Kävin luettamassa vikalistan Vitoon ja tuollainen löytyi eli C1401 abs-toimilaitteen painepumpun vika, paluutuottopumppu.
Hinta mersulla vaivaiset 2415 euroa. Mistä tällaista osaa kannattaisi lähteä etsimään halvemmalla? Käytettykin käy kunhan toimii.
Onko siis mitään keinoa saada korjautettua ilman henkilökohtaista konkurssia?
Viton abs-toimilaitteen painepumpun vika??
On kuulemma pirun vaikea löytää käytettyä toimivaa, olen meinaan ittekkin joutunut kyselemään...
No, hätä ei kuitenkaan ole onneksi ihan näin paha... se voisi olla pahempikin...
Eli sen moottorin voi purkaa ja vaihtaa sinne hiilet, koska ne sieltä on paskana jos siellä oikeesti vikaa on. jos autolla on ajettu "sopiva" kilometrimäärä ja se on seisonut liikkeessä jonkun aikaa niin pumppu voi olla lievästi jukelissa tai moottorissa niin paljon moskaa, että ei halua lähteä pyörimään.
Toi viton ABS-yksikkö on boschin ameriikanvaltakunnanyksikön tuotoksia, joten laatu voi olla ihan mitä hyvänsä. Kun luistonrajoitin toimii samalla pumpulla ja moottorilla, niin hiilet kuluu turhan nopeaan tahtiin... sprintterissä tämä oli kuulemma yleisempi ongelma...
Mutta nopein ja helpoin ratkaisu voi olla, että koputtelet sitä moottorin päätä jollain puukalikalla ja välillä laitat virtoja päälle ja samalla kuuntelet lähteekä moottori pyörimään. Mittaa myös tuleeko moottorille oikeesti jännite kun virrat laittaa päälle, vai onko vaikkapa pumppuyksikön sulake hapettunut tahi poikki.
Purkaamolta voi toki hakea varalle toisen pumppuyksikön moottoreineen, ja kunnostaa siitä moottorin, jonka voi sitte vaihtaa tilalle tuohon nykyiseen yksikköön... siis jos toi koputtelu auta...
paljonko tuolla vitollasi on ajettu ja onko se seisonut enne sinulle tuloa... ja milloin jarrunesteet on vaihdettu?
No, hätä ei kuitenkaan ole onneksi ihan näin paha... se voisi olla pahempikin...
Eli sen moottorin voi purkaa ja vaihtaa sinne hiilet, koska ne sieltä on paskana jos siellä oikeesti vikaa on. jos autolla on ajettu "sopiva" kilometrimäärä ja se on seisonut liikkeessä jonkun aikaa niin pumppu voi olla lievästi jukelissa tai moottorissa niin paljon moskaa, että ei halua lähteä pyörimään.
Toi viton ABS-yksikkö on boschin ameriikanvaltakunnanyksikön tuotoksia, joten laatu voi olla ihan mitä hyvänsä. Kun luistonrajoitin toimii samalla pumpulla ja moottorilla, niin hiilet kuluu turhan nopeaan tahtiin... sprintterissä tämä oli kuulemma yleisempi ongelma...
Mutta nopein ja helpoin ratkaisu voi olla, että koputtelet sitä moottorin päätä jollain puukalikalla ja välillä laitat virtoja päälle ja samalla kuuntelet lähteekä moottori pyörimään. Mittaa myös tuleeko moottorille oikeesti jännite kun virrat laittaa päälle, vai onko vaikkapa pumppuyksikön sulake hapettunut tahi poikki.
Purkaamolta voi toki hakea varalle toisen pumppuyksikön moottoreineen, ja kunnostaa siitä moottorin, jonka voi sitte vaihtaa tilalle tuohon nykyiseen yksikköön... siis jos toi koputtelu auta...
paljonko tuolla vitollasi on ajettu ja onko se seisonut enne sinulle tuloa... ja milloin jarrunesteet on vaihdettu?
vanttom kirjoitti:On kuulemma pirun vaikea löytää käytettyä toimivaa, olen meinaan ittekkin joutunut kyselemään...
No, hätä ei kuitenkaan ole onneksi ihan näin paha... se voisi olla pahempikin...
Eli sen moottorin voi purkaa ja vaihtaa sinne hiilet, koska ne sieltä on paskana jos siellä oikeesti vikaa on. jos autolla on ajettu "sopiva" kilometrimäärä ja se on seisonut liikkeessä jonkun aikaa niin pumppu voi olla lievästi jukelissa tai moottorissa niin paljon moskaa, että ei halua lähteä pyörimään.
Toi viton ABS-yksikkö on boschin ameriikanvaltakunnanyksikön tuotoksia, joten laatu voi olla ihan mitä hyvänsä. Kun luistonrajoitin toimii samalla pumpulla ja moottorilla, niin hiilet kuluu turhan nopeaan tahtiin... sprintterissä tämä oli kuulemma yleisempi ongelma...
Mutta nopein ja helpoin ratkaisu voi olla, että koputtelet sitä moottorin päätä jollain puukalikalla ja välillä laitat virtoja päälle ja samalla kuuntelet lähteekä moottori pyörimään. Mittaa myös tuleeko moottorille oikeesti jännite kun virrat laittaa päälle, vai onko vaikkapa pumppuyksikön sulake hapettunut tahi poikki.
Purkaamolta voi toki hakea varalle toisen pumppuyksikön moottoreineen, ja kunnostaa siitä moottorin, jonka voi sitte vaihtaa tilalle tuohon nykyiseen yksikköön... siis jos toi koputtelu auta...
paljonko tuolla vitollasi on ajettu ja onko se seisonut enne sinulle tuloa... ja milloin jarrunesteet on vaihdettu?
Vitolla on ajettu 230 000 km. Ei ole tietääkseni seissyt ennen mulle tuloa. Nesteiden vaihdosta en osaa kyllä sanoa mitään.