C-malli öljyn varoitusvalo
C-malli öljyn varoitusvalo
Onko C-mallin mittaristossa oleva öljyn varoitusvalo (tippakannun kuva) öljyntason vai öljyn paineen varoitusvalo? Auto -97 ja OM605 moottorilla.
eipä taida olla valvontaa paineelle lainkaan. Mistäpä sen tietäisi, jos joku summeri huutaisi, että mitä se tarkoittaa. Käsijarrulle on summeri. Ainakaan ohjekirjassa ei puhuta mistään summerista öljynpaineelle.Masaman kirjoitti:Ilmeisesti kuitenkin joku summeri huutaa jos paineet hukassa? Kun ei ole mittaria eikä merkkivaloa.
Summeri siis huutaa, jos autoliikkuu, kun survoo seisokkijarrua. Tai mulla kylläkin piipittää.
Paineelle ei ole minkäänlaista varoitusta. Kai ne on ajatelleet, että kun paineet on tarpeeksi kauan pois, sitä on vaikea olla huomaamatta.
Tiedetään, järkytys se oli mullekin..
Ei voi olla muuta syytä kuin varaosamyynnin ja merkkihuollon tukeminen taustalla. Hintakysymyskään se ei voi olla, kun kerran on varaa laittaa tuommoisia piipittimiäkin.
Paineelle ei ole minkäänlaista varoitusta. Kai ne on ajatelleet, että kun paineet on tarpeeksi kauan pois, sitä on vaikea olla huomaamatta.
Tiedetään, järkytys se oli mullekin..
Ei voi olla muuta syytä kuin varaosamyynnin ja merkkihuollon tukeminen taustalla. Hintakysymyskään se ei voi olla, kun kerran on varaa laittaa tuommoisia piipittimiäkin.
Ville
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
Otan Mersuni, kuten olueni. Pitkänä. 280 SEL.
- Miljoona(tuntia)
- Vakiokalustoa
- Viestit: 193
- Liittynyt: Su 15.02.2004 21:20
- Paikkakunta: Vantaa
On öljynmäärän varoitusvalo.
Jos se palaa ajaessa niin mittaristosta kuuluu myös piippaus,toisin sanoen
oljyä laitettu liikaa
Eli on aika tarkka tuolle öljyn määrälle,sitä täytyy imeä pois esim. mittatikun
kautta,voi aiheuttaa haittaa muuten koneelle
Itselläni dieseliin sitä menee max.6,3 litraa.
Jos se palaa ajaessa niin mittaristosta kuuluu myös piippaus,toisin sanoen
oljyä laitettu liikaa

Eli on aika tarkka tuolle öljyn määrälle,sitä täytyy imeä pois esim. mittatikun
kautta,voi aiheuttaa haittaa muuten koneelle

Itselläni dieseliin sitä menee max.6,3 litraa.
C220 CDI vm.2000
Tai kertoo milloin mitäkin. Määräantureissa kuulemma öljynvaihdon jälkeen monesti vikaa.Allu D. kirjoitti:tuskimpa 605 on muuttunut kovinkaan paljon sitten vuoden 95 ja siinä on kyllä öljyn määrä valo joka kertoo vain ja ainoastaan jos öljyä on liian vähän..
Kyllä se sais olla painemittari autossa. Öljyn loputtuahan ei painettakaan. oikeastaan sekä paine että määrämittari ois hyvä. Kaksi mittaria ei hajoa yhtäaikaa kuin tosi harvoin. Turhempiakin mittareita autoista löytyy.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Onko kukaan laittanut painemittaria C-malliin? Olisi tosiaan hyvä, jos edes siitä näkisi tilanteen.
Ainakin sähköinen mittari olisi helppo värkätä paikoilleen, jos vain löytää anturille paikan.
Ainakin sähköinen mittari olisi helppo värkätä paikoilleen, jos vain löytää anturille paikan.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
Kyselin viime vuonna voiko paineen mitata c36:sta kun vilkutteli varoitusvaloa vaikka öljyä oli oikea määrä. Sanoivat veholla ettei he pysty helposti mittaamaan. Paikka lienee, mutta onko reikä anturille tekemättä, tämä jäi epäselväksi? Jospa oli niin hankalan ahdas paikka etteivät viitsineet mitata vaikka reikä olisikin valmiina???Fenton kirjoitti:Eikös anturille ole paikka suodattimen jalassa? Mulla ainakin on kakskakskymppisessä. Siihen ymmärtääkseni käy ainakin VDO:n tarvikemittarin anturi.
On ollut suunnitteilla tuo mittarin laitto..
No, anturin vika tuo varmaankin oli koska vaihdon jälkeen nyt ei ole vilkutellut, pitää vielä tarkastaa että onhan johto varmasti kiinni kun olen öljyn riittävyyden suhteen aina ollut tarkkana, lopputulos voitelun pettäessä on kyllä tyhmempienkin tiedossa, konehan siinä lopulta antautuu ennemmin tai myöhemmin, ainakin kone remonttia joutuu aikaistamaan ellei koko mylly mene sulattoon

Muistaakseni w201:ssä ja w124:ssä anturi on suodattimen jälkeen paluuputkessa ja sellaisen voisi laittaa itsekkin jos anturin saa liitettyä ihan putken poikkasemalla ja mekanisesti kiinnittämällä.
Muistin mukaan mersujen mittarit näyttää 3bar asti, mutta painetta silti voi olla vaikka 5bar ja taisi olla joku rajoitin joka löysää jos paine nousee jonnekkin 7-10bar tasolle. Oishan se mukava antaa kyydissäolijan ihmetellä että ompas öljynpainetta reilusti mersussa, näyttäis olevan peräti 8bar

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.