C-malli öljyn varoitusvalo

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jatakki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Ti 20.07.2004 21:27
Paikkakunta: haukipudas

C-malli öljyn varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja jatakki »

Onko C-mallin mittaristossa oleva öljyn varoitusvalo (tippakannun kuva) öljyntason vai öljyn paineen varoitusvalo? Auto -97 ja OM605 moottorilla.
tmh33
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 18.11.2007 19:27
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja tmh33 »

Kannun kuva käsittääkseni öljynpaineen varoitusvalo
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Juu ei. C-mallissa on vain määrävalo.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

Ilmeisesti kuitenkin joku summeri huutaa jos paineet hukassa? Kun ei ole mittaria eikä merkkivaloa.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Masaman kirjoitti:Ilmeisesti kuitenkin joku summeri huutaa jos paineet hukassa? Kun ei ole mittaria eikä merkkivaloa.
eipä taida olla valvontaa paineelle lainkaan. Mistäpä sen tietäisi, jos joku summeri huutaisi, että mitä se tarkoittaa. Käsijarrulle on summeri. Ainakaan ohjekirjassa ei puhuta mistään summerista öljynpaineelle.
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Summeri siis huutaa, jos autoliikkuu, kun survoo seisokkijarrua. Tai mulla kylläkin piipittää.

Paineelle ei ole minkäänlaista varoitusta. Kai ne on ajatelleet, että kun paineet on tarpeeksi kauan pois, sitä on vaikea olla huomaamatta.
Tiedetään, järkytys se oli mullekin..

Ei voi olla muuta syytä kuin varaosamyynnin ja merkkihuollon tukeminen taustalla. Hintakysymyskään se ei voi olla, kun kerran on varaa laittaa tuommoisia piipittimiäkin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Miljoona(tuntia)
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 193
Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miljoona(tuntia) »

On öljynmäärän varoitusvalo.
Jos se palaa ajaessa niin mittaristosta kuuluu myös piippaus,toisin sanoen
oljyä laitettu liikaa :!:

Eli on aika tarkka tuolle öljyn määrälle,sitä täytyy imeä pois esim. mittatikun
kautta,voi aiheuttaa haittaa muuten koneelle :evil:

Itselläni dieseliin sitä menee max.6,3 litraa.
C220 CDI vm.2000
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Onkohan CDI-koneiden myötä tullu muutoksia verrattna noihin vanhanliiton koneisiin? Meinaan noiden summereidin / piipitysten suhteen?

Aattelin vaan jahka CDI-koneilla olevien ohjekirjassa mainittais jotain öljynpaineisiin liittyvää, kerta vanhemmissa ei. :roll:
Avatar
Masaman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Pe 16.09.2005 20:24
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Masaman »

No johan on keksintö!

Empä ole ennen kuullut ettei olis öljynpainevaloa tai mittaria. On niitä varmaan muitakin autoja joissa ei ole, mutta eipä ole ennen tullu ilmi. :roll:
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

tuskimpa 605 on muuttunut kovinkaan paljon sitten vuoden 95 ja siinä on kyllä öljyn määrä valo joka kertoo vain ja ainoastaan jos öljyä on liian vähän..
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Allu D. kirjoitti:tuskimpa 605 on muuttunut kovinkaan paljon sitten vuoden 95 ja siinä on kyllä öljyn määrä valo joka kertoo vain ja ainoastaan jos öljyä on liian vähän..
Tai kertoo milloin mitäkin. Määräantureissa kuulemma öljynvaihdon jälkeen monesti vikaa.

Kyllä se sais olla painemittari autossa. Öljyn loputtuahan ei painettakaan. oikeastaan sekä paine että määrämittari ois hyvä. Kaksi mittaria ei hajoa yhtäaikaa kuin tosi harvoin. Turhempiakin mittareita autoista löytyy.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
spede10
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1134
Liittynyt: Ti 27.04.2004 13:46
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja spede10 »

Onko kukaan laittanut painemittaria C-malliin? Olisi tosiaan hyvä, jos edes siitä näkisi tilanteen.
Ainakin sähköinen mittari olisi helppo värkätä paikoilleen, jos vain löytää anturille paikan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Avatar
Fenton
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1294
Liittynyt: Ma 17.09.2007 16:52
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eikös anturille ole paikka suodattimen jalassa? Mulla ainakin on kakskakskymppisessä. Siihen ymmärtääkseni käy ainakin VDO:n tarvikemittarin anturi.

On ollut suunnitteilla tuo mittarin laitto..
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Anturille on paikka samassa paikkaa kuin vanhemmissakin koneissa. Anturiksi käy se sama joka on vanhemmissakin koneissa. sillä anturilla VDO:n mittarit näyttää oikein. kunhan vain asteikko osuu samaksi. Eli vaikka 0-5bar.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2657
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Fenton kirjoitti:Eikös anturille ole paikka suodattimen jalassa? Mulla ainakin on kakskakskymppisessä. Siihen ymmärtääkseni käy ainakin VDO:n tarvikemittarin anturi.

On ollut suunnitteilla tuo mittarin laitto..
Kyselin viime vuonna voiko paineen mitata c36:sta kun vilkutteli varoitusvaloa vaikka öljyä oli oikea määrä. Sanoivat veholla ettei he pysty helposti mittaamaan. Paikka lienee, mutta onko reikä anturille tekemättä, tämä jäi epäselväksi? Jospa oli niin hankalan ahdas paikka etteivät viitsineet mitata vaikka reikä olisikin valmiina???

No, anturin vika tuo varmaankin oli koska vaihdon jälkeen nyt ei ole vilkutellut, pitää vielä tarkastaa että onhan johto varmasti kiinni kun olen öljyn riittävyyden suhteen aina ollut tarkkana, lopputulos voitelun pettäessä on kyllä tyhmempienkin tiedossa, konehan siinä lopulta antautuu ennemmin tai myöhemmin, ainakin kone remonttia joutuu aikaistamaan ellei koko mylly mene sulattoon :) Täytyy sanoa että viikottain piti öljy tarkistaa useamminkin kuin kerran, kun ei voinut öljyn riittävyyteen luottaa. Aikamoimen vaiva jonka olisi vähemmällä huolestumalla kestänyt jos olisi varoitusvalon lisäksi myös painemittari.

Muistaakseni w201:ssä ja w124:ssä anturi on suodattimen jälkeen paluuputkessa ja sellaisen voisi laittaa itsekkin jos anturin saa liitettyä ihan putken poikkasemalla ja mekanisesti kiinnittämällä.

Muistin mukaan mersujen mittarit näyttää 3bar asti, mutta painetta silti voi olla vaikka 5bar ja taisi olla joku rajoitin joka löysää jos paine nousee jonnekkin 7-10bar tasolle. Oishan se mukava antaa kyydissäolijan ihmetellä että ompas öljynpainetta reilusti mersussa, näyttäis olevan peräti 8bar :)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin