124 200deen outo kalkatus - SELVISI - koneen vaihto edessä
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
124 200deen outo kalkatus - SELVISI - koneen vaihto edessä
elikkäs autona toimii tuollainen 86 200D 124.auto on pelannu kuin unelma viimeiset puolivuotta ja öljytkin on vaihdettu ajallaan ja öljynpaineet on olleet aina 2-3.nyt yhtäkkiä laskivat öljynpaineet lähelle 1 ja koneesta kuuluu kauhia kalkatus kun kaasuun koskeekin hieman enemmän.eikä nyt kuulu nostajista vaan kuuluu isompi metakka. mikähän voi olla hämminki?
Viimeksi muokannut teamhyypio, Su 20.01.2008 03:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
Ne toki kannattaa tarkistaa ensiksi. Kansipahvi vuotaa öljyn painetta jakopäähän jolloin paineet seilaa, käryyttää yleensä myös männän päälle.teamhyypio kirjoitti:jotku tuossa veikkailivat alipainepumppua,ketjunkiristintä tai palanutta kannentiivistettä... mutta ainakaan nesteet eivät ole sekottuneet
Jos jotain isompaa ilmenee niin mulla vois olla yksi 250D kone+ tarvittavat vermeet muutostyöhön
Joku mersupurkaamo??
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
Moi!
Minulla on mennyt kahdesta koneesta kiertokangen laakeri.
Alkuoireena tuskin huomattava tikitys, sitten pienoinen kilkatus ja lopulta öljypaineiden lasku ja kolina/ kalina.
Minulla on mennyt kahdesta koneesta kiertokangen laakeri.
Alkuoireena tuskin huomattava tikitys, sitten pienoinen kilkatus ja lopulta öljypaineiden lasku ja kolina/ kalina.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
PS. noihin autoihin luulisi saavan jo aika halvalla käytettyjä koneita (~500€). Mieti kannattaako alkaa korjata (~1500€?) vai vaihtaa koko kone.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
juhaoh kirjoitti:Koneen käydessä löysää vuorotellen suuttimelle meneviä paineputkia ja kuuntele ja seuraa mitä tapahtuu.teamhyypio kirjoitti:mitenhän vois tarkistaa helpoiten että onko suutin juminut?
just tuota kävinki äsken kokeileen.1 ja 4 kun löysäs niin huononi käynti,mutta kun käytti muistaakseni 2 tai 3 niin ei mitään eroa onko putket paikallaan vai ei
- j.s.lehti.
- Mersumies

- Viestit: 915
- Liittynyt: Su 28.08.2005 22:03
- Paikkakunta: salo
Kalkattaa
tässä on naapurillani samanlainen auto ja oireet ovat vähän samalaiset ja
yksi täkäläinen diesen korjaamo oli väittänyt että pumpusta on jokin laakeri
menossa ja vaikuttaa suuttimiin ja kyllä se sellaista kalkatusta piti kun se
tuossa pihalla kävi eilen illalla Mutta tämä on yhden miehen diaknoosi
Mene ja tiedä.
yksi täkäläinen diesen korjaamo oli väittänyt että pumpusta on jokin laakeri
menossa ja vaikuttaa suuttimiin ja kyllä se sellaista kalkatusta piti kun se
tuossa pihalla kävi eilen illalla Mutta tämä on yhden miehen diaknoosi
Mene ja tiedä.
No jos ei 2 ja 3 eloa niin niiden suuttimet irti ja dieselpajalle testaukseen.teamhyypio kirjoitti: just tuota kävinki äsken kokeileen.1 ja 4 kun löysäs niin huononi käynti,mutta kun käytti muistaakseni 2 tai 3 niin ei mitään eroa onko putket paikallaan vai ei
Jos tuo pumpum laakeri on rikki niin ravistaa ja saattaa kalkattaakin mutta eniten vaikuttaa 4. sylinterissä.
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi
- teamhyypio
- Vakiokalustoa

- Viestit: 171
- Liittynyt: Pe 30.09.2005 22:26
- Paikkakunta: kemi


