190 2.3-16 rojekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

jaska-r kirjoitti:Ei männy läpi ei, etujouset olivat molemmat poikki ja takaa oli tukivarren pallo väljä. No onpahan hyvä syy ostaa madallus jouset ja selvispähän sekin että missä on väljää perässä.

Mitenkä muuten nuo madallusjousien "madallukset menee? tuossahan on vissiin sportline alusta, jos laitan siihen -20mm pudottavat jouset niin mitä tapahtuu? pysyy ennallaan vai putoaa/nousee?

E: Löyty completoksen sivulta: Huom! Valmiiksi tehtaalla madalletut alustat laskevat vähemmän 15-25mm mitä H&R ilmoittaa!
Niin ja montas kiekkaa ne etuset oli poikki... Madaltaahan sekin jo.. Mulla oli vakio takajouset poikki ennestään ja laitettiin madallusjouset ni perä pysy samalla tasolla... Niin ja kuinka kuoleentuneet noi vanhat on.. jne..
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
MikkoS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: Ma 22.10.2007 20:35
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja MikkoS »

Onko toi ihan orkkissisusta?Pirun nätti, jotain tuon tapaista olen omaankin kiesiin suunnitellut mikäli vaan rahat riittää :roll:
W201 -87 190D
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu on ihan orkkis sisusta, lukuun ottamatta hattuhyllyä.

Nii ja eihän ne jouset olleet tavallaan edes yhtään kiekkaa poikki, sieltä missä jousi vastaa jousikuppiin alhaalla niin oli menny. Katkenneet pinnat olivat samalla tasolla. Eli eivät vaikuttaneet vetäviin pyöriin :D

Pikkusen meinas säikäyttää päästötestissä, sillon kun katsastusmies laitto auton testeriin kiinni niin häkäarvo oli 7, no se laski sitten pikkuhiljaa 3 tasolle. Vissiin oli automaattiryyppy päällä.
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Kävin tuossa äsken tilaamassa -40mm jouset, eli käytännössä -20mm. 180€ vissiin tulee maksamaan, tilasin samalla sen tukivarren taakse, se oli 46€.

Pitää sitten viedä uudestaan nelipyörä suuntaukseen, huikeat 1500km sitten käytetty viimeksi..
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Tilasin tuollaisen vahvistimen: http://www.pixmania.com/fi/fi/450183/ar ... vaa-a.html

Sanokaahan nyt että ostinko susi vahvistimen vai suhkot toimivan?
Lähinnä niille pioneereille hattuhyllylle.

Tein telineenkin vahvistimelle, siitä pitää laittaa kuva joskus kun ehtii...
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Laitoin ne madallusjouset taakse, perä NOUSI ainakin 1.5cm :lol: Pitää laittaa huomenna ykkösen kumit sinne, nyt vissiin jotkut kolomoset.

Eteen pitää kokeilla laittaa huomenna jouset.

Olisikohan helpoin tapa vaihtaa jouset silleen että ekaksi ottaisi vanhat pois rälläkällä, sitten vain kunnon jousipuristimilla uusi paikalleen? Vai saakohan sitä uutta paikalleen irroittamatta alapalloniveltä yms.

Vaihdoin sen väljän tukitangon, nyt loppu vetely, melko nautinto ajaa kun ekan kerran tuo auto menee jopa suoraan vikuroimatta..
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Se etujousi kyllä mojahtaa aikalailla jos sen katkasemalla irrottaa, tuurilla voi laikkakoneen laikkakin säilyy ehjänä :D Ite poltin pillillä poikki.

Tarvit kyl ne kunnon puristimet niin poistamiseen kuin asentamiseenkin.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Toinen etujousi lähti ihan kohtuudella irti, ainut oli vaan se että lattialla puristimia löysätessä toinen puristin hajosi ja ampui palasen siitä kattoon.. oli melko hyvä tuuri ettei kimmonnu ohtaan.. Ja vasta toista kertaa olivat käytössä, merkistä en tiedä mutta pakkauksessa lukee että heavy duty spring compressor.

Toselta puolelta leikkaan kyllä kaasulla jousen poikki ettei tartte pelleillä sen kanssa.

Alapalloniveletkin varmaan pitäisi joskus vaihtaa, jonniin verran herkästi liikkuivat, Niiden pitäisi vissiin olla vähän jähmeät liikkeissään?

No huomenna hakea uudet puristimet ja kakkosen-kolmosen kumit eteen, tuntuu että putoaisi liikaa niillä ykkösillä. Taaksekkin laitoin ykköset alle, saisi olla vielä matalampi.

Tasonsäätökin näyttäisi toimivan, hyvin nousee/laskee perä kun siitä tangosta liikuttelee. Minkähanlaiset "säädöt" siinä pitäisi olla? nyt on ainakin kunnolla jousien varassa. Tuskin on haittaa ajettavuuteen että tanko on liian "pitkällä".

Jousien merkki on lesjöfors. Onko kellaan mitään sanottavaa siitä merkistä?
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

jaska-r kirjoitti:Jousien merkki on lesjöfors. Onko kellaan mitään sanottavaa siitä merkistä?
Joskus vuonna 01 laitettiin W124:een tuonmerkkiset jouset, madaltivat maltillisesti, ja keula ei ainakaan matalammalle mennyt kun perä, mutta aika hyvin vaakatasossa (ei muistikuvaa minkäkorkuiset kumit jousien päissä), kestivät aina vuoteen 05 asti, jolloin seuraavalla omistajalla oli kuulemma mennyt toinen etujousi poikki, muttä kovalla jännityksellähän nuo jouset W124:ssä ovat kun ovat kaarella...tosin ehkä alkuperäiset on kestäneet pidempäänkin, mutta eihän nuo Lesfjöösit kovin kalliit taida olla nykyäänkään.
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14188
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

jaska-r kirjoitti:Tasonsäätökin näyttäisi toimivan, hyvin nousee/laskee perä kun siitä tangosta liikuttelee. Minkähanlaiset "säädöt" siinä pitäisi olla? nyt on ainakin kunnolla jousien varassa. Tuskin on haittaa ajettavuuteen että tanko on liian "pitkällä".
Mielestäni systeemi toimii hyvin silloin, kun lasket auton venttiilillä aivan jousien varaan ja nostat sen verran ylöspäin että silmällä näet. Systeemi ei saa olla aivan "paineeton". Näin tein omassa coupessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu ei ne jouset ole kalliita, sellaset 180 koko sarja.

nyt se on madallettu mutta keula tippui liian alas, rengas raapii kokoajan kaariin... Pitäs laittaa paksummat kumit sinne, nyt siellä on 1 kumit + 4mm kumilätkä.

Perä on jonkin verran korkeammalla kuin keula.

Paljonkohan maksaisi jollakin pajalla jousikumien vaihto? On niin tympeää hommaa että ei ole tosikaan. Ei ihan heti kehtaisi ruveta vänkäämään uudestaan pois paikaltaan ja takaisin.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

äläny saatana mee millään kepulikonsteilla niitä jousia katkomaan :lol:

kerran oon vetäny etujousesta kiepin pois ku se oli autossa kiinni vielä ja enään en kyllä vedä :shock:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Eihän niitä enää tartte katkoa :) Pitäs vaan saada lisää korkeutta keulaan.

No kyllähän se ampu sen vanhan jousen melkolailla kun kaasulla leikkas sen irti, no eipähän tarttenu käsin ottaa sitä jousta pois sieltä :D
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

No nyt tuli vihdoinkin se vahvistin, toimitus ajan piti olla 3-4 päivää, meni kummiskin 14 päivää.
No onneksi tuli perille asti ehyenä. Periaatteessa voisi tilata tuolta liikkeestä (pixmania.com) uudestaankin jos ei ole tavaroilla kiire.

Pitää viikonlopun aikana asentoo se autoon.
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

jaska-r kirjoitti:No nyt tuli vihdoinkin se vahvistin, toimitus ajan piti olla 3-4 päivää, meni kummiskin 14 päivää.
No onneksi tuli perille asti ehyenä. Periaatteessa voisi tilata tuolta liikkeestä (pixmania.com) uudestaankin jos ei ole tavaroilla kiire.

Pitää viikonlopun aikana asentoo se autoon.
itellä aina tullu pixmaniasta tavara ajallaan. jos tilattua tavaraa ei ole niillä varastossa niin sitten voi kestää hetken. ymmärrettävää kyllä.

Ite tilasin joskus samaa aikaa soittimen, cd levyjä ja dvd levyjä pixmaniasta.. ei ollu varastossa soitinta eikä dvd levyjä niin lähetti eka cd:t (20kpl tyhjää) tuli kotiovelle, 2 päivän päästä siitä tuli dvd levyt (10kpl) kotiovelle ja siitä taas päivä niin tuli soitin kotiovelle.. :lol:

jokakerta sieltä ulkomailta tuli siis oma lähetys ja joku äijä kanto sen pakettiautolla siis tänne landelle.
Tilaan kyllä sieltä jatkossaki jos saa halvalla jotain mitä tarvin :wink:

Mutta ettei menis taas ihan offtopiciksi. niin laitahan asennus kuvia :wink:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu tein sen telineen vahvistimille taakse, pitäisi vielä vetää jokunen piuha sinne ja verhoilut leikellä sopivaksi konttiin.
tpk_83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: La 21.07.2007 14:55
Paikkakunta: kajjjaani

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

jaska-r kirjoitti:Juu tein sen telineen vahvistimille taakse, pitäisi vielä vetää jokunen piuha sinne ja verhoilut leikellä sopivaksi konttiin.
laitahha kuvia vahvarin asennuspaikasta....
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Kuvia telineestä:

Molemmilla puolilla on samanlaiset kiinnikkeet tankinkorvakoihin, tuo pultti joka näkyy niin siihen tulee sitten vahvistimien maa.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0117.jpg

Molemmissa samanlaiset kiinniikkeet, vahvistimet kiinnitetään 6mm pulteilla, lattarauta on 15mm paksua elikkä pitäs kestää.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0118.jpg

Molemmat vahvistimet kiinnitettyinä, pitää joskus sitten laittaa noiden vahvistimen taakse se verhoilu, johot siiten siitä nätisti läpi.
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0121.jpg

Johtojen päistä tein tällaiset:
http://i96.photobucket.com/albums/l167/ ... NY0120.jpg

Tinasin johdonpäät "kiinteäksi" hioin sen oikeaan muotoon ja porasin reijän siihen, ei lähde nykäsemällä johdot irti.

Vielä puuttuu toisille takakajareille johdot, ja etukajareissakin on jotain kosketus häikkää, välillää kuuluu ja välillä ei. On muuten todella ärsyttävää.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12747
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

siinähän on kaksi laatua merkki sitten rinnakkain , eikö mites se :lol:
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

tina johtaa sitte huonommin sähköä kun toi itse johto, että kannattaa välttää sitä tinan käyttöä liitoksena, liimana se on hyvää :wink:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Eipä ole tämäkään paljoa edistynyt ku ei oo kerenny/jaksanut.

Mistähän saisi suht edullisesti 8 tuuman pyöreät kaijuttimet, ei mitään subbareita? yhdet löysin netistä mutta ne maksaa 100€/kpl, saisivat olla vähän edullisemmat.

Ei oikein kuulu noista pioneereistä, johtuiskohan siitä että olivat kesän sorvin vieressä :D

Tuossa viideo pätkä siitä putkirunkoautosta, minuutti siitä on tylsää pyörittelyä jäällä, mutta sitten... :lol: http://s96.photobucket.com/albums/l167/ ... LP0022.flv
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Onko tossa se mylly minkä kävit hakee :?:
Hyvinhän se kepittää :D

Olisko flekti unohtunu paketista :lol:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Maku asia sekin on mutta laittaisn ite ennemmin normipellin eteen.
Käy mun silmään paremmin tuo vakio maski kun tuo Secci maski.

Mutta pitää muistaa että kukiin tyylillään :wink:
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Kyl se on se sama motti. Ei se ainakaan flektin puutteesta johtunut, siinä on mekaaninen ja sähköinen flekti. Ylävesiletku oli ohutseinämäistä ja se ei kestänyt painetta.
Ja kummiskin on "keulan" kokoinen cooleri 8)

On muuten hyvä pito takasilla, uuden veroiset piikkipyörät löytyy.

Tutkalla katottiin huiput jäällä -> 120km/h
Johtuu tiheästä perästä ettei kule kovempaa.

Joo ja vissiin pitää laittaa normipelti kun naapuri laittoi just samanlaisen auton, secci pellillä..

edit:youtubessa sama video: http://www.youtube.com/watch?v=uBROtgm_Hck
Avatar
jaska-r
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 207
Liittynyt: Ke 26.07.2006 13:25
Paikkakunta: pohjois-savo

Viesti Kirjoittaja jaska-r »

Juu ei ole enää pitkään aikaan tullut tähän mitään edistystä, paitsi että möin sen pois poikkeen et se siitä.
Vastaa Viestiin