
26l sataselle!!??
26l sataselle!!??
moi! oisko kellää vastaavaa kokemusta auto on -88 300e. kulutus pomppas 26 litraan satasella tyhjäkäynti epätasaista ja jos painaa hieman kaasua kierrokset alkaa huopaamaan reilusti ja öljynpaine 1 ja 2hen väliin, korkeammilaa kierroksilla toimii tasaisesti....tulpat oli mustat eli merkki huonosta poltosta?...uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu... 

Kerropa sitten täällä kun vika selviää...itselläkin on kulutus 15 litran huonommalla puolella suht siististi ajaen jopa...tosin tulpat ovat siistit ja kone vetää kauniisti. Ainoastaan pientä sahausta tyhjäkäynnillä vapaalla.
Olisi kiva kuulla myös millaisia oireita muilla on ollut tuon lambda-anturin ollessa kyseessä?
Olisi kiva kuulla myös millaisia oireita muilla on ollut tuon lambda-anturin ollessa kyseessä?
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Re: 26l sataselle!!??
Annoitko jollekin KOROLLA kuskille apuvirtaa, vai jouduitko nöyrtymään itse??? Jos joku vaihtoehdoista osui oikeaan, niin vaihda ylijännitesuojaan sulake....... Ja tää on tää periteinen "uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu..."hemu82 kirjoitti:moi! oisko kellää vastaavaa kokemusta auto on -88 300e. kulutus pomppas 26 litraan satasella tyhjäkäynti epätasaista ja jos painaa hieman kaasua kierrokset alkaa huopaamaan reilusti ja öljynpaine 1 ja 2hen väliin, korkeammilaa kierroksilla toimii tasaisesti....tulpat oli mustat eli merkki huonosta poltosta?...uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu...
Eli kannatais varmaan käyttää josain asiantuntevalla korjaamolla, niin pääsis huomattavasti halvemmalla, kun tuolla perinteisellä itse opiskelulla..

Re: 26l sataselle!!??
Joo mennään kaikki veholle itkemään, eikä auteta ketään, jos sattuu olemaan vinkkejä ongelmiin... Samalla voitas varmaan kieltää kysely foorumissa.MikaH kirjoitti:Annoitko jollekin KOROLLA kuskille apuvirtaa, vai jouduitko nöyrtymään itse??? Jos joku vaihtoehdoista osui oikeaan, niin vaihda ylijännitesuojaan sulake....... Ja tää on tää periteinen "uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu..."hemu82 kirjoitti:moi! oisko kellää vastaavaa kokemusta auto on -88 300e. kulutus pomppas 26 litraan satasella tyhjäkäynti epätasaista ja jos painaa hieman kaasua kierrokset alkaa huopaamaan reilusti ja öljynpaine 1 ja 2hen väliin, korkeammilaa kierroksilla toimii tasaisesti....tulpat oli mustat eli merkki huonosta poltosta?...uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu...
Eli kannatais varmaan käyttää josain asiantuntevalla korjaamolla, niin pääsis huomattavasti halvemmalla, kun tuolla perinteisellä itse opiskelulla..
Aika monasti siellä huollossakin se vika etsitään kokeilu periaatteessa, myös veholla!
Ja sitten vähän asiastakin:
Onko kulutus sama 95 ja 98:lla?
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Re: 26l sataselle!!??
eipä ole vielä kertaakaan tuo ylijännitesuojan sulake palanu vaikka oon tosi useasti antanu virtaa muihin autoihin... sehän suojaa vaaan jotain oman auton sähköjuttuja. eli ei pitäs suuremmin vaikuttaa laturi->akku->toinen auto välilläMikaH kirjoitti:Annoitko jollekin KOROLLA kuskille apuvirtaa, vai jouduitko nöyrtymään itse??? Jos joku vaihtoehdoista osui oikeaan, niin vaihda ylijännitesuojaan sulake....... Ja tää on tää periteinen "uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu..."hemu82 kirjoitti:moi! oisko kellää vastaavaa kokemusta auto on -88 300e. kulutus pomppas 26 litraan satasella tyhjäkäynti epätasaista ja jos painaa hieman kaasua kierrokset alkaa huopaamaan reilusti ja öljynpaine 1 ja 2hen väliin, korkeammilaa kierroksilla toimii tasaisesti....tulpat oli mustat eli merkki huonosta poltosta?...uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu...
Eli kannatais varmaan käyttää josain asiantuntevalla korjaamolla, niin pääsis huomattavasti halvemmalla, kun tuolla perinteisellä itse opiskelulla..
Riikkaallahan se käy ja reilusti. Mitä llmeisimmin sähkö puoli rikastaa seosta. Se selviää, kun otat sen muutaman johdon tepselin irti määräjakajasta, koneen pitäisi käydä normaalisti tai laihalla. Jos näin vika on sähköissä.
Mittaappa varsin ruiskun lämpötila-anturi. Ainakin ässässä tuntuu menevän vanhenmiten. Tarkat ohmiluvut löytyy alan kirjoista Lainasin kerran kirjastosta noin 5kg kirjan. Se oli joku Fuel Injection systems ja siinä oli ihan tarkat ohmiarvot. Oikea arvo on huonolla muistilla muistellen 0 asteessa muutama kymmen ohmia. Kuitenkin homma pelasi niin päin, että mitä suurempi vastus, sitä kylmempänä boksi luulee koneen käyvän. Jos nykäiset johdon irti anturista se menee niin rikkaalle, ettei se edes käy. Toinen mikä pystyy seokseen vaikuttamaan on lambda-anturi, mutta en ole sitä koskaan rassannut. Eli en mene neuvomaan kun en siitä tiedä mitään. Tällä pitäisi päästä alkuun.
Mittaappa varsin ruiskun lämpötila-anturi. Ainakin ässässä tuntuu menevän vanhenmiten. Tarkat ohmiluvut löytyy alan kirjoista Lainasin kerran kirjastosta noin 5kg kirjan. Se oli joku Fuel Injection systems ja siinä oli ihan tarkat ohmiarvot. Oikea arvo on huonolla muistilla muistellen 0 asteessa muutama kymmen ohmia. Kuitenkin homma pelasi niin päin, että mitä suurempi vastus, sitä kylmempänä boksi luulee koneen käyvän. Jos nykäiset johdon irti anturista se menee niin rikkaalle, ettei se edes käy. Toinen mikä pystyy seokseen vaikuttamaan on lambda-anturi, mutta en ole sitä koskaan rassannut. Eli en mene neuvomaan kun en siitä tiedä mitään. Tällä pitäisi päästä alkuun.
Millaisessa ajossa tuo yli 15 litraa menee?Petri M. kirjoitti:Kerropa sitten täällä kun vika selviää...itselläkin on kulutus 15 litran huonommalla puolella suht siististi ajaen jopa...tosin tulpat ovat siistit ja kone vetää kauniisti. Ainoastaan pientä sahausta tyhjäkäynnillä vapaalla.
Olisi kiva kuulla myös millaisia oireita muilla on ollut tuon lambda-anturin ollessa kyseessä?
Myös täällä on välillä outoa suurentunutta kulutusta, mutta tuntuu vaihtelevan jopa eri tankkauksien välillä, jos polttoainemittariin on uskomista, välillä tuntuu joa 95 ja 98 käyttäytyvän eri tavalla.
Onko päästö arvot ok?
Meillä arvot olivat juuri tehdyssa mittauksessa hyvät.
Jos arvot ovat hyvin raameissa, ilmeisesti silloin kone/ruisku toimii oikeilla "säädöillä" vai voiko silti olla liian rikkaalla tms.?
Missäpäin tämä ruiskun lämpöanturi sijaitsee, ja onko imuilman lämpöanturi edelletys kylmässä ilmastossa, sitä kun ei ole asennettu ollenkaan, vai olisiko sitten jossain muualla, kuin imuilman putkessa?
Toinen vaiva mikä on ilmaantunut, on moottorin puutuminen kiihdytyksessä, ensimmäisten satojen metrien aikana.
Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, economy mittari menee punaisella tappiin ja veto loppuu. Tyhjäkäynti on ok, kun pysähtyy. Viittaisi bensan saannin ongelmaan, mutta mahtaisiko sittenkin olla yhteydessä tuohon kulutukseen myös... Vaiva ilmestyy max. 1-2 krt viikossa ja suht kylmällä koneella.
Viimeksi muokannut Kimmo S., To 01.01.2004 19:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Toi saattais johtua toimimattomasta sytytysennakon säädöstä tai pa-paineensäätimestä.ksutinen kirjoitti:Toinen vaiva mikä on ilmaantunut, on moottorin puutuminen kiihdytyksessä, ensimmäisten satojen metrien aikana.
Kone hyytyy kierroksiin eikä nosta niitä isommaksi, economy mittari menee punaisella tappiin ja veto loppuu. Tyhjäkäynti on ok, kun pysähtyy. Viittaisi bensan saannin ongelmaan, mutta mahtaisiko sittenkin olla yhteydessä tuohon kulutukseen myös...
Tai kaasuläpän asentoanturi rikki/säätö pielessä.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
http://www.users.bigpond.com/INTERJECT/Problem.htm
Tuolta vois löytyä jotain vinkkiä, jos jaksaa lontoota tavailla.
Edit.
Sama anturi antaa infoa myös sytytysboksille.
Olikos sulla kattia? Muistelisin että kat-mallissa ei oo imuilman lämpöanturia.
Tuolta vois löytyä jotain vinkkiä, jos jaksaa lontoota tavailla.
Edit.
Anturi tais olla kannen takapäässä 2-napainen.KSUTINEN kirjoitti:Missäpäin tämä ruiskun lämpöanturi sijaitsee, ja onko imuilman lämpöanturi edelletys kylmässä ilmastossa, sitä kun ei ole asennettu ollenkaan, vai olisiko sitten jossain muualla, kuin imuilman putkessa?
Sama anturi antaa infoa myös sytytysboksille.
Olikos sulla kattia? Muistelisin että kat-mallissa ei oo imuilman lämpöanturia.
-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Ajo on sekalaista ajoa - puolet maantietä ja puolet kaupunkia. Rauhallista ajoa. Näillä ilmoilla ei paljon kickdowneja heitelläksutinen kirjoitti:
Millaisessa ajossa tuo yli 15 litraa menee?
Myös täällä on välillä outoa suurentunutta kulutusta, mutta tuntuu vaihtelevan jopa eri tankkauksien välillä, jos polttoainemittariin on uskomista, välillä tuntuu joa 95 ja 98 käyttäytyvän eri tavalla.

Päästöarvot kohdallaan sekä Saksassa että Suomessa tehdyssä maahantulokatsastuksessa. Tietysti jollain tyhjäkäyntiarvoilla ei varmaan paljon ole sanomista kun ei tiedä seoksista kierroksilla ja veto päällä. Tulpat kuitenkin siistit. Ilman- ja bensansuodatin sekä tulpat vaihdettu tässä 5 kk:n sisällä.ksutinen kirjoitti: Onko päästö arvot ok?
Meillä arvot olivat juuri tehdyssa mittauksessa hyvät.
Jos arvot ovat hyvin raameissa, ilmeisesti silloin kone/ruisku toimii oikeilla "säädöillä" vai voiko silti olla liian rikkaalla tms.?
Jos bensankulutusta ei lasketa ongelmaksi niin moottori pelaa kuin unelma. On lähtenyt nyt käyntiin pakkasilla ilman lämmitystä vain avainta näyttämällä. Tietysti voisi vaivata hiukan enemmän tuo kulutus jos joutuisin ajamaan autolla työmatkaa joka päivä...
Edelleen olis hauska kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia tuosta rikkoutuneesta lambda-anturista ja sen vaikutuksesta kulutukseen ja päästöihin rikki ollessaan...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Omakohtaisia kokemuksia ei ole mutta löysin jotain tuoltaPetri M. kirjoitti:Edelleen olis hauska kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia tuosta rikkoutuneesta lambda-anturista ja sen vaikutuksesta kulutukseen ja päästöihin rikki ollessaan...
http://www.lambdasensor.com/main/mtypes.htm
Eli kulutus voi kasvaa 30%, sen kyllä mielestäni pitäis näkyä pakokaasuarvoissakin, korkee hc/co.
Suuri öljynkulutuskin voi pilata anturin

-Jani-
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
W124, W210, W163, W251
+Pari ajoneuvoa
Kiitos linkistä ja tiedosta Jani.
Täytyy perehtyä tuohon...itsellänihän oli tuo öljynkulutus huipussaan (1,5l/1000 km) ennenkuin vaihdatin venttiilivarren kumit jolloin se loppui.
Joten voipi olla että anturi olisi saanut hyvinkin siipeensä...

Täytyy perehtyä tuohon...itsellänihän oli tuo öljynkulutus huipussaan (1,5l/1000 km) ennenkuin vaihdatin venttiilivarren kumit jolloin se loppui.
Joten voipi olla että anturi olisi saanut hyvinkin siipeensä...
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kulutus toimimattoman lamda-anturin tapauksessa oli reilun litran koholla tavanomaiseen varovaisen tasaisen ajon maantiekulutukseen 10...11 l/100km verrattuna.Petri M. kirjoitti:ksutinen kirjoitti:
Edelleen olis hauska kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia tuosta rikkoutuneesta lambda-anturista ja sen vaikutuksesta kulutukseen ja päästöihin rikki ollessaan...
Käyntihäiriö vaivasi ainoastaan puolilämpimästä käynnistettäessä ja sen oireina oli hyytyminen elikkä moottori kävi tyhjäkäyntiä epätasaisesti liian alhaisilla kierroksilla. Ongelma poistui moottorin saavutettua normaalin käyntilämmön.
Co-pitoisuus oli koholla ollen n. 2 krt yli kohdallani sallitun 1.6% (muistinvarainen tieto).
Aika-ajoin moottorin tyhjäkäynti sousi kierroslukumittarin parin neulan leveyden verran. Tämä soutaminen poistui kokonaan lamda-anturin vaihdon jälkeen.
Nokkakulmamittarilla kuuma moottori x11 liittimestä tutkaillen 3+ ja 2- mittarin näyttö meni tyhjäkäynnillä n. 70%iin. Kaasun painalluksella mittari pomppasi n. 30% iin ja palautui vähitellen tuohon 70% iin (rikas seos)
Alkuperäislamda-anturin saa vähemmän merkkiliikkeestä n. 125 eurolla ja merkkiliikkeestä n. 205 eurolla.
/Jo vain
300 SE
Eipä ole tollaisesta tietoa...mulla yleisin valo on bensatankin merkkivaloksutinen kirjoitti:
Ei taida kovin yleinen valo olla vai

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Jos anturi tai johdot paskina, ruisku yrittää rikastaa tappiin, kunnes huomaa jonkin olevan vialla ja sitten käyttää jotain peruskäyrästöä ohjaukseen -> antaa myös joskun jonkin vikakoodin. Helpoin homma aloittaa tuosta lambda-anturista;Petri M. kirjoitti:Edelleen olis hauska kuulla jonkun omakohtaisia kokemuksia tuosta rikkoutuneesta lambda-anturista ja sen vaikutuksesta kulutukseen ja päästöihin rikki ollessaan...
Tuo lambdahan on passiivinen anturi, joka antaa vain jännitetiedon ulos. Etsi jostain tuo lambdan johto ja mittaa sieltä ajossa, mitä arvoja antaa. Netistä löytyypi nuo jännitearvot. Yleensä myös maajohto voi olla heikosti kiinni. Mittaa myös siis ruiskun ecun pään arvot ja maadoitus.
Tuossa on hieman hommaa, mutta tuon joutuu käytännössä ammattimieskin tekemään, mutta vain kovemmalla tuntihinnalla. Käytännössä tuo hommahan on teknisesti lähes sama, kuin taskulampun korjaaminen...
Tuossa linkki helppoon jännitemittariin ja jotain perusasiaa;
http://www.autospeed.com/A_0217/cms/article.html
ja sama kotimaisella;
http://www.siipicossu.com/seosmittari.htm
Noita mittareitahan ei tarvitse rakentaa, yleensä 6eur digitaalimittari ajaa täysin saman asian. Samalla systeemillä voi sitten etsiä muita anturivikoja tms.
Sami & BoNO 260SE A
Re: 26l sataselle!!??
Samaa mieltä, kun kerran tällainen foorumi on olemassa ja asiantuntemusta löytyy varmasti vähintäänkin saman verran kuin esim. täällä paikallisella Veholla noilta mopoviiksisiltä hondankorjaajilta niin miksi mennä maksamaan itsensä kipeäksi Veholle jos ongelmaansa saa apua täältäkin?ksutinen kirjoitti:Joo mennään kaikki veholle itkemään, eikä auteta ketään, jos sattuu olemaan vinkkejä ongelmiin... Samalla voitas varmaan kieltää kysely foorumissa.MikaH kirjoitti:Annoitko jollekin KOROLLA kuskille apuvirtaa, vai jouduitko nöyrtymään itse??? Jos joku vaihtoehdoista osui oikeaan, niin vaihda ylijännitesuojaan sulake....... Ja tää on tää periteinen "uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu..."hemu82 kirjoitti:moi! oisko kellää vastaavaa kokemusta auto on -88 300e. kulutus pomppas 26 litraan satasella tyhjäkäynti epätasaista ja jos painaa hieman kaasua kierrokset alkaa huopaamaan reilusti ja öljynpaine 1 ja 2hen väliin, korkeammilaa kierroksilla toimii tasaisesti....tulpat oli mustat eli merkki huonosta poltosta?...uudet tulpat ja johdot,öljyt.suodattimet vaihdettu ja sama jatkuu...
Eli kannatais varmaan käyttää josain asiantuntevalla korjaamolla, niin pääsis huomattavasti halvemmalla, kun tuolla perinteisellä itse opiskelulla..
Aika monasti siellä huollossakin se vika etsitään kokeilu periaatteessa, myös veholla!
Ja sitten vähän asiastakin:
Onko kulutus sama 95 ja 98:lla?
Ja taitaa tuota tietotaitoa olla täällä yhteenlaskien enemmän kuin Veholla, ainakaan tuossa paikallisessa pojat ei itse osaa enää tehdä edes minkäänlaista diagnoosia jollei tietokone näytä mitään vikakoodia.
Täytyy aina itse kertoa että mitä tällä kertaa tulee tehdä, aika onnetonta.
Kai siellä joku renkaantäyttö vielä onnistuu ja öljynvaihto mutta mitään vikaa en kyllä enää lähde korjauttamaan tuohon osoitteeseen jollei nyt jotain diagnoositesteriä satu tarvitsemaan.
Onhan siellä yksi mies sentään vielä joka kaivoi ensimmäiseksi virtakynän haalarin taskusta lähtiessään virtapiirin tarkistukseen.
Re: 26l sataselle!!??
Testerillä ne useimmiten tarkistetaan, sille että sinä ihannoit virtakynää enemmän kuin testeriä, noh sille ei mahda mitään =)Boss kirjoitti:
Samaa mieltä, kun kerran tällainen foorumi on olemassa ja asiantuntemusta löytyy varmasti vähintäänkin saman verran kuin esim. täällä paikallisella Veholla noilta mopoviiksisiltä hondankorjaajilta niin miksi mennä maksamaan itsensä kipeäksi Veholle jos ongelmaansa saa apua täältäkin?
Ja taitaa tuota tietotaitoa olla täällä yhteenlaskien enemmän kuin Veholla, ainakaan tuossa paikallisessa pojat ei itse osaa enää tehdä edes minkäänlaista diagnoosia jollei tietokone näytä mitään vikakoodia.
Täytyy aina itse kertoa että mitä tällä kertaa tulee tehdä, aika onnetonta.
Kai siellä joku renkaantäyttö vielä onnistuu ja öljynvaihto mutta mitään vikaa en kyllä enää lähde korjauttamaan tuohon osoitteeseen jollei nyt jotain diagnoositesteriä satu tarvitsemaan.
Onhan siellä yksi mies sentään vielä joka kaivoi ensimmäiseksi virtakynän haalarin taskusta lähtiessään virtapiirin tarkistukseen.
ja useimmiten Veholla huollettavat/korjattavat autot ovat uusia, niin siinä vaiheessa saa työntää virtakynän perseeseen =) (w211 esim )
toinen vaihtoehto, jos haluat käyttää virtakynää on se, että tutkit muutaman tunnin sähkökaavioita (mikäli sikäli on edes saatavilla), ja rupeat mittailemaan.
mitä tulee turhien osien vaihtamiseen, kyllähän sitä koitetaan välttää mahdollisimman pitkälle =)
oletko koskaan kokeillut lähteä pois paikanpäältä häiritsemästä ?Boss kirjoitti: ainakaan tuossa paikallisessa pojat ei itse osaa enää tehdä edes minkäänlaista diagnoosia jollei tietokone näytä mitään vikakoodia.
Täytyy aina itse kertoa että mitä tällä kertaa tulee tehdä, aika onnetonta.
joskus (yleisesti ottaen ) tulee näitäkin asiakkaita, mitkä kertovat mitä pitää tehdä autolle.
joskus on tehty mitä he ovat sanoneet .
tässä tosi tapahtumiin perustuva (muistikuvaan) keskustelu kaveri asentajani ja asiakkaan välillä.
- joo otappas poika se laturi pois, siinä on vika
- - pitäsköhän sitä kuitenkin tutkia ensin ?
- ei tarttee
-- ok (asentaja vetäsee laturin pois )
-- ok mitäs nyt tehdään, laturi on poissa ? eipä ollut siinä vikaa ??
- no ota startti pois, siinä sen on oltava
-- (asentaja vetäsee startin pois) no ei ollu tässäkään vika , mitäs nyt tehdään ?
- (tässä vaiheessa auton omistaja vittuuntuu, ja menee työnjohdon puheille)
- mikä tässä hommassa mättää, eikös sen vian pitäs selvitä kun tönäsee "johdot" kiinni autoon ?
johonka työnjohtaja ei osaa sanoa mitään. =)).
-- asentajaa rupee tutkimaan autoa testerillä
että näin meillä, entäs teillä =)
anteeksi tämä post oli "off topic" mutta katsoin tarpeelliseksi puolustaa vehon mainetta :-p
tai sen rippeitä.
ps: uusia nuoria asentajia on otettava taloon, (ja niitä otetaan nyt nimenomaan)
jotta saadaan vanhoilta parroilta tietoa heille.
itse ajelen polkupyörällä :D
Re: 26l sataselle!!??
Täytyy olla Jackin kanssa samaa mieltä,kyllähän se tietenkin itseään keljuttaa kun autoon tulee vika ja vie sen merkkikorjaamoon,ja siellä ei vika heti selviäkkään.Jack kirjoitti:Boss kirjoitti:
anteeksi tämä post oli "off topic" mutta katsoin tarpeelliseksi puolustaa vehon mainetta :-p
tai sen rippeitä.
.
On ne kuitenkin sen verran autot kehittyneet ja elektroniikkaa täynnä,ettei ne merkkikorjaamollakaan pysty 15 minuutissa vikaa selvittämään.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kyllähän sitä merkkikorjaamolle varmaan auton veisi vaikka lampun vaihtoon, mutta huoltojen tunti taksat eivät oikein houkuta....
Jos osa maksaa X ja huolto vähintään 100*X, niin tuolla 100*X rahalla ostaa vaikka puoli autoa uusia osia, jos sattuu "huollon" yhteydessä itse vähän erehtymään...
Uusissa autoissa tämä ei pidä tietenkään paikkaansa, mutta onneksi en sellaista omistakaan.
ps.alkaa aihe vähän karkaamaan käsistä taas..
Jos osa maksaa X ja huolto vähintään 100*X, niin tuolla 100*X rahalla ostaa vaikka puoli autoa uusia osia, jos sattuu "huollon" yhteydessä itse vähän erehtymään...

Uusissa autoissa tämä ei pidä tietenkään paikkaansa, mutta onneksi en sellaista omistakaan.
ps.alkaa aihe vähän karkaamaan käsistä taas..

Volvo 855 T-5R & V70R AWD