W124 lämmityslaite puskee kylmää kattoluukkuremontin jälkeen
W124 lämmityslaite puskee kylmää kattoluukkuremontin jälkeen
Eli jouduin irrottamaan kattoverhoilun kattoluukkuremonttia varten.
Verhoilun kiinnittämisen jälkeen lämmityslaite lakkasi pelaamasta molemmilta puolilta.
Mielestäni ovivalon vieressä oleva lämpötila-anturin pumpun moottori ainakin pelasi.
Jouduin myös vaihtamaan aika kasan sulakkeita remontin jälkeen.
(mm. sulake 7.)
Mistähän vikaa kannattaisi etsiä? Haulla en löytänyt juuri tällaista ongelmaa.
Muokattu: Jos ei ongelmat ratkea näillä tiedoilla, niin mitä vikoja on, mitkä aiheuttavat sen, että lämppäristä tulee vain kylmää. Yleinen ongelma näyttäisi olevan, että lämppäri puskee vain kuumaa.
Verhoilun kiinnittämisen jälkeen lämmityslaite lakkasi pelaamasta molemmilta puolilta.
Mielestäni ovivalon vieressä oleva lämpötila-anturin pumpun moottori ainakin pelasi.
Jouduin myös vaihtamaan aika kasan sulakkeita remontin jälkeen.
(mm. sulake 7.)
Mistähän vikaa kannattaisi etsiä? Haulla en löytänyt juuri tällaista ongelmaa.
Muokattu: Jos ei ongelmat ratkea näillä tiedoilla, niin mitä vikoja on, mitkä aiheuttavat sen, että lämppäristä tulee vain kylmää. Yleinen ongelma näyttäisi olevan, että lämppäri puskee vain kuumaa.
No täällähän on puhuttu oikeasta aiheesta. Ongelmana on, että kuskin puolelta puskee kylmää ilmaa (hirviän mukava näin talavella), jonkin ajan (puolisen tuntia) herkuttelun/ kopistelun/ hakkaamisen jälkeen rupeaa tulemaan jo lämmintä, joskus jopa spontaanisti, mutta ottaa siis oman aikansa.
Tästäpä päättelen, ettei vika siis ole sulakkeessa, vaan siinä pyörylässä taikka jossakin muussa. Oisko kellään ollut samaa ongelmaa ja ratkaisua siihen? Sitten ihan semmonen amatöörikysymys kanssa, että onko tuo vaijerilla vai sähkövempele? Näillä keleillä ei enää viittis ruveta vaan ottamaan summassa selvää (paleltuupi!) vaan oispa mukava kun ois joitakin vaihtoehtoisia ratkaisuja joita ruveta suoraan tutkimaan.
Danke schöön ja mukavata vuotta 2008!
Tästäpä päättelen, ettei vika siis ole sulakkeessa, vaan siinä pyörylässä taikka jossakin muussa. Oisko kellään ollut samaa ongelmaa ja ratkaisua siihen? Sitten ihan semmonen amatöörikysymys kanssa, että onko tuo vaijerilla vai sähkövempele? Näillä keleillä ei enää viittis ruveta vaan ottamaan summassa selvää (paleltuupi!) vaan oispa mukava kun ois joitakin vaihtoehtoisia ratkaisuja joita ruveta suoraan tutkimaan.
Danke schöön ja mukavata vuotta 2008!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Tuohon edelliseen on oikoluvun jälkeen pakko lisätä että vänkärin puolella kyllä tuulee kuumasti, jo ennen puolen tunnin määräaikaa.. Yllättävän lämpönen!
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on taas sitä, että kaikki toimii, muttei tiedetä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Meillä teoria ja käytäntö ovat yhdistyneet siten, että mikään ei toimi eikä kukaan tiedä miksi.
300 CE 24 '90 Mamman oma
Vaikuttaako lämmönsäätöventtiilien (ts. närhenmunien) koputtelu konehuoneen puolella asiaan?Mape kirjoitti:Tuohon edelliseen on oikoluvun jälkeen pakko lisätä että vänkärin puolella kyllä tuulee kuumasti, jo ennen puolen tunnin määräaikaa.. Yllättävän lämpönen!
Jos näin on, niin niiden putsauksen aika..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Minulla muuten ongelma ratkesi lämmönsäätöpaneelin vaihdolla.
Kattoluukkua ropatessa oli sähköille tapahtunut jotain mystistä, sillä minulla oli palanut useita sulakkeita. Luultavasti myös lämmönsäätöpaneeli oli ottanut itseensä. Mystisen liiallisen kuormituksen syytä en osaa sanoa.
Vika selvisi, kun otin magneettiventtileiden johdon irti ja johan alkoi kuumaa tulla. Venttiilit siis toimivat. Mittailin vielä yleismittarin kanssa katon lämpötila-anturia sekä lämmönsäätöpaneelin johtojen päistä, että itse anturilta. Resistanssi oli sama molemmista paikoista mitattuna ja se muuttui anturia käsin lämmittämällä. Sisäilman lämpötila-anturi oli siis kunnossa. Lisäksi yksi lämmönsäätöpaneelissa ollut rullanvalaisupolttimo vain kiilui, joten jotain vikaa paneelissa täyti olla.
Ei muuta, kuin uusi (käytetty) paneeli (Kiitos Jubelle), paikalleen ja kokeilemaan. => Lämppäri toimi, niin kuin pitääkin.
Edit: Mape, Magneettiventtiilit ovat kokonaan auki, siis tulee kuumaa, jos niille ei tule virtaa. Jos vika ei heti ota selvitäkseen, ota magneettiventtileiltä johto irti, niin saat ainakin kuumaa ilmaa, mikä talvisin on kovasti mukavampaa, kuin paleltuminen. Näin saat lisäaikaa ratkaista ongelmasi. Itse käytin tätä konstia syksyllä.
Kattoluukkua ropatessa oli sähköille tapahtunut jotain mystistä, sillä minulla oli palanut useita sulakkeita. Luultavasti myös lämmönsäätöpaneeli oli ottanut itseensä. Mystisen liiallisen kuormituksen syytä en osaa sanoa.
Vika selvisi, kun otin magneettiventtileiden johdon irti ja johan alkoi kuumaa tulla. Venttiilit siis toimivat. Mittailin vielä yleismittarin kanssa katon lämpötila-anturia sekä lämmönsäätöpaneelin johtojen päistä, että itse anturilta. Resistanssi oli sama molemmista paikoista mitattuna ja se muuttui anturia käsin lämmittämällä. Sisäilman lämpötila-anturi oli siis kunnossa. Lisäksi yksi lämmönsäätöpaneelissa ollut rullanvalaisupolttimo vain kiilui, joten jotain vikaa paneelissa täyti olla.
Ei muuta, kuin uusi (käytetty) paneeli (Kiitos Jubelle), paikalleen ja kokeilemaan. => Lämppäri toimi, niin kuin pitääkin.
Edit: Mape, Magneettiventtiilit ovat kokonaan auki, siis tulee kuumaa, jos niille ei tule virtaa. Jos vika ei heti ota selvitäkseen, ota magneettiventtileiltä johto irti, niin saat ainakin kuumaa ilmaa, mikä talvisin on kovasti mukavampaa, kuin paleltuminen. Näin saat lisäaikaa ratkaista ongelmasi. Itse käytin tätä konstia syksyllä.
Vanhaa aihetta lämmittäen näin pakkasilla. Potilaana siis W124/250D.
Ongelma: Ei puhalla lämmintä kabiiniin.
Väliaikainen ratkaisu: Starttaa auto uudestaa niin johan toimii.
Vaihdettuja osia/tehtyä:
- lämmönsäätöpaneeli (Vehosta..)
- magneettiventtiilit (ja koputeltu vanhoja sekä näitä uusia)
- imuroitu haistelija taustapeilin juuresta
- sulakkeet ok
- virtalukko vaihdettu
- termari ok
- koneen lämmöt nousee normaalisti ja pysyy
Ongelma on ja pysyy. Lisää mahdollisia kokeilu-ehdotuksia ?
Ongelma: Ei puhalla lämmintä kabiiniin.
Väliaikainen ratkaisu: Starttaa auto uudestaa niin johan toimii.
Vaihdettuja osia/tehtyä:
- lämmönsäätöpaneeli (Vehosta..)
- magneettiventtiilit (ja koputeltu vanhoja sekä näitä uusia)
- imuroitu haistelija taustapeilin juuresta
- sulakkeet ok
- virtalukko vaihdettu
- termari ok
- koneen lämmöt nousee normaalisti ja pysyy
Ongelma on ja pysyy. Lisää mahdollisia kokeilu-ehdotuksia ?
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
..
tätä ei pitäisi sanoa, mutta aikoinaan oli samaisia ongelmia ja auto oli muutenkin jo tiensä päässä, eli laitettiin w123:sen hana tarvike vaijerilla 

vaihteeksi mersuton, 11 ollut ja tulee olemaan ...lukematon määrä