W210 290tdt vikatilaan.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

W210 290tdt vikatilaan.

Viesti Kirjoittaja pt »

Eli otsikon mukainen auto menee vikatilaan n90kmh vauhdissa. Jos tuon alle ajelee, niin kaikki toimii, niin kuin pitääkin. Autosta on ollut EGR poistettuna jo vuodesta 2001 ja ajettu 200tkm sen jälkeen, ellei tuo yht'äkkiä keksinyt alkaa kenkkuilla..

Vikatilaan meno ei sytytä mitään merkkivaloja tai herjoja, auto ei vaan kierrä enää yli 3000rpm. Tämähän poistaa jonkun verran vikoja kyllä, mutta kuinkahan tuo vaihdelaatikko viat? Laatikkoöljyt on vaihdettu joulukuun alussa huollossa, mutta olisi tuosta johtuen varmasti temppuillu jo aikaisemmin, mutta ehkä jotain muuta?

Jotain tapahtunutta ennen tuota: Autosta oli akku irti ja konehuonessa repsikan puolella olevasta "tietokone" boksista liittimiä ym irti. Samalla kertaa oli alatukivarret ym pois (remontissa siis vaihtui etupäähän lähes kaikki ja taakse kaikki jarrut), joten mahdollista voisi olla joku huonoliitos pyörän antureissa, mutta tästä luulisi tulevan herjavalo. Tämän rempan seurauksena jouduin laittamaan eteen eri merkkiset, mutta saman kokoiset eturenkaat, mutta tätä nyt suuresti jottei sen suurempaa merkitystä ole. Ja jos olisi pyörimisero, niin pitäisi tulla taas herjavalo.

Autolle on varattu aika Vaasan Autopaikkaan nelipyöräsuuntaukseen ja testeriin (Bosch) tämän viikon keskiviikolle, joten tuolta nyt jotain luulisi selviävän. Kellään kokemuksia tuon Bosch:n laitteen pääsystä joka paikkaan? Itse oletan tuon toimivan, kuin merkkihuollonkin laitteen.

Yhtenä oljenkortena on sitten viikon päähän saatu aika Vaasan Käyttöautoon, josko merkkiliike sitten osaisi jotain tai olisi joku ässä hihassa.. Tai sitten pitää ajella tuonne Seinäjoen suunnille.

Ideoita??
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

290 pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Terve

Oletko siinä remppaa tehdessäsi pyöritellyt välijäähdyttimen putkia.
Olisko se ahtotunnistin( vai mikä härpäke se nyt oli) hörpännyt öljyä.
Sattu tossa kerran sprintterissä semmonen ropleema.
Tai sitten on tullu ilmaa polttoaineen mukana.

Jamppa
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4768
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Vikamuistin luku
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

tuikku kirjoitti:.
Vikamuistin luku
Tämä (vikamuistin luku) tapahtuu siis tänä keskiviikkona ja luultavasti sen jälkeen taas vähän viisaampia tai enemmän ymmällään.

Kyllä jonkun verran tuli noita välijäähdyttimen putkia siirreltyä, joten eipä kovin pois suljettua ole viat sieltäkään kautta.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
illinois
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1567
Liittynyt: Ti 13.07.2004 15:38
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja illinois »

Ei mulla mitään Käyttöautoa vastaan ole mutta Seinäjoen suunnalla on parempaa mersutietämystä. Kalliiksi on tullut Vaasan käyttöautolla valohoito. Toki jo selviää vikamuistin purulla niin hyvä homma.Tuo rengaskoko ei vaikuttanut omassa S210 ollenkaan varoitusvaloihin kun ajelin syksyllä Luostolta Vaasaan ja edessä oli toisella puolella 225/45/17 ja toisella 205/65/15.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

illinois kirjoitti:Ei mulla mitään Käyttöautoa vastaan ole mutta Seinäjoen suunnalla on parempaa mersutietämystä. Kalliiksi on tullut Vaasan käyttöautolla valohoito. Toki jo selviää vikamuistin purulla niin hyvä homma.Tuo rengaskoko ei vaikuttanut omassa S210 ollenkaan varoitusvaloihin kun ajelin syksyllä Luostolta Vaasaan ja edessä oli toisella puolella 225/45/17 ja toisella 205/65/15.
Kun tämä valohoidon mahdollisuus on vaan aina niin iso.. Pitää puntaroida taas tilannetta, kuhan tulee jotain ulos tuosta vikamuistista. Lausahdus "Kyllä se varmaan on tässä boksissa se vika on, koska se kuitenkin melkein varmasti tähän vaikuttaa. Se ois sitten 1250€.." ei tee ikinä sellaista vaikutelmaa, että "Toki, siis ilman muuta.."
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
mizemaze
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 156
Liittynyt: Ke 19.10.2005 15:43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja mizemaze »

Tsekkaa ne alipainesäätimet jotka on kiinni ilmanputsarin kotelon kyljessä. Toinen säätää EGR:ä ja Toinen hukkaporttia Turbolla.

Itellä oli niistä toinen rikki ja vikatila tuli aikalailla saman tyyppisesti päälle.
Kyseessä oli siis alipainevuoto. Ei ollu kun noin 100Euron vika ja sen osaa vaihtaa heikommillakin remonttitaidoilla itsekkin.

Ahtoputketkin on toinen mahdollinen, mutta jos niihin ei ole koskettu ja autoa ei ole esim etupuskurin alaosasta ajettu kiinni mihinkään niin ei niissä sitten varmaan ole vika.

Testerillä nuo alipaine tunnistimet pitäisi näkyä (ne oli jotain paineenmuuntimia tms. nimeltään), mutta kaikki jotka vikatesteristä aina muistuttaa tietävät kyllä varmasti sen faktan että tietokone ei tajua mekaanista vikaa! Joten kyllä siinä helposti valohoitoa aloitetaan antamaan Veholla, jos ei tietokone vikaa löydä...
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Mulla oli täysin sama vika ja syy oli ilmamassa mittari. Osta kl:stä vain. Kato hinta ja ylläty on meinaan kallis, tai siis kallishan on suhteellinen käsite mutta mun mielestä kallis. bosch mittarilla kyllä näkee mitkä on ilman virtaukset ja vika on tuolla tavalla helppo paikallistaa,yleensä ilman määrä vaihtelee rajusti jo tyhjäkäynnillä. Paineen muuntimille helppo testi on laittaa auto käymään ja nypätä sieltä ilmansuodatin kotelon alta siitä haarasta se tuleva paksu letku irti ja tulpata sormella pitäis tuntua reilua imua.Tämä ei tietysti kerro toimiiko sun muuntimet mutta silloin alipaine pumppu toimii tai ei ole aikaisemmin vuotoa. Kokeile noi nyt ensin.Ne paineen muuntimet on helppo testata yksitellen kyllä että vuotavatko,tähän on keinot jo :). Epäilen kuitenkin tuota ilmamassamittariasi kuitenkin syylliseksi,vika alkaa meinaan varoittamatta ja ilman mitään järkevää syytä. Palataan noihin muuntimiin kun olet testauttanut autosi ja luetuttanut viat.
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja pt »

Noniin, eli olipa tainnut jäädä itseltä tuolta välijäähdyttimestä yksi klemmari kiristämättä, eli ahtovuotoa hieman sitten ilmeni..

Itse oletin (tähän) asti, että ahtovuoto tuo dieselissä kaasupohjassa ajamalla mustaa putkesta, mutta eipä näin ainakaan tässä käynnyt. Tuo ei mitenkään äännellytkään, joten vallan pirullinen.

Tästä taas oppi sen, että tärkein sääntö ahdettuun autoon: AHTOPAINEMITTARI. Yksi tuollainen nestevaimennettu onkin olemassa, jonka voi laittaa kiinni silloin, kun mittailee, eikä tarvitse sitten ruuvailla mittaria kaiken kansan iloksi kojelautaa. Tästä taas muistaneena, niin pitänee letku vetää tähänkin tuonne kajuuttaan...

Mutta kulmat taas kunnossa ja kulkee taas, kuten mopon pitääkin, joten ei nyt hirveää tuhoa aikaan saannu, vaikka taas itse tulikin turattua tuota huoltoa.

Ja sitten kait suunniteltava vihdoin ja viimein sitä lastutusta, mutta..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Vastaa Viestiin