Motonet vs orkkistoimittaja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Mun 400tkm ajettu pystäri on mukavampi kuin uuet aasialaiset, nou doubt about it.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12277
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Kyl mä mielummin uusilla motonet-osilla ajan ku 3-400tkm ajetuilla orginaaliosilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
jumetsap
Mersumies
Mersumies
Viestit: 988
Liittynyt: Pe 18.03.2005 13:29
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja jumetsap »

Kuten sanottu ennenkin, ne motonetin osat on monesti ihan samoja mitä saa muista varaosaliikkeistä ja jopa orkkisvaraosana. Pahvit on päällä vain erit. Maailmassa on muutama iso toimittaja mitkä tekee osia vaikka millä ting tong merkillä.
Avatar
Eicca_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 730
Liittynyt: Ti 09.05.2006 05:55
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

mutanetistä saa 124:seen muistaakseni neljää eri alapalloa ja olikohan se se kallein niistä niin vai toisiks kallein mutta kummiskin se oli täysin samanlainen kuin se alapallo sellasessa hologrammilla varustetussa paketissa oleva minkä hinta oli yli tuplat :wink: että eiköhän ne suurin osa tule samalta liukuhihnalta mutta päätyy vaan eri paketteihin... :roll:
M-B S124 E300 TDT Sportline(talviunilla keräämässä voimia), w201 rally edition, Audi Typ81TQ, VW T3 DOKA Syncro, VW T3 Bluestar multivan, kasa muita tölkkejä ja muutama ratalelu.
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

jumetsap kirjoitti:Kuten sanottu ennenkin, ne motonetin osat on monesti ihan samoja mitä saa muista varaosaliikkeistä ja jopa orkkisvaraosana. Pahvit on päällä vain erit. Maailmassa on muutama iso toimittaja mitkä tekee osia vaikka millä ting tong merkillä.
Uskokoon tuohon kuka haluaa :lol:

Motonetistä VOI saada OK tuotteitakin, mutta useasti tarjolla on halvin mahdollinen tuote.
Esim C Mersun etupään nivelet ovat usein Espanialaisia/Italiaano merkeillä valmistettuja kaukoidän ihmeitä, jotka ovat huomattavasti heppoisempia kuin ns merkkiosat ja näin ollen niiden kestävyys on niin ja näin.

Kaukoidässä on tuhansia tehtaita, jotka syytävät auton varaosia liukuhihnalta ulos ja pakkaavat niitä vaikka mille ting tong merkille. Tämän näkee helposti kun käy Kiinassa messuilla tai vaikka Googlettamalla.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 920
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

adenauer300 kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:Kuten sanottu ennenkin, ne motonetin osat on monesti ihan samoja mitä saa muista varaosaliikkeistä ja jopa orkkisvaraosana. Pahvit on päällä vain erit. Maailmassa on muutama iso toimittaja mitkä tekee osia vaikka millä ting tong merkillä.
Uskokoon tuohon kuka haluaa :lol:

Motonetistä VOI saada OK tuotteitakin, mutta useasti tarjolla on halvin mahdollinen tuote.
Esim C Mersun etupään nivelet ovat usein Espanialaisia/Italiaano merkeillä valmistettuja kaukoidän ihmeitä, jotka ovat huomattavasti heppoisempia kuin ns merkkiosat ja näin ollen niiden kestävyys on niin ja näin.

No,tutkitkos missä ne alkuperäiset oli tehty?
Vaikka niissäkin olis mersun merkki,ei se tarkoita että ne olis mersulla tehty.Alihankkijoita käytetään.Toisaalta taas ei tingeltongeleittenkaan kannata perustaa linjoja tehdäkseen vain alkuperäisen näköisiä osia eri merkeille,ainakaan noin pieniä ja halpoja kuten nivelet.Motonet osat ovat todennäköisesti alkuperäisiä mutta epäkurantteja jotka syystä tai toisesta eivät ole sopineet alkuperäisen tilaajan spekseihin ja myydään siksi muita kanavia eteenpäin.Ei mulla ole ollut muistaakseni koskaan mitään valituksen aihetta Motonetistä,siis mersun osilla.Vehoa on ollut pakko käyttää vain kun en ole motonet- tai muista tarvikeliikkeistä saanut tarvitsemaani osaa.
Mutta uskoo ken uskoo,monilla tuntuu olevan vakaa luottamus siihen että jos se maksaa,niin kyllä se silloin on kunnon tuote.Nykypäivänä valitettavasti sekään ei pidä aina paikkaansa millään alueella.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

jsmaa kirjoitti:
adenauer300 kirjoitti:
jumetsap kirjoitti:Kuten sanottu ennenkin, ne motonetin osat on monesti ihan samoja mitä saa muista varaosaliikkeistä ja jopa orkkisvaraosana. Pahvit on päällä vain erit. Maailmassa on muutama iso toimittaja mitkä tekee osia vaikka millä ting tong merkillä.
Uskokoon tuohon kuka haluaa :lol:

Motonetistä VOI saada OK tuotteitakin, mutta useasti tarjolla on halvin mahdollinen tuote.
Esim C Mersun etupään nivelet ovat usein Espanialaisia/Italiaano merkeillä valmistettuja kaukoidän ihmeitä, jotka ovat huomattavasti heppoisempia kuin ns merkkiosat ja näin ollen niiden kestävyys on niin ja näin.

No,tutkitkos missä ne alkuperäiset oli tehty?
Vaikka niissäkin olis mersun merkki,ei se tarkoita että ne olis mersulla tehty.Alihankkijoita käytetään.Toisaalta taas ei tingeltongeleittenkaan kannata perustaa linjoja tehdäkseen vain alkuperäisen näköisiä osia eri merkeille,ainakaan noin pieniä ja halpoja kuten nivelet.Motonet osat ovat todennäköisesti alkuperäisiä mutta epäkurantteja jotka syystä tai toisesta eivät ole sopineet alkuperäisen tilaajan spekseihin ja myydään siksi muita kanavia eteenpäin.Ei mulla ole ollut muistaakseni koskaan mitään valituksen aihetta Motonetistä,siis mersun osilla.Vehoa on ollut pakko käyttää vain kun en ole motonet- tai muista tarvikeliikkeistä saanut tarvitsemaani osaa.
Mutta uskoo ken uskoo,monilla tuntuu olevan vakaa luottamus siihen että jos se maksaa,niin kyllä se silloin on kunnon tuote.Nykypäivänä valitettavasti sekään ei pidä aina paikkaansa millään alueella.
Ei se alkuperä maa ratkaise, vaan laatu = halvalla ei ole koskaan saanut hyvää, tai sitten se on kaksi erillistä tuotetta. Alihankkioita on käytetty monilla aloilla jo vuosia. Sitä saa, mistä maksaa :wink: . Kyllä näitä Mersujakin on jo vuosta tehty muuallakin kuin Saksassa, ja nyky laatukin on sen mukaista.

Itse olen ollut 15 vuotta maahantuonnissa mukana ammatillisesti, joten tuo alihankinta/tuonti kaukoidästä ym on todella tuttua minulle ja sitä myöten myös tiedän melko paljon "melkeenkuinalkuperäisten" tuotteiden laadusta ja laaduntarkkailusta.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Vastaa Viestiin