ei tarvitse ollenkaan jos vaan jaksaa hinkkaa akulla, niinkö?
Itsellä oli aikoinaan Diesel Nissan Sunny, josta oli kaikki hehkut pimeenä. Kuumana lähti hyvin käyntiin ja jos kone oli kylmä, sitä tarvi pitää roikan päässä useita tunteja, yleensä 5h. :P Käyntiin se kyl läks, mut tiedä sit mitä se teki koneelle. Korjasin sit parin kuukauden tuollaisen käytön jälkeen hehkut.
Vitolator kirjoitti:Kertokaa mikä on hehkun idea ja eroavaisuus bensa sytykseen?
Dieselhän lähtee käyntiin kun työntää, ei tarvii olla koneessa edes virrat päällä; tosin henkilöautoissa lienee joku kuristin joka estää polttoaineen syötön ja sitä vaaraa ei ole.

Koiviston auton entinen työjohtaja työpaikalla kertoi, että Koiviston autolla oli tapana (on vieläkin) pysäköidä linja-autoja halliin peräkkäin. Ja kuskit laitto aina vaihteen pykälään, jotta auto pysyy paikallaan. Kerran sit joku törmäsi viimeiseen linja-autoon ja se auto läks käyntiin, vaihde päällä, se törmäsi edelliseen ja sekin lähti käyntiin. Kaikki 7 linja-autoa läks käyntiin ja ensimäinen meni hallin ovesta läpi ja törmäsi sen takana olevaan kauhakuormaajaan; joka ei liikkunut ja pysähtyi siihen.
jounir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 157
Liittynyt: To 20.04.2006 11:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja jounir »

Mulla oli -99 C200CDI josta jai kerran webasto päälle päiväksi kun oli katkaisijan perässä, töistä lähtiissä sitten ihmeteltiin miten se saadaan käyntiin.Kaapeleita ei ollut, akku niin tyhjä että mittarin valot vaan kävi päällä. Sit sain kaverilta hinausapua mutta ei yrittänytkään käynnistyä. Kyllä sitä olisi saanut repiä maailman tappiin asti.
No onneksi pienen vartoomisen jälkeen tuli kaveri vanhalla mesellä ja sattui olemaan kaapelit niin läks heti käyntiin.
C220 CDI A -00
W124 300TD -92
W211 240 -02
Vastaa Viestiin