Neuvoja w124 300d turbon piristämiseen.

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
masa25
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 05.10.2006 00:38
Paikkakunta: Nokia

Neuvoja w124 300d turbon piristämiseen.

Viesti Kirjoittaja masa25 »

Veljen s350 st on vieläkin nipussa ja sen verran mukavat kyydit antaa että nyt olisi oman auton vuoro.
Eli auto 1991 300 turbo diesel. Jotain tietoja on kun on seurannut tota toista projektia mutta ajattelin kysellä mielipiteitä mitä omaani kannattaisi tehdä.

Eli pumppuu tulisi 7mm elementit.Joku iso cooleri ja sopiva ahdin. Pakosarja tehdään itse ja samoin pakoputki ja ahtoputket. Jos vaikka tehotavoite on 250-350hv niin mitä palikoita pitäisi laittaa että vehje toimisi/kestäisi parhaiten.

s350 on joku garretin gt40 ahdin(kiinteällä hukkaportilla ja jaetulla pakopesällä,muista mitoista ei tietoa),Alkup.putki 3,5" ja loppu 3" yhdellä vaimentajalla. Iso sisärivoitettu cooleri ja 63mm ahtoputket,pumppu 7mm mynä. Ahdo n.1.5bar.
Ainakin vielä nipussa ja hyvin tuntuu kulkevan,ja samat hilut varmaan olisivat aivan sopivat omaanikin mutta kyselen nyt jotain vihjeitä että omastani tulisi nopeampi...

Mikä ahdin olisi hyvä/paras tohon projektiin. Minkäkokoisia putkia kannattaa käyttää pakosarjassa,ahtolinjoissa ja pakoputkessa.
Ja kiitollinen muistakin hyvistä vinkeistä ja tietysti jos jollain on sopivasti myytävänä ahdin tai muuta sälää niin saa tarjoilla.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Kokeileppa hakua vaikka ensiksi... sillä pitäs löytyä suht paljon tietoa 8)
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
masa25
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: To 05.10.2006 00:38
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja masa25 »

Voi kuulu niiden tuntien määrää mitä täällä palstalla on tullut vietettyä :wink:
On vaan niin hidasta hommaa toi tiedon hakeminen ja vuosien varrella tuntuu tietämys parantuneen. Myös tietoja on vähän laidasta laitaan ja niin kyllä on näitä laitteitakin. Ajattelin vaan kysellä jotain neuvoja viisaammilta ettei tarvitsisi itse tehdä samoja virheitä...varmaan järkevintä olis jättää mersu räpeltämättä mutta tänään joku passatti palautti mut takasin tälle palstalle.
Sopivasta ahtimesta kaipaisin jotain tietoja,holsetteja ja garretteja tuntuu ihmisillä olevan ja 40 sarjalainen taitaa olla sopiva mun projektiin. Niitäkin vaan on niin monenlaisia ja itsellä tietämys on aikas heikko. Eli millasilla siivillä,ar:llä ja pakopesillä oleva olisi hyvä/toimivä..? Ja lisäksi putkien kokoihin olis kiva saada jotain faktaa tai tietämystä. Itse tehdään pakosarja,pakoputki ja ahtolinjat mutta olis hyvä saada tietoa niin tietää mitä kurveja rupeaa haalimaan. Täytyy varmaan jatkaa palstan selailua ja tehdä samanlainen kokoonpano kuin veljen laitteessa...
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Sellainen perus hx40 60/65 siivillä tai sitten pykälää pienempi HX35 vähintään 54/60 siivillä, pakopesiä 12-14 HX35:seen ja 16-17 HX40:seen

Itellä on ollut HX40 60/65 siivillä muistaakseni 17pakopesä joka on hukkaportillinen, 4" downpipe ja loput 3.5"
Ahtoputket kaikki 3" hyvin on toiminut
Vastaa Viestiin