ML käyttöautona??

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

ML käyttöautona??

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Niin.
Tänään taas viimeksi tuli istuskeltua ML:n penkillä niin että vaahto valu suupielistä :shock:
Onko foorumilaisilla kokemusta/ omistaako kukaan diesel ML:ää?
Lähinnä kiinnostaa diesel veron määrä ja vakuutusten hinnat suhteessa esim. E270-väykkyyn?

Entäs auto muuten? Tiedän Cdi-moottorin jutut jo, mutta mites voimansiirto/ sähköt ja alustan vaivat? Entäs ruosteet kun kyse vain mersusta?

Kattelin tänään -05 mallista alle 100tkm ajettua 270:stä (liian kallis ja uusi mulle :oops: ) Mutta: Auto oli yliasti maalattua? oven pielessä helmassa ruostetta? ja silti hintaa yli 50k€ :shock: :shock:

Eli kokemuksia... varsinkin negatiivisiä jos on?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
kolarikalle
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 21
Liittynyt: To 21.12.2006 17:00

Viesti Kirjoittaja kolarikalle »

Meidän taloudessa ollu ML 270 CDI -00 kohta vuoden ja 65tkm hyvä on ollu. ainot viat on ollu ilmamäärämittari ja naftasuuttimen vuoto elikkä samat tyyppiviat kun esim E:ssä. Auto on omasta mielestä optimaalinen käyttis, voi lähteä mökille oli keli mikä vaan eikä tartte miettiä pääseekö viimesen pätkän perille vai ei. tavarat ja ihmiset mahtuu tohon tosi hyvin kyytiin.
naftaa kuluu noin 8-10l /100km, nafta vero tais olla 650e/vuosi, ja vakuutus maksut on yllätävän halvat summia en tosin muista. ainoa miinus mikä on tullu vastaan on renkaiden hinta. Kyllä seuraavakin auto mikä tähän taloon tulee on luultavasti ML kuhan noi W164 tulee sellasiin hintohin että on saumaa hankkia.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kiitos! ^^^ tuo ylläoleva ei ainakaan kuumetta vähentänyt :oops:
Renkaiden hintaa vähän arvelinkin korkeaksi ja toisekseen tuommonen melkein vaatisi vielä jotku isommat vanteet alle 8)
Joku mersupurkaamo??
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tehdäänkös kaikki ML:t muuten jenkeissä, vai kasataanko niitä myös Euroopassa?
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

JP74 kirjoitti:Tehdäänkös kaikki ML:t muuten jenkeissä, vai kasataanko niitä myös Euroopassa?
Täällä asiasta kokolailla yksityiskohtainen selvitys.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Juro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 29.08.2007 10:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Juro »

Käyttöautona on mielestäni ok, paitsi että luotettavuus on ongelma ja nimenomaan käynnistyvyys. omaani on nyt vaihdettu loputkin suuttimet
(185 tkm), kuukauden verran lähti hyvin käyntiin. tuleva talvi pelottaa kun ei taas tahdo käynnistyä vaikka ollaan vielä plussan puolella. testereiden mukaan vikaa ei ole. eli autolla pärjää jos ei tarvitse pysäköidä liian kauas pistorasiasta, mutta matkalle tällä yksilöllä ei voi lähteä koska sitä ei saa käyntiin (mökit, hotellien tai lentokenttien parkkipaikat esim). meillä hoidetaan matkat talvikaikaan vaimon volkkarilla ja neliveto jää omaan pihaan:)

Renkaiden hintaa en ole pitänyt pahana, ostopaikka vaikuttanee asiaan.
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

omia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Omassa bensamallissa (ML55 vm. 2001) ei ole ollut todellisia luotettavuusongelmia. Aina on auto liikkeelle lähtenyt ja perille on päästy.

Suurimman korjaukset omalta ajalta (2 vuotta): Alapallonivelet vaihdettiin 190 000 km:n kieppeillä ja oikeanpuoleiset katalysaattorit pettivät 180 000 km:n kohdalla.

Amerikan osien heikko laatu on silti näkynyt. Sähköikkunoiden kytkimet on uusittu ja etuoven lukko sekä kaukosäädettävä keskuslukitus on pettänyt. Mitään varoitusvalohelvettiä ei ole silti ollut, vaikka kaikki kovasti etukäteen varoittelivat.

Vanhan korimallin ML tarjoaa mielestäni 20-30 tonnin hintaluokassa paljon rahalle vastinetta. Tilava, mukava ja monikäyttöinen auto. Omaani olen ollut erittäin tyytyväinen.
Juro
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ke 29.08.2007 10:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Juro »

sähköpuolella on korjattu kaksi kertaa maastovälityksen toimimattomuus, ilmenee merkkivalon vilkkumisena kun virta pannaan päälle. Maastovälitys ei kytkeydy päälle johtuen jostain liitinviasta(?). tuon korjaaminen on maksanut alle satasen/kerta.

Lämmityksessä ilmenee joskus harvoin toimintahäiriö nollakelien lämpötiloissa, lämmintä ilmaa ei ala tulla vaikka ajaa 100 km. vika poistuu kun käyttää virrat pois. ilmeisesti joku ilmakanavan läppä jää väärään asentoon tms.

Xenonien polttimot vaihdoin itse, olivat kuitenkin eri tyyppiä kuin varaosakirjat ilmoittavat, joten ei kannata yrittää väkivalloin jos eivät mene paikoilleen helposti. kannassa olevat lovet ovat samanlaiset molemmissa tyypeissä mutta eri järjestyksessä.
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Jaa.... pitäsköhän itsekin alkaa miettimään ML:ää sitten.... :roll:
Mitäkä sillä saa vetää? Siis jarruttoman ja jarrullisen kärrin maksimipainot?
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
soikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 85
Liittynyt: To 19.04.2007 07:47
Paikkakunta: kymi

270 cdi

Viesti Kirjoittaja soikka »

01 270 CDI:n probuskassa lukee vedoista 3365 kg ja 750, jarruin ja ilman. Hyvä ja vankka auto vedellä, eri luokkaa kuin CRV:t tms. Hevostraileria kahdella hevosella on tullu vedettyä. Erittäin paljon henkilöautomaisempi kuin esim Mitsu Pajero.

Omalla tullut ajeltua noin 30 tkm, mittarissa 158.000 km laittamista ollut ;
- comandin GPS antenni, alkuperäinen katolla kaput, uusi e-baysta 40 €, sisälle asennettuna .
- etuakselistoon jotkut puslat, a 100 €
- normihuolto 450 € , jossa yksi hehku vaihdettu
- akku , 100 €.

Vähällä on päässy.. tosin auton mukana seuranneista germaania huoltokuiteista ( kaikki löytyy) näkee että autoa on huollettu ja laiteltu noin 3500 € edestä. Etujarrulevyt, palat ovat näköjään kulutustavaraa.

Samoin tuota ilmamassa-anturia sekä suuttimia täytyy nyt seurata jos kerran on tyyppivikoja.

Käyntiin lähtee kivutta, eberiä ei ole tarvinnu edes avuksi -10 c:ssa.

Muutoin auto on toiminut moitteetta, kulutus pyörii siinä 9-10 litran hujakoilla.

Kaikki välpät toimii, jopa tuo tuhkakuppi

Harkinnassa on laittaa potkua koneeseen täällä mainitun digituningin kautta..
MB Exät:
GLK 220 CDI BE 4matic 09
ML 270 CDI 01
E 220 CDI 00 farkku
E 250 D 89 farkku
E 200 D 90
E 200 D 86
220 D 78
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

Jeps, Ilmamassa-anturi täytyi omassakin vaihtaa välittömästi oston jälkeen ja jarrulevyt ja palat vaihdoin samalla.

Pelkäsin aluksi, että renkaiden ja jarrujen kuluminen olisi nopeampaa, mutta ei ne 20 000 kilometrin jälkeen ole vaihtokuntoon vielä menneet. Renkaat näyttää edelleen melkein uusilta. Mulla toi vuotuinen kilometrimäärä jää kymppitonniin, joten eipä renkailla, jarruilla ja bensankulutuksella ole niin suurta merkitystä muutenkaan. Isot 18" 285/50 renkaat ei ole kyllä niitä kaikkein edullisimpia...

Mielestäni ML kärsii syyttä suotta huonosta maineesta. Jostain syystä sitä verrataan laadussa ja ajo-ominaisuuksissa S-sarjan mersuun, vaikka sitä pitäisi verrata muihin maastureihin. BMW:n X5 on sille mielestäni ainoa varteenotettava kilpailija. ML on bemua huomattavasti tilavampi ja maastokykyisempi. Ja huonon maineensa vuoksi käytettynä aika paljonkin edullisempi.
Avatar
Mace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 71
Liittynyt: Ke 09.04.2003 08:04
Paikkakunta: Hyvinkää

ML 270 CDI

Viesti Kirjoittaja Mace »

Meillä on ollut nyt reilu 2 vuotta jokapäiväisessä käytössä ML 270 CDI vm. -03. Kilsoja on tullut vähän yli 30tkm. Kokonaiskilometrimäärä on 105tkm. Täytyy sanoa nyt että paljon tästä mallista mua varoiteltiin, mutta toistaiseksi autossa ei ole ollut yhtään mitään vikaa. Ainoastaan muutama palanut lamppu on pitänyt vaihtaa. Eli hyvin tyytyväinen olen ollut. Kolmen lapsen kanssa sitä osaa arvostaa tuota monikäyttöistä takapenkki/tavaratila-yhdistelmää.
Verot on tuossa yllämainitun mukaiset n.650€ vuodessa ja liikennevakuutus n. 1000€.
Omassa ajossani tarkka kulutuslukema on 10,2 l/satasella ja ajo on lähes pääsäntöisesti kaupunkivedätystä.
Erinomainen kaveri siis kaupungissa sekä mökillä!
Pekko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: La 02.04.2005 22:12
Paikkakunta: Häme

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Vajaat 2 vuotta on ML 270 CDI vm.2004 (Suomi-auto) ollut päivittäisessä käytössä. Kilometrejä mittarissa n.125 tkm, joista itse olen ajellut 70 tkm.
Kulutus on ollut 8-9 l/100 km, suurin osa matka ajoa noin rajoitusten tuntumassa. Vakuutukset aika edulliset, kun asuu ruutukaavan ulkopuolella (3-alue) yhteensä n.650 €. Verot yhteensä 839 €.
Perushuollot saman hintaisia kuin E-mallissa. Ruostuminen ei vielä ole tullut ongelmaksi.
Varsinaisia vikoja on aiheuttanut ainoastaan parkkitutkan anturit, niitä on vaihdettu 3 kpl. Boschin antureita 85 €/kpl+työt. MB:n CDI-moottorin tyyppiviat suuttimet, hehkut, anturit ovat vielä edessäpäin.
Lähtee pakkasella käyntiin yhtä hyvin kuin muutkin CDI-moottorit, kunhan ovat kunnossa.
Mukava ajaa tiellä ja kaupungissa. Mikään maastoauto ML ei ole, vaikka siitä Low Range löytyykin. Itsellä vielä toistaiseksi positiivinen kuva ML:stä.
Avatar
Avantgarde
Mersumies
Mersumies
Viestit: 814
Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
Paikkakunta: lappeen Ranta

Viesti Kirjoittaja Avantgarde »

Vajaat 2 vuotta on ML 270 CDI vm.2004 (Suomi-auto) ollut päivittäisessä käytössä.
Missä päin Suomea tuo ML on tehty? Meinaan, että moni Mersuja Suomessa tehnyt taho on päätynyt todellisiin vaikeuksiin verrattuna Saksa-mersuilla ajaviin veljiinsä!
Exät mersut: R550, C207, C220T, CL 500, S211 Kompressor, E270cdi TA, E240TA, E220TA, G300E, C180
mnuut
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 117
Liittynyt: Ke 01.02.2006 14:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mnuut »

No onhan noita ML-mersuja tehty monessakin paikassa. Omani on valmistettu sekä Alabamassa että Affalterbachissa :D
Vastaa Viestiin