Lokareiden pokkaukset.
Lokareiden pokkaukset.
Tuli madalluksen seurauksesta vähän turhan ahdasta eturenkaille. Joten millä tai miten olis hyvä taitella noi pokkaukset sisään? Autona toimii w124.
- Voihanrontti
- Mersumies
- Viestit: 789
- Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
- Paikkakunta: JKL
Eikös se synny ihan tämmösillä navetasta löytyvillä brutaaleilla käsityökaluilla


Vasemmalla muokattu, oikealla originaali.
Ellei kuvasta ilmene, niin siinä on akan tyynyliina täytetty lapsen hiekkalaatikosta otetulla hiekalla



Vasemmalla muokattu, oikealla originaali.
Ellei kuvasta ilmene, niin siinä on akan tyynyliina täytetty lapsen hiekkalaatikosta otetulla hiekalla

Lisää tietoa: www.skg.fi
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Joo kyllä sen joutuu maalaamaan, tai no on niitäkin mestareita, jotka osaavat venyttää tuota peltiä ilman että maali paljon kärsii.
Kuvassa sitä ei vielä ole maalattu, mutta syntyneet klommot ei tuosta kulmasta näy. Minulla ollut niin väliä kun toinen lokari oli sininen ja toinen oli harmaa...ja auto muutenkin maalia vailla.
Se "työkalu" on kirveenvarresta tehty ja nahalla päälystetty...no lyöntitaltta tjms. Sen kun laittaa sopivaan kohtaan ja antaa vasaraa hiekkasäkin päällä niin alkoi pelti taipumaan.
Kumivasaralla saa ne reunataitokset taottua sisään, niissä ei tarvitse edes maalausta kunhan taitoksen lämmittää kuumailmapuhaltimella. Siinäkin hommassa hiekkasäkki alustana niin ei mene lokari huonoksi.
Kaippa noita töitä voi yrittää tehdä semmosilla autopeltisepän lesteillä ja vasaroillakin...hommasin sellaisen satsin sitten myöhemmin, mutten ole vielä kokeillut...tarvii kyllä sillä tuo toinen lokari levisi muutamasta kohdasta liikaa.
...jaa muuten tuota kuvaa kun oikei katsoo, niin ne lommot eivät siis ole pilven heijastuksia vaan ne ovat lommoja...jotta se siitä jäljestä. Kitti muuten on keksitty...

Ai niin, älkää nyt pilatko niitä autojanne, vaan viekää ammattilaiselle kaarimankeloitavaksi
Kuvassa sitä ei vielä ole maalattu, mutta syntyneet klommot ei tuosta kulmasta näy. Minulla ollut niin väliä kun toinen lokari oli sininen ja toinen oli harmaa...ja auto muutenkin maalia vailla.
Se "työkalu" on kirveenvarresta tehty ja nahalla päälystetty...no lyöntitaltta tjms. Sen kun laittaa sopivaan kohtaan ja antaa vasaraa hiekkasäkin päällä niin alkoi pelti taipumaan.
Kumivasaralla saa ne reunataitokset taottua sisään, niissä ei tarvitse edes maalausta kunhan taitoksen lämmittää kuumailmapuhaltimella. Siinäkin hommassa hiekkasäkki alustana niin ei mene lokari huonoksi.
Kaippa noita töitä voi yrittää tehdä semmosilla autopeltisepän lesteillä ja vasaroillakin...hommasin sellaisen satsin sitten myöhemmin, mutten ole vielä kokeillut...tarvii kyllä sillä tuo toinen lokari levisi muutamasta kohdasta liikaa.
...jaa muuten tuota kuvaa kun oikei katsoo, niin ne lommot eivät siis ole pilven heijastuksia vaan ne ovat lommoja...jotta se siitä jäljestä. Kitti muuten on keksitty...


Ai niin, älkää nyt pilatko niitä autojanne, vaan viekää ammattilaiselle kaarimankeloitavaksi

Lisää tietoa: www.skg.fi
Juu kuten edellinen jo mainitsikin, niin mankelointi olis se järkevin ratkaisu. W124 etukaaria saa levitettyä ilman maalausta 2-8cm ja takaa 2-4cm, jos siis kaaret ovat ruosteettomat, rälläköimättömät ja niissä ei ole pakkelia. Coupen takakaaria saa jo sitten enemmän venymään kun ei ole takaovia esteenä. Olen kuullut mulle noita hommia tehneeltä henkilöltä että olis levittänyt jopa 10cm edestä mutta sitten alkaa peltien saumat irvistämään ja joutuu maalaushommiin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Mihin ottaa kiinni ? Mulla otti pyöränkoteloon, ja siinä ei pokkaaminen auta vaan kakkosen kumi.TuNa kirjoitti:No pokkaukset on paukuteltu nyt sisään, mutta ei tila riitä oikeen sittenkään. Taitaa joutuu viemään mankeloitavaksi jossakin välissä.

Riippuu tietty ihan renkaista ja vanteesta mihin ottaa, mutta minun mielestä mitä suurempi kehä sen parempi rengas

Lisää tietoa: www.skg.fi
Talvivanteina 15"/7" et35 195/65epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit.

Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.
TuNa kirjoitti:Talvivanteina 15"/7" et35 195/65epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit.Kaaresta keskiöön tais olla 32cm edessä
Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.
jepulis, no sehän on selvä ottaa ottaa renkaat linkussa kaareen keskeltä kiinni kun siinä ei sitä centtiä enempää varmaan tilaa ole ? joten kaaren levityskään ei auta kovinkaan paljoa. Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläys

ei mullakaan ole kuin se pikkurillin mentävä kolo kun kääntää renkaat edestä , kaaren ja renkaan väli siis. Mulla 225-45-17 , 7.5" vanne ET 35. Ei käytönnössä raavi mihinkään, mutta jos erehtyy hullun lailla rällämäään lumessa ja tiessä vähän monttuja niin toki ottaa siihen kaaren keskelle kiinni kun renkaat linkussa. Jostain täytyy tinkiä jos halua pitää matalana, toinen on vaan rankasti auto korkeemmaks taikka matalempaa kumia vanteille !
Jeps siihenhän se hankaa. Ei vaan paljoo tarvii rälläillä että hankaa hiljasessa vauhissa. Normaalissa ajossa ei ota mihkään kiinni. Kesäks täytyy varmaan ostaa vähän matalampaa profiilia noille 17". Mites pystykkö ottaa ketään kyytiin?epk kirjoitti:TuNa kirjoitti:Talvivanteina 15"/7" et35 195/65epk kirjoitti:mitkä vanteet, koko,leveys ja et , entäpä ne renkaat ? mikä alustasarja ?
Ottaa lokarin reunaan kun on renkaat käännettynä ja on töyssyjä. Jouset on h&r -55mm ja nelosen kumit.Kaaresta keskiöön tais olla 32cm edessä
Voin ottaa vielä vaikka kuvia mihin hankaa.
jepulis, no sehän on selvä ottaa ottaa renkaat linkussa kaareen keskeltä kiinni kun siinä ei sitä centtiä enempää varmaan tilaa ole ? joten kaaren levityskään ei auta kovinkaan paljoa. Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläysei se ajossa varmaan ota yhtään kiinni, eikös ?
ei mullakaan ole kuin se pikkurillin mentävä kolo kun kääntää renkaat edestä , kaaren ja renkaan väli siis. Mulla 225-45-17 , 7.5" vanne ET 35. Ei käytönnössä raavi mihinkään, mutta jos erehtyy hullun lailla rällämäään lumessa ja tiessä vähän monttuja niin toki ottaa siihen kaaren keskelle kiinni kun renkaat linkussa. Jostain täytyy tinkiä jos halua pitää matalana, toinen on vaan rankasti auto korkeemmaks taikka matalempaa kumia vanteille !
Ajaakos se epk pelkkää varttimailia kun ei rattia käännä. Täällä maalla kun ajetaan korkealta ja kovaa mutkatietä, niin välillä on renkaat linkussa ja tullaan montunpohjaanepk kirjoitti:Eniten auttaa ajotavan muuttaminen, loppuu se rälläysei se ajossa varmaan ota yhtään kiinni, eikös ?

No on tuossa ihan Salon kaupungissakin yksi paikka, jossa risteyksen kun ajaa läpi 35 km/h niin tahtoo ottaa kiinni, kun siinä risteyksessä on juuri sopivan muotoinen pitkä monttu.
Ne H&R jouset vain ovat liian mukavat, eli pehmeät noin painavalle autolle, tai edes se iskari pitäisi saada sisäänjoustojäykemmäksi.
Lisää tietoa: www.skg.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki