Lokareiden pokkaukset.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Lokareiden pokkaukset.

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Tuli madalluksen seurauksesta vähän turhan ahdasta eturenkaille. Joten millä tai miten olis hyvä taitella noi pokkaukset sisään? Autona toimii w124.
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

Mikset ottais kokonaan pois niitä pokkauksia? Eihän se näy minnekään kun siististi tekee.
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Heikentää kaaria. kai? :roll:
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

:roll: Meinaatko, että alkaa lepattaan tuulessa...
Think Locally, Fuck Globally
Harald
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 149
Liittynyt: Su 29.07.2007 20:12
Paikkakunta: Utsjoelta etelään

Viesti Kirjoittaja Harald »

No kyllähän siinä ainevahvuus heikkenee tietysti... Itellä sama urakka 202:ssa, siinä näkyy olevan "taitos" kahdessa kohtaa joten voi olla tuossa eri homma kuin 124:ssä.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Eikös se synny ihan tämmösillä navetasta löytyvillä brutaaleilla käsityökaluilla :wink:

Kuva

Kuva

Vasemmalla muokattu, oikealla originaali.

Ellei kuvasta ilmene, niin siinä on akan tyynyliina täytetty lapsen hiekkalaatikosta otetulla hiekalla :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
VLy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 96
Liittynyt: To 16.03.2006 23:31
Paikkakunta: Kuhmo

Viesti Kirjoittaja VLy »

Eikös se synny ihan tämmösillä navetasta löytyvillä brutaaleilla käsityökaluilla Wink
Onko tuo muokattu lokari maalattu muokkauksen jälkeen?
kerrotko hieman tarkemmin miten homma menee, hiekkasäkkiä vaan peltiä vasten ja kuminuijalla paukutusta vai? eikö maalipinta lohkeile?
ex: w201 -91
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hienon näköistä työtä!
Mikäs tämä toinen käsityökalu kuvassa on?
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Tod.näk kumivasara :wink:
Ja sit joku ihme pokkaus väline.(kirveestä väsätty)?
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Manu300cea24 kirjoitti:Tod.näk kumivasara :wink:
Ja sit joku ihme pokkaus väline.(kirveestä väsätty)?
:D

No kyllä mä ton kumivasaran tunnistin, tarkoitin juurikin tuota toista ;)

Jonkinasteiseksi "muotiksi" itsekin veikkaisin...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

Joo kyllä sen joutuu maalaamaan, tai no on niitäkin mestareita, jotka osaavat venyttää tuota peltiä ilman että maali paljon kärsii.

Kuvassa sitä ei vielä ole maalattu, mutta syntyneet klommot ei tuosta kulmasta näy. Minulla ollut niin väliä kun toinen lokari oli sininen ja toinen oli harmaa...ja auto muutenkin maalia vailla.

Se "työkalu" on kirveenvarresta tehty ja nahalla päälystetty...no lyöntitaltta tjms. Sen kun laittaa sopivaan kohtaan ja antaa vasaraa hiekkasäkin päällä niin alkoi pelti taipumaan.

Kumivasaralla saa ne reunataitokset taottua sisään, niissä ei tarvitse edes maalausta kunhan taitoksen lämmittää kuumailmapuhaltimella. Siinäkin hommassa hiekkasäkki alustana niin ei mene lokari huonoksi.

Kaippa noita töitä voi yrittää tehdä semmosilla autopeltisepän lesteillä ja vasaroillakin...hommasin sellaisen satsin sitten myöhemmin, mutten ole vielä kokeillut...tarvii kyllä sillä tuo toinen lokari levisi muutamasta kohdasta liikaa.

...jaa muuten tuota kuvaa kun oikei katsoo, niin ne lommot eivät siis ole pilven heijastuksia vaan ne ovat lommoja...jotta se siitä jäljestä. Kitti muuten on keksitty... :wink:

Kuva

Ai niin, älkää nyt pilatko niitä autojanne, vaan viekää ammattilaiselle kaarimankeloitavaksi :roll:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3786
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Juu kuten edellinen jo mainitsikin, niin mankelointi olis se järkevin ratkaisu. W124 etukaaria saa levitettyä ilman maalausta 2-8cm ja takaa 2-4cm, jos siis kaaret ovat ruosteettomat, rälläköimättömät ja niissä ei ole pakkelia. Coupen takakaaria saa jo sitten enemmän venymään kun ei ole takaovia esteenä. Olen kuullut mulle noita hommia tehneeltä henkilöltä että olis levittänyt jopa 10cm edestä mutta sitten alkaa peltien saumat irvistämään ja joutuu maalaushommiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

No pokkaukset on paukuteltu nyt sisään, mutta ei tila riitä oikeen sittenkään. Taitaa joutuu viemään mankeloitavaksi jossakin välissä. :?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

TuNa kirjoitti:No pokkaukset on paukuteltu nyt sisään, mutta ei tila riitä oikeen sittenkään. Taitaa joutuu viemään mankeloitavaksi jossakin välissä. :?
Mihin ottaa kiinni ? Mulla otti pyöränkoteloon, ja siinä ei pokkaaminen auta vaan kakkosen kumi.

Kuva

Riippuu tietty ihan renkaista ja vanteesta mihin ottaa, mutta minun mielestä mitä suurempi kehä sen parempi rengas :wink:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Talvivanteina 15"/7" et35 195/65
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit. :? Kaaresta keskiöön tais olla 32cm edessä
Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

TuNa kirjoitti:
epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Talvivanteina 15"/7" et35 195/65
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit. :? Kaaresta keskiöön tais olla 32cm edessä
Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.

jepulis, no sehän on selvä ottaa ottaa renkaat linkussa kaareen keskeltä kiinni kun siinä ei sitä centtiä enempää varmaan tilaa ole ? joten kaaren levityskään ei auta kovinkaan paljoa. Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläys :lol: ei se ajossa varmaan ota yhtään kiinni, eikös ?

ei mullakaan ole kuin se pikkurillin mentävä kolo kun kääntää renkaat edestä , kaaren ja renkaan väli siis. Mulla 225-45-17 , 7.5" vanne ET 35. Ei käytönnössä raavi mihinkään, mutta jos erehtyy hullun lailla rällämäään lumessa ja tiessä vähän monttuja niin toki ottaa siihen kaaren keskelle kiinni kun renkaat linkussa. Jostain täytyy tinkiä jos halua pitää matalana, toinen on vaan rankasti auto korkeemmaks taikka matalempaa kumia vanteille !
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

epk kirjoitti:
TuNa kirjoitti:
epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Talvivanteina 15"/7" et35 195/65
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit. :? Kaaresta keskiöön tais olla 32cm edessä
Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.

jepulis, no sehän on selvä ottaa ottaa renkaat linkussa kaareen keskeltä kiinni kun siinä ei sitä centtiä enempää varmaan tilaa ole ? joten kaaren levityskään ei auta kovinkaan paljoa. Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläys :lol: ei se ajossa varmaan ota yhtään kiinni, eikös ?

ei mullakaan ole kuin se pikkurillin mentävä kolo kun kääntää renkaat edestä , kaaren ja renkaan väli siis. Mulla 225-45-17 , 7.5" vanne ET 35. Ei käytönnössä raavi mihinkään, mutta jos erehtyy hullun lailla rällämäään lumessa ja tiessä vähän monttuja niin toki ottaa siihen kaaren keskelle kiinni kun renkaat linkussa. Jostain täytyy tinkiä jos halua pitää matalana, toinen on vaan rankasti auto korkeemmaks taikka matalempaa kumia vanteille !
Jeps siihenhän se hankaa. Ei vaan paljoo tarvii rälläillä että hankaa hiljasessa vauhissa. Normaalissa ajossa ei ota mihkään kiinni. Kesäks täytyy varmaan ostaa vähän matalampaa profiilia noille 17". Mites pystykkö ottaa ketään kyytiin?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

epk kirjoitti:Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläys :lol: ei se ajossa varmaan ota yhtään kiinni, eikös ?
Ajaakos se epk pelkkää varttimailia kun ei rattia käännä. Täällä maalla kun ajetaan korkealta ja kovaa mutkatietä, niin välillä on renkaat linkussa ja tullaan montunpohjaan :roll:

No on tuossa ihan Salon kaupungissakin yksi paikka, jossa risteyksen kun ajaa läpi 35 km/h niin tahtoo ottaa kiinni, kun siinä risteyksessä on juuri sopivan muotoinen pitkä monttu.

Ne H&R jouset vain ovat liian mukavat, eli pehmeät noin painavalle autolle, tai edes se iskari pitäisi saada sisäänjoustojäykemmäksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Perkules itseäni rupesi nyt harmittamaan kun ei tullut noita kaaria otettua yhtään ulommas.. Enään ei ole järkeä kun auto tuli maalattua..

Tässä vaan ihailin noita kaaria..


Kuva
220.128 Black Mirror
Avatar
TuNa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 305
Liittynyt: To 24.08.2006 14:04
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja TuNa »

Kyllähän niitä muutaman sentin vieläkin saa ilman että joutuu maalaamaan uusiks.
Vastaa Viestiin