Intra a-line (amg replica) kiillotus.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Intra a-line (amg replica) kiillotus.

Viesti Kirjoittaja late.m »

eli aloin tossa pari päivää sitte kiillottamaa kyseisiä vanteita, vähän sääliks kävi ku aloin nitromorssia lätkimään lähes täysin virheettömiin vanteisiin, mutta toivottavasti lopputulos miellyttää silmää 8)


elikkä alotin levittämällä nitromors maalinpoistoainetta vanteen pintaan, reunoista lakat lähti ihan helposti mut keskiosassa oli sen verra monta kerrosta maalia että sai useampaan kertaan laittaa nitromorssia ja kaapia lastalla.

Kuva


reunat tulee olemaan helpot kiillottaa kun pinta on jo valmiiksi kiiltävä, mutta koko keskiosa on ns."huokoista" eli siinä saakin sitten vähän aikaa hioa, mutta onneksi päällikohdat saa helposti hiottua epäkeskohiomakoneella.

Kuva

nyt kun oon 10 tuntia vanteita työstäny ja vanne hiottu melkein kokonaan 600 hiomapaperiin asti niin täytyy myöntää että aika hommahan tässä on, mutta onneks on koko talvi aikaa 8)
C36 AMG
Ex 2.3-16
Antsa73
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 06.08.2007 04:00
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Intra a-line (amg replica) kiillotus.

Viesti Kirjoittaja Antsa73 »

Morjens. Vähän myöhään huomasin tään sinun juttusi mutta muille samalaista projektia suunnitteliville vinkkiä niinkuin latekin huomasi huokoisessa keskiosassa on jonkinverran enemmin työtä. Eli edelliseen autooni touhusin samanmoista hommaa ja olin käyttänyt vanteet paikallisella vanteiden oikaisuun erikoistuneella sorvaus firmalla tarkistuksessa että ovat suorat ja ammattimies kertoi helpotuksesta tuon huokoisemman osan puhdistukseen ennen kiillotusta, aivan kuin latekin teki nitromorssia pintaa mutta poistaminen tapahtuukin painepesurilla ja jos mahdollista niin pistemäisellä suuttimella. No minäpä kokeilin ja kas kas kaikki 4 vannetta oli puhtaalla alumiini pinnalla alle tunnin, antaa nitron vaikuttaa ja painevettä perään ja tämä toistetaan niin monta kertaa kuin on tarvista. Saattoi olla vanhaakin tietoa joillekkin mutta ajattelin jakaa tiedon joka saattaa helpottaa kiilloitus urakan aloitus päätöstä, minusta tuo puhdistus oli helppo homma mutta kuten latekin on huomennut kiilloitus onkin sitten ihan oma urakkansa.
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Re: Intra a-line (amg replica) kiillotus.

Viesti Kirjoittaja late.m »

Antsa73 kirjoitti:Morjens. Vähän myöhään huomasin tään sinun juttusi mutta muille samalaista projektia suunnitteliville vinkkiä niinkuin latekin huomasi huokoisessa keskiosassa on jonkinverran enemmin työtä. Eli edelliseen autooni touhusin samanmoista hommaa ja olin käyttänyt vanteet paikallisella vanteiden oikaisuun erikoistuneella sorvaus firmalla tarkistuksessa että ovat suorat ja ammattimies kertoi helpotuksesta tuon huokoisemman osan puhdistukseen ennen kiillotusta, aivan kuin latekin teki nitromorssia pintaa mutta poistaminen tapahtuukin painepesurilla ja jos mahdollista niin pistemäisellä suuttimella. No minäpä kokeilin ja kas kas kaikki 4 vannetta oli puhtaalla alumiini pinnalla alle tunnin, antaa nitron vaikuttaa ja painevettä perään ja tämä toistetaan niin monta kertaa kuin on tarvista. Saattoi olla vanhaakin tietoa joillekkin mutta ajattelin jakaa tiedon joka saattaa helpottaa kiilloitus urakan aloitus päätöstä, minusta tuo puhdistus oli helppo homma mutta kuten latekin on huomennut kiilloitus onkin sitten ihan oma urakkansa.
pitääkin kokeilla heti seuraavien vanteiden kanssa, jospa toimisi :P
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

Tutunnäköisiä kuvia, ite tosin kiilloitin Intra A-Line Evolutioneista pari vuotta sitten vain kehät, eivät nekään ihan pelkällä maalin poistolla peileiksi tule, rantissa kun on koneistusjälkiä (uria), eli sileeksi nekin piti hioa 120-300-600-800-1000 papereilla ennen MetalPolishia.

Tuolla projektiosiolla CE-Styling -topicissa jotain kuviakin taitanee olla vielä....mut tsemppiä vaan, aikaa tossa tulee menemään tunti jos toinenkin jos ihan peiliksi meinaat keskiötkin kiillottaa. :D Mut mitäs tekemistä talvella ois muutenkaan...
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

Alkuperäisistä AMG-vanteista ei lähtenyt painevedellä muuta kuin muutama rämmäle vaikka kuinka kovalla painella ruiskutteli. Kaapimisetkin piti suorittaa pirun monta kertaa, sitä maalia ja pakkelia nimittäin oli PAKSUSTI.
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

masaf1 kirjoitti:Alkuperäisistä AMG-vanteista ei lähtenyt painevedellä muuta kuin muutama rämmäle vaikka kuinka kovalla painella ruiskutteli. Kaapimisetkin piti suorittaa pirun monta kertaa, sitä maalia ja pakkelia nimittäin oli PAKSUSTI.
joo siis maalia pakkelia on tosiaan paksusti. mä sain kaavittuu melko suuren kerroksen kun laitoin ensin reilusti nitromorssia ja sen jälkee metallilastalla sai kaavittuu, en ooo viel kokeillu painepesurilla ottaa ku työstän pääasiassa vaan yhtä vannetta kerrallaan.
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

nyt on vanne projekti sen verran edenny et pari vannetta on valmiiina, sormenpäät on saanu kärsiä niii pirusti on meinaa aika homma

tos pari aika huonooo kuvaaa.

Kuva

Kuva
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja vk00 »

Siistin näköset
Merseedespents
Vakiosäätäjä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ti 26.12.2006 12:18

Viesti Kirjoittaja Vakiosäätäjä »

Iski senverta kova himo noinhienoihi vanteisii et alanki heti omia kiillottamaan.
Avatar
Zalbeer
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1165
Liittynyt: Ma 21.02.2005 01:40
Paikkakunta: Jkl Mlk

Viesti Kirjoittaja Zalbeer »

Hullun hommaa sanon ma.

Mut on ne KOMEET! :wink:
Zalbeer@hotmail.com
"Ihmiset autoissa aiheuttavat vahinkoja. Vahingot autoissa aiheuttavat ihmisiä."

Ei ole mulla autoa ei, mutta siitä viis mä välitän..
Avatar
biglimited
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 397
Liittynyt: Ke 03.01.2007 16:55
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja biglimited »

Komiaa kiiltoa olet aikaansaanut 8) Lumppulaikkaa ja jotain kiillotustahnaa ilmeisesti käytit vai miten on?
Sakemannicäbi
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

Zalbeer kirjoitti:Hullun hommaa sanon ma.

Mut on ne KOMEET! :wink:
no onhan siinä joo ihan älytön homma, mut mäki oon tehny noit pikku hiljaa sillee koko talven projektina 8)
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

biglimited kirjoitti:Komiaa kiiltoa olet aikaansaanut 8) Lumppulaikkaa ja jotain kiillotustahnaa ilmeisesti käytit vai miten on?
joo hiomisen jälkee rättilaikalla ja metalpolishilla :!:
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
TuomasWi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Su 12.02.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja TuomasWi »

Jaahas tuollaista keksit noille mun vanhoille pyörille :lol: Näkyy vähän hommaa olevan :? Komiat on :wink:
[img]http://img207.imageshack.us/img207/5808/avatariuuske7.jpg[/img]
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

TuomasWi kirjoitti:Jaahas tuollaista keksit noille mun vanhoille pyörille :lol: Näkyy vähän hommaa olevan :? Komiat on :wink:
jep näin on 8)
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
Juhis.
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2328
Liittynyt: Ti 08.04.2003 01:12
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Juhis. »

On ne hienot! 8) Mut jos ei oo tarpeeksi vapaa-aikaa niin ei kannata aloittaa. :D
Mersuharrasteet:
W219 CLS 350
C124 230 CE (Vuodesta 2003)
C124 230 CE (projekti)
C208 CLK 230 Kompressor
C209 CLK 240
Muut harrasteet:
Porsche 911 (993 Gemballa)
Ford Mustang Cobra 1997
Mitsubishi Eclipse 1997 "Fast & Furious lookkeri"
Jaguar XJ6 Sovereign 1996
EMW R35 vm. 1955
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

Juhis. kirjoitti:
On ne hienot! 8) Mut jos ei oo tarpeeksi vapaa-aikaa niin ei kannata aloittaa. :D
vapaa-ajan puutteen takia kiillotanki näin pitkällä aikavälillä :lol:
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
mas@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: Ti 04.07.2006 18:44
Paikkakunta: jokioinen

Viesti Kirjoittaja mas@ »

Upeaa työtä. kuinka kauan sulla meni aikaa tässä hommassa?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jos laiskottaa, niin tässäpä apu. :o
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

PM kirjoitti:Jos laiskottaa, niin tässäpä apu. :o
Aika halpa :)
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Avatar
evolution
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 301
Liittynyt: Ma 18.06.2007 22:45

Viesti Kirjoittaja evolution »

Juhis. kirjoitti:Tutunnäköisiä kuvia, ite tosin kiilloitin Intra A-Line Evolutioneista pari vuotta sitten vain kehät, eivät nekään ihan pelkällä maalin poistolla peileiksi tule, rantissa kun on koneistusjälkiä (uria), eli sileeksi nekin piti hioa 120-300-600-800-1000 papereilla ennen MetalPolishia.

Tuolla projektiosiolla CE-Styling -topicissa jotain kuviakin taitanee olla vielä....mut tsemppiä vaan, aikaa tossa tulee menemään tunti jos toinenkin jos ihan peiliksi meinaat keskiötkin kiillottaa. :D Mut mitäs tekemistä talvella ois muutenkaan...
ite kiillotin kevarista joskus aikoinaan rungon niin hioma papereina käytin 240-300-600-1200-2000-2500 ja sitten metal polishia... oli 2500 paperin jälki jo sellasita ettei meinannut metalpolish enää pystyä niin hienoon pintaan :D
[url=http://tiku.kuvat.fi/kuvat/Autot/C180%20Sport/]C180 Sport[/url]
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Miten vanteitten kiillotus edistyy? Onko painepesuria jo kokeiltu? Ite hommasin tuollaset RN:n vanteet ja olen leikkisästi harkinnut vastaavaa projektia... :?
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Turmelo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 606
Liittynyt: Su 18.07.2004 16:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Turmelo »

Itse olen ainakin yhessä kaiuttimien kiillotus rojektissa käyttänyt nitromorssia + painepesuria (iso kärscheri + pyörivä suutin ) . Eli aluksi REILU kerros nitroa , pitkä vaikutusaika ja sit pesua . sitten kuivaus ja sama homma uusiksi . hyvin irtoaa(ainakin 4 kertaa helpommalla pääsee ku puupalikalla jynssäten)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Intra a-line (amg replica) kiillotus.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

late.m kirjoitti:eli aloin tossa pari päivää sitte kiillottamaa kyseisiä vanteita, vähän sääliks kävi ku aloin nitromorssia lätkimään lähes täysin virheettömiin vanteisiin, mutta toivottavasti lopputulos miellyttää silmää 8)
Ennekuin joku tekee vastaavan tempun lähes täysin virheettömille AMG vanteille niin kannattaa kysyä multa vaihdossa ei niin siistejä AMG vanteita (2x17/7.5" ja 2x17/8.5") . Elikkä jää vaihdossa kiilloitusjuomiin mukavasti rahoitusta:) Tai voihan sitä ostaa autosolia koko väli rahalla:) :)

Edit: En siis myy vanteita jos ei tilalle löydy parempikuntoisia.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
H.Aulakoski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 155
Liittynyt: To 30.03.2006 00:16

Viesti Kirjoittaja H.Aulakoski »

Late.m: Lainaan sun topickia. Saadaan samalla hyvä aihe ylöspäin.

Mulla on RH:n suht virheettömät 17":n 8 ja 9 tuumaiset vanteet. Ajattelin, että jos kiillottais pelkästään vanteen reunukset? Tuo ei varmaankaan olis kovin isotöinen homma? Minkälaisia tekniikoita tähän suositellaan? Lähteeköhän vanteessa oleva lakka lohkeilemaan siitä kohti missä kiillotettu alue muuttuu lakatuksi? Ois mukava nähää kuvaa jos joku on tällaisen homman tehnyt...
BMW E38 730D | Exät: MB E300D-24v -93, MB w124 250D -90, MB w124 230E -92, MB w124 200D -90, MB c124 300CE-24v -90
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

H.Aulakoski kirjoitti:Late.m: Lainaan sun topickia. Saadaan samalla hyvä aihe ylöspäin.

Mulla on RH:n suht virheettömät 17":n 8 ja 9 tuumaiset vanteet. Ajattelin, että jos kiillottais pelkästään vanteen reunukset? Tuo ei varmaankaan olis kovin isotöinen homma? Minkälaisia tekniikoita tähän suositellaan? Lähteeköhän vanteessa oleva lakka lohkeilemaan siitä kohti missä kiillotettu alue muuttuu lakatuksi? Ois mukava nähää kuvaa jos joku on tällaisen homman tehnyt...

jooo lainaaa vaaan :wink: pistähän sitten kuvia ensin millaset vanteet on ennen killotusta.

mä kokeilin sitä painepesuri juttuu ja sil lähtee kyl aika vaivattomasti ne maalinroippeet pois

itellä on projekti sen verran edistyny että viimesen vanteen hiomista on alotettu elikkäs kolme valmiina. tulis vaan jo äkkii kesä ni vois heittää vanteet allle :P :!:
C36 AMG
Ex 2.3-16
japa86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 340
Liittynyt: Su 29.04.2007 20:16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja japa86 »

Zalbeer kirjoitti:Hullun hommaa sanon ma.

Mut on ne KOMEET! :wink:
joo en ihan heti rupeis koko vanteita killottaamaan, mutta komeathan nuo on ei siitä mihkään pääse!

ite olen killotellut alumiini ja rostikka osia omalla pikku sorvilla, jossa on kiillotuslaikka kiinne, voittaa se porakoneen mutta ei sillä mitään vanteita voi kiillottaa :x aikasemmin mopo iässä tuli killotettu käsin likimain kaikki alu/rst osat mitä moposta löyty, ja jos ei löytynyt tarpeeksi ni sitte tehtii lisää :D

Kova homma siinä aina on, etenkin jos lähdetään siitä, että on maalitkin vielä pinnassa ja vaikeita kiilloitettavia osia muodoltaan.

semmostakin olen kullut että ovat puhaltaneet osia pähkinällä, eli kait tyyliin hiekkapuhallus jossa hiekka korvattu pähkinällä(en tiedä mitä pähkinöitä :D kait maapähkinää tai jotaa???)
ex.
-W124 E280 24V aut. -95
-W124 230e -89 nyk.vara autona
-W124 260e -88
-W124 260e tomaatti -89
mr_aspen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Ke 22.08.2007 19:07
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mr_aspen »

mites kiillotuksen jälkeinen käsittely? miten tuo kiilto saadaan säilymään näillä suomen teillä, vai onko edessä sama homma useita kertoja kesässä? saako pintaa jotenkin lakattua tai muuten suojattua siten että kiilto säilyy?
Itse ole juuri lähdössä hakemaan 17" monoblockeja ja kiillotus on käynyt mielessä useammin kuin kerran...
Avatar
late.m
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 66
Liittynyt: To 26.07.2007 16:24
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja late.m »

mr_aspen kirjoitti:mites kiillotuksen jälkeinen käsittely? miten tuo kiilto saadaan säilymään näillä suomen teillä, vai onko edessä sama homma useita kertoja kesässä? saako pintaa jotenkin lakattua tai muuten suojattua siten että kiilto säilyy?
Itse ole juuri lähdössä hakemaan 17" monoblockeja ja kiillotus on käynyt mielessä useammin kuin kerran...
en mä ainakaan ajatellu lakata, kun vanteet saa pidettyä hyvässä kunnossa silloin tällöin hiomatahnalla hinkkaamalla, ja kun lakka ilmeisesti himmentää kiiltoa hieman 8)
C36 AMG
Ex 2.3-16
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

Joo kerran kuussa kun sipasee vanteet kiillotustahnalla niin pysyy kiilto hyvin. Ei se ihan heti kuitenkaan ala hapettumaan jos on hyvässä vahassa. Lakka poistaa kiillon ja aiheuttaa vielä isompia ongelmia suomen olosuhteissa ja joutuu käymään tuon nitromors vaiheen pari kertaa vuodessa, eli huomattavasti hankalempaa ;) Eikä se lakka edes pysy kunnolla kiiltäväs pinnas.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin