
Äänenvaimennin
Tehot nyt varmaankin nousisi, kun lasket sitä ahtopainetta "lähtötasoon".petska kirjoitti:Justii tuossa taas 4 tuntia värkkäsin pakoputken kanssa ja konttailin mersun alla otin ahistuksia pois ja siirsin takimmaista vaimentajaa taakse päin..
Jo silläkin asetuksella moottorin läpi menevän ilman määrä on noussut, eli mikäli ei savuta, niin voi pudottaa vielä alemmaskin.
Ylimääräisen paineen teko (ja ylimääräisen ilman kuljetus moottorin läpi) vaatii moottorilta ylimääräistä työtä, joka sitten "syö" tehoja.
Monta kertaa käy nimittäin niin, että kun pakoputken ahdistus lopuu, niin pakosarjassa paine nousee, johtuen lisääntyneestä ilman määrästä.
Noussut ahtopaine viittaisi juuri tähän.
Pelkällä käyrällä ajelu ei auta pakopaineisiin mitään.
Pakopaineen "nostatuskin" syö tehoja, siihenkin joutuu moottori tekemään kovasti ylimääräistä työtä.
Sanotaan nyt vielä tämäkin.
Vakioon, kunnossa olevaan pakoputkistoon ei vakio- tai lastutetussa autossa kannata mitään peruuntamattomia muutoksia ruveta tekemään.
Pelkkä pakoputkiston avarrus ei juurikaan auta, vaatii myös ahtimen vaihdon.
Siis koko pakopuolen avarrus, tai ei mitään, noin yksinkerataistetusti.
Tukossa oleva katti kannattaa tietty vaan puhkaista, uutta ei ole mitään mieltä ostaa.
Hukkaportiahtimilla varustetuissa autoissa kiinnittäisin huomiota myös siihen pakosarjaan.
Kunnollisen ja mahdollisimman laaja-alaisen toiminnan kannalta olisi kyllä tärkeätä saada ne pakopulssit "kuriin".
Siihen ei vakiosarjat pysty, niiden suunnittelussa on lähdetty aivan toisenlaisista lähtökohdista, siis kierrätyksn tarpeista.
Viisipyttyisessissä kait se meinaisi "käärmeenpesää", siis kaikki putket erikseen kollektorille asti.
Parillisilla sylinteriluvuilla laittaisin jaetulla pakopesällä olevan ahtimen, joka on toiminnaltaan ja periaatteeltaan paras.
Viisipyttyisiin niitä kait ei laiteta, en tiedä, kuvittelen vaan.
Kaikissa henkilöauton diiseleissä on pakonokan aukioloaika yli 180 astetta.
Tästä seuraa, että jo nelipyttyisessä moottorissa pakoventtiileitä on yhtä aikaa auki.
Ainoa keino estää pakopulssin "harhailu" vääriin paikkoihin on tehdä sellainen pakosarja, jossa jokainen pakopulssi menee omaa reittiään ahtimen pakopesään asti.
Jaetulla pakopesällä olevaan ahtimeen on mahdollista järjestää ne putkitukset niin, ettei pakopulsseilla ole mitään mahdollisuutta häiritä toisten pyttyjen toimintaa.
Siis "putkiparit" valitaan niin.
Käärmeenpesän kollektori ei siis ole teoriassa aivan yhtä hyvä, käytännön eroista en osaa sanoa mitään.
Tälläkin järjestelyllä saadaan moottoriin lisää ilmaa, ja boonuksena vielä ahdinkin toimimaan paremmin, monellakin tapaa.
Periaatteessa mottoriin menevään ilman määrän lisäykseen on siis "kaksi tietä".
Ensiksi, nostamalla ahtopainetta, ikäänkuin pakotetaan moottori nielemään enemmän ilmaa.
Mutta, ilman muita muutoksia järjestelmään, tämä tie on äkkiä kuljettu loppuun, ilman määrä ei lisäännykkään, vaikka paine nousee.
Ongelmat vaan alkaa kasaantumaan.
Tämän, lisääntymättömän ilman määrän näkee hyvin uudemmista autoista tarkkailemalla ilmamäärämittarin antamaa tietoa.
Toiseksi, parantamalla kaikin tavoin moottorin läpi menevän ilman "kulkureittejä".
Tämä vaatii tosin aikas paljonkin vaivannäköä.
Paine-erojen mittailu monesti auttaa erojen huomaamisessa.
Ahtopainetta ei tarvi nostaa, ilman määrä lisääntyy muutenkin radikaalisti.
Ilmamäärämittari on tässä hyvä.
Omien kokemuksieni mukaan tällä keinoin saadaan samalla ahtopaineella, ("näennäisesti" samalla ilmamäärällä), ilma riittämään lähes kaksinkertaisiin tehoihin alkutilanteeseen nähden, vieläpä hyvinkin vaatimattomilla "voimasauhuilla".
Siis lyhyesti.
Ahtopaine ei ole tärkeä, ilman määrä on ja ne eivät ole sama asia.
Korkea ahtopaine on periaatteessa "huono" juttu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
No mikset laita 2*2,5 tuumaa, sellainen pönttö mulla on suunnittelupöydällä. On luontevaa laittaa kaksi putkea samaan pönttöön kun sen yleensä tulee olla ovaalinmallinen.petska kirjoitti:kävi jo mielessä et pitänee summitilta tilailla 3.5 tuumaisia vaimentajia....
Siihen putkeen kannatta tehdä mutkia niin se ääni kun on typerä niin se lentää mutkassa keskipakovoiman ansiosta sinne vaimennusvillaan ja tukahtuu.
Eikä se koko ja paksuus ole kaikki kaikessa, putken poikkipinta-ala, sekä pönttö muodostavan jonkinlaisen resonaattorin, jota ei kannata virittää siten, että se alkaa resonoimaan käyttötaajuuden alueella.
Tulipas tuikulta pitkä juttu...täytyy oikein hakea kuppi kahveeta ja syventyä lukemaan...
...no niin, loppuhan se tarina

No niin, mutta juteltiinkin vaimentimista. Niin kannattanee sitä painetta kyllä laskea, sehän on nähty muutaman kerran jo.tuikku kirjoitti:Ahtopaine ei ole tärkeä, ilman määrä on ja ne eivät ole sama asia. Korkea ahtopaine on periaatteessa "huono" juttu.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
[quote="Matti.H"]Jaa pitänee käydä katsoon jos löytys,mutta en ole itse siellä nähnyt kuin 2,5tuuman.täällä pks:ällä.[/quote]
joo eipä niitä liikaa ole. lommilassa ei yhtään ja vantaalta vein viimosen
tosin sinne kyllä jäi niitä "metallin värisiä"
joo eipä niitä liikaa ole. lommilassa ei yhtään ja vantaalta vein viimosen
tosin sinne kyllä jäi niitä "metallin värisiä"
Viimeksi muokannut Lehtonen250, Pe 28.12.2007 20:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Tuikku kirjoittaa asiaa juu...justiin samoja havaintoja on täälläkin tehty ja painetta on jo pudotettu..varulta kun pakopaine mittari on lainassa ei tiedä missä mennään...ja ei niitä korkeita paineita tosiaan välttämättä tarvi riittänee tuo 1.5-1.7 aikalailla...mitä tällä hetkellä työntää... ja savua saadaan lisää kun käännetään ruuvista... mut se ei ole tarpeen...ajettu on isommilla pakopaineillakin ja 2bar ahdoilla...mut turbo on silloin jo aavistuksen pieni...eikä hyötyä...paitsi jos haluaa polttaa sulakkeen
mut seuraavaksi pitäisi mitata pakoputkessa vallitsevaa painetta... sitähän siellä ei tarvi....
palataampa pakoputkeen....joo mutkia on ja tiedossa on et mutkat sekoittaa ääni aaltoja ja vaimentaa niin kuin veskola mainitsikin ja seuraavaksi joko tehdään itte muutama vaimennin tai sitten ostetaan... sellainen kaksiputkinen pakoputkistokin kävi mielessä...mut voisi tekaista sitten seuraavan tuolla 3.5 tuumaisella
mut vaimentajat voisi olla ovaaleja ja sillee et reikäputki menee viistosti..ainakin se tenavan keskivaimentajan paikalle joutuu niin tekeen...kuulemma joku joskus farkkuun laitellut taka vaimentajaksi sellaisen poikittain ja oli kuminat vähentynyt...ja mutkiahan oli matkaan tullut....joku voi jo ihmetellä et kaikkea ne vihtiikin mut pakko sitä on tälläisen jästipään kokeilla ja todeta ite kun ei niistä esson baarin jutuista aina tiedä eikä sellinkään
Tuikku samalla kirjoitteli noista pakosarjoista niin sitäkin pitäisi miettiä ja ideoita kuunnellaan kun on tuo vara moottori joka pitäisi ottaa tuolta toisen auton keulilta pois ja siihen tehdä pakosarja...ja pakosarjan teossa justiin pitäisi ajatella noita aukiolo aikoja sun muita mut tiedä sitten...mut se sitten venttiilien lisäys remontin yhteydessä....ja vitos koneessa kuitenkin pysytään....mut kävi mielessä tehdä mahdollisimman lyhyt ja pieni tilavuuksinen pakosarja mut kuitenkin jouheva...
nyt on tällä hetkellä toi R-koneistuksessa hiettu nokkakeppi paikalla ja kun kerran kanttakin on oikaistu niin myöhäisellä vissiin mielessä kävi et pitäisi koittaa muuttaa nokan ajoituksiakin kokeeksi...lähinnä aikaistaa et heräisikö herkemmin...
meni hieman ohi aiheen mut ei kait se haittaa...

mut seuraavaksi pitäisi mitata pakoputkessa vallitsevaa painetta... sitähän siellä ei tarvi....
palataampa pakoputkeen....joo mutkia on ja tiedossa on et mutkat sekoittaa ääni aaltoja ja vaimentaa niin kuin veskola mainitsikin ja seuraavaksi joko tehdään itte muutama vaimennin tai sitten ostetaan... sellainen kaksiputkinen pakoputkistokin kävi mielessä...mut voisi tekaista sitten seuraavan tuolla 3.5 tuumaisella
mut vaimentajat voisi olla ovaaleja ja sillee et reikäputki menee viistosti..ainakin se tenavan keskivaimentajan paikalle joutuu niin tekeen...kuulemma joku joskus farkkuun laitellut taka vaimentajaksi sellaisen poikittain ja oli kuminat vähentynyt...ja mutkiahan oli matkaan tullut....joku voi jo ihmetellä et kaikkea ne vihtiikin mut pakko sitä on tälläisen jästipään kokeilla ja todeta ite kun ei niistä esson baarin jutuista aina tiedä eikä sellinkään

Tuikku samalla kirjoitteli noista pakosarjoista niin sitäkin pitäisi miettiä ja ideoita kuunnellaan kun on tuo vara moottori joka pitäisi ottaa tuolta toisen auton keulilta pois ja siihen tehdä pakosarja...ja pakosarjan teossa justiin pitäisi ajatella noita aukiolo aikoja sun muita mut tiedä sitten...mut se sitten venttiilien lisäys remontin yhteydessä....ja vitos koneessa kuitenkin pysytään....mut kävi mielessä tehdä mahdollisimman lyhyt ja pieni tilavuuksinen pakosarja mut kuitenkin jouheva...
nyt on tällä hetkellä toi R-koneistuksessa hiettu nokkakeppi paikalla ja kun kerran kanttakin on oikaistu niin myöhäisellä vissiin mielessä kävi et pitäisi koittaa muuttaa nokan ajoituksiakin kokeeksi...lähinnä aikaistaa et heräisikö herkemmin...
meni hieman ohi aiheen mut ei kait se haittaa...

Itse tein ja säästin
Kun R-koneistus hio nokka-akselin muuttiko ne ajoitusta vai lisäs vaan nostoa ?
Moni on tehny itse vaimentajia ja poraillu putkiin reikiä, ihmettelen miksi ette ole tehny vaimentajan sisäputkea reikäpellistä ,sitä saa 1.5mm-5mm reikäkoolla ja on sinkittyä, varmaan kestää ainakin yhtä kauan kun ne vaimentajan villatkin .
Kauhee homma siinä poraamisessa, ite porailin yhden yö vuoron 2.5 tuuman haponkestävää putkee, meni muuten repullinen teriä ja purkki leikkuu nestettä
Moni on tehny itse vaimentajia ja poraillu putkiin reikiä, ihmettelen miksi ette ole tehny vaimentajan sisäputkea reikäpellistä ,sitä saa 1.5mm-5mm reikäkoolla ja on sinkittyä, varmaan kestää ainakin yhtä kauan kun ne vaimentajan villatkin .
Kauhee homma siinä poraamisessa, ite porailin yhden yö vuoron 2.5 tuuman haponkestävää putkee, meni muuten repullinen teriä ja purkki leikkuu nestettä
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No mites tuo vakio pakosarja? jos oikein käsitin niin se on seuraava mikä ahdistaa? ja riittääkö että on vain avarampi vai mikä olis fiksuinta?
olisiko parasta vetää ne putket erillisinä sinne pakopesälle asti?
ja isompi ahdin isommalla pakopesällä oli siis tulossa joten pakopuoli olis noin muuten hallussa....?
olisiko parasta vetää ne putket erillisinä sinne pakopesälle asti?
ja isompi ahdin isommalla pakopesällä oli siis tulossa joten pakopuoli olis noin muuten hallussa....?
Miten ihmeessä sä yhdellä mutkalla pakoputkessa pärjäätvito500tkm kirjoitti:Minäkin innostuin hakemaan vitoon putken. Metri 3" putkea, 45 asteen käyrä, ja taitto-osa =46e. Vaimentimen käyn dyykkaamassa korjaamon roskiksesta. Joku sellainen sopivan kokoinen henkilöauton vaimennin. 3" reijät päihin ja reijitetty putki siitä läpi. Tzzz tzzz hitsaamaan


En mä usko, että kovin moni on viitsinyt porailla, taidan olla lähes ainoa. Noi tosimiehet veteli ne aina rälläkällä, ne sisäputket.sunbeam kirjoitti:Kauhee homma siinä poraamisessa, ite porailin yhden yö vuoron 2.5 tuuman haponkestävää putkee, meni muuten repullinen teriä ja purkki leikkuu nestettä
Itse tein poralla, koska halusin sen läpimenevän putken toimivan siinä kantavana rakenteena, kun ottaa tuosta mun pöntöstä kiinni ja lyö kalliota vasten, niin se ei taivu eikä mene poikki, ei nyt eikä vanhempana.
Toisaalta hain noilla erikokoisilla rei'illä ja niiden sijoittelulla tietynlaista epätasaista akustista rakennetta, joka ei resonoisi millään tietyllä taajuudella...voi olla pelkkää mielikutusta koko homma...mutta tokkopa sillä väliä. Taisi tunti tai pari mennä putken porailussa...multa olisi hitsatessa mennyt sama aika, siis reikäpellin hitsaamisessa paikalleen, eikä ole sitä mankeliakaan käytössä.
Tuo mun turailu on usein vähän samanlaista hommaa kuin hapettoman kuparin käyttö kaiutin kaapelissa, ei sillä ole mitään todistettua vaikutusta, mutta tulee niin pirun hyvä mieli itselle

Tuossa hommassa joutuu tekemään kompromissin. Periaatteessa olisi hyvä jos jokainen sylinteri kulkisi pitkän matkan yksinään ja päätyisi lopulta ahtimen siiven ylälaitaan...mutta pitkä matka tarkoittaa jäähtymistä...joka tarkoittaa että paine laskee, eli nopeus laskee. Sitten loppujen lopuksi se ahdin herää huonommin, mutta koneesta saa enemmän huipputehoa. Eikös olekkin inhaaLehtonen250 kirjoitti:No mites tuo vakio pakosarja? jos oikein käsitin niin se on seuraava mikä ahdistaa? ja riittääkö että on vain avarampi vai mikä olis fiksuinta?
olisiko parasta vetää ne putket erillisinä sinne pakopesälle asti?
ja isompi ahdin isommalla pakopesällä oli siis tulossa joten pakopuoli olis noin muuten hallussa....?

Kyse ei missään nimessä ole siitä, että ne pakosarjan putket olisivat alunperin liian pieniä, vaan pikemminkin, että putkien yhdistyessä eri pakokanavista tulevat pulssit tulevat toisiinsa nähden väärään aikaan, jopa sekoittuvat toisiinsa, ja joku voi jopa yrittää mennä toiseen sylinteriin, eikä ahtimen siivelle kuten ajatus on ollut. Painepulssi heijastelee esteistä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Tulee liian pitkä juttu ja asian vierestä, jos alan tässä selittämään.Lehtonen250 kirjoitti:No mites tuo vakio pakosarja? jos oikein käsitin niin se on seuraava mikä ahdistaa? ja riittääkö että on vain avarampi vai mikä olis fiksuinta?
olisiko parasta vetää ne putket erillisinä sinne pakopesälle asti?
ja isompi ahdin isommalla pakopesällä oli siis tulossa joten pakopuoli olis noin muuten hallussa....?
Pakosarja ei välttämättä muuten ahdista, mutta tietyn ilmamäärän ( tehon) jälkeen se ei vaan enää toimi kunnolla.
Paloviita on vakisarjalla saanut 270hv tehoa ulos, varmaankin sitä voisi pitää osviittana.
Jokainen putki erikseen kollektorille asti.
Putket mahdollisimman lyhyenä.
Periaatteessa tulee paras.
Mutta.
Ihan omasta kokemuksesta.
Vakiosarja on onnettoman muotoinen, se ei millään lailla yritäkkään ohjailla pakokaasuja ahdinta kohden.
Jo pienelläkin "muotoilulla" saa parannusta aikaan.
----------------- mutua ----------------------------------------------
Nokka-akselista pitäisi aukaista oma topiikkinsa, mutta koetan nyt lyhyesti kirjoittaa omaa mutua aiheesta.
Diiselissä kun polttoaineen määrää säädellään ruiskutuspulssin pituutta muuttelemalla.
Ja suorasuihkareissa kierrokset on niin pieniksi "rajattu".
Niin pakonokan aikaistaminen on mielestäni vähän huono ajatus.
Lyhyellä ruiskutuspulssilla kyllä saadaan pakopainetta lisää, kun pakoventtiili aukeaa aikaisemmin ja palotapahtuman jälkeistä jäännöspainetta päästetään pakosarjaan aikaisemmin.
Se on ok.
Mutta kun kaasua poljetaan syvempään, niin ruiskutuspulssin pituus kasvaa ja samalla palotapahtumakin kestää kauemmin.
Tästä aiheutuu jäännöspaineen kasvua.
Joka taas aiheuttaa pakopaineen nousun.
Pitäisi saada lisää toimivia kierroksia ja/tai ruiskutupulssi erittäin lyhyeksi.
Periaate kait on suunnilleen niin, että hitailla kierroksilla ja pienillä ruiskutusannoksilla työtahti voisi olla mahdollisimman pitkä, jotta kaikki palotapahtuman energia tulisi tarkasti hyötykäyttöön.
Kierrosten ( ja rasituksen) noustessa pakoventtiiliä pitäisi aukaista aikaisemmin, jotta sylinteri kerkiäisi tyhjetä kunnolla ja mahdollisimman "pienellä vaivalla".
--------------------- uskoo, ken tahtoo, olen kova valehtelemaan ---------------
Ruiskutuksen myöhästäminen tietyillä kierroksilla on tehokas keino ahtimen herättelyyn.
Siihen voidaan vaikuttaa vaikkapa ohjelmalla, tai pumpuntekijälle vihjaamalla.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Muutti hieman ajoituksia ja jotain milli tuli nostoa lisää ja perus ympyrä muutui muistaakseni 2mm...hyvin muuten kiertääsunbeam kirjoitti:Kun R-koneistus hio nokka-akselin muuttiko ne ajoitusta vai lisäs vaan nostoa ?
Moni on tehny itse vaimentajia ja poraillu putkiin reikiä, ihmettelen miksi ette ole tehny vaimentajan sisäputkea reikäpellistä ,sitä saa 1.5mm-5mm reikäkoolla ja on sinkittyä, varmaan kestää ainakin yhtä kauan kun ne vaimentajan villatkin .
Kauhee homma siinä poraamisessa, ite porailin yhden yö vuoron 2.5 tuuman haponkestävää putkee, meni muuten repullinen teriä ja purkki leikkuu nestettä

Tuossa iltapäivällä käytin vena koppaa irti ja katoin et myöhäisellä pari kampiakselin astetta ainakin oli nokka-akseli ja sitäkin voisi huvikseen kokeilla säätää mut pitäisi tekaista jossain säädettävä pyörä nokan päähän...et saisi sen merkkeihin...ja jakoketju ei ole vanha ja venynyt...
reikä pellistä ajattelin huilun pyöräyttää mankelilla vaimentajiin....mut mikähän olisi paras reikäkoko?
Itse tein ja säästin
7.62 mmpetska kirjoitti:....mut mikähän olisi paras reikäkoko?
...ja jos olet erimieltä niin esitä perustelu miksi tuo on huono

Mitenkäs jos ajattelisi sitä reiän ja kiintoaineen pinta-alojen suhdelukua, sen pelkän reiän koon lisäksi ?
30...50 % ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
- Lehtonen250
- Vakiokalustoa
- Viestit: 116
- Liittynyt: Pe 14.12.2007 14:10
- Paikkakunta: Nurmijärvi
paine pulssi heijastelee... ok vaan minkä takia se alunperin on niin suunniteltu koska pakopaine mittausten perusteella se heijastelee jo auton ollesa vakio asetuksilla? kosmeettinen haitta vai tehojen kuristus?
käärmeenpesä periaatteessa siis toimisi hyvin mutta putket olisi liian pitkiä
turbon heräämisen kannalta vai olenko väärässä?
käärmeenpesä periaatteessa siis toimisi hyvin mutta putket olisi liian pitkiä
turbon heräämisen kannalta vai olenko väärässä?
Lyhytputkinen käärmeenpesä on oikein hyvä.Lehtonen250 kirjoitti:käärmeenpesä periaatteessa siis toimisi hyvin mutta putket olisi liian pitkiä
turbon heräämisen kannalta vai olenko väärässä?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Itsellä kokemusta simonsseista useasta autosta. Oli sitten bensa tai diesel, niin max kuukauden ne on hyviä, sitten jo kumisee. Näin kävi nytkin kun omaani pistin pisimmän simonnsin 3 " pöntön ja yhden lyhyemmän sen lisäksi, kun ollut heti saatavissa parempaakaan.
Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
e300 w210 tdt avantgarde
exC36 amg-94
exC36 amg-94
- vito500tkm
- Asiantuntija
- Viestit: 1383
- Liittynyt: To 27.07.2006 23:37
Eiku, sori, kahella mutkalla. ja metrin pätkällä.veskola kirjoitti:Miten ihmeessä sä yhdellä mutkalla pakoputkessa pärjäätvito500tkm kirjoitti:Minäkin innostuin hakemaan vitoon putken. Metri 3" putkea, 45 asteen käyrä, ja taitto-osa =46e. Vaimentimen käyn dyykkaamassa korjaamon roskiksesta. Joku sellainen sopivan kokoinen henkilöauton vaimennin. 3" reijät päihin ja reijitetty putki siitä läpi. Tzzz tzzz hitsaamaan![]()
links
Tilasitko vaimentimet telepatian avulla, kun yhteystiedoista ei ole hajuakaan ;-)mk kirjoitti:...Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
http://koti.mbnet.fi/kmark/MOBITIVE.htmtomant kirjoitti:Tilasitko vaimentimet telepatian avulla, kun yhteystiedoista ei ole hajuakaanmk kirjoitti:...Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
tomant
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Jep 90 + 45 + 45 niin ollaan kyljestä ulos, ja ehkä vielä yksi 30 astetta niin saa tehdä läikkiä kyljen sijasta maahan.vito500tkm kirjoitti:Eiku, sori, kahella mutkalla. ja metrin pätkällä.
links
Mitäs se laki sanoo, kuinka lähellä eturangsasta saa putken lähtö olla nykyään, onko tietoa tai edes mutua ?
Tuo nyt vain tarkoittaa, ettei sitä ole päästetty resonoimaan pistetaajuudella, kuten edellä on jutusteltukin.apple raasinki kirjoitti:Multi-Frequency:n rakenne on erilainen kuin ns. `tavalliset` vapaavirtausvaimentimet. Vaimennin on jaettu eri vyöhykkeisiin, jotka on kehitetty pysäyttämään ääniaallot ja taajuudet mahdollisimman tehokkaasti, vähentämättä virtausta.
On niin simppeli rakenne, ettei sitä voi julkaista, tämmönen kotitarveturaaja rakentaisi yhdesä illassa kopion siitäEicca_ kirjoitti:kumma kun kehutaan hitosti mutta ei ole silti räjäytys kuvaa rakenteesta.. tosin en väitä että tuo olisi huonokaan..

Lisää tietoa: www.skg.fi
Kyllä mulla on ainaki tähän asti onnistunu joka pönttö jonka oon tehny. Poralla vaan reikiä sisäputkeen eikä mitään mutkia ja normaalivillaa päälle, hyvin kestää ja toimii. Reiät on ollu kokoluokkaa 6-8mm muistaakseni. Pönttöjä oon tehny mustasta ja rosterista, viimeksi tein velipojan pontiacciin pari pientä 3" vaimentajaa(tuplaputket tietty) rosterista ja komiat sävelet tuli siihenki. Nuo äänethän on toki aina makukysymys, mut mun mielestä yhelläki pöntöllä ilman mutkia saa turbon kans melko hiljasen jos haluaa. Pystylamppuun aattelin tehä 114mm rosterista sivuputken yhellä pienellä pöntöllä ja saundeistaki on odotukset korkealla.
Millhill Performance
-Built With Pride-
-Built With Pride-
Uudet kotisivut löytyvät os.www.mobitive.fi. Hintatietoja ei tosin löydy sieltäkään, mutta toivottavasti sieltä vastataan sähköpostiin.jeemu kirjoitti:http://koti.mbnet.fi/kmark/MOBITIVE.htmtomant kirjoitti:Tilasitko vaimentimet telepatian avulla, kun yhteystiedoista ei ole hajuakaan ;-)mk kirjoitti:...Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
olen ihan samaa mieltä simonsseista... ja applen pöntöistä olen kuullut hyvää rallipuolelta mut mietein justiin et mistä niitä saa...ja joutuu vissiin pöntöt tekeen ite et saa sopivan kokoiset....et mahtuu auton alle...itse en ole väsännyt vaimentajia kun viimeksi välikoppa eskoon...mk kirjoitti:Itsellä kokemusta simonsseista useasta autosta. Oli sitten bensa tai diesel, niin max kuukauden ne on hyviä, sitten jo kumisee. Näin kävi nytkin kun omaani pistin pisimmän simonnsin 3 " pöntön ja yhden lyhyemmän sen lisäksi, kun ollut heti saatavissa parempaakaan.
Tilasin omaa w210:iin Apple racingin pöntön, testeissä pärjännyt hyvin. Saas nahdä kuinka tässä käy.
http://koti.mbnet.fi/kmark/apple.htm
kammio vaimentajoa en kyllä suosittele turbokäyttöön kun ne ahdistaa et sen kyllä huomaa...ja vieläpä dieselissä nokeutuu tukkoon...
Itse tein ja säästin
Ennenkin nähnyt "huippukamaa" joka oikeesti on ihan samaa kuin muutkin, koska sitä kuitenkin tietyissä piireissä suositaan, niin se on yhtäkkiä "paras" ja ehdoton ykkönen.
Kyllä se on niin että ilman halkileikkausta toi on mulle sama kuin mikä tahansa halpisputki. Salat julki niin voin maksaa. Muuten on liian iso "sika säkissä" syndrooman mahdollisuus. Ja entäs hintapolitiikka?
Kyllä se on niin että ilman halkileikkausta toi on mulle sama kuin mikä tahansa halpisputki. Salat julki niin voin maksaa. Muuten on liian iso "sika säkissä" syndrooman mahdollisuus. Ja entäs hintapolitiikka?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Tässä hintatietoja:Sergey kirjoitti:Ennenkin nähnyt "huippukamaa" joka oikeesti on ihan samaa kuin muutkin, koska sitä kuitenkin tietyissä piireissä suositaan, niin se on yhtäkkiä "paras" ja ehdoton ykkönen.
Kyllä se on niin että ilman halkileikkausta toi on mulle sama kuin mikä tahansa halpisputki. Salat julki niin voin maksaa. Muuten on liian iso "sika säkissä" syndrooman mahdollisuus. Ja entäs hintapolitiikka?
Slimline 2”
AMF2000 Soikea
Pit.= 420mm Lev.= 215mm Kork.= 116mm**
78,00
Slimline 2,5”
AMF2500 Soikea
Pit.= 420mm Lev.= 225mm Kork.= 130mm**
81,50
Slimlong 2,5”
AMF2500L Pitkä, soikea
Pit.= 550mm Lev.= 225mm Kork.= 130mm**
89,50
Slimbore 2,5 ”
AMF2500R Pyöreä
Pit.= 440mm Lev.= 160mm Kork.= 160mm**
89,50
Slimbore 3”
AMF3000R Pyöreä
Pit.= 460mm Lev.= 160mm Kork.= 160mm**
99,50
Multi Frequency 3”
AMF30MF Pitkä, soikea
Pit.= 600mm Lev.= 225mm Kork.= 130mm**
99,50
Big Apple 3,5”
AMF3500 Soikea
Pit.= 455mm Lev.= 225mm Kork.= 130mm**
115,00
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020