W203, mittariston irroitus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

W203, mittariston irroitus

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Oliskohan joku irroittanut mittaristoa ?
Jani nyt ainaskin, muttei se tietenkään neuvo. :lol:

Mittaristosta, tai sen takaa kuuluu taas pakkasella rapinaa, joka tekee raivohulluksi.

Haulla katselin, muttei löytynyt ohjetta tähän malliin.
Varmaan kyllä saattaakin lähtä samoin tempuin, kuin muistakin, mutta olis jotenkin mukava kerrankin olla särkemättä jotain.

Ihan kuva aiheesta tekisi suorastaan liikuttuneeksi.

Ehdotuksiakin rapinan aiheuttajasta otetaan vastaan.
Kaikki johdot ja vaijerit ja ruuvit kojetaulussa on yritetty kiinnittää uudestaan ja (todella) tiukkaan.
Ääni ei ole "nitinää", siis hankausääntä, vaan jokin on löysällä, tai irti.
Nyrkillä hakkaaminen ei auta, sitä on viljelty runsaasti.
Eikä uhkailu, tai kiroilu, sitäkin on kokeiltu.
:lol:
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Re: W203, mittariston irroitus

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

tuikku kirjoitti:.
Oliskohan joku irroittanut mittaristoa ?
Jani nyt ainaskin, muttei se tietenkään neuvo. :lol:

Mittaristosta, tai sen takaa kuuluu taas pakkasella rapinaa, joka tekee raivohulluksi.

Haulla katselin, muttei löytynyt ohjetta tähän malliin.
Varmaan kyllä saattaakin lähtä samoin tempuin, kuin muistakin, mutta olis jotenkin mukava kerrankin olla särkemättä jotain.

Ihan kuva aiheesta tekisi suorastaan liikuttuneeksi.

Ehdotuksiakin rapinan aiheuttajasta otetaan vastaan.
Kaikki johdot ja vaijerit ja ruuvit kojetaulussa on yritetty kiinnittää uudestaan ja (todella) tiukkaan.
Ääni ei ole "nitinää", siis hankausääntä, vaan jokin on löysällä, tai irti.
Nyrkillä hakkaaminen ei auta, sitä on viljelty runsaasti.
Eikä uhkailu, tai kiroilu, sitäkin on kokeiltu.
:lol:
Ihmettelenpä että en ole tuota paikkaa autosta vielä purkanut. Pitääkin joku päivä katsoa mitä se on syönyt :D

Villinä veikkauksena kuitenkin heitän että sinne mittariston sivuilla oleviin reikiin pitäisi työntää jotkin työkalut ja sitten vetää mittaristo pois. Luultavasti kelpaa mitkä tahansa piikit joka sinne sopii. Siellä on vaan jotkut klipsit jotka pitää saada sen verran auki että toosa irtoaa kolostaan.

Mitään vastuuta en kyllä ota jos mittaristo menee särki tämän perstuntumalta heitetyn ohjeen takia.

Oletko varma että ääni kuuluu mittaristosta?
Ettei kysymys olisi tuosta surullisen kuuluisasta lämppärin säätövivusta... Eerola ainakin on asiasta kirjoitellut. Osa on halpa mutta kettumainen kuulemma vaihtaa. En ole tuonnekkaan muuten katsonut että mitä löytyy.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Tässä on jo vahvemmat vivut valmiiksi.
Eikä ole niin kova ääni.
Paljon hiljaisempi
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Hiiri? :lol:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Täällä kuuluu just samaa rapinaa,auto w203 200 cdi vm 2002
neuvoja kaivataan.
w203 200T cdi facelift
Avatar
sl350
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 200
Liittynyt: Ti 14.10.2003 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja sl350 »

Täälläkin se hiiri rapisee :?
BMW E31 850i V12
BMW K1300S-09
BMW 330iA Cabrio m-sport-09ex
BMW K1200S -07ex
CLK 320 CDI-06 AMG style ex
C 270 CDI -05ex
CLK 270CDI -03ex
C 250dt -96ex
MB 350sl-75 ex
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Korjauskäsikirjan mukaan mittariston saa irti työntämällä kummallakin sivulla olevasta soikeasta reiästä 2 - 2,5 mm vahvuisesta rautalangasta tehty 1 cm pitkä koukku (90 astetta), varsiosa 10 cm ja vielä varren päässä 90 ast. koukut ikäänkuin kahvoina. (Eli sii L jossa ne kahvat) Oikeanpuoleista koukkua käännetään myötäpäivään ja vasemmanpuoleista vastapäivään 90 astetta ja mittaristo vedetään koukkujen avulla ulos. Omakohtaisen kokemuksen puutteessa en tiedä käykö ihan näin helposti.

Mitä siihen rapinaan tulee, jos se osoittautuu kuitenkin siksi puhalluksen säätövivuksi josta jo ylläkin joku vihjasi, niin semmoisen vaihdoin muutama viikko sitten. Omani sanoi kuitenkin pikemminkin "naks naks" ja lämppärin puhalluksen suuntaus ei totellut ohjausta; jaloille puhalsi vähän tai ei ollenkaan.
W203CDI
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

hanta kirjoitti:Korjauskäsikirjan mukaan mittariston saa irti työntämällä kummallakin sivulla olevasta soikeasta reiästä 2 - 2,5 mm vahvuisesta rautalangasta tehty 1 cm pitkä koukku (90 astetta), varsiosa 10 cm ja vielä varren päässä 90 ast. koukut ikäänkuin kahvoina. (Eli sii L jossa ne kahvat) Oikeanpuoleista koukkua käännetään myötäpäivään ja vasemmanpuoleista vastapäivään 90 astetta ja mittaristo vedetään koukkujen avulla ulos. Omakohtaisen kokemuksen puutteessa en tiedä käykö ihan näin helposti...
Omakohtaisen kokemukseni perusteella voin vakuuttaa, että käy tismalleen näin helposti. Ratti kannattaa ensi vetää kokonaan ulos. Henkareista saa askarrelluksi kelpo työkalut.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3004
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: W203, mittariston irroitus

Viesti Kirjoittaja eerola »

tuikku kirjoitti:....olis jotenkin mukava kerrankin olla särkemättä jotain...
Huomaa siis tämä tarina. W203:n mittariston taakse tulee pelkkä sähköjohtonippu. Tästä seuraa että laitteen sisällä on aika paljon mekaniikkaa ja elektroniikkaa. Tästä ja uuden mittariston hintalapusta puolestaan seuraa, että mittaristomoduuliin "mitä tää on syönyt"-tutkiskeluun kannattaa suhtautua kunnioituksella. Se on aiva eri laite kuin vaikkapa W201:n mittaristo. :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

eerola kirjoitti:
hanta kirjoitti:Korjauskäsikirjan mukaan mittariston saa irti työntämällä kummallakin sivulla olevasta soikeasta reiästä 2 - 2,5 mm vahvuisesta rautalangasta tehty 1 cm pitkä koukku (90 astetta), varsiosa 10 cm ja vielä varren päässä 90 ast. koukut ikäänkuin kahvoina. (Eli sii L jossa ne kahvat) Oikeanpuoleista koukkua käännetään myötäpäivään ja vasemmanpuoleista vastapäivään 90 astetta ja mittaristo vedetään koukkujen avulla ulos. Omakohtaisen kokemuksen puutteessa en tiedä käykö ihan näin helposti...
Omakohtaisen kokemukseni perusteella voin vakuuttaa, että käy tismalleen näin helposti. Ratti kannattaa ensi vetää kokonaan ulos. Henkareista saa askarrelluksi kelpo työkalut.
Illalla koetin ähräillä.
Ilmeisesti jotain jäi vielä tekemättä.
Vedin kyllä niin, että konepelti painui lommolle.
Siinä vaiheessa ajattelin lopettaa tähän palaan, kun ei ollutkaan mitään vielä särkynyt.
Hiirikin tuntuu säikähtäneen, tai on ainakin hiljokseen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Kuva
Kuva
Kuva



Lähtihän se lopussa irti.
Oikeilla työkaluilla sitten ihan helposti.
Toivottavasti periaate selviää kuvista.
Loppukoukku ei saa olla liian pitkä, jotta se mahtuu kulkemaan sille varatussa urassa oikein ja tavoittaa salvan perälältä.
Väkänen aina mittaristosta ulospäin.
Kun pohja tavoitetaan, niin väkäsen nokkaa alaspäin painaen työnnetään työkalua samalla syvempään.

Kynttelillä yritin kriittisiä kohtia hangata, eipä tainnut auttaa.
Täytyy koettaa silikoonilla vielä.
Viimeksi muokannut tuikku, La 01.12.2007 19:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Kiitos ohjeista ! Eiköhän niitä joskus tarvita. Löytyikö se hiiri ? Vai oliko kenties jotain muuta.
W203CDI
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Ei löytynyt hiirtä ei.
Täytyy vielä irroittaa ja koettaa silikoonia laittaa joka väliin.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Miten rapinat,onko hiiri vielä hengissä,mulla ainakin kuuluu olevan
w203 200T cdi facelift
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Hengissö on.
Ei johdu mulla mittaristosta.
Ääni varmaan kulkeutuu jostain...
Tulisko rattiputkea pitkin.
Vaikea sanoa, kun mulla on toinen korva melkein kuuro ja toisestakin kuulo alentunut.
Asiaa edelleen tutkitaan ja kojetaulua hutkitaan....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
steku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Ti 13.12.2005 21:10
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja steku »

Hiiren tainnutuskeino
Nosta pyyhkijät ylös, ruiskauta crc:tä tuulilasin ulkopuolella alareunassa olevan muovilirpakkeen alle koko matkalle.
Mulla ainakin meni hiiri hiljaiseksi,tai sit se nukkuu.
Kokeilkaa ja ilmoitelkaa hiiren olemassa olosta :lol: :roll: :wink:
w203 200T cdi facelift
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

No nyt se hiiri on minunkin mersussa. Jos siis tarkoitatte rapinaa joka kuulostaa lähinnä jumalattoman nopeasti tikittävältä kellolta ja kuuluu mukamas mittariston takaa. Hiirikin on kyllä konehuoneessa asustellut, siis ihan kirjaimellisesti.

Rapina on paikallistettu ABS pumpun vieressä olevaan jonkinlaiseen venttiiliin.

Hiiri puolestaan on paskonut paraatipaikalle kompuran päälle :D
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Vastaa Viestiin