Automaatin luotettavuus?
Automaatin luotettavuus?
onko mersun automaatit kuinka luotettavia? Onko vanhalla mersun automaatti ja uudella sähköisellä laatikolla luotettavuus eroja? Olen hankkimassa c 250 TD vuosimalli 96 ja automaatti olisi mietinnässä.
- gulfstream
- Vakiokalustoa
- Viestit: 380
- Liittynyt: La 20.01.2007 16:32
- Paikkakunta: Espoo
Sähköohjatulle 5vaihteisella öljyn ja suodattimen vaihto teetettynä n200€. Kannattaa vaihdella n60tkm välein.
Luotettavuudesta en tiedä, mutta ainakin mukavampi ajella tuo sähköohjattu.
Luotettavuudesta en tiedä, mutta ainakin mukavampi ajella tuo sähköohjattu.
C250TD 97
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
[url=http://www.overdrive.fi/autovero50/][img]http://www.overdrive.fi/autovero50/autovero_bb.gif[/img][/url]
Vehon hintako?Masaman kirjoitti:Sähköohjatulle 5vaihteisella öljyn ja suodattimen vaihto teetettynä n200€.
Mba-autokorjaamo, Lahti (erikoistuneet mersuihin ja bemareihin)
Laatikkoöljy 5x12e/yht. 60e
Suodatin ja tiiviste 28e
Tunti töihin (45e), jossa ajassa vaihdettiin myös moottoriöljyt, suodatin ja muuta pientä

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 19
- Liittynyt: Pe 29.12.2006 00:18
- Paikkakunta: Kempele
Veholla oli vuosi sitten osat + työ 160 euroa(4l öljyä).Esa H. kirjoitti:Vehon hintako?Masaman kirjoitti:Sähköohjatulle 5vaihteisella öljyn ja suodattimen vaihto teetettynä n200€.
Mba-autokorjaamo, Lahti (erikoistuneet mersuihin ja bemareihin)
Laatikkoöljy 5x12e/yht. 60e
Suodatin ja tiiviste 28e
Tunti töihin (45e), jossa ajassa vaihdettiin myös moottoriöljyt, suodatin ja muuta pientä
JarkkoN kirjoitti:Eikös noissa alkupään sähköohjatuissa ole herkästi laakerivikaa?
Haulla varmaankin löytyy lisää tietoa. Nuo mekaanisesti ohjatut
ovat hyvin varmatoimisia.
E300TD kirjoitti:Eli automaattilaatikon 722.6:n "laakeriviasta täystuhoon"-ominaisuus. Mutta todellisuudessa nim. Jarkko S on näitten lootien kanssa kuningas. Olkaapa häneen yhteydessä.veskola kirjoitti:Minkä mallin automaatti oli se, jossa on se laakeri, jonka hajoaminen aiheuttaa täystuhon laatikossa. Tämän tietää tuo nimimerkki E300TD. Sellaista täystuholaatikon akselia tuossa juuri hipelöin Seinäjoella.
Niin sellaista kuulin, jotta se laakeri pitäisi vaihtaa ennen kuin se pettää niin pääsee vielä halvalla. Laitan YV niin saa Hra asiantietäjä vastata mikä laatikko se oli, minulla kun on hatara muisti.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Siinä automaattilaatikon öljynvaihdossa kannattaa olla tarkkana sen öljymäärän kanssa. Kävin itse noin kuukausi sitten vaihdattamassa vaihteisto- ja vetopyörästö-öljyt sekä automaattilaatikon öljynsuodattimen merkkikorjaamolla eli Veholla. Sielläkään asentaja ei tiennyt paljonko laatikkoon menee öljyä!!! Onneksi varaosapuolella oli osaava kaveri, joka tiesi öljymäärän. Sitä meni melko paljon, 8 litraa, olin itse vieressä "vahtimassa", kun homma tehtiin. MB:n vaihteistoja on monta eri versiota, joten öljymäärätkin vaihtelevat eri versioiden välillä. Samalla reissulla vaihdettiin myös termostaatti, lämpömittari nousi vajaasta 60:sta asteesta 80:n tienoille. Autoni on W 202 cdi farmari, vuosimalli -99 ja ajettu noin 370000 km.
Koko homma maksoi 340,- euroa.
Koko homma maksoi 340,- euroa.
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Pientä malttia ei tämä kuitenkaan mikään "find" palvelu ole!amgtoys kirjoitti:Kysynpä tässä jos joku tietäis ku kiihdyttään lähtee niin kolmoselle vaihtaessa ikään kuin heittää vapaalle eli kierrokset nousee ja sitten vasta vaihtaa.Jos nätisti ajaa niin vaihtaa hitaasti niinkuin kytkintä luistattais manuaalissa.Muilla vaihteilla ei ongelmaa! Missä vika? ja auto oli c36 amg

Kaikki ajallaan kyllä apu yleensä löytyy

Ja olisko luisto sulla tuossa 2-3:n välillä?
PS: lisää painetta lootaan.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei maksa mitään lisäät vaan painetta.amgtoys kirjoitti:joo tuossa 2-3 välillä se on. Miten tuo paineen lisäys tapahtuu? Onko kallista hommaa?
Eli se paineenlisäys tapahtuu kuskin puoletlta pienen kumi hatun alta.
Sen kumihatun alta löytyy pieni hahlo mihin tämä T kappale käy ja kun sitä pöyräytät "kiinnipäin" niiin paine lisääntyy. Ja kun löysäät niin paine pienentyy.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Onko tuolla paineen lisäämisellä mitään vaikutusta suorituskykyyn, vai lisääkö se vain öljynpaineita
Täytyy kysyä kun en taas ole mikään tekniikan ihmelapsi 


C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: Pe 07.12.2007 11:53
Automaatti
Olen ajellut automattilaatikolla vuodesta 86 ei ole ollut mitään,huolettu on kilometrejäkin kertynyt aika paljon sekä vosikassa että siviilissä paljon kaupunkiajoa Hesassa.Muilla on ollut huolia noiden riisikuppien automaatien kanssa ei taho japsi kestää
Luistavassa laatikossa voi olla kitkalevyt lopussa. Ne kannattaisi
vaihtaa ajoissa, sillä muuten saattaa kulua rautaakin ja korjauksesta
tulee kalliimpi. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin jarrupalojen kanssa,
jos päästää metallille saakka, niin voi mennä levytkin vaihtoon.
Itse vaihtotyö ei kai ole mikään kovin ihmeellinen homma, mutta
laatikon irrotus ja kiinnitys vie aikaa ja työn hinta tulee lähinnä siitä.
Oletko muuten kurkistanut laatikkoöljyihin? Jos laatikko luistaa, voi
öljy olla tummaa ja palaneen hajuista. Kannattaisi varmaankin vaihtaa
öljy ja suodatin laatikosta, vaikka sen luiston saisi kiristämällä pois.
vaihtaa ajoissa, sillä muuten saattaa kulua rautaakin ja korjauksesta
tulee kalliimpi. Kyse on vähän samasta ilmiöstä kuin jarrupalojen kanssa,
jos päästää metallille saakka, niin voi mennä levytkin vaihtoon.
Itse vaihtotyö ei kai ole mikään kovin ihmeellinen homma, mutta
laatikon irrotus ja kiinnitys vie aikaa ja työn hinta tulee lähinnä siitä.
Oletko muuten kurkistanut laatikkoöljyihin? Jos laatikko luistaa, voi
öljy olla tummaa ja palaneen hajuista. Kannattaisi varmaankin vaihtaa
öljy ja suodatin laatikosta, vaikka sen luiston saisi kiristämällä pois.