Eli kävi sillai että yhtäkkiä ei vastannut enää kaasuun ja sitten kun vaihtoi vapaalle niin sammui.
Sen jälkeen ei enää käynnistyny, starttaa kyllä mutta ei edes lupaa lähtiä käyntiin ja samalla lakkasi myös vilkut toimimasta normaalilla tavalla, hätävilkut toimii kyllä.
Bensapumpun relettä katselin ja avasinkin mutta en paljaalla silmällä nähnyt mitään vikaa. Sulakkeet konehuoneen puolella ehjät, ehkä.
Ja kaukosäätöinen keskuslukko sekos sen jälkeen myös sekä jossakin vaiheessa myös vilkkuvintasta sai ovet lukkoohon.
Mikähän mahtaa merssua riivata
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Mikäs auto nyt on kyseessä? tuo 190? Jos on 210 korimallia niin tarkistasin akun jännitteen, siinähä kaikki sähköhommat sekoaa kuulema jos jännitettä ei piisaa. Mutta mutta tuo että ei lähe käythiin hmm... Noh jos kyseessä on 210 niin kait tuossa on sähkötetty kaikki hommat että jos se aiheuttas senki?
Enempää en tohi sanoa ko tämäki oli vain arvailua. Niin ja kauanko se kävi ennen kö laitoit vapaalle?
Asiaan!
Kaikki releet tosiaan kannattaa ihan ensiksi tarkastaa, elikkä bensapumpun rele (jonka kai olet jo tsekannutkin), ylijännitteen suorarele ym. mitä akun takana on.
Sitten kaksi asiaa. Tarkasta tuleeko kipinä (tulppa irti ja kärki lähelle auton runkoa). Jos tulee niin jostain konehuoneesta bensalinja auki ja tsekkaa tuleeko bensaa ku starttaa/laittaa virran päälle.
Niin ja kolmas, että onhan moottorin ja rungon välinen maadoitus kunnossa?
Maajohto on laatikon pultin ja rungon välissä. Ja toinen akun -navan ja rungon välissä.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Akussa kyllä virtaa piisaa kun kerta starttaa.
Auto on 190E 2,6 vm.89 ja varustettu automaatilla.
Ylijännitereleestäki katoin sulakkeet, ne oli ookoo sekä katoin bensapumpun releen eikä senkään sisällä ollu mitää erikoosta.
Täytyy kattua nuo maarootukset mitä ne sanoo ja tutkia missä vaihees virta häviää/bensan tulo stoppaa
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Ihan saman tempun teki toi munkin kulkine. Täydestälaukasta sytty kaikki varostusvalot ja kone sammu siihen paikkaan eikä auttanut muu kuin rullata tien sivuun. Ei lähtenyt käyntiin vaikka kuinka sahasi.
10 minuutin päästä pelasi kuin mitään ei olisi ikinä tapahtunutkaan.
Syyllinen oli ylijänniterele ja sen huonot juotokset. Juotin kaikki uudelleen kiinni ja pelaa taas varmaan seuraavat 20 vuotta. Releet liittimet oli ihan löysällä. Kuvaa hyvin juotosten kuntoa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Ei vieläkään lähäre käyntiin ei eres lupaa.
Tarkastin/vaihroon sen ylijännitereleen sekä testasin että bensaa tuloo.
Maarootukset myös tarkastettu.
Virta häviää jonnekki puolan jälkeen, puolan ja virranjakajan välinen letku kunnossa.
Nyt toimi vilikut ihan normaalisti jo sekä myös tuo keskuslukko.
Eikai tollaases vanhas ruppanas ny voi mitään "ajonestoa" olla?
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Siis ei edes lupaa? Siis ei edes startti pyöri? Ota akun miinus napa irti hetkeksi ja kokeile uudestaan.. Ja kun lyöt napaa uudestaan kiinni niin naksuuko siellä joku rele kuskin puolella? Itsellä oli joskus vastaava häröilyä mikä meni ohi akun navan irroituksella.. Oire oli tuolloin seuraava: Startatessa kuului vaaan releen naksuminen kerran ja toista kertaa kun yritti startta perään niin ei tehnyt yhtikäs mitään. Ei syttynyt edes valot mittaristoon..
En ole tähän päiväänkään mennessä keksinyt missä vika oli, mutta korjaantus ainakin akun navan irroituksella.. Oli bitti poikittain..
Viimeksi muokannut Kryptonite, La 05.01.2008 20:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
virranjakajan kannen ja pyörijän vaihroon jo aamusti ei vaikuttanu mitää!
Ja akusta on ollu kengät irti, ei vaikutusta
Just vaihrettihin männänrenkaat sekä kiertokangen laakerit sekä kannentiivisteet yms ja, olisko siinä tullu sitte joku köpö?
Autolla ajoon joku sata kilsaa rempan jälkeen ja sitte pysäs!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Ketju luultavasti ihan alkuperäänen eli niitattu ja jo vuodesta 1989.
Jos sieltä jotain isompaa olis menny niin kai siitä olis jotain kuulunu myös kabiinin puolelle?
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
volkkarista ainakin kuului ikävä "ralahdus"kun jakopään remmmi katkesi
en tiedä yltääkö tuossa sinun koneessasi lyödä venttiilit mäntiin se nimittäin yleisin tuho kun ketju tai remmi katkeaa!
helvetin hyvällä tuurilla selviää uudella ketjulla ja laahaimilla!
Mulla olisi ylimääräisenä 3litrainen m103 koko kone. Ulkoisesti samannäköinen kun tuo 2.6 eli menee heittämällä paikalleen. Ajettu 280tkm ja otettu toimivana pois, hintaa 500e. Ota yhteyttä jos kiinnostuit.
No niin ny saatihin kansi irti!
5 venttiiliä kieros ja männissä pieniä osumia, mutta onneksi ei pahoja.
Rattahat silmämääräsesti ok.
Eli loppuvimmeen ei onneksi hirveen paha!
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti
Nyt uus ketju ja venttilit paikallaan, mutta uusia probleemia.
Öljynpaineet laski reilusti, ennen tyhjäkäynti kahden paikkeilla nyt alle yhden. Kolmosen saavuttaa vasta kun ajaa satasta, 80 km/h 2,5 ja 65 km/h 2.
Uuret öljyt pistin kyllä koneeseen kun vanhoilla ei sitäkää vähää paineita kun oli vettä päässy öljyn sekahan kannentiivisteen vaihron yhteyres, uutta suodatinta ei ollu kyllä vaihtaa.
Tällä hetkellä sisällä Valvolinen Maxlife 10W40 ja vähä seassa saman merkkistä 5W40.
Sekä nyt tyhjäkäynti "nypyttää" sekä kiihdyttäessä nyppii myös, tämä voisi korjaantua uusilla tulpilla/johroolla?
W123 230 Coupe -79
Chevrolet Trans Sporttiin -99 perheen siirtoväline
Projektina MB 500 sec -85 alkamaton projekti