w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Ehtoota.
Osaako kukaan neuvoa mistä voi kiikastaa kun Messeri heittää tuulilasin huuruun ja nimenomaan Kuskin puolelta?
Kyseessä siis -87 w124 300kiisseli, ei ilmastointia mutta kuskille/apparille omat lämmönsäätimet ja on vielä siinä mielessä jännä systeemi että säätää itekseen lämpötilaa sen mukaan minkä asteluvun pyörittelet numikoihin, eli jonkun sortin "köyhänmiehenautomaatti-ilmastointi" ilman ilmastointia.. Eli siis jos avaat esim. ikkunan kylmällä ilmalla, alkaa vehkeet puhaltaan kuumaa ilmaa automaattisesti
Ei ole meikäläiselle ennen tullut vastaan moista systeemiä.
ilma joka pelmahtaa jossain vaiheessa ja heittää lasit huuruun, haisee samalle kun olisi kenno paskana mutta mistä voi johtua ettei apukuskin puolelle tule huurua? Tuskin kahta kennoa tuossa on?
Liekö tuossa mallissa raitisilmasuodatinta tai jonkun sortin suodatinta joka olisi voinut kostua juuri kuskin ilmantulon kohdalta?
Jos on suodatin niin missä päin sijaitsee. Olin katselevinani hanskalokeron taakse mutten mielestäni nähnyt mitään suodatinpoksiin viittaavaa. Jos on tuulilasin alareunassa pyyhkijän alla niin onko viisainta alkaa turaamaan konehuoneen puolelta vai onko vaihdettavissa sisältäkäsin?
Ikkunoiden huurtuminen alkoi tässä muutama päivä sitten ja aluksi vähän...sitten koko kuskin puoli huuruun.
kiitoksia.
Terv. Antti
Osaako kukaan neuvoa mistä voi kiikastaa kun Messeri heittää tuulilasin huuruun ja nimenomaan Kuskin puolelta?
Kyseessä siis -87 w124 300kiisseli, ei ilmastointia mutta kuskille/apparille omat lämmönsäätimet ja on vielä siinä mielessä jännä systeemi että säätää itekseen lämpötilaa sen mukaan minkä asteluvun pyörittelet numikoihin, eli jonkun sortin "köyhänmiehenautomaatti-ilmastointi" ilman ilmastointia.. Eli siis jos avaat esim. ikkunan kylmällä ilmalla, alkaa vehkeet puhaltaan kuumaa ilmaa automaattisesti
Ei ole meikäläiselle ennen tullut vastaan moista systeemiä.
ilma joka pelmahtaa jossain vaiheessa ja heittää lasit huuruun, haisee samalle kun olisi kenno paskana mutta mistä voi johtua ettei apukuskin puolelle tule huurua? Tuskin kahta kennoa tuossa on?
Liekö tuossa mallissa raitisilmasuodatinta tai jonkun sortin suodatinta joka olisi voinut kostua juuri kuskin ilmantulon kohdalta?
Jos on suodatin niin missä päin sijaitsee. Olin katselevinani hanskalokeron taakse mutten mielestäni nähnyt mitään suodatinpoksiin viittaavaa. Jos on tuulilasin alareunassa pyyhkijän alla niin onko viisainta alkaa turaamaan konehuoneen puolelta vai onko vaihdettavissa sisältäkäsin?
Ikkunoiden huurtuminen alkoi tässä muutama päivä sitten ja aluksi vähän...sitten koko kuskin puoli huuruun.
kiitoksia.
Terv. Antti
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Ainakaan vm. -91, ilmastoimattomassa 300:ssa ei ole raitisilmasuodatinta, tuskinpa siis vanhemmissakaan...?appana kirjoitti:Liekö tuossa mallissa raitisilmasuodatinta tai jonkun sortin suodatinta joka olisi voinut kostua juuri kuskin ilmantulon kohdalta?
Mulla vähän samaa vikaa, huurtuu tosin vain sivuikkunat, eikä pahasti nekään.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Niin,haiseeko sisällä nesteelle? Jos pitää sormia ilmasuuttimen edessä, tuntuuko sen jälkeen tahmeannihkeältä?
Haiseeko sormet?
Muullekin kuin
Ei ole tarvinnut syventyä 124:n putkiston kulkuun, mutta jospas se kenno vuotaa siihen kuskin puolen tuloputkeen, silloinhan huurtuisi vaan siltä puolelta..
Ehkä joku viisaampi osaa valaista..
Haiseeko sormet?
Muullekin kuin

Ei ole tarvinnut syventyä 124:n putkiston kulkuun, mutta jospas se kenno vuotaa siihen kuskin puolen tuloputkeen, silloinhan huurtuisi vaan siltä puolelta..
Ehkä joku viisaampi osaa valaista..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Ei siinä ole mitää ilmansuoratinta, joko kenno vuotaa tai sit ku kerra avaat ikkuna puhaltaa hyvin olisko takakontissa ilmausventtiilit tukossa ni ei kulje ilma autosta ulos ku ikkuna on kiini, jos su sormet haisee tai maistuu makealta ku pirät sormia ikkuna puhallussuuttumien likellä( mut muista että pirät sormet vaan siä , et oo sit lähelläkä likkaas) sillo kenno rikki



kolkutin
Kyllä siellä on kaksi eri kennoa ja samoin myös kaksi sähköistä vedenkiertoventtiiliä (akun etupuolella), mutta vain yksi lämpöanturi. Tällä tavalla on saatu kuljettajan ja vänkärin puolille mahdollisuus säätää lämpöä erilaiseksi. Joten on se mahdollista, että toinen kenno tai putken liitos vuotaa.
Ja tämä 80-luvun tekniikalla toteutettu systeemi myös toimii. Toisin kuin nykyajan hienot täysautomaattiset ilmastointi/lämmitysjärjestelmät. Niissä termostaattia pitää koko ajan säädellä ja kaasujalka on tulessa, mutta vasen käsi palelee. Lisäksi kostealla kelillä on akkunat huurussa ja kun laittaa huurteenpoiston päälle, niin tulee kuuma ja silmät kuivuu nopeammin kuin akkunat. Mersu ei ole kaikkein lämpimin auto, mutta yksi parhaiten ja tasaisimmin toimiva lämmitys siinä on...
T:K.K
Ja tämä 80-luvun tekniikalla toteutettu systeemi myös toimii. Toisin kuin nykyajan hienot täysautomaattiset ilmastointi/lämmitysjärjestelmät. Niissä termostaattia pitää koko ajan säädellä ja kaasujalka on tulessa, mutta vasen käsi palelee. Lisäksi kostealla kelillä on akkunat huurussa ja kun laittaa huurteenpoiston päälle, niin tulee kuuma ja silmät kuivuu nopeammin kuin akkunat. Mersu ei ole kaikkein lämpimin auto, mutta yksi parhaiten ja tasaisimmin toimiva lämmitys siinä on...
T:K.K
Nyt on saatu kokemusta kylmistä sekä kosteistakin säistä automaatti-ilmastoidulla W124:llä. Melko hyvin toimii, tosin huurtuu aika herkästi sivulaseistaan jos ei pidä sitä ilmanjakoa päällä siinä asennossa mistä antaa ylöskin. Mutta, niinhän se ohjekirjakin sanoo. Kuivilla keleillä vaan se jako sinne alas. Mutta, käynnistääköhän tuo asento ilmastointikompuran kuivatukseen, ainakin tuulilasin huurteenpoistoasennolla se sen taitaa tehdä? Pitääkin katsoa tuo juttu kun auto on nyt pyhät tallissa.k.k kirjoitti: Ja tämä 80-luvun tekniikalla toteutettu systeemi myös toimii. Toisin kuin nykyajan hienot täysautomaattiset ilmastointi/lämmitysjärjestelmät.
Mersu ei ole kaikkein lämpimin auto, mutta yksi parhaiten ja tasaisimmin toimiva lämmitys siinä on...
Niin, ja tuokin W124 automaatti-ilmastointi on 80-luvun peruja koska ainakin yhdessä 1988 300E:ssä sellaisen näin.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Ensimmäinen w124 siis kyseessä? Kaikki satalankut säätävät lämpötilaa juuri noin.appana kirjoitti:Kyseessä siis -87 w124 300kiisseli, ei ilmastointia mutta kuskille/apparille omat lämmönsäätimet ja on vielä siinä mielessä jännä systeemi että säätää itekseen lämpötilaa sen mukaan minkä asteluvun pyörittelet numikoihin, eli jonkun sortin "köyhänmiehenautomaatti-ilmastointi" ilman ilmastointia.. Eli siis jos avaat esim. ikkunan kylmällä ilmalla, alkaa vehkeet puhaltaan kuumaa ilmaa automaattisesti
Ei ole meikäläiselle ennen tullut vastaan moista systeemiä.
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9739& Höyrystimen vierestä kenno löytyyappana kirjoitti:mistä ne kennot mahtaa löytyä? tietysi jossain tosi PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIP! paikassa.
autodidakti
Taitaa ongelma kuitenkin viitata "närhenmuniin" tai niiden ohjaukseen eli lämmönsäätökiekkojen alla olevaan elektroniikkaan.Tästä on ollut monta topic'ia vuosien varrella.
Vilkaise myös kilpailevia sivuja, 'dealer' antaa hyvän ohjeen noitten säätöventtiilien putsaamiseen/jumiutumiseen.
http://www.mese.fi/forum/viewforum.php?f=54
Make44
Vilkaise myös kilpailevia sivuja, 'dealer' antaa hyvän ohjeen noitten säätöventtiilien putsaamiseen/jumiutumiseen.
http://www.mese.fi/forum/viewforum.php?f=54
Make44
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Kuinka paljon näissä on lämppärin kennoja mennyt? Omassa farkussa on nyt muutaman päivän aikana huomannut että välillä ohut huuru nimenomaan vänkärin puolella tuulilasia ja sivuikkunassa. Pakkasta on ollut kokoajan että tuskin on kosteutta mistään isommin saanut. Kuitenkaan glykoli ei haise. Tuntuu että huurtuu herkemmin jos puhaltaa kylmää. Eikö närhenmunat ole paluupuolella?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Ei ole lainkaan yleistä että 124 lämppärin kenno rikkoutuu, mutta on niitä joitain vaihdettu.
wiimax.fi
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Siinä käsityksessä olen itsekkin ollut että lujia ovat. Lämmintäkin tulee kummallekkin puolen tasaisen tuntoisesti.
Jos kuitenkin pitää vaihtaa niin mistä tiedän kumpi kenno käy kun auto on -90 ja sille vuodelle on tarjolla kahta mallia?
Jos kuitenkin pitää vaihtaa niin mistä tiedän kumpi kenno käy kun auto on -90 ja sille vuodelle on tarjolla kahta mallia?
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Huurtuuko kaikilla keleillä?...jos vain kostealla, niin tuulilaiskin voi vuotaa liimauksestaan.
Re: w124 300d Tuulilasi huurtuu KUSKINPUOLELTA
Nyt muutamana pakkaspäivänä vasta huomannut. Kuumaa kun puhaltaa täysillä niin huuru lähtee, mutta kylmällä ei. En sitten tiedä mitä siitä voi päätellä.
Audi S2
MB s124 om605
MB s124 om605