Vakionopeus säädin nykii ?
Vakionopeus säädin nykii ?
Mikä vikana kun vakionopeus nykii? toimii ok kun nopeus max 100km/h,mutta kun asettaa nopeutta enempi,nykii ja putoo pois päältä !
Viimeksi muokannut kirveha, Ke 31.12.2008 12:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
mullakin nykii ja alla vakiota leveämmät 235/45 renkaat
mutta ei kai se nyt renkaista voi olla kiinni
mutta ei kai se nyt renkaista voi olla kiinni

C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Nykimistä on ommassakin viulussa (W124 E300 -94) esiintynyt satunnaisesti viimeisen kuukauden aikana. Renkaat ovat valmistajan ilmoittamaa kokoa.
Oire: Nopeus pysyy asetetussa arvossa, mutta säädöstä katoaa herkkyys ja alkaa ikävän tuntuinen nykiminen.
Muutoin säädin tuntuu pelaavan niinkuin pitääkin, eikä ole kertaakaan pudonnut pois päältä.
Oire: Nopeus pysyy asetetussa arvossa, mutta säädöstä katoaa herkkyys ja alkaa ikävän tuntuinen nykiminen.
Muutoin säädin tuntuu pelaavan niinkuin pitääkin, eikä ole kertaakaan pudonnut pois päältä.
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
W124 E300 4-matic T-modell 1994
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..
Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..
Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.
Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..
Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.
220.128 Black Mirror
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
säädin
Onko Kysymys alkuperäisestä Säätimestä vai jälkiasennus tarvikesäädin Minulla on tällainen Amerikkalainen Muistaakseni FrekatteTai joku sinne päin mutta siinä on sen yksikön päällä noin 15mm reikä ja siellä 6 kytkintä joissa
on on ja ohv ja näillä haettiin oikea kierrosalue (huom nokikone) taulukon mukaan ja on jo 6 vuotta pelannut moitteettomasti ja vielä kun ottaa huomioon että laitoin se itse paikalleen
on on ja ohv ja näillä haettiin oikea kierrosalue (huom nokikone) taulukon mukaan ja on jo 6 vuotta pelannut moitteettomasti ja vielä kun ottaa huomioon että laitoin se itse paikalleen
Re: säädin
Jep! On alkuperäinen E 300 td avandkarde vm 98 malli. Siis tehdasasennus.j.s.lehti. kirjoitti:Onko Kysymys alkuperäisestä Säätimestä vai jälkiasennus tarvikesäädin Minulla on tällainen Amerikkalainen Muistaakseni FrekatteTai joku sinne päin mutta siinä on sen yksikön päällä noin 15mm reikä ja siellä 6 kytkintä joissa
on on ja ohv ja näillä haettiin oikea kierrosalue (huom nokikone) taulukon mukaan ja on jo 6 vuotta pelannut moitteettomasti ja vielä kun ottaa huomioon että laitoin se itse paikalleen
En ole vielä paneutunut asiaan tarkemmin,mutta hyvät vinkit auttaa etukäteen. On kyllä miellyttävä kun pelaa (ei liian tarkka,vastaseen vähän pistää "puita pesään" ! )
turhan tarkka ? pitäiskö sen sitte heitellä sen +-10kmh ajettavaa nopeuttaKryptonite kirjoitti:Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..
Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..
Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.


ite miellän vakkarin kärkikolmikkoon varusteista (tomaatti,ilmastointi ja vakkari ! ).
-
- Mersumies
- Viestit: 3403
- Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
- Paikkakunta: Helsinki
Enpä usko että olisi myöskään sinulla tuo vakkari kovinkaan usein käytössä jos ajelisit samoja teitä mitä minä ajan... Ylämäki, alamäki, 90 kurvi jonka jälkeen jykkä ylämäki jne.. Kuten sanoin: suoralla tiellä ihan kiva..epk kirjoitti:turhan tarkka ? pitäiskö sen sitte heitellä sen +-10kmh ajettavaa nopeuttaKryptonite kirjoitti:Täytyy vielä sanoa että on tuo vakkari turhan tarkka. Siis ei anna yhtään periksi. Pitää se nopeuden juuri siinä minkä sille määrää..
Ei tuota voi käyttää kuin suoralla. Tosi epätaloudellinen. Ylämäkeen kiihdyttää niin pirusti ja alamäkeen jarruttaa.. Itse en pahemmin kyseistä laitetta käytä..
Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen.. Itse en mene tästä takuuseen kun en ole itse kyseistä operaatioo tehnyt.omasi toimii näemmä ainakin täysin oikein, joten turha sitä on sitten näemmä käyttää jos pienehkö kulutuksen nousu haittaa
![]()
ite miellän vakkarin kärkikolmikkoon varusteista (tomaatti,ilmastointi ja vakkari ! ).
Minulla taitaa olla tuo kärkikolmikko seuraava: hyvä alustasarja/jarrut, hyvät renkaat, ohjaustehostin

220.128 Black Mirror
Mullakin on huomannut ihan saman vaikutuksen jos ajaa vakionopeudensäätimellä. Tahtoo bensankulutus lähtee loivaan nousuun. Suurimman syyn itse näen siinä kun se ei vaihda automaatilla pienemmälle vaan polkee kaasuun suht pohjaan juuri sille rajalle että vaihtako pienemmälle tai ei. Jos sattuu tulee joku ylämäki.
Mittasin kerran edestakaisin Hesaan ajettaessa että vakionopeudensäätimellä ottaa jonkun litra pari enemmän kuin että ajaisi ilman sitä. Minua se ei sinänsä haittaa kun en autolla töihin aja, mutta jollakulla joka ajaisi sillä välillä töihin voisi tuntua lompakossa
Mutta onhan se kiva keksintö kun voi heittää jalat kojelaudalle ja fiilistellä vauhdin tunnusta

Mittasin kerran edestakaisin Hesaan ajettaessa että vakionopeudensäätimellä ottaa jonkun litra pari enemmän kuin että ajaisi ilman sitä. Minua se ei sinänsä haittaa kun en autolla töihin aja, mutta jollakulla joka ajaisi sillä välillä töihin voisi tuntua lompakossa

Mutta onhan se kiva keksintö kun voi heittää jalat kojelaudalle ja fiilistellä vauhdin tunnusta



C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
- j.s.lehti.
- Mersumies
- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Vakionop.
Naistä eroista Tämä nykiminen varmaan johtuukin Tämä alkuperäinen Ottaa sen nopeuden Sähkösesti Eli Kondensaattorilta niin niissä varmaan tapahtuu
vanhenemista TYai tehon laskua tai olkoon mitä tahansa ja minun ottaa
nopeusmittarin takaa siitä kiekosta niin tämä ei ole varmaan niin tarkka
siitä kierrosalueestakaan missä liikutaan ja kun vanhassa on vähän löysää
joka paikassa niin toimii niin pirun hyvin
mutta tietääkö kukaan Kun painat sen lähdön jälkeen ensimmäisen kerra päälle niin pitää napautta kaksi kertaa senjälkeen toimii normaalisti
Toinen kysymys tämä keskuslukon kaukosäätö toimii paremmin kuin em
"Väyrysen" kun olen tuolla parkkipaikolla katsellut kun minun menee vielä 10-15 metrin päästä kiinni vaikka lähetin on taskussa kun nämä edellä
mainitut ovat auton viedessä eikä sitteenkään aina onnitstu ja toinen tavallaan onko vika vai ominaisuus Kun seisoo Salossa esimerkiksi matkahuollon edessä niin ei tapahdu mitään ja on muutamia sellaisia paikkoja
Olisko siellä tätä elektroniikka paremmin tuntevia mitään selitystä tähän
ei tällä sinänsä ole mitään merkitystä mutta olisi silti kiva tietää j.s.lehti
vanhenemista TYai tehon laskua tai olkoon mitä tahansa ja minun ottaa
nopeusmittarin takaa siitä kiekosta niin tämä ei ole varmaan niin tarkka
siitä kierrosalueestakaan missä liikutaan ja kun vanhassa on vähän löysää
joka paikassa niin toimii niin pirun hyvin
mutta tietääkö kukaan Kun painat sen lähdön jälkeen ensimmäisen kerra päälle niin pitää napautta kaksi kertaa senjälkeen toimii normaalisti
Toinen kysymys tämä keskuslukon kaukosäätö toimii paremmin kuin em
"Väyrysen" kun olen tuolla parkkipaikolla katsellut kun minun menee vielä 10-15 metrin päästä kiinni vaikka lähetin on taskussa kun nämä edellä
mainitut ovat auton viedessä eikä sitteenkään aina onnitstu ja toinen tavallaan onko vika vai ominaisuus Kun seisoo Salossa esimerkiksi matkahuollon edessä niin ei tapahdu mitään ja on muutamia sellaisia paikkoja
Olisko siellä tätä elektroniikka paremmin tuntevia mitään selitystä tähän
ei tällä sinänsä ole mitään merkitystä mutta olisi silti kiva tietää j.s.lehti
Mulla on ainakin joku vakkarin boksin näköinen laite tuossa konepellin vasemmalla puolella siinä edessä. En ole varma onko se tuo kyseinen boksi kun en ole sitä sen enempää tutkinut, mutta jotain vaijereita siitä näyttää moottorin menevän.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84
Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
Omassa 124 tuo rengaskoko vaikuttaa siten että vakkari ei mene päälle maantienopeuksilla. Tosin en tiedä missä raja menee , mutta original rengaskoko 225/55/16 ok ja oireilun aikana 255/35/18. Eli kehä muuttuu liikaa.
Kokonaan toinen juttu on sitten jos itse ohjausboxissa tai sen komponenteissa on vikaa josta viestiketjussa onkin jo juttua.
Kokonaan toinen juttu on sitten jos itse ohjausboxissa tai sen komponenteissa on vikaa josta viestiketjussa onkin jo juttua.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Onko kukaan viettänyt avajaisia ohjainyksikölle ja/tai vaihtanut komponentteja?Mitä olen kuullut, niin tuo nykiminen johtuisi kuivettuneista kondensaattoreista. Eli kun vaihtaa tuonne ohjainyksikköön uudet kondensaattorit niin loppuu nykyminen..
Omassa (W124 E300 -94) on tehtaalla varusteltu vakionopeudensäädin, varustekoodi: 440 tempomat (cruise control).
Sijainnista on tässä viestiketjussa ollut pariakin eri näkemystä, ratin alla ja moottoritilassa?
Mika Juhani
W124 E300 4-matic T-modell 1994
W124 E300 4-matic T-modell 1994
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ke 02.09.2009 18:39
- Paikkakunta: Kuopio
Vaihda uudet elektrolyyttikondensaattorit ohjausyksikköön ja käy kaikki juotokset läpi kolvilla. Sillä on moni saanut vakkarin taas toimimaan. (siis niissä w124, missä on sellainen "normiboksi")Almandienrot kirjoitti:Löytykö ongelmaan ratkaisu? Itellä kiinnostas kans tietää miten tuon nykimisen ja ajottaisen toimimattomuuden sais pois.
Kylmänä ei yleensä pelaa.. vasta kun lämpenee niin alkaa toimia.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla