w 140 ehommaksi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
von Essen
Sisäänajossa
Sisäänajossa

w 140 ehommaksi

Viesti Kirjoittaja von Essen »

Omistan aika hyvän 500 SEL -93:n. Tätä autoa tekisi mieli pitää hyvänä ja pitkään. Olen teettänyt ruostekorjauksia ja vielä kevään korvalla haluaisin hoitaa sen homman loppuun. samalla maalauttaisin alapuolen muoviosat; puskurit ym. helmojen muovit. (ehkä jopa koko auton, ehkä ainakin joskus.) Nyt ensimmäinen (mielipide)kysymys mersumiehille väriä koskien: Saako vaihtaa muovihelmojen ja puskureiden värin samaksi kuin muu kori, joka on semmoinen mustaksi sanottu, mutta mieluummin hyvin tumman harmaa? Onko se antrasiitti vai mikä? Ihan musta olisi toki hieno, mutta siinä näkyy liikaa lika ja pöly. Nytkin saa olla koko ajan pesemässä. Muovit ovat nyt vaaleamman harmaat kuin muu auto. Sisusta mustaa nahkaa. Tuulilasi olisi kiva myös vaihtaa ja ehkä myös takalasi. Lämmittimestä toimiii vain pari lankaa. Se ei tosin paljoa haittaa, kun auto on aina tallissa, jos ei ole ajossa. Erkki Järvisellä on tehty korjauksia ja samassa hallissa Kirjavaisen maalamossa on maalattu. Saman katon alta löytyy vielä ruosteenestokäsittely. Onko vihjeitä vielä tekijöistä? Onko kellään kokemusta muoviosien irroittamisesta ja itse maalaamisesta? Minulla on kutina, että muovien alta löytyy ruostetta. Vesi pääsee sinne ja saa rauhassa muhia semminkin kun autoa pestään viikottain. Se ei ole kuitenkaan päivittäisessä käytössä.
Muuten autossa toimii lähes kaikki moitteettomasti. Imuovissa on sellainen juttu, että takaluukusta pitää irroittaa vähän väliä yksi sulake ja panna taas takaisin, niin että ovet toimivat. Hassu vika. Moottorit, pumput ovat kuitenkin kait ihan kunnossa. Ja VIELÄ, Beckerin CD-vaihtaja oli yli puoli vuotta käyttämättä, kun stereon koodi oli hukassa. Nyt vaihtaja on jotenkin jumissa, toimi kerran, mutta lopetti taas. Saisiko tuollaista uutta, tai tiedättekö hyvää korjaajaa? Itse en ole löytänyt. Etsinnästä huolimatta.
Vastaa Viestiin