ABSvalo syttyy ja jää palamaan kun auto sutii??
ABSvalo syttyy ja jää palamaan kun auto sutii??
Eli auto on vm90 w124 300E. Abs toimii normaalisti mutta heti kun polkaisee kaasua sen verran että renkaat lyövät tyhjää niin abs valo syttyy ja jää palamaan. myöskään absit eivät toimi tämän jälkeen vaan renkaat menevät lukkoon. Kokeilin etsiä haulla mutta en kyllä löytänyt tällaisia oireita että sutiminen vaikuttaa. Missähän olisi vika?(Katsastus lähenee uhkaavasti)
w123 300D vm82
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
Olisko anturit menny jotenkin?? Jos tiedonsiirto tökkii tien pinnasta ohjausyksikköön niin silloinhan ne renkaat ei lukkoon mene.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Hmm jos abs muuten toimii normaalisti niin ei vika silloin pyörimisnopeus antureissa ole, ilmeisesti tuossa käy niin että kun takapyörät sutiessa pyörii nopeampaa kuin etupyörät niin abs luulee että etupyörät meinaa lukkiutua ja yrittää vähentää niiltä jarrua joka luonnollisesti ei onnistu kun kerran ei jarrua edes paineta, tämän seurauksena vikatila. Se onkin sitten ongelma että miksi abs luulee että autoa jarrutetaan, itse aloittaisin tukimisen jarrupoljinkatkaisimesta. Toinen vaihtoehto on että luiston eston osuus abs/asr hyrdauli yksiköstä on rikki ja valo tuleekin siitä (mutta eikös asr toiminnolle ole oma valonsa vai oliko se vain asd laitteissa?)
Muualla nimimerkillä Turbiini
87 s124 300td ja Toyota
87 s124 300td ja Toyota
juhaoh kirjoitti:TTTmies kirjoitti:En kyllä itsekkään tiedä tarkasti tuon kolmion tarkoitusta mutta silti miten sutiminen voi puttaa absit pois toiminnasta? Kertokaa joku viisaampi!!
ABS anturit ohjaa myös tuota lukkoa. Eli onko siinä Asd- varotusvalo siinä varotusvalojen rivissä?
on kyllä myös tuo asd-valo tai ainakin sen paikka, mutta se ei syty palamaan, edes käynnistäessä autoa. Eli onkohan tuolla lamppua ollenkaan.
w123 300D vm82
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
TTTmies kirjoitti:juhaoh kirjoitti:TTTmies kirjoitti:En kyllä itsekkään tiedä tarkasti tuon kolmion tarkoitusta mutta silti miten sutiminen voi puttaa absit pois toiminnasta? Kertokaa joku viisaampi!!
ABS anturit ohjaa myös tuota lukkoa. Eli onko siinä Asd- varotusvalo siinä varotusvalojen rivissä?
on kyllä myös tuo asd-valo tai ainakin sen paikka, mutta se ei syty palamaan, edes käynnistäessä autoa. Eli onkohan tuolla lamppua ollenkaan.
itelläniki sama homma että paikka on muttei valoa ole näkynyt... en tiiä edes pitäskö edes palaa vai mikä homma lie, lukko pelaa silti oikein
Re: ABSvalo syttyy ja jää palamaan kun auto sutii??
[quote="TTTmies"]Eli auto on vm90 w124 300E. Abs toimii normaalisti mutta heti kun polkaisee kaasua sen verran että renkaat lyövät tyhjää niin abs valo syttyy ja jää palamaan. myöskään absit eivät toimi tämän jälkeen vaan renkaat menevät lukkoon. Kokeilin etsiä haulla mutta en kyllä löytänyt tällaisia oireita että sutiminen vaikuttaa. Missähän olisi vika?(Katsastus lähenee uhkaavasti)[/quote]
itsellä samantyylinen ongelma 300 CE:n kanssa, abs valo syttyy kun kiihdyttää vähän reilummalla kaasulla... omassa autossa kuitenkin asd valo palaa käynnistäessä ja kolmiokin vilkkuu aika ahkerasti...
joku viisaampi voisi valottaa asiaa... 
itsellä samantyylinen ongelma 300 CE:n kanssa, abs valo syttyy kun kiihdyttää vähän reilummalla kaasulla... omassa autossa kuitenkin asd valo palaa käynnistäessä ja kolmiokin vilkkuu aika ahkerasti...


300 ce -88
Joo. Mullakin tuo keltainen kolmio vilkkuu millon sattuu. Suoralla tiellä tasakaasulla ajettaessa saattaa vilahdella. Mielestäni useimmiten jonkun töyssyn kohdalla. Oliskohan jotain kosketus vikaa. Vaikuttas ainaki siltä. Ja semmoinen kysymys että onko takapään abs anturi perämurikassa vai jossain renkaan lähettyvillä?? (jos sitä vähä heiluttelis)
w123 300D vm82
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
ex: w124 300E vm90
ex: w123 300D vm81
[quote="TTTmies"] Joo. Mullakin tuo keltainen kolmio vilkkuu millon sattuu. Suoralla tiellä tasakaasulla ajettaessa saattaa vilahdella. Mielestäni useimmiten jonkun töyssyn kohdalla. Oliskohan jotain kosketus vikaa. Vaikuttas ainaki siltä. Ja semmoinen kysymys että onko takapään abs anturi perämurikassa vai jossain renkaan lähettyvillä?? (jos sitä vähä heiluttelis) [/quote]
itsellä ainakin käsitys, että ABS anturi olisi nimenomaan perämurikassa... viisaammat voi tietenkin oikaista asian...
itsellä ainakin käsitys, että ABS anturi olisi nimenomaan perämurikassa... viisaammat voi tietenkin oikaista asian...
300 ce -88
Jos on pelkkä ABS on takana yksi anturi ja se on perämurikassa. Jos on luistonesto, on antureita kaksi ja ne ovat navoissa.eremon kirjoitti:itsellä ainakin käsitys, että ABS anturi olisi nimenomaan perämurikassa...
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Auttaisiko herroja,tälläinen osoite,www.mese.fi ja sillä asd-järjestelmä
vikadiagnostiikka,ompi vianluku ohjeet navoista 1 ja 5.
Tuolla edellä jo mainitiinkin yleisin vika,eli jarruvalokytkin!?
Jos mittaritaulun alareunassa asd merkkivalo jää käynnistyksen jälkeen
palamaan on vikakoodi päällä.
Mitä tulee abs valon syttymiseen kiihdytyksessä tai"röykyissä" ajaessa
tuntuis olevan enemmänkin kosketus häiriö,eli joku kolmesta anturin johdosta pätkii?Jos etupyörien antureita ei ole hetkeen putsailtu,kannattaa kurkata ja putsata,ovat yleensä aika"soosissa"!
T.J.P
vikadiagnostiikka,ompi vianluku ohjeet navoista 1 ja 5.
Tuolla edellä jo mainitiinkin yleisin vika,eli jarruvalokytkin!?
Jos mittaritaulun alareunassa asd merkkivalo jää käynnistyksen jälkeen
palamaan on vikakoodi päällä.
Mitä tulee abs valon syttymiseen kiihdytyksessä tai"röykyissä" ajaessa
tuntuis olevan enemmänkin kosketus häiriö,eli joku kolmesta anturin johdosta pätkii?Jos etupyörien antureita ei ole hetkeen putsailtu,kannattaa kurkata ja putsata,ovat yleensä aika"soosissa"!

T.J.P
- justafsson
- Sisäänajossa
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ma 07.01.2008 18:58
Jos on pelkkä ABS on takana yksi anturi ja se on perämurikassa. Jos on luistonesto, on antureita kaksi ja ne ovat navoissa.tomant kirjoitti:eremon kirjoitti:itsellä ainakin käsitys, että ABS anturi olisi nimenomaan perämurikassa...
Myös asr anturit ovat perässä, perän "päällä" sillä kohtaa josta vetoakselit lähtee. Jos autossa on asr niin myös takajarrupaloissa kulutustunnistimet.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Tota noin. Omassa satalankussa on sekä ABS että ASD. Takamurikassa on yksi anturi repsikan puolella. Edessä on anturit kummallakin puolella.
Seuraavat viat olleet ja korjattu:
Murikan anturin kuori rikki ja johto poikki, korjattu koko anturi juottamalla johdot ja anturin runko tehty uudestaan lasikuituhartsista. Toimii.
Edessä repsikan puolen anturin johto uusittu. Katkaistu niin läheltä anturia, että voi hyvin liittää uuden. Samoin niin läheltä lokasuojan alla, että voi hyvin liittää. Uusi johto tavallista 2-napaista pyöreätä johtoa. Juotokset, kutistesukkaa ja toinen kerros kutistesukkaa. Toimii.
Kannattaa myös puhdistaa ainakin etupään anturit ja hammakehät.
Seuraavat viat olleet ja korjattu:
Murikan anturin kuori rikki ja johto poikki, korjattu koko anturi juottamalla johdot ja anturin runko tehty uudestaan lasikuituhartsista. Toimii.
Edessä repsikan puolen anturin johto uusittu. Katkaistu niin läheltä anturia, että voi hyvin liittää uuden. Samoin niin läheltä lokasuojan alla, että voi hyvin liittää. Uusi johto tavallista 2-napaista pyöreätä johtoa. Juotokset, kutistesukkaa ja toinen kerros kutistesukkaa. Toimii.
Kannattaa myös puhdistaa ainakin etupään anturit ja hammakehät.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Justafsson voit kuitata näin,apparin puolella iskaritolpassa on diaknostiikkaliitin 8 napainen,niistä 1 maa ja 5 asd diaknostiikka!
Laita koneen käydessä piuhat liittimillä ko pisteisiin ja yhdistä piuhat
noin 10 sekunniksi yhteen,näin voit kuitata vikamuistin.Onko siitä sitten
hyötyä jos järjestelmässä jää vika päälle??Onkin toinen juttu.
Toimii ainakin 124 malleissa joissa lisävarustekoodi 211 ASD (automaattinen lukkoperä).Pitäisi toimia 0-40kmh aluella,eli on liikkeelle lähtö apu enemminkin.Nopeutta ei muistaakseni saanut ylitää jotta
välttyy perä vurioilta!?Korjatkaa josko jolla kulla enämpi tietoa tästä.
Mitä tulee noihin anturien lukumäärään,eroja saattaa olla malleitain
omissa cea 300 124 88vm 2kpl on vain kolme anturia,etupyörät ja
takamurikka.Hoituu ilmeisesti abs ja asd samoilla.
Spede tuolla kertoili johto korjailuista,eli aika yleinen vika katkenneet johdot myös!
T.J.P
Laita koneen käydessä piuhat liittimillä ko pisteisiin ja yhdistä piuhat
noin 10 sekunniksi yhteen,näin voit kuitata vikamuistin.Onko siitä sitten
hyötyä jos järjestelmässä jää vika päälle??Onkin toinen juttu.
Toimii ainakin 124 malleissa joissa lisävarustekoodi 211 ASD (automaattinen lukkoperä).Pitäisi toimia 0-40kmh aluella,eli on liikkeelle lähtö apu enemminkin.Nopeutta ei muistaakseni saanut ylitää jotta
välttyy perä vurioilta!?Korjatkaa josko jolla kulla enämpi tietoa tästä.
Mitä tulee noihin anturien lukumäärään,eroja saattaa olla malleitain
omissa cea 300 124 88vm 2kpl on vain kolme anturia,etupyörät ja
takamurikka.Hoituu ilmeisesti abs ja asd samoilla.
Spede tuolla kertoili johto korjailuista,eli aika yleinen vika katkenneet johdot myös!

T.J.P
[quote="spede10"]Tota noin. Omassa satalankussa on sekä ABS että ASD. Takamurikassa on yksi anturi repsikan puolella. Edessä on anturit kummallakin puolella.
quote]
Huomaa ASR ei ASD
ASR on luistonesto. -> 2 anturia perässä.
ASD on lukkoperä 0-40km/h. -> 1 anturi perässä.
quote]
Huomaa ASR ei ASD

ASR on luistonesto. -> 2 anturia perässä.
ASD on lukkoperä 0-40km/h. -> 1 anturi perässä.
E300TD
190E
E280T
E320CDI
E320CA
190E
E280T
E320CDI
E320CA
Tuo ASD vikavalo sammuu kun vika on poistettu ja pidetään akunkenkää riittävän pitkään irti, ehkä joku 3...5 minuuttia. Kahdesti olen sen kuitannut sitten.jaakko.putkisaari kirjoitti:Justafsson voit kuitata näin,apparin puolella iskaritolpassa on diaknostiikkaliitin 8 napainen,niistä 1 maa ja 5 asd diaknostiikka!
Ei siitä valosta mulle mitään haittaa ollut, päin vastoin, näin kaamoksen keskellä sai valohoitoa töihin ajellessa. No nyt se on mukava kun se palaa vain kaasun ollessa pohjassa, eli taas saa sitä kaamosvaloa aina kun tarve iskee.
Lisää tietoa: www.skg.fi