Viton uusi elämä

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viton uusi elämä

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

Juu-u...

Pitkän empimisen ja merkinvaihto suunitelmien jälkeen päätin antaa "Valkoiselle" paskahuussille vielä uuden mahdollisuuden. Vito kävi läpi pienen ehostuksen johon kuului seuraavaa;

-kannentiivisteen vaihto
-hehkutulppien vaihto
-ahtimen kunnostus
-iskunvaimentajat joka nurkkaan
-pakoputken takaosa
-moniurahihnan vaihto
-uusi laturi

...lisäksi uudet nastarenkaat (hakkapeliitta c, 215/65/16), öljynvaihto suodattimineen, vähän pesua, paikkamaalausta, massailua ja muuta ruosteen rapsutusta. ym...ym...

Vaikka pökäle olisi nyt oivassa myynti kunnossa, pidetään nyt itellään vielä vähän aikaa.....

Auto tuntuu kuin uudelta, kun suurimmat kolinat, surinat, sirinät ja pörinät vaikenivat. Uudet iskarit ja renkaat palauttivat mieleen myös sen, että tämä w638 on kuitenkin ihan siedettävä ajaa...

No mutta, uusia koitoksia kohti vanhalla sotaratsulla!

Hyvää joulua!
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Viton uusi elämä

Viesti Kirjoittaja veskola »

Ruuvasitko jo syöttöä alkuperäisestä...se on ehkä se suurin riemu, minkä Vitolla ajamisesta voi saada.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
vito500tkm
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1383
Liittynyt: To 27.07.2006 23:37

Viesti Kirjoittaja vito500tkm »

Riemuista toinen saattaa olla ajo-ominaisuudet matka-ajossa. (Ruuvatulla pumpulla tietenkin).
Ainakin itse pidän vitoa todella hyvänä matka-autona, kun alusta on kunnossa, säädössä ja koneessa poweria.

Minun vitolla alkaa yhdeksäskin henki olla lopussa.
Ei oikeen jaksa enää innostaa. . .
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

No niin sen ajo-ominaisuudet on kyllä minustakin ihan ,no ei huippuluokkaa, mutta erinomaiset. Itse olen ajanut vain alle 300 tkm ajetulla Vitolla, joten vanhemmista en tiedä. Hieno autohan se on :wink:

Parrhaat elämykset on tullut tuolla mynäpumpulla varustetulla Vitolla, ei muuta voi sanoa :roll:
vito500tkm kirjoitti:Ei oikeen jaksa enää innostaa. . .
Pitäsikös sun vaihtaa tuoreempaan..sama se on naistenkin kanssa, että ei mitään uutta :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

veskola kirjoitti:Pitäsikös sun vaihtaa tuoreempaan..sama se on naistenkin kanssa, että ei mitään uutta :roll:
Silloin tällöin kun ajaa vuokra-autolla niin taas se oma mersu tuntuu niin mukavalta.

:shock:






















Niin, siis tällä viikolla sain "alleni" Alfa 159 farkun Berliinistä :D .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Punisher69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 68
Liittynyt: Ke 05.10.2005 22:09
Paikkakunta: Joutseno
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Punisher69 »

niin...

Lukuisia kertoja on täältä tullut noita "ruuvaus-juttuja" lueskeltua, mutta pumppuun ei ole vielä tullut kajottua.

Kai sekin päivä vielä tulee....
Vito 110D
Tunturi Maxi
GasGas TX270
Honda CRF450R

"....HuH-HuH, olipas tiukka tilanne" -Kristian Voutilainen-
Vastaa Viestiin