peräkö irti?
peräkö irti?
mersun takapää jotenkin lonkkasee,aina kun kaasua painaa.silloin kun lähet esim. kiihyttään nii tuntuu et perä lähtis veteleen omille reiteille.välissä kuuluu joku ihme kolahus takapäästä,voisko olla et apurungon puslat väljänä?tai joku muu sielt tukivarsi helevetistä,auto 2,5 td w201
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Kuuluuko kumahdus myös nostettaessa jalka kaasulta poies? Yks kumahtelun aiheuttaja on perämurikan kiinnityspuslat. Löytyy perän takaa, perä kiinni rungossa noiden kautta. Kumi häviää välistä ja perä pääsee kiertymään, jolloin "lyö" runkoon kiinni.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Taka-apurungon ja korin väliset etummaset kumit todennäköisesti loppu.
Samalla kannattaa väännellä muitakin tukivarsia sieltä. Yleensä kuluneimmat osat on juuri nuo kumit ja sitten alatukivarren ulommat nivelet. (narinanivelet) Ja aurauksen säätötangot (ne joissa on pallonivel ulkopäässä)
SAmalla kannattaa tarkistaa perän takapään kumit
Samalla kannattaa väännellä muitakin tukivarsia sieltä. Yleensä kuluneimmat osat on juuri nuo kumit ja sitten alatukivarren ulommat nivelet. (narinanivelet) Ja aurauksen säätötangot (ne joissa on pallonivel ulkopäässä)
SAmalla kannattaa tarkistaa perän takapään kumit
Samaa vikaa täällä, ja just samassa autossa. Kovassa kiihdytyksessä joku paikka myötää taka-akselilla, koska kiihdytyksen loputtua auto kääntyy itsestään keskikaistalle (muistaakseni) päin. Kaasua pumppaamalla tasaisessa nopeudessa perästä kuluu kolinaa.
Tarkistin ennen joulua jokaisen nivelen taka-akselilta, mutta missään ei ollut mielestäni liikaa väljää. Huomasin samalla että tasauspyörästössä (lukoton iso perä, 2,73) on paljon välystä. Perä ilmassa toista rengasta voi pyörittää 1/8 kierroksen ilman että kardaani tai toinen rengas pyörii. Normaalia?
Täytyy varmaan vaihtaa takakelkan ja korin väliset kumipuslat. Epäilen kuitenkin vahvasti vian korjaantumista. Kolina ja väljät varmaan tulee monen pienen väljyyden summasta..
Tarkistin ennen joulua jokaisen nivelen taka-akselilta, mutta missään ei ollut mielestäni liikaa väljää. Huomasin samalla että tasauspyörästössä (lukoton iso perä, 2,73) on paljon välystä. Perä ilmassa toista rengasta voi pyörittää 1/8 kierroksen ilman että kardaani tai toinen rengas pyörii. Normaalia?
Täytyy varmaan vaihtaa takakelkan ja korin väliset kumipuslat. Epäilen kuitenkin vahvasti vian korjaantumista. Kolina ja väljät varmaan tulee monen pienen väljyyden summasta..
" Curse not thine engine when it turneth not. Curse rather thine own stupidity. "
[quote="Pakardinen"]Kuuluuko kumahdus myös nostettaessa jalka kaasulta poies? Yks kumahtelun aiheuttaja on perämurikan kiinnityspuslat.
perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni? ei kuulu kolahusta silloin kun kaasun löysää joskus ajaessa monttuun tai esim.peltotieltä käännyt isommalle tielle niin perästä/tai jostain muualta kuuluu kolahus,pitää huomenna selevittää noi mysteeri äänet ku saa auton nosturille
perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni? ei kuulu kolahusta silloin kun kaasun löysää joskus ajaessa monttuun tai esim.peltotieltä käännyt isommalle tielle niin perästä/tai jostain muualta kuuluu kolahus,pitää huomenna selevittää noi mysteeri äänet ku saa auton nosturille
- THOOOOOONNI
- Vakiokalustoa
- Viestit: 167
- Liittynyt: Su 05.11.2006 21:47
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
mulla oli omasta puslan korvallinen lähteny irti omasta. ainaku ku kiihytti ni pvänkärin puolen rengas painu sissää päi ja perä muljahti. samoin kun lähti likkeelle niin kuulu kolahus.
ex 2.3 16v Cosworth -83
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
ex 190 2.0D -86
__________________________________________
ei ole sellaista ongelmaa mitä raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Jos kolahtelee muutenkin, kuin kaasua painaessa niin voi olla vaikka katkinainen takajousi. Mulla oli sillain poikki, ettei sitä nähny irti ottamatta mitenkään. Joskus kolahteli, yleensä hitaassa vauhdissa mutkissa/montuissa. Oli hieman "jousimaista" siinä äänessä.jarno j kirjoitti:Pakardinen kirjoitti:Kuuluuko kumahdus myös nostettaessa jalka kaasulta poies? Yks kumahtelun aiheuttaja on perämurikan kiinnityspuslat.
perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni? ei kuulu kolahusta silloin kun kaasun löysää joskus ajaessa monttuun tai esim.peltotieltä käännyt isommalle tielle niin perästä/tai jostain muualta kuuluu kolahus,pitää huomenna selevittää noi mysteeri äänet ku saa auton nosturille
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3167
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Eikäkö takapäähän. Eli perä on rungossa kiinni takapäästään kahdella viereisellä puslalla, häränsilmiksikö niitä nyt täällä kutsuttiin...?jarno j kirjoitti:perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni?
Mutta aikaa kaukaa haettu veikkaus on tämä minun, jos auton käyttäytyminen on sellasta, että lähtee kiihdytettäessä "omille teilleen". Lähtisin kyllä ennemminkin hakemaan vikaa Mika T:n vaihtoehdoista... Mutta oman osansa kumahtelusta voipi kyllä tehdä nuo perämurikan puslat.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Niin vielä tuli tästä mieleen: eihän tuo jousi "perän lähtöä omille teille" varmaankaan tee. Voisi olla aiheuttamassa tuota kolinaa muuten. Pirullisen vaikee huomata. Monesti näissä jutuissa on enempi, kuin yksi syyllinen...Pakardinen kirjoitti:Eikäkö takapäähän. Eli perä on rungossa kiinni takapäästään kahdella viereisellä puslalla, häränsilmiksikö niitä nyt täällä kutsuttiin...?jarno j kirjoitti:perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni?
Mutta aikaa kaukaa haettu veikkaus on tämä minun, jos auton käyttäytyminen on sellasta, että lähtee kiihdytettäessä "omille teilleen". Lähtisin kyllä ennemminkin hakemaan vikaa Mika T:n vaihtoehdoista... Mutta oman osansa kumahtelusta voipi kyllä tehdä nuo perämurikan puslat.
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Eikäkö takapäähän. Eli perä on rungossa kiinni takapäästään kahdella viereisellä puslalla, häränsilmiksikö niitä nyt täällä kutsuttiin...?Pakardinen kirjoitti:jarno j kirjoitti:perän vaihdoin n.3viikkoa sitten,sitä puslaa varmaan meinaat mikä tulee perän "etupäähän" kiinni?
joo ei viel nosturille päässykkään,ite kyselin tolta työn antajalta jolla noit mersuja ollu todella paljon nii se kans meinas nuita "häränsilmiä"mut huomenna selviää kun sai sen huolto ajan et pääsee näkeen mitä siel on tapahtunut.toivottavasti huomen selviäis,
toinen ilmiö on ollut kans sen aikaa kun auto ollut,nii lämmöt pirun korkeella,jossain 80-90 asteen välissä matkaajossa,sit ku pikkusen annat tuskaa niin nousee viel entisestään ei kerää painetta normaallia kummemmin ja nesteet on nestee väristä,ite veikkaisin termostaattia mut ei viel oo jaksanu vaivautua tutkimaan
Fenton kirjoitti:Lämmön pitääkin olla 80 paremmalla puolella. Viisarin leveys tai vähän reilu yli siitä kaheksankympin viivasta on koko lailla oikea.
joo toi olis oikee,itellä siit se suoraava viiva niin pikkuisen ali sen viivan onbkos se sit 100 asteen viiva vai tä?
80-100 puol välis matkas,ja sit joskus noisee meleko lähelle sitä satasen viivaa