SEC käyttöautona

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

SEC käyttöautona

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Niin elikkä olen tässä haaveilu seccia vielä suurimmala konneele eli 560 olis toiveissa. Kerrotaan nyt kaikile selvennykseksi että tämä haave ei "ihan heti" toteudu, mutta tästä on varmasti hyötyä monelle kaltaiselleni haaveilialle.

Niin elikkä kertokaapas millanen secci on talviautona, kulutusta, vakkuutustenhintoja, varaosien hintoja verrattuna vaikka 124:een, yms.

Kun joku kysyy että "kannatteeko hankkiä tällainen spesiaaliauto mitä ei joka kulmila tule vastaan", niin kaikki vastaa että "auto hankitaan tunteella ei järjellä, OSTA POIES". Mutta mutta miten käy kun valinta sattuu omalle kohalle(esim. C200 vs C43 amg)? Ittekki tällähetkelä olen sitä mieltä että kannattee hankkia sellanen auto mitä on haaveillu ja vaikka tässä esimerkissä vaikkakin se pensankulutus on paljon suurempi ku monessa muussa mutta mitä sitte? Oma kohtasta kokemusta ei ole kumpaan valinta todellisuudessa kääntys(taloudellisuus vs. haaveiden toteutuminen)

Mitä kettua! Miten tuo äskönen liityt tähän? No en tiä mutta en jaksa ennää pyyhkiä ko tuli kirjotetuksi...

Joten kertokaa nyt kokemuksia seceistä ympärivuotisessa käytössä,...
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Voihanrontti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 789
Liittynyt: Ma 08.01.2007 22:09
Paikkakunta: JKL

Viesti Kirjoittaja Voihanrontti »

Itselläni oli tämä sama mietintä käynnissä noin kuukausi sitten,kun kaveri kauppasi 500 SEC:tään. Tuo 300 CE olis menny vaihdossa. Kulutus ei olisi matka-ajossa kovin dramaattisesti noussut. Mutta tuollaista autoa käyttöautoksi harkittaessa kannattaa todella laskea paljonko se käytännössä kuluttaa rahaa bensaan. Tuon CE:nkin kulutus pääsi yllättämään minut. Se tuntuu aluksi helpolta, mutta kun silläkin ajaa joka päivä työmatkat ja muut ajot viikonloppuna, niin yhtäkkiä rahaa onkin kulunut mukava nippu ja oikeestaan "ihan turhaan".
No itse en ole vielä valinnut autoani kulutuksen kannalta kovinkaan tarkkaan, vaan ne tunteet ja käytettävissä olevat varat on olleet tärkeämpiä tekijöitä.
Sisältähän tuommoinen sekki ei oikeastaan sen kummempi ole kuin esim. CE, ja ulkomuoto on katsojan silmässä. Huoltojen ja osien kannalta en osaa sanoa, kun en secciä ole koskaan huoltanut.
Ruostettahan tietty kannattaa varoa. Sitä kyllä löytyy ja tulee lisää.
Olisahan se mahtavaa kuunnella tietty ennemmin miljoonamersun kasia, kuin tuollaisen jokapojanpuikkarin kutosen kierrosten ulvontaa. Ja kyllä sillä talvella ajaa siinä, kuin millä muullakin mersulla.
Think Locally, Fuck Globally
Avatar
kaijan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1149
Liittynyt: To 15.02.2007 18:12
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja kaijan »

Itsellä oli SEC viime kevättalvena käyttö-autona kun hankin sen, ja ihan hyvinhän se käy siihenkin. Tänä talvena en sitä suolassa enää viittiny liuottaa. Kulutushan kyllä on ihan eri luokkaa kuin jonkun hybridi-toyotan, mutta jos nätisti ajaa seka-ajoa (maantie ja kaupunki) päässee tuolla 560-koneella johonkin 14-15 litran kulutukseen, viisaammat korjatkaa. Itsellä on 3,8 litrainen ja sillä pääsee 11-12 litran lukemiin.

Perushuollot pystyy hoitamaan suht pitkälle itse. Oikeastaan jos on kätevä TeeSeItse-korjaaja, pystyy kaiken korjaamaan suht helposti. Osien hintoja jos vertaa johonkin toiseen mersuun niin merkittäviä eroja ei löydy. Esim tulpanjohdot maksavat yhtä paljon tenavatähteen kuin SEC:iin.

Jos kone on kunnossa niin tehojakin on tuossa ihan hyvin normaalikäyttöön :wink: Vääntöä mitä vain V8 voi tarjota 8)

Tuossahan oli pari numeroa sitten Tuulilasi-lehdessä reportaasi tuosta kyseisestä 560-mallista.
:arrow: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Ei nyt ihan suoraan osu aiheeseen mutta tarpeeksi lähelle.
Ostin oman ässän -89 300SE viime keväänä. Puolisen vuotta ajelin sillä sellaisenaan ja omassa ajossa bensankulutus automaatin kanssa oli käytännössä siinä 12-13litraa. Syksyllä alkoi duuni jossa työmatka on 60km päivässä ja se on liikaa ajettavaksi näillä tuloilla isolla automaattibensalla.

Varastossa oli jemmassa vanhasta projektista 2.5litrainen diiselimoottori, jonka vaihdoin tuon bensakoneen tilalle. Tehot tippui konversion seurauksena puoleen, mutta niin tippui euromääräinen kulutuskin.

Vakuutukset ja verot ässäkopassa on samaa luokkaa kun 124:ssa ja pääosin myös varaosat. Eli ässällä saa ajella samoilla käyttökuluilla kun 124:lla, jos hyväksyy tuon diiseliraiskauksen. Minua se ei haitannut ja onhan tuossa aikalailla virityspotentiaaliakin diiselinä kulutuksen kuitenkaan radikaalisti nousematta.
Avatar
Mihaline
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 383
Liittynyt: To 17.04.2003 13:58

Viesti Kirjoittaja Mihaline »

Mittarilla alkaa normaali kansanautoilla ajavat 60 litran jälkeen kyselemään että vuotaako sulla tankki tai jotain... Kesäautona/harrasteena secci vielä menee mutta käyttöautona juu ei, käsittääkseni päästömaksut yms rasitteet tulee jossain vaiheessa saastuttavia isokoneisia autoja rankaisemaan rajusti.

Kivahan sillon ajaa turrata juu, ja katseita kyseinen värkki kyllä illan hämyssä kylänpinnassa kääntää.... Sehän se on tärkein? :lol:
MB 300D, MB 380 SEC, MB S600C.
Oloffi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 711
Liittynyt: Su 29.04.2007 22:43
Paikkakunta: ylitornio

Viesti Kirjoittaja Oloffi »

Olenko nyt ymmärtäny sitte täysin väärin tämän päästöhomman? Eikös vanhemmista autoista mene kokonaispaininmukhaan se verotus kun ei ole tehtaanantamia päästöjä tiossa???
Pienempi vika, isompi leka.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyllä se vanhoissa painon mukaan menee, joten saattaa jopa halventua.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Mikke.N
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 15
Liittynyt: Ti 04.10.2005 20:08

Viesti Kirjoittaja Mikke.N »

Sergey kirjoitti:Kyllä se vanhoissa painon mukaan menee, joten saattaa jopa halventua.
Olenkohan ymmärtänyt jotain väärin, vai oliko urheiluautoille joku kovempi kerroin ettei vahingossakaan autoilu halpenisi. :?

Ja mikä sitten luokitellaan urheiluautoksi.

En ole kovinkaan tarkkaan seurannut tätä tulevaa uudistusta, joten voi olla että olen ymmärtäny väärin. Joku voisi selventää.
Vastaa Viestiin