Niin ja montas kiekkaa ne etuset oli poikki... Madaltaahan sekin jo.. Mulla oli vakio takajouset poikki ennestään ja laitettiin madallusjouset ni perä pysy samalla tasolla... Niin ja kuinka kuoleentuneet noi vanhat on.. jne..jaska-r kirjoitti:Ei männy läpi ei, etujouset olivat molemmat poikki ja takaa oli tukivarren pallo väljä. No onpahan hyvä syy ostaa madallus jouset ja selvispähän sekin että missä on väljää perässä.
Mitenkä muuten nuo madallusjousien "madallukset menee? tuossahan on vissiin sportline alusta, jos laitan siihen -20mm pudottavat jouset niin mitä tapahtuu? pysyy ennallaan vai putoaa/nousee?
E: Löyty completoksen sivulta: Huom! Valmiiksi tehtaalla madalletut alustat laskevat vähemmän 15-25mm mitä H&R ilmoittaa!
190 2.3-16 rojekti
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."
Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Juu on ihan orkkis sisusta, lukuun ottamatta hattuhyllyä.
Nii ja eihän ne jouset olleet tavallaan edes yhtään kiekkaa poikki, sieltä missä jousi vastaa jousikuppiin alhaalla niin oli menny. Katkenneet pinnat olivat samalla tasolla. Eli eivät vaikuttaneet vetäviin pyöriin
Pikkusen meinas säikäyttää päästötestissä, sillon kun katsastusmies laitto auton testeriin kiinni niin häkäarvo oli 7, no se laski sitten pikkuhiljaa 3 tasolle. Vissiin oli automaattiryyppy päällä.
Nii ja eihän ne jouset olleet tavallaan edes yhtään kiekkaa poikki, sieltä missä jousi vastaa jousikuppiin alhaalla niin oli menny. Katkenneet pinnat olivat samalla tasolla. Eli eivät vaikuttaneet vetäviin pyöriin

Pikkusen meinas säikäyttää päästötestissä, sillon kun katsastusmies laitto auton testeriin kiinni niin häkäarvo oli 7, no se laski sitten pikkuhiljaa 3 tasolle. Vissiin oli automaattiryyppy päällä.
Tilasin tuollaisen vahvistimen: http://www.pixmania.com/fi/fi/450183/ar ... vaa-a.html
Sanokaahan nyt että ostinko susi vahvistimen vai suhkot toimivan?
Lähinnä niille pioneereille hattuhyllylle.
Tein telineenkin vahvistimelle, siitä pitää laittaa kuva joskus kun ehtii...
Sanokaahan nyt että ostinko susi vahvistimen vai suhkot toimivan?
Lähinnä niille pioneereille hattuhyllylle.
Tein telineenkin vahvistimelle, siitä pitää laittaa kuva joskus kun ehtii...
Laitoin ne madallusjouset taakse, perä NOUSI ainakin 1.5cm
Pitää laittaa huomenna ykkösen kumit sinne, nyt vissiin jotkut kolomoset.
Eteen pitää kokeilla laittaa huomenna jouset.
Olisikohan helpoin tapa vaihtaa jouset silleen että ekaksi ottaisi vanhat pois rälläkällä, sitten vain kunnon jousipuristimilla uusi paikalleen? Vai saakohan sitä uutta paikalleen irroittamatta alapalloniveltä yms.
Vaihdoin sen väljän tukitangon, nyt loppu vetely, melko nautinto ajaa kun ekan kerran tuo auto menee jopa suoraan vikuroimatta..

Eteen pitää kokeilla laittaa huomenna jouset.
Olisikohan helpoin tapa vaihtaa jouset silleen että ekaksi ottaisi vanhat pois rälläkällä, sitten vain kunnon jousipuristimilla uusi paikalleen? Vai saakohan sitä uutta paikalleen irroittamatta alapalloniveltä yms.
Vaihdoin sen väljän tukitangon, nyt loppu vetely, melko nautinto ajaa kun ekan kerran tuo auto menee jopa suoraan vikuroimatta..
Toinen etujousi lähti ihan kohtuudella irti, ainut oli vaan se että lattialla puristimia löysätessä toinen puristin hajosi ja ampui palasen siitä kattoon.. oli melko hyvä tuuri ettei kimmonnu ohtaan.. Ja vasta toista kertaa olivat käytössä, merkistä en tiedä mutta pakkauksessa lukee että heavy duty spring compressor.
Toselta puolelta leikkaan kyllä kaasulla jousen poikki ettei tartte pelleillä sen kanssa.
Alapalloniveletkin varmaan pitäisi joskus vaihtaa, jonniin verran herkästi liikkuivat, Niiden pitäisi vissiin olla vähän jähmeät liikkeissään?
No huomenna hakea uudet puristimet ja kakkosen-kolmosen kumit eteen, tuntuu että putoaisi liikaa niillä ykkösillä. Taaksekkin laitoin ykköset alle, saisi olla vielä matalampi.
Tasonsäätökin näyttäisi toimivan, hyvin nousee/laskee perä kun siitä tangosta liikuttelee. Minkähanlaiset "säädöt" siinä pitäisi olla? nyt on ainakin kunnolla jousien varassa. Tuskin on haittaa ajettavuuteen että tanko on liian "pitkällä".
Jousien merkki on lesjöfors. Onko kellaan mitään sanottavaa siitä merkistä?
Toselta puolelta leikkaan kyllä kaasulla jousen poikki ettei tartte pelleillä sen kanssa.
Alapalloniveletkin varmaan pitäisi joskus vaihtaa, jonniin verran herkästi liikkuivat, Niiden pitäisi vissiin olla vähän jähmeät liikkeissään?
No huomenna hakea uudet puristimet ja kakkosen-kolmosen kumit eteen, tuntuu että putoaisi liikaa niillä ykkösillä. Taaksekkin laitoin ykköset alle, saisi olla vielä matalampi.
Tasonsäätökin näyttäisi toimivan, hyvin nousee/laskee perä kun siitä tangosta liikuttelee. Minkähanlaiset "säädöt" siinä pitäisi olla? nyt on ainakin kunnolla jousien varassa. Tuskin on haittaa ajettavuuteen että tanko on liian "pitkällä".
Jousien merkki on lesjöfors. Onko kellaan mitään sanottavaa siitä merkistä?
Joskus vuonna 01 laitettiin W124:een tuonmerkkiset jouset, madaltivat maltillisesti, ja keula ei ainakaan matalammalle mennyt kun perä, mutta aika hyvin vaakatasossa (ei muistikuvaa minkäkorkuiset kumit jousien päissä), kestivät aina vuoteen 05 asti, jolloin seuraavalla omistajalla oli kuulemma mennyt toinen etujousi poikki, muttä kovalla jännityksellähän nuo jouset W124:ssä ovat kun ovat kaarella...tosin ehkä alkuperäiset on kestäneet pidempäänkin, mutta eihän nuo Lesfjöösit kovin kalliit taida olla nykyäänkään.jaska-r kirjoitti:Jousien merkki on lesjöfors. Onko kellaan mitään sanottavaa siitä merkistä?
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Mielestäni systeemi toimii hyvin silloin, kun lasket auton venttiilillä aivan jousien varaan ja nostat sen verran ylöspäin että silmällä näet. Systeemi ei saa olla aivan "paineeton". Näin tein omassa coupessa.jaska-r kirjoitti:Tasonsäätökin näyttäisi toimivan, hyvin nousee/laskee perä kun siitä tangosta liikuttelee. Minkähanlaiset "säädöt" siinä pitäisi olla? nyt on ainakin kunnolla jousien varassa. Tuskin on haittaa ajettavuuteen että tanko on liian "pitkällä".
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Juu ei ne jouset ole kalliita, sellaset 180 koko sarja.
nyt se on madallettu mutta keula tippui liian alas, rengas raapii kokoajan kaariin... Pitäs laittaa paksummat kumit sinne, nyt siellä on 1 kumit + 4mm kumilätkä.
Perä on jonkin verran korkeammalla kuin keula.
Paljonkohan maksaisi jollakin pajalla jousikumien vaihto? On niin tympeää hommaa että ei ole tosikaan. Ei ihan heti kehtaisi ruveta vänkäämään uudestaan pois paikaltaan ja takaisin.
nyt se on madallettu mutta keula tippui liian alas, rengas raapii kokoajan kaariin... Pitäs laittaa paksummat kumit sinne, nyt siellä on 1 kumit + 4mm kumilätkä.
Perä on jonkin verran korkeammalla kuin keula.
Paljonkohan maksaisi jollakin pajalla jousikumien vaihto? On niin tympeää hommaa että ei ole tosikaan. Ei ihan heti kehtaisi ruveta vänkäämään uudestaan pois paikaltaan ja takaisin.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
itellä aina tullu pixmaniasta tavara ajallaan. jos tilattua tavaraa ei ole niillä varastossa niin sitten voi kestää hetken. ymmärrettävää kyllä.jaska-r kirjoitti:No nyt tuli vihdoinkin se vahvistin, toimitus ajan piti olla 3-4 päivää, meni kummiskin 14 päivää.
No onneksi tuli perille asti ehyenä. Periaatteessa voisi tilata tuolta liikkeestä (pixmania.com) uudestaankin jos ei ole tavaroilla kiire.
Pitää viikonlopun aikana asentoo se autoon.
Ite tilasin joskus samaa aikaa soittimen, cd levyjä ja dvd levyjä pixmaniasta.. ei ollu varastossa soitinta eikä dvd levyjä niin lähetti eka cd:t (20kpl tyhjää) tuli kotiovelle, 2 päivän päästä siitä tuli dvd levyt (10kpl) kotiovelle ja siitä taas päivä niin tuli soitin kotiovelle..

jokakerta sieltä ulkomailta tuli siis oma lähetys ja joku äijä kanto sen pakettiautolla siis tänne landelle.
Tilaan kyllä sieltä jatkossaki jos saa halvalla jotain mitä tarvin

Mutta ettei menis taas ihan offtopiciksi. niin laitahan asennus kuvia

W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
W204: 220cdi '07
Kuvia telineestä:
Molemmilla puolilla on samanlaiset kiinnikkeet tankinkorvakoihin, tuo pultti joka näkyy niin siihen tulee sitten vahvistimien maa.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0117.jpg
Molemmissa samanlaiset kiinniikkeet, vahvistimet kiinnitetään 6mm pulteilla, lattarauta on 15mm paksua elikkä pitäs kestää.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0118.jpg
Molemmat vahvistimet kiinnitettyinä, pitää joskus sitten laittaa noiden vahvistimen taakse se verhoilu, johot siiten siitä nätisti läpi.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0121.jpg
Johtojen päistä tein tällaiset:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0120.jpg
Tinasin johdonpäät "kiinteäksi" hioin sen oikeaan muotoon ja porasin reijän siihen, ei lähde nykäsemällä johdot irti.
Vielä puuttuu toisille takakajareille johdot, ja etukajareissakin on jotain kosketus häikkää, välillää kuuluu ja välillä ei. On muuten todella ärsyttävää.
Molemmilla puolilla on samanlaiset kiinnikkeet tankinkorvakoihin, tuo pultti joka näkyy niin siihen tulee sitten vahvistimien maa.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0117.jpg
Molemmissa samanlaiset kiinniikkeet, vahvistimet kiinnitetään 6mm pulteilla, lattarauta on 15mm paksua elikkä pitäs kestää.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0118.jpg
Molemmat vahvistimet kiinnitettyinä, pitää joskus sitten laittaa noiden vahvistimen taakse se verhoilu, johot siiten siitä nätisti läpi.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0121.jpg
Johtojen päistä tein tällaiset:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0120.jpg
Tinasin johdonpäät "kiinteäksi" hioin sen oikeaan muotoon ja porasin reijän siihen, ei lähde nykäsemällä johdot irti.
Vielä puuttuu toisille takakajareille johdot, ja etukajareissakin on jotain kosketus häikkää, välillää kuuluu ja välillä ei. On muuten todella ärsyttävää.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Eipä ole tämäkään paljoa edistynyt ku ei oo kerenny/jaksanut.
Mistähän saisi suht edullisesti 8 tuuman pyöreät kaijuttimet, ei mitään subbareita? yhdet löysin netistä mutta ne maksaa 100€/kpl, saisivat olla vähän edullisemmat.
Ei oikein kuulu noista pioneereistä, johtuiskohan siitä että olivat kesän sorvin vieressä
Tuossa viideo pätkä siitä putkirunkoautosta, minuutti siitä on tylsää pyörittelyä jäällä, mutta sitten...
http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... LP0022.flv
Mistähän saisi suht edullisesti 8 tuuman pyöreät kaijuttimet, ei mitään subbareita? yhdet löysin netistä mutta ne maksaa 100€/kpl, saisivat olla vähän edullisemmat.
Ei oikein kuulu noista pioneereistä, johtuiskohan siitä että olivat kesän sorvin vieressä

Tuossa viideo pätkä siitä putkirunkoautosta, minuutti siitä on tylsää pyörittelyä jäällä, mutta sitten...

- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyl se on se sama motti. Ei se ainakaan flektin puutteesta johtunut, siinä on mekaaninen ja sähköinen flekti. Ylävesiletku oli ohutseinämäistä ja se ei kestänyt painetta.
Ja kummiskin on "keulan" kokoinen cooleri
On muuten hyvä pito takasilla, uuden veroiset piikkipyörät löytyy.
Tutkalla katottiin huiput jäällä -> 120km/h
Johtuu tiheästä perästä ettei kule kovempaa.
Joo ja vissiin pitää laittaa normipelti kun naapuri laittoi just samanlaisen auton, secci pellillä..
edit:youtubessa sama video: http://www.youtube.com/watch?v=uBROtgm_Hck
Ja kummiskin on "keulan" kokoinen cooleri

On muuten hyvä pito takasilla, uuden veroiset piikkipyörät löytyy.
Tutkalla katottiin huiput jäällä -> 120km/h
Johtuu tiheästä perästä ettei kule kovempaa.
Joo ja vissiin pitää laittaa normipelti kun naapuri laittoi just samanlaisen auton, secci pellillä..
edit:youtubessa sama video: http://www.youtube.com/watch?v=uBROtgm_Hck