6mm elementtien hyödyt? (om603)

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

6mm elementtien hyödyt? (om603)

Viesti Kirjoittaja dansku »

onko kukaan varustanut pumppuaan 6mm elementeillä (om601-603) koneessa?

alkuperäisethän taitaa olla 5.5mm. eli onkohan ero havaittavissa kuinka suuresti?

paljonko on tehoa on mahdollista kutosilla saada, ja mikäköhän on max.syöttömäärä?

entä kalina kylmänä? 606:han on kutosilla varustettu, ja käy erittäin nätisti myös kylmänä. mitenköhän kutosilla käy 603:nen?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
ytte
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 168
Liittynyt: Ma 08.12.2003 15:37
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte »

Eikös vapari koneissa ole 5mm elementit ja turbossa vasta 5.5mm. Et nyt kysynyt tuota mut tarkensimpahan vaan. 6mm elementeillähän pääsee jonnekkin 280hp, että tokihan eroa on.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kalinaa ei tule 6mm tapeilla kun se on saman muotoinen kun vakio tappi.

603:sta saa irti sen 250hp.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Mulla on tuloillaan om602:seen vapariin 6mm elementit. Tarkoitus ois keretä tämän vuoden puolella vaihtamaan pumppu. Sitten voin tarkemmin ilmoitella vaikutuksesta.
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

joo.. olisi kiva kuulla millaiset vaikutukset on kutosilla, vaikka onkin vapari.

esim. tuleeko vaparistakin herkempi heti paikaltaan survatessa?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Eero H
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 15.01.2007 09:28
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Eero H »

Vähän lainaan aihetta. Käykö om 602:sen ja om 605:sen pumppujen elementit ristiin (om602:sen vaparin pumppu ja om605:sen turbon pumppu kyseessä)? Elementeissä on tietenkin millin ero, mutta olen ymmärtänyt että pumppu töissä elementit ovat työn hintavin osuus.
Viimeksi muokannut Eero H, Pe 04.01.2008 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

ytte kirjoitti:Eikös vapari koneissa ole 5mm elementit ja turbossa vasta 5.5mm.
Eikös ne kuitenkin ole saman kokoiset molemmissa. 5.5mm
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

Nyt on elementit vaihdettu ja ilme on tätä :D :D :D :shock: :D :D
Kiihytyvyyksiä en mittaillut, kun ei saatu softaa toimimaan kännykässä, mut kyllä tuntuu kiihtyvän ja kuleksivan paljon kepeämmin. Eli vääntöä tuntus olevan enemmän. Tankilla en oo vielä käyny, joten vaikutusta kulutukseen en tiedä ja nyt on tullu polettua aika raskaasti tuota, niin ei varmaan oo vielä seuraava lasku oikee kulutuksesta, mut katellaan pitkällä ajalla. Nyt vaan seuraavaksi mutkaa pellin alle.. :twisted:

Ai, niin. nuo minun tapit oli 250turbon sähköpumpusta..
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Nyt on elementit vaihdettu ja ilme on tätä
Mitä hintaluokkaa pelkkien elementtian vaihtotyö on? Mulla on yks ylimääränen sähköpumppu nii aattelin että josko :roll: ..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

MikkoH kirjoitti: Mitä hintaluokkaa pelkkien elementtian vaihtotyö on? Mulla on yks ylimääränen sähköpumppu nii aattelin että josko :roll: ..
Mahtaakohan om605sen elementti käyä 617 pumppuun? :roll: Alakas mulla olehen kones käyntikunnossa. 8)
MikkoH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 201
Liittynyt: Ke 21.12.2005 11:12
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MikkoH »

Soita ppd:hen ja kysy.. Saat multa pumpun edukkaasti, jos Eero ei innostu omaansa virittämään..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
juhaoh
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1817
Liittynyt: Su 23.05.2004 17:34

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

JuhoL kirjoitti: Mahtaakohan om605sen elementti käyä 617 pumppuun? :roll: Alakas mulla olehen kones käyntikunnossa. 8)
Ei ainakaan 617 turbon pumppuun.
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

ArPi kirjoitti:Nyt on elementit vaihdettu ja ilme on tätä :D :D :D :shock: :D :D
Kiihytyvyyksiä en mittaillut, kun ei saatu softaa toimimaan kännykässä, mut kyllä tuntuu kiihtyvän ja kuleksivan paljon kepeämmin. Eli vääntöä tuntus olevan enemmän. Tankilla en oo vielä käyny, joten vaikutusta kulutukseen en tiedä ja nyt on tullu polettua aika raskaasti tuota, niin ei varmaan oo vielä seuraava lasku oikee kulutuksesta, mut katellaan pitkällä ajalla. Nyt vaan seuraavaksi mutkaa pellin alle.. :twisted:

Ai, niin. nuo minun tapit oli 250turbon sähköpumpusta..
Ilmeisesti kävi "heittämällä" nuo elementit..??
Missä vaihdatit ja mitä kustansi??

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin