Motonet vs orkkistoimittaja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Motonet vs orkkistoimittaja

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Vaihdoin kaksi alapalloniveltä ässääni. Toinen on Motonetistä ja toisen tilasin perus varaosakaupasta. Merkki on TVC, tai joku sellainen. Fiksumpi korjatkoon.

Toinen maksoi 26 € ja toinen 74 €. Nyt saatte veikata kestoikää molempien osien kohdalla.. Auto on 1998 ja mittarissa 132 tkm.
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

jokos ne meni molemmat vaihtoon ? missä kohtaa meni alkuperäiset ?
jsmaa
Mersumies
Mersumies

Re: Motonet vs orkkistoimittaja

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

mwessman kirjoitti:Vaihdoin kaksi alapalloniveltä ässääni. Toinen on Motonetistä ja toisen tilasin perus varaosakaupasta. Merkki on TVC, tai joku sellainen. Fiksumpi korjatkoon.

Toinen maksoi 26 € ja toinen 74 €. Nyt saatte veikata kestoikää molempien osien kohdalla.. Auto on 1998 ja mittarissa 132 tkm.
Niin,että se kuuluisa mersun laatu on tätä! Ihmettelin jo oman 124 kohdalla kun alapallot piti vahtaa jo 200 000:ssa.Edellisen koneeni,siis 123 alapalloihin ei ollut koskettu ainakaan 550 000 mennessä,enkä tiedä,onko vieläkään. Kyllä on mennyt muutakin tavaraa,jota ei 123:sta ollut vaihdettu.Joku tossa kysy just mersun laadusta,kyllä pitää sanoa,että jos pitää tavaraa alkaa uusimaan jo noilla kilometreillä,ei voi laadusta enää puhua.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
mwessman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja mwessman »

Uskoakseni autossa oli alkuperäiset alapallot kiinni. Ne vaihdoin uusiin, ostopaikat oli Motonet ja Megaosa. Yhdeksän vuotta on musta OK ikä alapalloille, etenkin kun ajokki painaa yli kakstonnia.
JarkkoN
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JarkkoN »

Häh, 132 tkm? Ei voi olla totta. Mikä ässä on kyseessä? S500 taitaa olla.

Katsoitko, olivatko vanhat osat alkuperäiset? Ehkä ne on jostain syystä
vaihdettu kiinalaisiin tai käytettyihin. Tai sittten mittarista puuttuu
kilometrejä.

Itse laitoin alapallot 280 tkm:n kohdalla (300 TDT 4matic 1991).
Maksoivat 115 e/kpl.

Jos suojakumit hajoavat, niin nivel kuluu nopeasti, se voisi olla yksi
selitys.

Veikkaan osille kestoiäksi 2500 km per maksettu euro.
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

W140:n kyseessä ollessa ei ole mikään ihme, että alustan niveliä menee totuttua pienemmillä ajomäärillä. Tämä johtuen pääasiassa suuresta painosta. Eri asia on, miksi ei olisi laskettu painoon sopivia niveliä... no, kallis autohan se oli tehdä jo ilman kalliimpia osiakin.

Eikös näitä ole W210:ssakin totuttu vaihtamaan vastaavissa lukemissa?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
juhaoh
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja juhaoh »

Timo L. kirjoitti: Tämä johtuen pääasiassa suuresta painosta. Eri asia on, miksi ei olisi laskettu painoon sopivia niveliä... no, kallis autohan se oli tehdä jo ilman kalliimpia osiakin.
Minusta tämä johtuu paremminkin väärästä konstruktiosta. Vertaa alapallon rakennetta 126 ja 123:seen joissa ei mitään ongelmaa.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Janne »

juhaoh kirjoitti: Minusta tämä johtuu paremminkin väärästä konstruktiosta. Vertaa alapallon rakennetta 126 ja 123:seen joissa ei mitään ongelmaa.
Olen samaa mieltä, painolla ei voi, eikä saa selitellä. Kyseiset osat on osattu mitoittaa kestäviksi jo useita vuosikymmeniä. Osan pettäessä "melkein uutena" on kyseessä mitoitus/suunnitteluvirhe.

Jos tojjotasta, rellusta tahi volvovortista pettää alusta alle 100 tkm, niin mersun kohdalla ei saa selittää, että niinhän ne muutkin.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
124: 3 x 200D , 3 x 300D, 1 x 300 CE, 1 x 300 TDT
123: 1 x 300D
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Yks mikä kans vaikuttaa nivelten kestoon on se että missä käytössä auto on, jos auto on suurimman osan matka-ajossa kestää nivelet paljon pitempää yleensä kuin taas kaupunki ajossa mukulakiviä ja paljon ratti veivaten... :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Ja sekin vaikuttaa aika paljon, paljonko Turkkilaiset on sieltä mittarista ruuvanneet pois... Vai uskooko joku vieläkin oikeasti siihen Gyntterin 180tkm lukemaan vuosimallista riippumatta??? Suomen myynti ilmoituksistakin pystyy aika hyvin päättelemään kauanko auto on ollut suomessa liikenteessä. Eli 200tkm = 1vuosi, 230tkm= 2v.. ym..
Se 180tkm niissä aina on mittarissa, oli se sitten vuosimalliltaan -83, -93 tai -03... Ei hyvää päivää!!! "Kyllä se on ollu eläkelläisellä uudesta asti.."... "Berliinin yliopiston professori kävi kattoon, että kyllä sillä on senverran oikeesti ajettu..." ym. juttuja kuultu riittävästi.... Ja "papila ollu saaressa uudesta asti"... Eikö kenelläkään tosiaan tule mieleen, että teitä on lähes kaikkia kusetettu kilometreissä, jos olette autoonne Saksasta hommanneet. AINA on hyvät selitykset ja huoltokirjat... Ja sitten vielä Suomipoika AINA toteaa lopuksi, että: "Kyllä tässä on oikeat kilometrit mittarissa, vaikka niissä muissa ei olekkaan..."

Täälä ihmetellään miten se ny jo rikki meni, ja paskoja vehkeitä kun eivät kestä kun normaalin Japsiauton iän... Mutta kannattaa kysyä Suomiautolenkin omistajilta, paljonko mikäkin on kestänyt, ja siitä voi päätellä paljonko sillä vähänajetulla saksantuonnilla on oikeasti ajttu..

Nimimerkillä Saksantuonti helmen omistaja... Tuontivaiheessa 408tkm ja 10v.
jsmaa
Mersumies
Mersumies

MikaH kirjoitti:Ja sekin vaikuttaa aika paljon, paljonko Turkkilaiset on sieltä mittarista ruuvanneet pois... Vai uskooko joku vieläkin oikeasti siihen Gyntterin 180tkm lukemaan vuosimallista riippumatta??? Suomen myynti ilmoituksistakin pystyy aika hyvin päättelemään kauanko auto on ollut suomessa liikenteessä. Eli 200tkm = 1vuosi, 230tkm= 2v.. ym..
Se 180tkm niissä aina on mittarissa, oli se sitten vuosimalliltaan -83, -93 tai -03... Ei hyvää päivää!!! "Kyllä se on ollu eläkelläisellä uudesta asti.."... "Berliinin yliopiston professori kävi kattoon, että kyllä sillä on senverran oikeesti ajettu..." ym. juttuja kuultu riittävästi.... Ja "papila ollu saaressa uudesta asti"... Eikö kenelläkään tosiaan tule mieleen, että teitä on lähes kaikkia kusetettu kilometreissä, jos olette autoonne Saksasta hommanneet. AINA on hyvät selitykset ja huoltokirjat... Ja sitten vielä Suomipoika AINA toteaa lopuksi, että: "Kyllä tässä on oikeat kilometrit mittarissa, vaikka niissä muissa ei olekkaan..."
Niin,no jos sua on kusetettu,ei se tarkoita että kaikkia muitakin on!
Senverran kun mä olen niitä seurannut,kyllä sieltä ihan hyvää kalustoa on tullut.Poikkeuksiakin tietystikin on.Mutta kuka käskeekään ottamaan sen ensimmäisen kohdalle tulevan.Perusteellinen syynäys,ellei itse osaa,niin sitten joku joka osaa.Varmasti maksaa hintansa.

Täälä ihmetellään miten se ny jo rikki meni, ja paskoja vehkeitä kun eivät kestä kun normaalin Japsiauton iän... Mutta kannattaa kysyä Suomiautolenkin omistajilta, paljonko mikäkin on kestänyt, ja siitä voi päätellä paljonko sillä vähänajetulla saksantuonnilla on oikeasti ajttu..

Nimimerkillä Saksantuonti helmen omistaja... Tuontivaiheessa 408tkm ja 10v.

600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
jsmaa
Mersumies
Mersumies

Niin,no jos sua on kusetettu,ei se tarkoita että kaikkia muitakin on!
Senverran kun mä olen niitä seurannut,kyllä sieltä ihan hyvää kalustoa on tullut.Poikkeuksiakin tietystikin on.Mutta kuka käskeekään ottamaan sen ensimmäisen kohdalle tulevan.Perusteellinen syynäys,ellei itse osaa,niin sitten joku joka osaa.Varmasti maksaa hintansa.

No niin,näinhän se piti mennä,eikä sisään kuten ed.

600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Pieni ohjeistus:

Suomipaskaa ei osta hullukaan.

Riiffistä näkee heti ja kyselemättä mikä on homman nimi. Onko 1, 2, vaiko maksimissaan kolme omistajaa.
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Kuka käskee ostaa miltään ketun turkkilaiselta veivarilta sitä autoa sieltä saksasta?! Kyllä sen näkee monesta asiasta mitä sillä autolla on ajettu jos vaan silmät yhtään pelaa. Tossa mun omassa saksan tuliaisessa oli 270tkm mittarissa ja kyllä mä vaihan heti nimee paperissa sen kanssa kuka voi todistaa että tolla ois ajettu joku 557tkm 8) auton historiankin voi tarkistaa aika tarkkaan saksassakin ja oman kohdalla on 2 omistajaa 1.firma (omisti auton 11v ja sen jälkeen 2. keski-ikäinen pariskunta 8) ja ennemmin maksan vaikka 1000€ enemmän hyvä peltisestä saksan tuonti vehkeestä kun siitä mädästä suomi autosta missä on ihan yhtä iso mahdollisuus olla mittari ruuvattu :D
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Janne
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Eicca_ kirjoitti:Kuka käskee ostaa miltään ketun turkkilaiselta veivarilta sitä autoa sieltä saksasta? :D
Niin mutku halvalla perliinistä tai hampurista.....
300 TDT -84
300E 4Matic -88
300 D -87
GSX 1400
Exät:
Eicca_
Mersumies
Mersumies

..tai bremen on kans yks hyvä paikka löytää luotetavia turkkilaisen näköisiä alkuperäis sakslaisia ja ennen kaikkea rehellisiä automyyjiä :lol:
felmit
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja felmit »

onkos se niinkuin ostais Motonet vs orkkistoimittaja :?:
autodidakti
kaijan
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja kaijan »

SEC:istä joutu yhden pallonivelen vaihtamaan 378 000 kilometrin kohdalla. Aika kestäviä siis.
C126 380 SEC -84
Honda VF750 -84
Ex:
W201 2.0 bensa -84

Mersuja ei korjata, niitä huolletaan
"Don't argue with idiots, they'll drag you down to their level and beat you with experience."
Hain hullun papereita, sain taxiliitteen
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja MikaH »

jsmaa kirjoitti:Niin,no jos sua on kusetettu,ei se tarkoita että kaikkia muitakin on!

Mua ei oo kusetettu, mutta niin monia muita on...
Olen kyllä ostanut useita autoja Saksasta, joissa on ollut mittarissa se perinteinen 180tkm, mutta kun se on tiedossa, ettei se pidä paikkansa, niin ei mitään ongelmaa. Melkein mielummin ostan sieltä halvalla sen noin 500tkm ajetun hyväkuntoisen auton, kun ylihinnoiltellun Turkkilaisen ruuvaaman "180tkm" ajetun... Ja edelleen monet ihmettelee, että mitenkäs se auton pohja vai olla puhki ruostunut, ja joka paikka kulunut loppuun, vaikka tällä TUONIAUTOLLA on ajettu vasta 180tkm....

Ja kyllä, ostan AINA niitä halvimpia, koska ne ovat osoittautuneet parhaimmiksi....
jsmaa
Mersumies
Mersumies

MikaH kirjoitti:
jsmaa kirjoitti:Niin,no jos sua on kusetettu,ei se tarkoita että kaikkia muitakin on!

Mua ei oo kusetettu, mutta niin monia muita on...
Olen kyllä ostanut useita autoja Saksasta, joissa on ollut mittarissa se perinteinen 180tkm, mutta kun se on tiedossa, ettei se pidä paikkansa, niin ei mitään ongelmaa. Melkein mielummin ostan sieltä halvalla sen noin 500tkm ajetun hyväkuntoisen auton, kun ylihinnoiltellun Turkkilaisen ruuvaaman "180tkm" ajetun... Ja edelleen monet ihmettelee, että mitenkäs se auton pohja vai olla puhki ruostunut, ja joka paikka kulunut loppuun, vaikka tällä TUONIAUTOLLA on ajettu vasta 180tkm....

Ja kyllä, ostan AINA niitä halvimpia, koska ne ovat osoittautuneet parhaimmiksi....
Mulla ei oo kokemusta kuin yhdestä Saksantuonnista,ja sekin Suomesta ostettuna.Siis omakohtaista.Olen kylläkin syynännyt tuttujen ja tuntemattomien käytettynä tuotujen mersujen kuntoa.Pääosin ovat olleet ihan kunnon rautoja.Tämä omakohtainen joka mulla edelleen on,oli suomeentuotu just ennen tätä suurta buumia ja tutkin sen myyjän paikkakunnan katsatusmiesten kanssa.(jotka sitten ei mersusta mitään tienneetkään,vaikka luulin).Pohjan tarkistin montussa tosi tarkkaan. Ei ruosteen pilkkua MISSÄÄN! Eikä massaa,puhdas pelti. Alkureräisiä paperitarroja pohjassa!Ja auto ollut Saksassa ajossa 9v. 113500km mittarissa ja tarina kertoi auton olleen Hampurissa jollain kiinalaisella.Tälle tarinalle hymyilin,- tietysti onhan näitä tarinoita...joo. Mutta kun sitte syksyllä laitoin etupenkkeihin lämmittimiä,otin penkit irti autosta niin katoin että jaaha joltain on jäänyt purkkapaketti penkin alle.Katoppas vaan kiinalaista purkkaa! (ei maistu hyvältä meikäläisen suussa ainakaan) Ja penkin ja kardaanitunnelin välissä kun on se putoomiseste,sen alla oli kiinalaisen luottokortti!Ei kyllä olis löytynytkään ilman penkin poisottoa. Ratti ja polkimet lähes kulumattomat.Ohjaus AIVAN millintarkka.Sisäsiisteys kiitettävää tasoa.Vasen etukulma oli kolaroitu,lokasuoja vaihdettu,mutta hyvin korjattu.Auto liikkui kuin unelma! 300D,ilmastointi,automaatti,kattoluukku,keskuslukko,sähköikkunat ym.ym.
Ainoa mutta oli väri,midnight blue.Liian tumma mulle,mutta olen mä siihen jo tottunut kuten sisustuksenkin väriin.Moottoriöljyt,ja siis kaikki nesteet kun vaihdoin heti auton ostettuani,pysyivät vielä uudenöljyn värisinä muutaman sata km,joka oli pienoinen yllätys.Ainahan mulla on mersuissa oljyt olleet heti mustat vaihdon jälkeen.Että tämmönen tapaus,mutta olin kyllä jo ajanut katsomassa useampiakin suomessa ajossa olleita mersuja.Noilla varusteilla ei tahtonut autoja löytää ja jos löysi niillä oli ajettu jo vähintään 3-500tkm,ei ollut järkeä luopua 123:sta
jolla oli jo lähs 500t mittarissa.
Eikä oo tuottanut pettymyksiä myöhemminkään,lukuunottamatta noita alapalloja.Mutta loppujenlopuksi pikkujuttu.
Että ei niitä saksantuonteja KAIKKIA kannata mollata. Ymmärrän että pettyneitäkin on,mutta tietysti tarkkana pitää olla,kuten käytetyn kanssa aina.

600SE -92 2010- Kesäauto
Ex 300D -81 1986-00
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja JP74 »

No, ei se mikään huono saavutus ole, jos alapallonivel kestää 200tkm. Ei se nyt niin kallis osa ole, että koko auto on paska. Varsinkin jos sen itse vaihtaa...Alapallonkin kesto riippuu todella paljon myös missä ja miten autolla ajetaan. Pikitietä ajavan edustajan auto ei kulu ollenkaan samaan tahtiin, kuin vaikkapa jonkin maaseudulla asuvan urakoitsijan, joka rytyttää hiekkatietä peräkärry perässä, auto rojua täynnä.

Noiden nivelten ikä olis ihan toinen, jos niissä olis rasvanipat. Ilmeisesti tehtaille on niin tärkeätä saada ilmoitettua, että "alusta on huoltovapaa", että niitä ei laiteta enää. Tämän taas saa aikaan ainakin osittain autolehdet, jotka melko suppealla näkökulmalla tutkivat autojen huoltokuluja. Eli jos ei ole huoltokohteita,niin hyvä. Uutenahan se on näin, mutta vanhana ei.

Mittarin ruuvauksella on ainakin jonkin verran osuutta w124:en "huonoon" kestoon. Tiedän hyvin, kuinka monta miljoonaa kilometriä isäukko puotti mittareista pois, ihan asiakkaiden tahdosta -80 luvun lopulla. Ja joistain autoista pariinkin kertaan. Huvitti viime kesänä, kun näin yhden tutun w124:en myynnissä, olikohan 390 mittarissa. Maalattu ja nätti kaikinpuolin. Autolla nyt oli ajettu kuitenkin oikeasti 800-900 Tkm. Saa siinä sitten ihmetellä heikkoa kestoa.
paaki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja paaki »

Eikai joku oikeasti luule ettei täällä Suomessa autojen mittareita ruuvata, varmasti saman verran kuin Saksassakin? Täällähän sitä on tehty iät ja ajat ja ehkä nykyään vähentynyt muttei loppunut!

Turkkilaisilta 1 (ensimmäinen) mersun ostanut (Saksassa) ja oli mitä pitikin, ei valittamista.

2 autoa sieltä omaan käyttöön tuoneena ei sielläkään kannata myyyjän tietoihin niin laittaa painoa, enemmin auton kuntoon, hintaan, alkuperäiseen ja aukottomaan huoltokirjaan!
W211 280 A facelift

ex W203 C220 T A CDI -01
W202 C180 b A -95
Veltto
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Veltto »

Janne kirjoitti:Pieni ohjeistus:

Suomipaskaa ei osta hullukaan.

Riiffistä näkee heti ja kyselemättä mikä on homman nimi. Onko 1, 2, vaiko maksimissaan kolme omistajaa.
Mulla on Suomi-auto mittarissa 280tkm oon kolmas omistaja ja tiedän historian on siis ollu samas kyläs uudesta lähtien, ei oo vaihdettu nivelen niveltä ja huollot tehty ajallaan. Eikä ruosteetkaan kiusaa, viime katsastuksessa sanottiin et tosi hyvä auto kaikin puolin!!Eikä oo ollu papilla ja Ruustinnalla!
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

kyllä rupee ole veltto alusta jos ei ainuttakaan niveltä oo vielä sulla vaihdettu :roll:
Veltto
Sisäänajossa
Sisäänajossa

epk kirjoitti:kyllä rupee ole veltto alusta jos ei ainuttakaan niveltä oo vielä sulla vaihdettu :roll:
Ei oo mullahan Mersu ja vähä ajettu, iskari prosentit rupee oleen jo siinä ja siinä. Tuo vaan kateellisten panettelua!!!
mc
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja mc »

Kannattaa välttää mahdollisimman pitkälle motonetin osia, ei tietysti kaikki osat mutta suuri osa motonetin myymistä varaosista on niitä joita menee kahdesta kolmeen siinä ajassa missä "alkuperäisiä" yksi :lol:
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Veltto kirjoitti:
epk kirjoitti:kyllä rupee ole veltto alusta jos ei ainuttakaan niveltä oo vielä sulla vaihdettu :roll:
Ei oo mullahan Mersu ja vähä ajettu, iskari prosentit rupee oleen jo siinä ja siinä. Tuo vaan kateellisten panettelua!!!

hehe, ihan hyvä läppä :D iskari prosentit siinä siinä, kyllä ne on jo vaihto kunnossa noilla kilometreillä, toki ne katsurin testissä näyttää hyvältä prosenteissa, mutta kyllä niistä on jo turvallisemmat mehut karanneet teille tietämättömille. Voihan niillä puol miljoonaa päästellä, eriasia kuinka timmissä ovat :lol: sama koskee koko mersun alustaa, kyllä sillä kitsas mies päästelee sen monta sataatuhatta kilsaa ilman mitään nivelien vaihtoja. Se vaan on niin että kun sama kitsas mies ajaa ne isot kilsat tauluun niin ei se huomaa kun alusta pikkuhiljaa väljistyy,väljistyy ja väljistyy !

sitten kun ajat tosissaan autoa mitä kunnolla huollettu ("vaikka oma onkin jo kymmenen vuotta mennyt heittämällä "katsastuksesta" läpi", tämä siis luetaan että katsastus EI OLE mikään kaikenkattava kuntotesti!) ja sen jälkeen omaas kun hyppäät niin huomaatkin että kuinkas tämä nyt hakee sinne tänne, urat heittelee, tuuli heittelee, perästäkin joku lonksuu yms. yms.
Veltto
Sisäänajossa
Sisäänajossa

epk kirjoitti:
Veltto kirjoitti:

hehe, ihan hyvä läppä :D iskari prosentit siinä siinä, kyllä ne on jo vaihto kunnossa noilla kilometreillä, toki ne katsurin testissä näyttää hyvältä prosenteissa, mutta kyllä niistä on jo turvallisemmat mehut karanneet teille tietämättömille. Voihan niillä puol miljoonaa päästellä, eriasia kuinka timmissä ovat :lol: sama koskee koko mersun alustaa, kyllä sillä kitsas mies päästelee sen monta sataatuhatta kilsaa ilman mitään nivelien vaihtoja. Se vaan on niin että kun sama kitsas mies ajaa ne isot kilsat tauluun niin ei se huomaa kun alusta pikkuhiljaa väljistyy,väljistyy ja väljistyy !

sitten kun ajat tosissaan autoa mitä kunnolla huollettu ("vaikka oma onkin jo kymmenen vuotta mennyt heittämällä "katsastuksesta" läpi", tämä siis luetaan että katsastus EI OLE mikään kaikenkattava kuntotesti!) ja sen jälkeen omaas kun hyppäät niin huomaatkin että kuinkas tämä nyt hakee sinne tänne, urat heittelee, tuuli heittelee, perästäkin joku lonksuu yms. yms.
Saa tulla insnööri testaa kun tietää noinki paljo toisen autosta näkemättä, mut mun ei oo sitte tuunattu?
epk
Valvoja
Valvoja

Viesti Kirjoittaja epk »

Veltto kirjoitti:
epk kirjoitti:
Veltto kirjoitti:

Saa tulla insnööri testaa kun tietää noinki paljo toisen autosta näkemättä, mut mun ei oo sitte tuunattu?
tietääkseni tuunaus ei vaikuta em asioihin ? mutta fakta on että paljon kehuttu lähes 300tkm ajettu suomi auto, suolassa kylpenyt, ei satavarmasti ole mitenkään päin moitteetomassa kunnossa alustastaan samoilla alustan osilla mitä siihen tehtaalla on aikoinaan laitettu :lol:
Eicca_
Mersumies
Mersumies

Kyllä 300tkm ajettu suomi auto voi silti olla ihan mukava ajaa eihän tässä väitetäkkään että se ois ihan paska ja silti väitän että se on parempi ajaa kuin moni uusi korea tai japanilainen uusi auto.. mutta silti kyllä tollasilla kilsoilla olevassa rupeaa nivelet olemaan kaikkea muuta kuin uudet.. :roll: :)
Vastaa Viestiin