eli tälläsen joulun heräte ostos "lötkön" ostin..koppa on vm.78 ja teknikka on vm.85 kone on om617 jolla ajettu 395tkm ja neliportainen manuaali..
tämä on lähtötilanne..uusi laturi siihen piti heti laittaa.
tarkotus olis ruosteita poistella ja sitten maalata kiiltäväksi mustaksi.ja matkan varrella saattaa tulla "hyviä" ideoita
Heh juuh, yleismallisesti ainoastaan sähkökattoluukun käyttökytkin Tosin farkkuun ei ole saanut tehtaalta kuin mekaanista kattoluukkua, mutta jotkut pellepelottomat onnistuneet istuttamaan sähköluukun kilkkeet moottoreineen myös farmariin. Lämmönsäätimet ja keskikonsoli materiaaleineen ovat muuten ainakin uudempaa tuotantoa kuin mainittu -78, olisko ainostaan kanta-auto ollut vm. -78. Tosin korinvaihdon ollessa kyseessä ei koskaan tiedä.. Yleismallin katkaisijana on käytetty enemmälti takasisävalon kytkintä.
Leka kirjoitti:Heh juuh, yleismallisesti ainoastaan sähkökattoluukun käyttökytkin Tosin farkkuun ei ole saanut tehtaalta kuin mekaanista kattoluukkua, mutta jotkut pellepelottomat onnistuneet istuttamaan sähköluukun kilkkeet moottoreineen myös farmariin. Lämmönsäätimet ja keskikonsoli materiaaleineen ovat muuten ainakin uudempaa tuotantoa kuin mainittu -78, olisko ainostaan kanta-auto ollut vm. -78. Tosin korinvaihdon ollessa kyseessä ei koskaan tiedä.. Yleismallin katkaisijana on käytetty enemmälti takasisävalon kytkintä.
Toivotetaan mieluisat projektit
ei se ainakaa kattoluukulle oo rekisteriote sanoo auton vuosimalliksi -78.
Ei sitä meinattukaan, mutta siihen käyttöön se alunperin on vain tarkoitettu. Niinhän se rekisteriote ilmoittaa korinvaihdoissa vuosimalliksi kanta-auton vuosimallin
uuden takapöntön väsäsin...puoliksi rosteria oli entinen omistaja tehny melkoset pakoputken mutka patentit sinne oli sisuskumia pyörittäny mutkaan ja rautalangalla kiristäny siihe no nyt tein 2.5" rosteriputkesta uuden loppupätkän..vielä pitäs uusia keskipönttö ku kuulostaa ja näytästi vuotavan aika reilusti siitä.
Aikoinaan pystärin kans tein sen virheen että vaihdoin koko korjaus pellin takalokasuojaan ja vituiksihan se meni kun kylki oli heti kuin äänisen aallot vaikka maltilla hitsasinkin.Nykyiseen W123:seen vaihdoin vain sen pelkän kaari osan pellit noin 2mm päällekkäin ja siitä tuli niin hyvä ettei korjausta juuri huomaakkaan ja auton värikin on vielä musta joka paljastaa kaiken .
Mjoo entsisessä 240TD:ssä kävin korin pintapelleiltä huolellisesti läpi ennen maalausta niin samalla tuli vaihdettua kuskinpuolen kaari kun oli sieltä alaosasta mätiny kokonaan, lähinnä massaa vaan jäljellä Ostin korjauspalan ja leikkasin siitä sen kaariosan about puolivälistä, siis kaaren en korjauspalan puolivälistä. Jälkeenpäin kun kattelin kuvia niin näytti että kuskinpuolelle olisi tullut pikkasen levennystäkin siihen kaareen Eli ei kannata tehdä hosumalla kuten jotku öhhöhö..
No niin teit just niikuin sanoin ja näyttäs että onnistui hyvin.Olisit ehkä tehny noin vaikka ei olisi neuvottukkaan mutta joskus vaan näkee kun vaihetaan tuo koko korjauspala ja kylki vetää hitsattaessa ihan mutkalle.
jari_w123 kirjoitti:No niin teit just niikuin sanoin ja näyttäs että onnistui hyvin.Olisit ehkä tehny noin vaikka ei olisi neuvottukkaan mutta joskus vaan näkee kun vaihetaan tuo koko korjauspala ja kylki vetää hitsattaessa ihan mutkalle.
juu kyllä se ihan asiallisesti onnistu..vielä kun kittiä laittaa ja tasottaa nii Avot hyvä tuli!!
ette sitten ajatellut tinata saumoja saattaa kohta kukkia uudestaan
omaan 123:seen vaihdoin koko kylkipellit listasta alespäin täytyy laittaa kuvia jahka ehtii...
j.a kirjoitti:ette sitten ajatellut tinata saumoja saattaa kohta kukkia uudestaan
omaan 123:seen vaihdoin koko kylkipellit listasta alespäin täytyy laittaa kuvia jahka ehtii...
joo ei oo ollu tapana tinailla muutakun johtoja.. pohjamaalia sinne tuli laitettua..
tältä se näyttää ny..ei oo ihan suora vaan se pakkeloidaan ja hiotaan suoraksi sitte ku maalataan koko auto..
kävin tossa kylän varaosa marketista (korpi auto) kyselemässä uusia etulokareita lötköön, hinta oli siellä 75euroo/kpl sitte kattein tuolta motonetistä että siellä on etulokarit 39.90euroo/kpl aluks epäilin että noi on varmaan jotku pelkät kaari osat vaan tilasin kuiteski..no tänään kävin hakee matkahuollosta paketin 90.60euroo makso kaksi uutta lokaria. aika paljon hinta eroo kahella eripaikalla vaikka samasta osasta oli kyse.
moilane kirjoitti:kävin tossa kylän varaosa marketista (korpi auto) kyselemässä uusia etulokareita lötköön, hinta oli siellä 75euroo/kpl sitte kattein tuolta motonetistä että siellä on etulokarit 39.90euroo/kpl aluks epäilin että noi on varmaan jotku pelkät kaari osat vaan tilasin kuiteski..no tänään kävin hakee matkahuollosta paketin 90.60euroo makso kaksi uutta lokaria. aika paljon hinta eroo kahella eripaikalla vaikka samasta osasta oli kyse.
Jep ja veholla lokasuojat 250€ kappale,ite kävin hakemassa sieltä .
no nyt on etulokarit ja takakaaret vaihettu..seuraavaks pitäs uus kytkin paketti vaihtaa..meinaa hieman tärisyttää jo..ja painelaakeri naukuu aika ikävästi.
ja mistä sen pystys tarkistamaan ilman että irrottaa koppaa??
Jos sun autossa on paikoillaan alkuperäinen 4v laatikko siis 300D:n on laatikon kuori valurautaa ja kytkinkoppa alumiinia silloin sopiva kytkin on tuo viiminen vaihtoehto.Yleensä 300D:ssä on aina tuo valurautaloota jolloin levyssä on 10 uranen poori.Myös 4v alumiinilaatikon kytkin käy mutta painelaakeri on eri pituinen poikkeuksena 83 jälkeen valmistettu alumiinilaatikko jossa on 26 hampainen poori kytkinakselilla.
ja mistä sen pystys tarkistamaan ilman että irrottaa koppaa??
Jos sun autossa on paikoillaan alkuperäinen 4v laatikko siis 300D:n on laatikon kuori valurautaa ja kytkinkoppa alumiinia silloin sopiva kytkin on tuo viiminen vaihtoehto.Yleensä 300D:ssä on aina tuo valurautaloota jolloin levyssä on 10 uranen poori.Myös 4v alumiinilaatikon kytkin käy mutta painelaakeri on eri pituinen poikkeuksena 83 jälkeen valmistettu alumiinilaatikko jossa on 26 hampainen poori kytkinakselilla.
KIITOS!! jälleen asiantuntevalle rönttäkuskille meinaa toi opiskelija pudjetti olla vähän tiukka tälläseen projektiin vaan no ei pidä syödä mitään että pystyy korjailee mersua