Lämmitettävät suuttimet
Lämmitettävät suuttimet
Emantä ajeli Joensuuhun päin -93 124 250 D:llä kun yhtäkkiä rupesi tupruaamaan savua konepellin alta. Palokunta kutsuttiin paikalle ja huomattiin, että pissapojan suuttimet kärysivät. Palokunta yritti etsiä vikaa ja neuvoin puhelimessa katkaisemaan säiliöltä lähtevän letkun sähköineen. Katkaisiat kuitenkin säiliön lämmityksen letkut ! Eivät pojat taida paljon autotekniikkaa tunta.
Palokunta oli kuitenkin asiakasystävällinen ja tarjosi kyydin emännälle tenttiin yliopistolle aika vauhdikkaasti.
Piti ihan lähteä Kuopiosta asti selvittämään tilannetta. Onneksi sain letkun korjattua ja päästiin ajamaan takaisin. Otin opiksi ja katkaisen kaikista omista ja sukulaisten W124 :en pissapojan suuttimien lämmitysjohdot poikki.
Samana päivänä oli huonoa tuuria myös omassa CE300:ssa kun laturin jänitteen säädin petti ja auto jätti tielle. No oli halpa korjaus noin 30 €.
Harvoin sattuu samalle päivälle näin huonoa tuuria mersujen kanssa.
Palokunta oli kuitenkin asiakasystävällinen ja tarjosi kyydin emännälle tenttiin yliopistolle aika vauhdikkaasti.
Piti ihan lähteä Kuopiosta asti selvittämään tilannetta. Onneksi sain letkun korjattua ja päästiin ajamaan takaisin. Otin opiksi ja katkaisen kaikista omista ja sukulaisten W124 :en pissapojan suuttimien lämmitysjohdot poikki.
Samana päivänä oli huonoa tuuria myös omassa CE300:ssa kun laturin jänitteen säädin petti ja auto jätti tielle. No oli halpa korjaus noin 30 €.
Harvoin sattuu samalle päivälle näin huonoa tuuria mersujen kanssa.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Joku oikosulku suuttimien lämmitysvastuksissa, en ole aukaissut vielä niitä.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Re: Lämmitettävät suuttimet
Saman homman olen tehnyt kaikkiin 124:siin mitä minulla on ollut. Tai muistaakseni sieltä verhoilun alta löytyy oikein pistokekkin.kttopar kirjoitti: Otin opiksi ja katkaisen kaikista omista ja sukulaisten W124 :en pissapojan suuttimien lämmitysjohdot poikki.
Onpas jännää että noita kärähtää. Mikähän sen oikarin perimmäinen syy on, sinällään hieno varuste. Minun tietooni ei ole tullut tuttava- tms. piirissä vielä yhtään tapausta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Enpä ole itsekkään moisesta kuullut, ja vuodesta 92 ollu aina joku 124 alla. Kerran tosin lämmitettävä pissapojan vesiputki oli halki niin että poltti sulakkeen kun meni oikariin. Niin, luulis sulakkeen suojaavan oikosulun aiheuttaman käryämisen, vai olisko sulakkeisiin kajottu?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
On lämmitettävät suuttimet ja hyvin toimivat.Kaukkis kirjoitti:onkohan 201 sama systeemi :?:
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020