om606 visko

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

om606 visko

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Eli om606 300turbos visko ropelli huutaa kokoajan. Oisko jollain hajua mikä ois vialla, vai onkohan visko tiensä päässä ?
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Ei hajua mutta jos remonttiin alat niin laita sähköflekti saman tien,mersun anturi maksaa 18e ja hyvä puhallin 100e, rele n.5e,ja vähän piuhaa +muutama tunti rakentelua.Näin tein omaani ja toimii ja lämpiää nopeammin.Visko on paljon kalliimpi kuitenkin.
Avatar
juk3
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Su 21.03.2004 15:19
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja juk3 »

Juu Juu täytyy semmonen sit varmaa nakertaa sinne :)
Kuljettimet
MB W447 Vito 116 4x4 Amg styling -18
MB W166 ML350 Amg styling black -12
MB W110 220d -63


ex meset
-MB W164 ML420cdi -07
-MB w166 ML350 Amg styling white -12
-MB W164 GL420cdi -07
-MB W639 Vito 120cdi -07
-MB W906 Sprinter 319cdi -10
-MB W164 ML320cdi 4matic -07
-MB w211 320cdi avantgarde amg styling -07
-MB w202 300 24v st -94
-MB Vito W639 111cdi -04
-MB w211 320cdi avantgarde -03
-MB w210 E55 amg -99
-MB w210 320 cdi avantgarde -00
-MB w210 300td avantgarde-98
-MB w124 300tdt st -91
-MB w124 ce 230 sportline -90
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Itselläkin suunnitelmissa jotain samansuuntaista. Nyt (pakkasilla) ei ole minkäänlaista lektiä eikä kyllä tunnu tarvivankaan! Mutta kesäksi...

Mutta tuosta käyttämästäsi anturista. Mikä anturi? Mihin autoon (Mersuun?) alunperin kuuluu? Toimiiko "järkevästi"? Eli lähteekö flekti pyörimään suunnilleen missä lämpötilassa ja milloin sammuu?
Mihin olet laittanut anturin?
Pumpun puolella konetta jakopään päässä kannessa on semmonen yksi reikä mihin olen suunnitellut... Vois onnistua kierteet kohtuudella.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2310
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Viesti Kirjoittaja cuuno »

:D ...tuossa tilanteessa kyllä visko on kunnossa :twisted: ...pikemmin etsisin vikaa niin sanotusta 100 asteen tunnistimesta (kannen etu kulmassa) :twisted: ...tätä veikkaan minä :wink:
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

[quote="Tenutähti"]Itselläkin suunnitelmissa jotain samansuuntaista. Nyt (pakkasilla) ei ole minkäänlaista lektiä eikä kyllä tunnu tarvivankaan! Mutta kesäksi...

Mutta tuosta käyttämästäsi anturista. Mikä anturi? Mihin autoon (Mersuun?) alunperin kuuluu?----Kyllä mersuun kuuluu aluperin. Toimiiko "järkevästi"?----Toimii. Eli lähteekö flekti pyörimään suunnilleen missä lämpötilassa ja milloin sammuu?----Lämpötiloja en nyt just enää muista.Mihin olet laittanut anturin?----sehän tulee 290.ssä alunperin termarin koppaan mutta laitoin sen letkun väliin ja kytkettiin vielä maadoittavaksi se anturi.Pumpun puolella konetta jakopään päässä kannessa on semmonen yksi reikä mihin olen suunnitellut... Vois onnistua kierteet kohtuudella.[/quote]-----Käy AD-varaosa maailmassa ja pyydä kattoon kirjasta siellä on tasan yksi mersun anturi oikeilla arvoilla ja maksaa sen 18e.Voin katsoa jos löydän sen tilauslapun niin laitan sulle sen anturin koodin tänne niin saat tilata sillä suoraan,se anturi ei ole varaosa maailman normaali hyllytavarassa mutta tilaavat sen jostakin kyllä
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Olis kyllä mukava! (Bomber4)

Joku suzukiin sopiva "kytkentäanturi" olis yks missä tuntuis olevan aika sopivan oloinen kierre. Uudenhan toki joutuisi suunnittelemaani paikkaan tekemään.
Kytkee päälle 93 asteessa ja pysäyttää 88... Miltä kuulostaa? Ei minusta aivan hullulta.
Turbodiesel... Eli ilmeisesti sais käydä vähän viileämpänä kuin vapari?

Termostaatti on muistaakseni ns. 80 asteinen. Alkaako termostaatti silloin avautua 80 asteessa vai onko se selällään siinä vaiheessa?
Olen käsittänyt että alkaa avautua ko. lämpötilassa. Eipä kyllä olis eka kerta kun olisin käsittänyt väärin!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79

Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Termari alkaa avautua siinä lämpötilassa, joka on kylkeen präntätty
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kierre tuossa anturissa on M14x1,5.Hain pulttikaupasta sopivan mutterin ja hitsasin sen siihen putkeen jonka laitoin letkun väliin.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Koodia lykkää..... Sähkötuulettimen kytkin 082-36250 sitten on toinenkin koodi M11004.Eiköhän noilla löydy.Niin hintana tässä varaosamaailman lapussa on 18,50e
Rassaaja
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 467
Liittynyt: Ke 28.04.2004 12:25
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Rassaaja »

Kuuluuko kunnossa oleva visko olla kuinkä väljä? Tarkoitan siis sitä, että jos heiluttaa ropellista niin saako olla klappia vai onko se merkki laakerin väljyydestä? Jos näin on niin pystyykö laakerin vaihtamaan?
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Mites ootte kiinnittänyt sähköflektin keulille? Voiko flektin ruuvata suoraan syyläriin kiinni vai pitääkö ruveta rakentelemaan reikärauta viritelmiä?
W210 300TD Avantgarde -97
Avatar
Bai3r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 57
Liittynyt: Ke 14.05.2008 15:59
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Bai3r »

Mulla on sähköflekti nyt kiinni ja ruuhkassa ajettaessa lämmöt nousee maksimissaan 90 asteeseen. Onko liian korkea lämpötila? Mulla on Passatin anturi siinä, joka kytkee flektin päälle 93 asteessa ja pysäyttää 87 asteessa. Onko anturin arvot hieman liian korkeat vai sopiva. Termari on 80 asteinen. Anturi on kiinnitetty alavesiletkuun.

Edit: Sainkin uutta tietoa eli mersun lämpömittarissa se eka viiva 80 asteen jälkeen on 90 astetta. Se viimeinen valkoinen viiva on vasta se 100 astetta, ja punainen 120. Eli näin ollen mulla lämmöt nousee maksimissaan 85 asteeseen mittarin mukaan ja siinä flekti lähtee pyörimään.
W210 300TD Avantgarde -97
Vastaa Viestiin