123´sen turbo kone g´hen.
123´sen turbo kone g´hen.
Jos siulla on siellä diiseli ollu, ni lootan pitäis käyä. Onko siulla automaatti vai manuaali?
Saattais olla helpompi ottaa kone laatikkoineen pois sieltä ku alkaa kytkinkopan pultteja avaa paikoillaan.
Saattais olla helpompi ottaa kone laatikkoineen pois sieltä ku alkaa kytkinkopan pultteja avaa paikoillaan.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Edellyttää kohtalaisen hyvää nosturia. Itse otin kyllä molemmat erikseen irti, ei se nyt niin kauheen ahdas paikka ole, hylsy ei kyllä mahdu mutta lenkki menee jo ihan kivasti. Startin kuusiokolot voi olla hankalampia mut ne saa kyllä räikälläkin alakautta.Haisuli kirjoitti:Laatikoineen päivineen se on ainakin w123 koppasessa helpompi ottaa pois. On todella ahdasta irroitella lootan pultteja kun vaihteisto on paikallaan. Hyvin ne pakettina sieltä lähtee.
se voi olla että joutuu tiputtamaan melkein jarrulevyjen varaan.kun on koroitettu +4".mietin tuossa että eihän minun kannata g´eestä ottaa laatikkoa pois joskerran lähtee nättiin ne pultit laatikosta pois.ja sitte nostaa se turbo mylly vain paikoilleen ja laatikko takas kii.kerran laatikot on samanlaisia.vai tuleeko siinä laatikon kohilleen saamisessa ongelmia?
G:stä kannattaa ottaa kyllä vaihdelaatikko moottorin mukana pois.
Siitä saa koko nokan todella helposti purettua ja silloin moottoriakaan ei tarvii nostaa kuin muutama sentti ylöspäin ja senkun lykkää auton pois alta. Tällöin on ihan sama onko se laatikko siinä mukana vai ei. Mihinkää autoon ei kyllä ole helpompi moottoria vaihtaa..
Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
Siitä saa koko nokan todella helposti purettua ja silloin moottoriakaan ei tarvii nostaa kuin muutama sentti ylöspäin ja senkun lykkää auton pois alta. Tällöin on ihan sama onko se laatikko siinä mukana vai ei. Mihinkää autoon ei kyllä ole helpompi moottoria vaihtaa..
Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
Laita kuvat tänne tai meilaa miulle ni mie laitan näkyville. (jaakko.arminen ättä lut.fi)JuhoK kirjoitti:Ja sähköpostilla voin lähettää kuvia G:n moottorin vaihdosta tällä tavalla, jos haluat....
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
joo olis todella hienoa jos sais ne kuvat mikolta?vaikka kaikkien näkyviin tai s-postiin.heikkilatvala@gmail.com
Juhon projektikuvat löytyy täältä.
Siinä onki näemmä heitetty Twin Cam nokilekan tilalle. Ei taia tulla iha hirveesti kilometrejä, tai sitte vaihtoehtosesti huoltsikalla levitetään punainenmatto kun asioit.
Siinä onki näemmä heitetty Twin Cam nokilekan tilalle. Ei taia tulla iha hirveesti kilometrejä, tai sitte vaihtoehtosesti huoltsikalla levitetään punainenmatto kun asioit.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tosta koneenvaihdosta on jo 4 vuotta aikaa. Maasturi oli 240d henkilöautoksi rekisteröity ja kun kilometrejä ei tosiaankaan silloin tullut kuin 2000 vuodessa, niin bensakone oli aika perusteltua.
Aikalailla muuttu auton luonne toisenlaiseksi, kun tehoa tuli hiukan yli 100 heppaa lisää!
Mutta haikein mielin olen jo tosta autosta luopunut...
Aikalailla muuttu auton luonne toisenlaiseksi, kun tehoa tuli hiukan yli 100 heppaa lisää!
Mutta haikein mielin olen jo tosta autosta luopunut...
w126 -86, 300 24v. turbodiesel
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa

- Viestit: 161
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Totta se on, G:stä jäähdytin, maski ja lokasuojien välinen poikittaispalkki irti, aika menee noin 15min ja koko keula on tyhjä, moottori hiukan ylös ja ulos, ja laatikon kanssa niin saa tuhrata startit ym paikoilleen lattialla.
Ja homma onnistuu myös näin, 603:nen turbo ja 722.3 raksien päässä verstaan pihalla.

Ja homma onnistuu myös näin, 603:nen turbo ja 722.3 raksien päässä verstaan pihalla.

Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM606 Mynä- Compound Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300
GD 300
GD 300
SL 500 R230
Sprinter 319CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...



