Putkistot VANHOIHINKIN autoihin.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Putkistot VANHOIHINKIN autoihin.

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Heti ensin modeille tieto, että tämä ei ole mainos!!! :!:

Terve. Minä satun olemaan metallialaan erikoistuneen osakeyhtiön tj. Ja mieleeni juolahti, että olisikohan ostaja kuntaa jos rupeisi pikku hommina tekemään rosterista tai perus raudasta putkistoja autoihin (vanhoihinkin) ja siis vähän reippaampia esim. 3", erilaisilla vaimentimilla jne jne... Ja toki mitä "asiakas" nyt sitten haluaakin. Toki mersumiehille sitten koitetaan katsoa hinta kohilleen :D

Itse ei vain ole koskaan oikein vastaan noita vanhempiinkin autoihin suunnattuja valmiita putkistoja tullut, kertokaa jos olen väärässä ja netti pullollaan (kertokaa mullekkin osotteet) putki kauppoja.. :( Sitten teen vain kaveri piirille jne. :D
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Ois ainaki kiinnostusta, eikä noita taija missään oikein ollakkaan :D
Avatar
Malm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 853
Liittynyt: Ti 15.06.2004 16:31
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja Malm »

No sehän riippuu ihan hinta/laatusuhteesta, onhain noita pikkupajoja jotka tekee putken kuin putken ja ovat aivan ÄLYTTÖMÄN siistin näköisesti tehty, toki sen hintaisiakin. Eli kannattaisi tärräyttää jokin esimerkkiputken kuva ilmoille niin katotaan sitten kiinnostaako :D

-Risto
W123 300DA -84 (Uusin lelu)
W123 300D -82 (Menetetty rakkaus)
+ Muutama maatunut varaosarötiskö
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Tottahan niistä ensin yksi "mallikappale" tehdään ja kuvataan eihän kukaan nyt oleta että joku ostaisi "sikaa säkissä" :D

Tuossa ensiviikolla jos tilaisi tai hakisi 76,1mm / 1,5mm rosteri putkea yhden putkiston verran ja laittaa TIGgi laulamaan niin saa jotain nähtäväksi laipat olisi tarkoitus laser leikkauttaa ~15mm materiaalista paikasta riippuen.. 8) Mutta kertokaa nyt ihmeessä muutkin jos kiinnostusta olisi niin tietäisi vähän onko mitään itua koko ideassa. :?
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Sami T »

On kiinnostusta
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Sama täällä kiinnostus olisi toivon mukaan jossain vaiheessa
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Itua on kyllä, tietenkin, toivotaan että kiinnostusta yhtälaisesti :wink:
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Hienoa, että kiinnostusta näkyy olevan ja toivottavasti vielä enemmänkin. :D :D Täytyy miettiä uskaltaisiko materiaalia ottaa esim. 2 putkiston verran, että saisiko yhden ainakin kaupaksi :? Kun muuten tuota rosteritorvea ei oikein mihinkään kyllä tarvitse.

Noita kiinnostus viestejä saa yhä laittaa niin saan miettiä asian kannattavuutta :D
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Kryptonite
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3403
Liittynyt: Ti 12.08.2003 20:52
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kryptonite »

Kiinostaa rosteriputkisto heti, jos hinta on kohillansa...
220.128 Black Mirror
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Itse putkiston hinta varmaan onnistuu laittaa "kohilleen" mutta vaimentimet tahtoo maksaa hunajaa :( siis jos ne rosterisia ovat. :? Ja ne on kannattavampi kuitenkin ostaa jostain sopimuksella kuin tehdä itse. :( Mutta toki onhan putkisto sitten komee, upee, ikuinen jne. :D

Mihis autoon putkistoa kannattaisi ensin ruveta tekemään ? Siis jo malli kappaleesta lähtien... Itse ajattelin W126:seen (ainakin sen "mallin") kun sellainen sattuu itsellä olemaan mutta toki voi muuhunkin tehdä... Mikäs olisi suosituin.. Sitten pikkuhiljaa tehdä kaikkiin mihin tarvitaan mutta jostain tarvitsee alkaa :D
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Pitkäputkinen pakosarja kiinnostaisi M112/M112K V6 koneeseen. Taitaa kyllä markkinat olla hyvin hyvin pienet moiselle vehkeelle...
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Saattaa olla, että markkinat ei mitenkään päätähuimaavat ole :D Mutta jahka tässä alkuun päästäisiin niin ehkä tuommoinenkin saattaisi onnistua. :)
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
tomppa_
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: La 19.11.2005 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja tomppa_ »

Täällä olis ainakin kiinnostusta M103 koneiseen W201:n rööriin. Eikä ees tarttis olla rosteria :)

Tää topiikki meni muuten aika sukkana suosikkeihin.
Audi A5
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Menee nyt vähän ohi itse pääaiheen, mutta w124 pakoputken haaroitus-sarjalle olisi varmasti kysyntää!

Elikkä sellaiselle, joka liitetään samaan kohtaan kuin vakio takapönttö ja haaroittaa putket auton molemmille puolin. Demec on joskus myynyt tuollaista, mutta hintaa Demecillä varmaan heti kärkeen joku 500€ :?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
K70
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 410
Liittynyt: Ma 23.10.2006 09:42
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja K70 »

Tarve näyttää olevan...
tässä yhteydessä ei voi olla mainitsematta pääkaupunkiseudun legendaa Kannelmäen ostarilla vaikuttavaa Tiittasta.

Ajoin sinne aikoinani Tuusulan Kellokoskelta vm-68 Dodge Chargerilla (440 Magnum) pelkillä peltisarjoilla. Matkaa n. 50km.
Reilu tunti Tiittasen pajassa ja Chargerissa oli tuplaputket mittojen mukaan alla.
Voin sanoa, että kakofonia Kehä I:n ruuhkassa oli menomatkalla KARMEA. :twisted:

Silloin oli tarkoitus laittaa isot rosteriputket, mutta muistikuva on, että Tiittanen ei suositellut täysrosterisia, vaan jotain sekoiteputkea... voi olla, että olen väärässä.
Syytä en varmaksi muista, mutta hatara muistikuva, että liittyi kestävyyteen... ja varmaan putken käsittelyyn, eli taivutteluun auton alla...en muista!
Joka tapauksessa hyvät tuli ja toivottavasti tämänkin topicin aloittaja saa paljon maksavia asiakkaita...ja nekin ovat tyytyväisiä hankintaansa.
S212 E350CDI
Avatar
ArPi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 222
Liittynyt: La 26.03.2005 13:00
Paikkakunta: HML.

Viesti Kirjoittaja ArPi »

W123:seen pitäs saada "vähän" reilumpi putki... :roll:
Tuli ympyrä ja tähti, Siitä se elämä lähti...

S204 200cdi -08
ex.S202 180 -00
ex.S202 250TDT Uncle-Benz -97
ex.Mercedes W123 2,5 turporiisseli -83
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Täällä olis ainakin kiinnostusta M103 koneiseen W201:n rööriin. Eikä ees tarttis olla rosteria

Tää topiikki meni muuten aika sukkana suosikkeihin.
Laita vaikka yv:tä niin mietitään tarkemmin minkälaista, millä pöntöillä jne. Hienoa jos meni suosikkeihin :D

Menee nyt vähän ohi itse pääaiheen, mutta w124 pakoputken haaroitus-sarjalle olisi varmasti kysyntää!
Tuo oli mielenkiintoinen.. :wink: minkähän moinen osa mahtaa niinkuin tarkemmin olla ? Joku mittakuva olisi tietysti ûber hieno mutta jos edes jotain tarkempaa selitystä niin hyvä... :D


W123:seen pitäs saada "vähän" reilumpi putki...


Mitäs tuo meinasi, minkähän laista, mitä materiaalia ja minkäslaisilla pöntöillä ? jos oikeasti olet kiinnostunut niin laita vaikka yv:tä niin suunnitellaan sulle putkisto :D

Ja edelleen toki kaikille kiinnostuneille kiitoksia... Yhä sopii viestejä laittaa.. :D
Viimeksi muokannut Wigilante, To 10.01.2008 19:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

muistikuva on, että Tiittanen ei suositellut täysrosterisia, vaan jotain sekoiteputkea... voi olla, että olen väärässä.
Syytä en varmaksi muista, mutta hatara muistikuva, että liittyi kestävyyteen... ja varmaan putken käsittelyyn, eli taivutteluun auton alla...
Tämä vielä jäi huomioitta... Putkistoon käytetään yleensä rosteria jossa on ferriittiä, monestakin syystä esim. kestävyys, käsittely.

Sitä mekin tulemme suurimmaksi osaksi käyttämään (tavallinenkin rosteri on silti todella hyvää värkkiä).. Mutta toki asiakas on aina oikeassa vaikka tehtäisiin puusta jos jollakin tarvetta :D
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Jonkinlainen putki tuplana pitää kehitellä ruumisauton alle kesäksi. Rosterina olisi siksi hyvä, ettei keväällä olisi ikäviä yllätyksiä pakoputkien reikien lukumäärässä eli niitä ei olisi enempää kuin yksi per putki. :lol:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
giisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 152
Liittynyt: Pe 15.06.2007 21:30
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja giisseli »

Kyllähän tommonen 3'' rosteri putkisto ''läpivirtaavalla pöntöllä'' ois aika makia tohon w123:n 8)
W123 300TDT
W123 300D
W126 300SDL Turbo
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Kyllähän tommonen 3'' rosteri putkisto ''läpivirtaavalla pöntöllä'' ois aika makia tohon w123:n

Totta puhut.. Itsellä ollutkin joskus tuollainen w123 240D tein siihen muistaakseni 2,5" putkesta putkiston (ei ikävä kyllä ollut rosteria) vain yhdellä läpivirtaavalla vaimentimella ja omaksikin ihmeeksi äänet olivat erittäin maukkaat :twisted: mutta eivät kuitenkaan liian pahat edes pitkässä matkassa :D (toki tuokin on makuasia) Laittakaa tosiaan tosissaan putkia miettivät tai tarkempia tietoja haluavat yv:tä niin helpompi sitten miettiä tarkemmin.. kun jos kaikkien putketkin tarkasti tässä mietitään niin rupeaa menemään oftopick :) Mutta kiinnostusta saa yhä osoittaa vaikkakin alan olemaan jo vakuuttunut, että nämä saattaisivat olla haluttua tavaraa jota ei vielä paljoa ole tarjolla.
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Missäköhän suunnalla näitä putkia sitten valmistetaan? Itellä tarvis kans "joitain" tehdä pakoputkelle.

Mimmosiin hintoihin tuollainen "alkuperäisen"putkiton korvaava rosterinen malli mahtaisi tulla. Äänenvaimentimia 2kpl.

Kuva

Tuosta tuo keskimmäinen putkisto ja siitä tuo pelkkä takaosa-putkistosta. Kun alkupää putkistosta on ihan moitteettomassa kunnossa. :roll:
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Wigilante kirjoitti:
Menee nyt vähän ohi itse pääaiheen, mutta w124 pakoputken haaroitus-sarjalle olisi varmasti kysyntää!
Tuo oli mielenkiintoinen.. :wink: minkähän moinen osa mahtaa niinkuin tarkemmin olla ? Joku mittakuva olisi tietysti ûber hieno mutta jos edes jotain tarkempaa selitystä niin hyvä... :D
Siis takimaisen äänenvaimentimen ulostulon haaroitus tuplaputkeksi auton molempaan nurkkaan. Alkuperäinen putki tulee vasemmasta reunasta kuten kuvasta näkyy. Mutta se pitäisi saada siis haaroitettua kuten tässä kuvassa. Tietenkin kahden ja neljän putkenpään mahdollisuuksilla, vaikka neljän putken ulostuloa en ite kehtais laittaa, vaan tyytyisin yksi per puoli. Tuolla nettiautossa tyyppi myy valmista takaäänenvaimenninta 2 tuuman putkella 220€ hintaan mustana ja rosterina 280€. Käytännössä kaikkiin automalleihin löytyy valmiina, mutta mersuun tulevat on aika tökeröitä.

Esim W124 päät pitäis olla juuri ja juuri näkyvissa ja samalla tavalla viistetyt kuin alkuperäinenkin jotta sen voi istuttaa alkuperäisen autonkin alle. Tietenkin jos on tuninkipuskuri niin sillonhan on vapaammat kädet noiden päiden kans, vaikka vaihdettavat päät.
Viimeksi muokannut Sergey, Pe 11.01.2008 00:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Siis takimaisen äänenvaimentimen ulostulon haaroitus tuplaputkeksi auton molempaan nurkkaan.


Olisikohan tarkoitus käyttää vakio vaimenninta (putkenpäillä tms.) vai uusi vaimenninkin ? Putken ei myös ilmeisesti tarvitsisi olla rosteria eikä kovin isoakaan kun muukan osa putkistoa ei ole... :?: Toki tuollaisia tehdä voisi jos tarvetta kerran on.
Missäköhän suunnalla näitä putkia sitten valmistetaan? Itellä tarvis kans "joitain" tehdä pakoputkelle.

Mimmosiin hintoihin tuollainen "alkuperäisen"putkiton korvaava rosterinen malli mahtaisi tulla. Äänenvaimentimia 2kpl.
Näitä tullaan siis valmistamaan Satakunnassa Kpään alueella. Hinta riippuu täysin siitä millaiset vaimentimet haluat :?: (koitan huomiseksi saada niistäkin jonkinlaisen "kuvaston" aikaiseksi) kuinka isoa putkea ? Ja siis vain tuo putkiston takaosa ?

koitan huomenissa vähän laskea hintoja erilaisille projekteille kun soittelen vähän, että mihin hintaan saadaa putkea yms. tingattua. 8) [/quote]
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Jos kilpailukykyiseen hintaan saa... ks edellinen viesti.

On nimittäin takapönttö mun coupessa aika finaalissa, ei se montaa vuotta enää kestä. Ja taitaa olla niin ahdas paikka tuolla coupen alla että se on kyllä tehtävä vaimentimen kanssa. Itse meinasin jo tuossa tehdä sellaisen haaroituksen vanhaan, mutta on niin hapero että en ala. uusi kunnollinen olis aina poikaa, ja mutkiahan siihen tulee pirusti...
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Wigilante kirjoitti:
Siis takimaisen äänenvaimentimen ulostulon haaroitus tuplaputkeksi auton molempaan nurkkaan.


Olisikohan tarkoitus käyttää vakio vaimenninta (putkenpäillä tms.) vai uusi vaimenninkin ? Putken ei myös ilmeisesti tarvitsisi olla rosteria eikä kovin isoakaan kun muukan osa putkistoa ei ole... :?: Toki tuollaisia tehdä voisi jos tarvetta kerran on.
Uusi vaimennin ja siitä haaroitus. Vakiovaimenninhan on sellainen patongin mallinen tuubi :lol:

Ostan heti yhden sarjan jos hinta on järkevä :roll:
Vaimenninhan ei tarvi olla mikään huippulaadukas. (äänikin saanee suurimman osan mielestä muuttua hieman matalammaksi) Ja sarjan ei tosiaankaan tarvi olla rosteria vaan normi putkea. istuvuus lienee tärkein kriteeri näissä kuluttajille :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo mun mielestä sinne sopis varmasti esim tyyppiä Simons 3" sisään ja 2" ulos... Siis jos toi 300-24 keskiputki on kolmetuumaista. Eniveis sitä mikä se nyt sitten onkaan, ja ulos tuplana se astetta pienempi koko. Ja normaaliputkella. Ja tosiaan se istuvuus on se suurin kriteeri. Itse kyllä haluaisin mahollisimman hiljaisen suhisijan eikä mitää murinoita. Sitä saa riittämiin kuunnella tolla Golffillaa ajellessa, ajan sillä aktiiviset radiopeltorit pääs :D
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Ok. Eiköhän tuollaisia sopuhintaan pysty tekemään vaikka enemmänkin :D aina vaan aluksi vaikea kun tarvitsee saada joltain / jostain mitat jne. (auto lainaksi tai joku mittailemaan), että saa sen ensimmäisen tehtyä sittenhän se alkaa sujua kun tietää mitä tekee..


Ahkera mittamies voisi siis nyt saada tuntuvan alennuksen koska mitoista olisi tännekkin päin suuri apu ja tulevaisuudessa muillekkin :D . Itsellä kun ei ole mallina käyttää kun vakio putkistoja. Ja löytyyhän tuosta nyt w126, w201 ja w124, että niistä saan em. korimalleihin kyllä mallia mutta muut mallit ongelma. :(
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

Wigilante kirjoitti: Ja löytyyhän tuosta nyt w126, w201 ja w124, että niistä saan em. korimalleihin kyllä mallia mutta muut mallit ongelma. :(
No nuo mallit on varmaan ne kysytyimmät.
Missäspäin vaikutat? Mulla ois antaa auto(ja) lainaan :wink:

Ois w124 6syl -88 ja C124 4syl -90 ja C230 kompura -97 ja bmw 530D Touring -00 :D
Vaikka kaikkiin saa tehdä halvalla koe vedokset :oops:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
Wigilante
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: Su 06.01.2008 21:34

Viesti Kirjoittaja Wigilante »

Satakunta, Kankaanpää. Rovaniemeltä aikas matka jos siis pitää tuo paikkaansa :? Ehdotuksena kyllä hyvä ja aika harvalla niitä tuntuu olevan lainaksi asti :(
-w123 240d
-w201 200b
-w124 200d
-w126 300td
Vastaa Viestiin