124 takaikkunat huurtuu
124 takaikkunat huurtuu
Onko jossain ilmankierrossa tukos?Kiitos
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Eihän sulla ole peräkontissa ne poistoläpät jumissa tai sit paljon tavaraa niitten edessä?
Senkin olen huomannu et jos lasit on sisäpuolelta kovinkin paskaset niin huurtuu melko helposti ja myös jäätyy samaten pakkasilla helposti.
Senkin olen huomannu et jos lasit on sisäpuolelta kovinkin paskaset niin huurtuu melko helposti ja myös jäätyy samaten pakkasilla helposti.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Ja ne takaikkunat huurtuu kostealla/pakkasella jos on enempi kuin kaksi ihmistä autossa/raamikasta väkeä edessä. Ilma ei pääse kiertämään niin hyvin paksujen pilarien takia. Ilmastoinnin kuivaustoiminto auttaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- harrikka95
- Mersumies
- Viestit: 643
- Liittynyt: Ma 19.11.2007 17:06
- Paikkakunta: Pohojanmaa
Re: 124 takaikkunat huurtuu
Onko suuttimet koelaudan päissä auki?scherer kirjoitti:Onko jossain ilmankierrossa tukos?Kiitos


Mercedes-Benz W212 E220CDI -11
onhan höyrysulkumuovit verhoilun alla
tallella ja kunnolla kiinni sekä ehjät?
niissä oleva vuoto aiheuttaa myös
helposti huurtumista.
tallella ja kunnolla kiinni sekä ehjät?
niissä oleva vuoto aiheuttaa myös
helposti huurtumista.
Nykyiset : W124 230TE -90
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Ford Transit 100L -89
Entiset :
W202 C180 -94
W124 200D -92
W201 190E -84
W126 300SEL -86
W124 E 200D -93
W124 300D -85
W124 200D -86
W123 230CE -82
+Iso liuta vääräuskoisten autoja
Jotkut sanovat, että kosteilla keleillä ja pikku pakkasella ne takapuskurin alla olevat poistoilman läpät jäätyisivät kiinni. Ne läpät on sivulle päin ja ne ovat niin keveät, että niiden tarkoitus on aueta sisältä tulevan ilman voimalla.
Ja jos talvella myös takana on usein matkustajia, jotka tuovat lunta lattialle eikä lyhkäisillä matkoilla se sulamisvesi ehdi kuivua, niin auton lämmetessä se kyllä aiheuttaa huurtumista. Mersussahan on puhallus myös takajalka tilaan, mikä tekee huurtumista jos lattiamatolla on vähänkin vettä.
T:K.K
Ja jos talvella myös takana on usein matkustajia, jotka tuovat lunta lattialle eikä lyhkäisillä matkoilla se sulamisvesi ehdi kuivua, niin auton lämmetessä se kyllä aiheuttaa huurtumista. Mersussahan on puhallus myös takajalka tilaan, mikä tekee huurtumista jos lattiamatolla on vähänkin vettä.
T:K.K
Apparin puolella oli mattojen alla vettä,jota on valunut ilmeisesti etuosasta tuulilasin liimauksista tai jostain muualta.
Onko etuosassa muita mahdollisia vuotokohtia kuin tuulilasi?
Kokeilin laittaa sisätilaan puhallusta vuotokohdan paikallistamiseksi,mutta en saanut saippuavaahtoa kuplimaan tuulilasinreunoilta(olisi ehkä pitänyt tukkia ilmanottoaukot).
Onko etuosassa muita mahdollisia vuotokohtia kuin tuulilasi?
Kokeilin laittaa sisätilaan puhallusta vuotokohdan paikallistamiseksi,mutta en saanut saippuavaahtoa kuplimaan tuulilasinreunoilta(olisi ehkä pitänyt tukkia ilmanottoaukot).
Onko neste puhdasta vettä vai jäähdytysnestettä? Lämmittimen vuotaessa tuleva pakkasneste saattaa haihtuessaan tarttua takalasiin kiinni muodostaen vaikeasti pyyhittävän kalvon. Pakkasnesteen tunnistaa yleensä myös tuoksusta.scherer kirjoitti:Apparin puolella oli mattojen alla vettä,jota on valunut ilmeisesti etuosasta tuulilasin liimauksista tai jostain muualta.
Onko etuosassa muita mahdollisia vuotokohtia kuin tuulilasi?
Kokeilin laittaa sisätilaan puhallusta vuotokohdan paikallistamiseksi,mutta en saanut saippuavaahtoa kuplimaan tuulilasinreunoilta(olisi ehkä pitänyt tukkia ilmanottoaukot).
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
- isovaalee300 td
- Sisäänajossa
- Viestit: 20
- Liittynyt: La 29.10.2005 17:22
- Paikkakunta: seinäjoki
Omassa autossamme "taistelimme" juuri saman vesiongelman kanssa, mutta kuljettajan puolella (todennnäköisesti sama rakenne apparin puolella). Tapauksessamme vesi tulvi jalkatilaan kynnyskotelosta, jonka kaksi ulos johtavaa poistoaukkoa (mustat läpivientikumit varustettuna kolmella reiällä) olivat vuosien saatossa tukkeutuneet. Kynnyskotelosta on kaksi aukkoa myös ohjaamon puolelle, joista etummainen sijaitsee n. a-pilarin kohdalla (raota jalkatilan sivuverhoilua ja koita sormella onko kynnyskotelossa "akvaario"). Mikäli kynnyksessä seisoo jatkuvasti vesi, se pääsee hölskymään ohjaamoon johtavista aukoista mattojen alle.
Takimmainen aukko ohjaamon puolelle on hieman b-pilarin takapuolella.
Asiaa ei selvitetty aivan loppuun asti, mutta kynnyskoteloiden kautta poistettava vesi on ilmeisesti sitä sadevettä, joka menee ilmanottoaukoista tuulilasin keskivaiheilla sisään. Joka tapauksessa ulos johtavien läpivientikumien irrotus, puhdistus ja kynnyskotelon huuhtelu lopetti tulvaongelman. Tässä tapauksessa auto on siis t-malli 124 vm:-95.
Takimmainen aukko ohjaamon puolelle on hieman b-pilarin takapuolella.
Asiaa ei selvitetty aivan loppuun asti, mutta kynnyskoteloiden kautta poistettava vesi on ilmeisesti sitä sadevettä, joka menee ilmanottoaukoista tuulilasin keskivaiheilla sisään. Joka tapauksessa ulos johtavien läpivientikumien irrotus, puhdistus ja kynnyskotelon huuhtelu lopetti tulvaongelman. Tässä tapauksessa auto on siis t-malli 124 vm:-95.