nyt tarvittaisiin hyviä neuvoja poskilaakereiden shimmilevyjen paksuuden määrittämiseksi kotikonstein.
Ohjeet tuon toteutukseen "oikein" on kyllä luettu mutta kun tuo "oikea" tapa vaatii jotain mittapalikoita joita ei taida ihan joka tallista löytyä...
varmaan vanhat asentajat ja suuremman kokemuksen omaavat henkilöt tuon shimmauksen tekee käsivaralta mutta kun ei moista kokemusta ole plakkarissa niin toivoisinkin ohjeita jos jollakulla olisi semmoisia antaa. Soittelin tuossa paikalliseen mersukorjaamoon. totesivat siellä etteivät sitä hommaa rupea tekemään vaan pitäisi lähettää helsingin veholle.
niin tuo shimmilevyn paksuus pitäisi määrittää myös pinion akselille...
sen verta hyvän hintaisia nuo laakerit tuonne perään että ei viitsisi puolen vuoden päästä olla tuota hommaa uudestaan tekemässä.
tuossa linkissä asiasta jotain juttua sujuvalla saksan kielellä
http://www.hehlhans.de/tipp74.htm
w460 perän shimmitys
w460 perän shimmitys
w460
Noista kuvista kattelin ja alko sen verran kiinnostamaan että arvelin kysyä täältä neuvoa. Saako mersuun erikseen tuota pinjonin akselia ja hammaspyörää? Ajatuksena olis että vanhaan perään pannaan uudet rattaat ja laakerit niin päästään halvemmalla kun virallisella vaihtoperällä?
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.