w203 270 cdi a. ostamassa. (ostettu 200cdi nyt lastutettu)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tuikku kirjoitti:.
Ei mene kylmäksi.
Karan softista, myös tähän merkkiin, on paljon kokemusta.
Ei mene vikatilaankaan, mikäli auto on vaan kunnossa.
Jos on automaatti, niin kaikki tehot vaan käyttöön.
Jos on 200cdi man. niin vääntöjä korkeintaan 350nm.
Teho taitaa silloin jäädä ~170hv tasoon.
Kierrätys ehdottomasti pois.
Vehon testerissä, eikä muissakaan huomaa mitään.
Eikä tarvi kyllä uudelleenasennuttaakkaan huoltojen takia.
Voi sen erikseen sanoakkin, etteivät kysymättä laittele minkäänlaisia "päivityksiä".


Virallisen huoltoohjelman mukaan huollettuun autoon pannaan, automaattisesti uusin ohjelma aina,jos et sitä erikseen kiellä ja jos kiellät samalla myönnät että ohjelmaa on muutettu ja ne kirjaa sen omiin tietoihin, muuten ne ei voi tunnistaa ohjelmen muutosta,sen takia se ajaa ainana uusimman ohjelman ja poistaa edellisen,ja jos sen kiellät on turha porista takkuuasioista.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Hmm... Itse pari vuotta sitten kysyin Veholla, että vaikuttaako digituningi tai lastutus mitenkään (cdi-moottorisen) MB:n huoltoon ja voiko pyyhkiytyä pois tms. Työnjohtaja sanoi vaan, että ei vaikuta mitenkään eikä pyyhkiytyisi pois missään tapauksessa elleivät vartavasten räpläisi sitä, mutta eivät kuitenkaan suosittele, että asennat autoosi sellaista.

Jännä juttu sikäli, että on sitä kuulemma vuosia sitten joillain Vehoillakin tehty softapäivityksiä 200 CDI -> 220 CDI... Minä uskon kyllä, että ei virallisessa MB-huollossa ruveta sörkkimään softapäivityksiä autoon, jos auto vaan toimii eikä ole kyseessä jokin pahanlaatuinen vika. Toimivan softan päivittäminenhän kaikkien Windows-aikakauden kokemusten mukaan johtaa yleensä vaan toimimattomuuteen tai huonompaan toimivuuteen.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

masaf1 kirjoitti:Hmm... Itse pari vuotta sitten kysyin Veholla, että vaikuttaako digituningi tai lastutus mitenkään (cdi-moottorisen) MB:n huoltoon ja voiko pyyhkiytyä pois tms. Työnjohtaja sanoi vaan, että ei vaikuta mitenkään eikä pyyhkiytyisi pois missään tapauksessa elleivät vartavasten räpläisi sitä, mutta eivät kuitenkaan suosittele, että asennat autoosi sellaista.

Jännä juttu sikäli, että on sitä kuulemma vuosia sitten joillain Vehoillakin tehty softapäivityksiä 200 CDI -> 220 CDI... Minä uskon kyllä, että ei virallisessa MB-huollossa ruveta sörkkimään softapäivityksiä autoon, jos auto vaan toimii eikä ole kyseessä jokin pahanlaatuinen vika. Toimivan softan päivittäminenhän kaikkien Windows-aikakauden kokemusten mukaan johtaa yleensä vaan toimimattomuuteen tai huonompaan toimivuuteen.
Mahtaa olla Vehon tietämys,aika vähäistä näiden asioiden tiimoilta,tehtaalta tulee vaan testeriin uusi cd-ja se ajetaan testerille,ja testeri voi muuttaa uudemman ohjelman kun auto huollon yhteydessä tökätään testeriin,samalla kun se lukee huoltotyöt mitä autolle huollossa pitää tehdä.
Minä en muuta tiedä, kun oulu@digituning.com omistajan Kimmo Paakkosen sanomiset, että jos huollossa ohjelma päivityksen yhteydessä poistuu, asennetaan se uudestaan ilmaiseksi,on ollut kuulemma joitain tapauksia.Lisäksi on tyytyväisyystakuu,voidaan palauttaa alkuperäisohjelma jos et ole tyytyväinen uuteen ohjelmaan 14vrk sisällä ja saat rahat takaisin.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No
Ensinnäkin minun ei tarvi tässä asiassa tukeutua toisten kokemuksiin, tai kuulopuheisiin.
Kolme viimeisintä autoani on lastutettu heti uutena, tai no, on ne nyt pisimmillään varmaan viikon olleet lastuttamatta, kun Mikalle ei ole aina niin helppo joka tarpeeseen päästä.

Tämän lisäksi minulla on työkaveri, jolle Mika nyt lastutti neljännen auton.
Tässä meni kuitenkin varmaan kuukausi Laakkoselta haun jälkeen, kun ei aikataulut passanneet.
Siis uusi tämäkin, kuten aikaisemmatkin.

Minun ja hänen autoista tiedän varmaksi, ettei sitä softamuutosta ole millään lailla yritettykkään peitellä, vaan se selvästi päin naamaa sanottu, ettei niitä ohjelmia sitten luvatta muutella, kun siellä on jo parempi sisällä.

Kaikkiin näihin autoihin on takuusenkin jotain jouduttu vaihtamaan, kaikkiin.
Ei mitään ongelmia, ei pienintäkään.
Ei Veholla, eikä Laakkosellakaan, näistä kahdesta omakohtaisia kokemuksia.
Suhtautuminenkin on ollut asiallista, erittäinkin.
Ei mitään valittamista.
Näillä autoilla yhteensä jo varmaan kuitenkin ainaskin lähelle miljuuna ajeltu.

Jos minä olen auton ostanut ja maksanut ja auto on siis minun.
Niin minulle ei kyllä enää autoliike tule sanomaan, mitä autolle tehdään, tai mitä ei.
Sehän on selvä, että jos lastutuksen jälkeen alkaa vaikka kytkin luistamaan, niin se on sitten kärsittävä itse, se pitää ottaa jo ensin huomioon.
Mutta jos kaukosäädin vaikka ei pelaa, niin siitä ei valmistaja kyllä kiemurtele mitenkään irti, eikä ole niin tehnytkään.
Ja jos päätän vaikka peräkontin kirveellä aukaista, niin sekin on ok, ei tosin taida mennä valmistajan piikkiin.

Jos se ohjelmanmuutos mietityttää, niin kannattaa jättää tekemättä.
Elämässä on muutenkin aivan tarpeeksi murheita ja jännityksen aiheita, ei kannata niitä enää erikseen itselleen hankkia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

isk kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:ohessa taas esimerkki,lisäksi on tuhansia autoja yksityisillä myynnissä että varmaan löytyy kohtuu hintaan ihan ok peli,jos on halua vaan ostaa.
En saanut linkkiä toimiin,katso mobile.de Lohnessä myynnissä C270CDI 1/04 farkku,aj 109000km,Avandgarde nahkat,navi ym.hintapyyntö13999 euroa.Myyjä Autohaus Assoum
Mitä tarkoittaa "MOTOR SCHADEN" ja "nicht fahrbereit"... :D :shock: :twisted:

Tuo on ollut varmaan puoli vuotta myynnissä - ja syystä.
Haha, todella hyvä ja halpa. Ainoastaan "moottorivaurio" ja "ei ajokunnossa". Tuo kannattais hakea :lol:
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

tuikku kirjoitti:.
No
Ensinnäkin minun ei tarvi tässä asiassa tukeutua toisten kokemuksiin, tai kuulopuheisiin.
Kolme viimeisintä autoani on lastutettu heti uutena, tai no, on ne nyt pisimmillään varmaan viikon olleet lastuttamatta, kun Mikalle ei ole aina niin helppo joka tarpeeseen päästä.

Tämän lisäksi minulla on työkaveri, jolle Mika nyt lastutti neljännen auton.
Tässä meni kuitenkin varmaan kuukausi Laakkoselta haun jälkeen, kun ei aikataulut passanneet.
Siis uusi tämäkin, kuten aikaisemmatkin.

Minun ja hänen autoista tiedän varmaksi, ettei sitä softamuutosta ole millään lailla yritettykkään peitellä, vaan se selvästi päin naamaa sanottu, ettei niitä ohjelmia sitten luvatta muutella, kun siellä on jo parempi sisällä.

Kaikkiin näihin autoihin on takuusenkin jotain jouduttu vaihtamaan, kaikkiin.
Ei mitään ongelmia, ei pienintäkään.
Ei Veholla, eikä Laakkosellakaan, näistä kahdesta omakohtaisia kokemuksia.
Suhtautuminenkin on ollut asiallista, erittäinkin.
Ei mitään valittamista.
Näillä autoilla yhteensä jo varmaan kuitenkin ainaskin lähelle miljuuna ajeltu.

Jos minä olen auton ostanut ja maksanut ja auto on siis minun.
Niin minulle ei kyllä enää autoliike tule sanomaan, mitä autolle tehdään, tai mitä ei.
Sehän on selvä, että jos lastutuksen jälkeen alkaa vaikka kytkin luistamaan, niin se on sitten kärsittävä itse, se pitää ottaa jo ensin huomioon.
Mutta jos kaukosäädin vaikka ei pelaa, niin siitä ei valmistaja kyllä kiemurtele mitenkään irti, eikä ole niin tehnytkään.
Ja jos päätän vaikka peräkontin kirveellä aukaista, niin sekin on ok, ei tosin taida mennä valmistajan piikkiin.

Jos se ohjelmanmuutos mietityttää, niin kannattaa jättää tekemättä.
Elämässä on muutenkin aivan tarpeeksi murheita ja jännityksen aiheita, ei kannata niitä enää erikseen itselleen hankkia.

Sehän on hyvä ettei ohjelmat ole huollossa poistunu, mutta minä en ymmärrä mitä haittaa siitä on jos mies ajaa uudelleen saman ohjelman ilmaiseksi jos jostain syystä poistunu.
Mua ei ole ohjelman muutokset ikinä mietityttäny,mutten olekkaan niitä veholla mainostanu,ja niin vaan 220CDI:laitettiin kytkin takuuseen,kun rupesi täristään.Sitä nyt on turha sanoa,että oven lukot tai virtaavain tai jokin muu asiaan kuulumaton osa reistaa menee tietenkin takuuseen,mutta moottorin tehonnoston takia särkyneet osat on helpompi panna takuuseen kun ei mene niitä Veholla mainostaan.Nostaahan tuo tehdaskin nuita tehoja eri ohjelmilla Esim.200-220CDI ja 280-320CDI V6 samat koneet.Ohjelmoitiin muuten viime lauantaina 3 kinneriä ja hyviltä tuntuu,ja ihmeellistä että normaaliajossa kulutus tippuu.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MikkoM kirjoitti:
isk kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:ohessa taas esimerkki,lisäksi on tuhansia autoja yksityisillä myynnissä että varmaan löytyy kohtuu hintaan ihan ok peli,jos on halua vaan ostaa.
En saanut linkkiä toimiin,katso mobile.de Lohnessä myynnissä C270CDI 1/04 farkku,aj 109000km,Avandgarde nahkat,navi ym.hintapyyntö13999 euroa.Myyjä Autohaus Assoum
Mitä tarkoittaa "MOTOR SCHADEN" ja "nicht fahrbereit"... :D :shock: :twisted:

Tuo on ollut varmaan puoli vuotta myynnissä - ja syystä.
Haha, todella hyvä ja halpa. Ainoastaan "moottorivaurio" ja "ei ajokunnossa". Tuo kannattais hakea :lol:


Joo empä huomannutkaan kun etusivulla ei puhuttu mitään vauriosta,ihmettelin että ompa halpa,kannattais mahollisesti vaikka korjata kun noin edullinen ja vähän kilsoja.sehän saattais 10000 lähtä.ihmetyttää mikä tuossa nyt niin kauhiasti naurattaa,onko se ensimmäinen rikkinäinen mersu mistä olet kuullut.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

tuikku kirjoitti:.
Ei mene kylmäksi.
Karan softista, myös tähän merkkiin, on paljon kokemusta.
Ei mene vikatilaankaan, mikäli auto on vaan kunnossa.
Jos on automaatti, niin kaikki tehot vaan käyttöön.
Jos on 200cdi man. niin vääntöjä korkeintaan 350nm.
Teho taitaa silloin jäädä ~170hv tasoon.
Kierrätys ehdottomasti pois.
Vehon testerissä, eikä muissakaan huomaa mitään.
Eikä tarvi kyllä uudelleenasennuttaakkaan huoltojen takia.
Voi sen erikseen sanoakkin, etteivät kysymättä laittele minkäänlaisia "päivityksiä".
niin minä vähän ajattelinki että paskaa puhuu tuosta kylmenemisestä!
automaatti lootalla on eli otetaan se 180 heppaa pois :twisted:
miten muuten oireilee jos on menny tuon egr takia tukkoon tuo ilmusarja
onko teho häviötä vai miten sen huomaa?
kyllähän tuo tehojen puolesta ja muutenki tuntuu olevan kunnossa!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
isk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 197
Liittynyt: Pe 12.09.2003 01:41
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Hyvän valinnan maketap teit. 8)
maketap kirjoitti:miten muuten oireilee jos on menny tuon egr takia tukkoon tuo ilmusarja
onko teho häviötä vai miten sen huomaa?
Yleisestä nuhaisuudesta ja savutuksesta kiihdyttäessä huomaa. Samoin jos imusarjassa on läppävikaa, eli ei avaa kunnolla tai joku/osa läpistä ei avaa kunnolla, voimakkaassa kiihdytyksessä tai moottoritienopeuksissa voi huomata "röpöttävää" käyntiä. Tyhjäkäynnillä ja muuten kevyehkössä ajossa ei välttämättä huomaa mitään eroa.
C253+Q3+A1
Ex: 164.122, 203.207, 202.194, 169.031
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

isk kirjoitti:Hyvän valinnan maketap teit. 8)
maketap kirjoitti:miten muuten oireilee jos on menny tuon egr takia tukkoon tuo ilmusarja
onko teho häviötä vai miten sen huomaa?
Yleisestä nuhaisuudesta ja savutuksesta kiihdyttäessä huomaa. Samoin jos imusarjassa on läppävikaa, eli ei avaa kunnolla tai joku/osa läpistä ei avaa kunnolla, voimakkaassa kiihdytyksessä tai moottoritienopeuksissa voi huomata "röpöttävää" käyntiä. Tyhjäkäynnillä ja muuten kevyehkössä ajossa ei välttämättä huomaa mitään eroa.
joo ei ole mitään noita oireita, sikaa on kyllä annettu just sen takia että näkee maholliset viat. savutusta ei ainakaan ole peileistä huomannut vaikka on vedetty ihan rajottimelle asti :twisted:
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
JarkkoH
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: Ti 08.08.2006 17:58

Viesti Kirjoittaja JarkkoH »

maketap kirjoitti:Nonii nyt on sitten auto hommattu!!
200 cdi vm 05 ja classiikki malli :D mikä se oli se hyvä paikka teettää uus
ohjelma tuohon?
kansa tahtoo kuvia
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

JarkkoH kirjoitti:
kansa tahtoo kuvia
eipä oo tullut vielä otettua kuvia laitetaan kuhan otan, eipä tuossa mitään erikoista oo melkeen joka kulmassa tulee samallaisia vastaan ja taksi tolpilla kans aika paljon.

karalan päivitys tulee tässä lähi aikoina.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

Kuva
Kuva


siinä pari hätästä tosi huonoa kuvaa :D
tänään tulee uus ohjelma 8) olo on ku pikku pojalla jännittää niin pirusti :P
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

nonii nyt on ohjelma muutos tehty! sai se perkule puhuttua ympäri siitä
egr hommasta siis ei laitettu kokonaan pois sitä vähennettiin 50 prosenttia. ihan hyvin tuntuu pelaavan paitsi että ei löydy pitoja mistään
paitsi motarilta siellä kokeilin 100-1xx kmh vetoja tuntu ihan hyvin lähtevän. alaväännöt tuntuu olevan aika heikot mistä lie johtuu? jostain kolmesta tuhannesta lähtee vetään ihan kohtuu hyvin.
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

maketap kirjoitti:nonii nyt on ohjelma muutos tehty! sai se perkule puhuttua ympäri siitä
egr hommasta siis ei laitettu kokonaan pois sitä vähennettiin 50 prosenttia. ihan hyvin tuntuu pelaavan paitsi että ei löydy pitoja mistään
paitsi motarilta siellä kokeilin 100-1xx kmh vetoja tuntu ihan hyvin lähtevän. alaväännöt tuntuu olevan aika heikot mistä lie johtuu? jostain kolmesta tuhannesta lähtee vetään ihan kohtuu hyvin.

Ihme homma tuo alaväännön puute, Wetterauer (mahtaa olla euroopan suurin ohjelmantekijä) tekemässä ohjelmassa maksimivääntö 370Nm / 2000U/min ja yli 350Nm kierrosalueella1700-3000 U/min ja Teho 125kW/4200U/min
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

jussilampi kirjoitti:
maketap kirjoitti:nonii nyt on ohjelma muutos tehty! sai se perkule puhuttua ympäri siitä
egr hommasta siis ei laitettu kokonaan pois sitä vähennettiin 50 prosenttia. ihan hyvin tuntuu pelaavan paitsi että ei löydy pitoja mistään
paitsi motarilta siellä kokeilin 100-1xx kmh vetoja tuntu ihan hyvin lähtevän. alaväännöt tuntuu olevan aika heikot mistä lie johtuu? jostain kolmesta tuhannesta lähtee vetään ihan kohtuu hyvin.

Ihme homma tuo alaväännön puute, Wetterauer (mahtaa olla euroopan suurin ohjelmantekijä) tekemässä ohjelmassa maksimivääntö 370Nm / 2000U/min ja yli 350Nm kierrosalueella1700-3000 U/min ja Teho 125kW/4200U/min
tehoja otettiin niin paljon kun pystyy paitsi että sitä egr ää ei sulettu kokonaan jos sen ois sulkenut niin tehot pitäs olla 180 hv ja 400 nm vääntöä, paljonko lie nyt?? ja millä kierros alueella ovat käytössä??
nyt kun on vähän enemmän ajanut niin kyllä sen on huomannut että kyllä
se siellä alle kolmen tonnin ehkä se paras alue alkaa.
vaikuttaako tuo automaatti loota jotenki tohon alavääntöjen puutteeseen, ku eikö siellä oo joku momentin muunnin??
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

maketap kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
maketap kirjoitti:nonii nyt on ohjelma muutos tehty! sai se perkule puhuttua ympäri siitä
egr hommasta siis ei laitettu kokonaan pois sitä vähennettiin 50 prosenttia. ihan hyvin tuntuu pelaavan paitsi että ei löydy pitoja mistään
paitsi motarilta siellä kokeilin 100-1xx kmh vetoja tuntu ihan hyvin lähtevän. alaväännöt tuntuu olevan aika heikot mistä lie johtuu? jostain kolmesta tuhannesta lähtee vetään ihan kohtuu hyvin.

Ihme homma tuo alaväännön puute, Wetterauer (mahtaa olla euroopan suurin ohjelmantekijä) tekemässä ohjelmassa maksimivääntö 370Nm / 2000U/min ja yli 350Nm kierrosalueella1700-3000 U/min ja Teho 125kW/4200U/min
tehoja otettiin niin paljon kun pystyy paitsi että sitä egr ää ei sulettu kokonaan jos sen ois sulkenut niin tehot pitäs olla 180 hv ja 400 nm vääntöä, paljonko lie nyt?? ja millä kierros alueella ovat käytössä??
nyt kun on vähän enemmän ajanut niin kyllä sen on huomannut että kyllä
se siellä alle kolmen tonnin ehkä se paras alue alkaa.
vaikuttaako tuo automaatti loota jotenki tohon alavääntöjen puutteeseen, ku eikö siellä oo joku momentin muunnin??


Kyllä luulisin että se suurin vääntö,on siinä 2000 höyteillä,mutta siitä ylöspäin mentäessä teho taas kokoajan nousee niin voi antaa väärän tuntuman,varsinkin kun vääntö alkaa heiketä tuntuvasti vasta 3000 jälkeen. onhan nuo jo vakio 270CDI:n tehot että varmaan riittää.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

jussilampi kirjoitti:

Kyllä luulisin että se suurin vääntö,on siinä 2000 höyteillä,mutta siitä ylöspäin mentäessä teho taas kokoajan nousee niin voi antaa väärän tuntuman,varsinkin kun vääntö alkaa heiketä tuntuvasti vasta 3000 jälkeen. onhan nuo jo vakio 270CDI:n tehot että varmaan riittää.
nojaa eopä nuo tehot mihinkään kiihyttelyyn vielä riitä mutta normaali ajoon ihan ok. auto kuitenki painaa 1580 kg pitäs olla tehoja melkeen 300 heppaa että vois alkaa kiihytteleen :P

tuota egr ää ei sen takia suljettu kokonaan koska pelko oli että menee kylmäksi, nyt kun pienennettiin 50 prossaa niin ei ollut lämpöihin mitään vaikutusta lämmmöt edelleen 80 astetta ajo missä hyvänsä joskus jopa viisarin verran yli!! kesällä vois käydä poistaan kokonaan käytöstä!!

oiskohan missään käppyröitä tuollaselle viritelmälle eli 200 cdi josta otettu karalan ohjelmalla 180 hv ja 400 nm??
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
MikkoM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: Su 29.01.2006 04:07

Viesti Kirjoittaja MikkoM »

jussilampi kirjoitti:
MikkoM kirjoitti:
isk kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:ohessa taas esimerkki,lisäksi on tuhansia autoja yksityisillä myynnissä että varmaan löytyy kohtuu hintaan ihan ok peli,jos on halua vaan ostaa.
En saanut linkkiä toimiin,katso mobile.de Lohnessä myynnissä C270CDI 1/04 farkku,aj 109000km,Avandgarde nahkat,navi ym.hintapyyntö13999 euroa.Myyjä Autohaus Assoum
Mitä tarkoittaa "MOTOR SCHADEN" ja "nicht fahrbereit"... :D :shock: :twisted:

Tuo on ollut varmaan puoli vuotta myynnissä - ja syystä.
Haha, todella hyvä ja halpa. Ainoastaan "moottorivaurio" ja "ei ajokunnossa". Tuo kannattais hakea :lol:


Joo empä huomannutkaan kun etusivulla ei puhuttu mitään vauriosta,ihmettelin että ompa halpa,kannattais mahollisesti vaikka korjata kun noin edullinen ja vähän kilsoja.sehän saattais 10000 lähtä.ihmetyttää mikä tuossa nyt niin kauhiasti naurattaa,onko se ensimmäinen rikkinäinen mersu mistä olet kuullut.
Naurattaa lähinnä se, että kehuit auton halvaksi ja se olikin ajokunnoton. Liekkö noin vähillä kilometreillä moottorikaan mennyt vaihtoon, epäilen vahvasti :lol:
w203 C220CDi automatic
280E w123 & 250 w123
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

MikkoM kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:
MikkoM kirjoitti:
isk kirjoitti:
jussilampi kirjoitti:ohessa taas esimerkki,lisäksi on tuhansia autoja yksityisillä myynnissä että varmaan löytyy kohtuu hintaan ihan ok peli,jos on halua vaan ostaa.
En saanut linkkiä toimiin,katso mobile.de Lohnessä myynnissä C270CDI 1/04 farkku,aj 109000km,Avandgarde nahkat,navi ym.hintapyyntö13999 euroa.Myyjä Autohaus Assoum
Mitä tarkoittaa "MOTOR SCHADEN" ja "nicht fahrbereit"... :D :shock: :twisted:

Tuo on ollut varmaan puoli vuotta myynnissä - ja syystä.
Haha, todella hyvä ja halpa. Ainoastaan "moottorivaurio" ja "ei ajokunnossa". Tuo kannattais hakea :lol:


Joo empä huomannutkaan kun etusivulla ei puhuttu mitään vauriosta,ihmettelin että ompa halpa,kannattais mahollisesti vaikka korjata kun noin edullinen ja vähän kilsoja.sehän saattais 10000 lähtä.ihmetyttää mikä tuossa nyt niin kauhiasti naurattaa,onko se ensimmäinen rikkinäinen mersu mistä olet kuullut.
Naurattaa lähinnä se, että kehuit auton halvaksi ja se olikin ajokunnoton. Liekkö noin vähillä kilometreillä moottorikaan mennyt vaihtoon, epäilen vahvasti :lol:


Minähän sanoin ettei myynti ilmoituksen etusivulla puhuttu mitään moottorivauriosta,ja enhän minä voi puhua kun omasta mielipiteestäni,se mikä on minulle halpa voi olla toiselle hyvinkin kallis! Sen takia on hyvä että on monen hintaisia autoja myynnissä.Saahan sitä epäillä vahvasti.eihän sitä kukaan voi kieltää.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
No, enpäs äkkiä löytänyt omasta autostani, kun yhden suunnilleen aiheeseen.
Siitä kuiteskin näkee, että ~170hv teholla väännöt on silloin olleet ~350nm,
minkä kytkin vielä hyvin kestikin.
Sitten näkee senkin, minkä verran vakiosuuttimilla ja vakioahtimella saa tehoa.
Kun varmasti on kaikki irroitettu, vähän jää alle 190hv,n.

Tuosta muistaakseni sitten tehoa tiputettiin sinne ~180 tasoon, mikä tulee pikkuisen alle 4000rpm.
Vääntökäyrä kulkee silloin nuiden kahden välissä.
200cdi,n vakiokytkin ei kuiteskaan niitä vääntöjä kestänyt.
350nm on sille max.

Kuva
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

kiistoksia tuikulle :D tuostahan kyllä jotain osviittaa saa.

nyt kun tässä on ajellut jo jonkin verran on alkanu tuo automaatin toiminta vähän ärsyttään, elikkä kun ajelee tasasta nopeutta kierroksia 2000 ja siitä painaa kaasun pohjaan ei kuitenkaan kickdownille asti nii eiköhän perhahna lappaa pienempää ja kierrokset nousee aivan turhaa vaikka tuolta kahesta tuhannestaki kiihtys jopa paremmin ku jostain yli kolmesta tonnista. onko tuohon mitään lääkettä vai pitääkö kestää vaan?
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
saukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 18.12.2007 22:01
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja saukki »

sorry, mutta ihan pakko lausua mielipide ääneen:
hiukan koomista jos haluaa tehokkaan auton, ostaa 200 diesel mersu ja sitten mietitään miten siitä sais mahd. paljon tehoja irti, sit mietitään kestääkö paikat. :roll:

Ei sitten herneitä nekkuun vaikka hiukka provosoikin...
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4774
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=#403952


Jos minua tarkoitit.
Niin minä en todellakaan ole ostanut sellaista mersua, jonka halusin.
Vaan sellaisen, johon rahat riitti.
Halut oli paljon kovemmat.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
saukki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 18.12.2007 22:01
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja saukki »

Kuten sanoin, ei herneitä :)
Itsellä oli vähän erilaiset tarkoitusperät, pakko oli kokeilla "boksia" (huonolla menestyksellä) kun sattui olemaan autossa paikoillaan (kytkemättä).
Enkä hakenut myöskään hevosvoimia kun mersun laitoin, käyttöautoksi lähinnä.
Mutta kaikenkaikkiaan nuo lastut on hyviä ja niillä saa parempia ominaisuuksia autoon. Mutta pointtini oli se että jos jollekkin tosissaan suorituskyky ja hevosvoimat on tarkeitä ja jopa kilpaillaan kuka saa mistäkin eniten tehoja irti niin onko järkeä alkaa kiusaamaan pikkukoneisia joka ei ole muiltakaan ominaisuuksiltaan tehty suorituskykyä vastaavaksi ajoltaan ja tekniikaltaan.
Avatar
maketap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 839
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:39
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja maketap »

saukki kirjoitti:sorry, mutta ihan pakko lausua mielipide ääneen:
hiukan koomista jos haluaa tehokkaan auton, ostaa 200 diesel mersu ja sitten mietitään miten siitä sais mahd. paljon tehoja irti, sit mietitään kestääkö paikat. :roll:

Ei sitten herneitä nekkuun vaikka hiukka provosoikin...

jos minua tarkotat niin ei pidä paikkaansa!!!
ostin auton käyttöautoksi ja nyt ajattelin ottaa sieltä sopivat tehot ulos
jotta olisi mukavempi ajella ja jopa kulutuskin on laskenut.

tokihan mieli teki ostaa joku subaru wrx tai joku muu turha lelu, mutta
kun ei semmosella perhekäytössä tee yhtään mitään!!!
MB S w222 lang 500 plug-in hyprid
MB Sprinter 319 2013 pitkä ja korkea
star ver. 9/2014
LYNX xtrim 800etec 2017
entiset------------------------------------------------
MB S w221 lang 320cdi 2009
MB Sprinter 316 2010
MB Vario w668 612d 1999
MB ml w164 320cdi airmatic sport 2006 EGR ja DPF poistettu + lisävoimaa by tuikku
MB sprinter w903 313cdi 2000 raksa autona
VW Tiguan 2.0 TDI track&field 4Motion. vm08
VW caravelle 2.4d vm91 raksa autona
MB s203 200cdi vm05
MB c220 sport-95-
MB 220d w115 ikuinen projekti
opel ascona 2.0 i vm88
toyota corolla 1.6 vm 89
LYNX rave 600 sc 2011
Vastaa Viestiin