Make kirjoitti:
Lämmönsäätörullille menevä polttimo on syvennyksessä,mutta se kirkas muovinen"prisma",lähtee helposti pois,jolloin polttimo on helppo vaihtaa.
Jeps, näihän se oli. Helppoa oli ja hyvä tuli. Joku tuossa pääsi sanomaankin että ovat vähän vaikea ottaa sieltä kannoista irti nuo polttimot, kun ovat niin pieniä ja menevät helposti rikki. Itsellä ainakin ne lähtivät aivan köykäsesti nyppäämällä ilman minkäänlaisia ongelmia. Onneksi.
Täytyy tässä joku päivä kun viittii niin vaihtaa nuo suodattimet mitkä kävin ostamassa.
Nyt tuli eteen sellanen juttu, että en löydä konehuoneesta tuota polttoaineen suodatinta? Missä päin autoa / konehuonetta se sijaitsee, jotta pääsisin vaihtamaan uuden tilalle? Ilmansuodattimen vaihdoinkin jo uuteen, myöskin öljynsuodattimen paikka on jo tiedossa...
Jaahas, muutama kuukausi ja sitten on täysi-ikäisyys ja autokortti taskussa, tai mittarissa, tai miten vain sen haluaa sanoa. Pitäis muutamia pikkuhommia tehdä vielä autoon + kesärenkaat hankkia 18" vanteille jostakin kohtuu halvalla, koska rupeaa tuo opiskelijan budjetti hiljalleen hiipua, no, onneksi tässä kerkee vielä töitä tehdä koulun jälkeen tuon muutaman kuukauden.
19.90 motonetista,ite vaihdoin muutama päivä sitten,oli saksalainen suodatin,helppo vaihtaa.
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Kalle.K kirjoitti:Sihti löytyy taka-akselin etupuolelta, oikealta, muovisuojan alta jossa myöskin bensa pumppu/pumput oleilee.
Ööh, niin siis, tarviiko mennä auton alle vai? Vai löytyykö härpäke takapenkkien alta, vai siis mistä pääsen sinne käsiksi?
Siis suodatin on mulla jo, eli pitäs vaan löytää paikka, jossa se vanha on, jotta pääsen vaihtamaan uuden tilalle.
Auton alle tarvitsee mennä. Löytyy tosiaan apukuskinpuolen takarenkaan luota. Havaitset hyvin kun pistät auton käyntiin ja kuuntelet missä se polttoainepumppu suhisee. Kuitenkin löytyy auton alta. suojamuovin alta löytyy härpäkkeet. Eli takapää ylös vaan. Aja vaikka pukeille ja ryömi alle. Tietysti pajalla voi käyttää suodattimen vaihdossa jos ei tykkää itseänsä uittaa bensassa.. Sillä ilman monttua tai autonosturia tuota ei tee siististi..
Itse käytin pajalla kun ei napannut sotkea itseäni. Kerran olen itse tuon vaihtanut ja toista kertaa ei kiinosta ilman laitteita. Tosiaan suodatin + työ oli täällä päin 60e muistaakseni.
Noniin, kiitoksia jälleen kerran niin kryptonitelle, kuin muillekkin.
Muutenkin käytän jossakin päin lähiötä vaihdatuttamassa kaikki öljyt, niin täytyy varmaan kysästä, jos samalla vaihtaisivat sitten tuon polttoaine suodattimenkin, mutta jollei, niin sitten vaan auto pukeille ja auton alle ryömimään.
Minäkin vein 230E:n pajalle että vaihtavat suodattimen -> piti itsellä olla apuna ja sain bensat silmille. Kannattaa maksaa täys hinta ja olla kauempana jos meinaa näin tehdä
Joo, en taidakkaan ruveta vaihtamaan, eli päätettiin tuossa notta joka tapauksessa vien veholle auton ennen huhtikuuta, kaikki öljyt ja sitten saavat samalla vaihtaa tuon polttoainesuodattimen ja öljynsuodattimenkin..
sitten rupeekin oleen auto kunnossa ja vailla ajoa, ja poika vailla korttia.
No nyt sain haettua purkin sekä kiiltävää mustaa että kovalle muoville tarkoitettua pohjamaalia. Tarkoituksena kun ilmat tuosta hieman lämpenee niin hieman hioo tuota vaihdekepin nuppia ja maalata se sitten mustaksi, koska se on tuosta logon ympäriltä hieman kulunut...
Tämä projekti sen takia, koska en mistään löytänyt vastaavan laista uutta vaihdekepin nuppia (jossa siis on tuo sportline + käännetyn vaihdekaavion logo).
Pikkuhiljaa täytyy tässä myös kesä renkaita ruveta katteleen, että ehtii ennen kesää ostaa ja vaihtaa myös jousiin nuo 1:sen säätökumit.
Eipä sitten muuta tällä kertaa, vielä 75 päivää aikuistumiseen.
Nyt rupeaa pikkuhiljaa olemaan edessä tullissa käyttö ja verojen maksu, myöskin katsastus. Mullahan tuossa pelissä ei sivuvilkkuja ole, joten pellit on ehjät, eikä millään viitsisi porata reikiä kunnossa olevaan peltiin.
Joten oliskos teillä jotain ehdotuksia, miten ratkoisin tän sivuvilkku ongelman? Ostamalla biltemasta katsastuksen ajaksi 'liimattavat' sivuvilkut? Vai miten?
ps. vilkkupeilit ovat heti pois ajatuksista, niitä en ole ostamassa.
pps. menisiköhän katsastuksesta läpi ilman sivuvilkkuja?
Lepisto kirjoitti:
pps. menisiköhän katsastuksesta läpi ilman sivuvilkkuja?
Ei mene
Osta ylimääräiset etuvilkut ja sivuvilkut. Liimaa sivuvilkut etuvilkkulyhtyjen päälle. vaihda ne autoosi katsastuksen ajaksi ja vaihda vanhat takas katsastuksen jälkeen.
Mmm.mm, mulla on tuossa kyllä nuo oranssiset etuvilkut, eli niihin vois jotain liimatakkin, myöskin omistan kirkkaat sivuvilkut, eli tuo vois olla yks tapa. Mitenkäs sitten, pitäis saada johdotus vedettyy sivuvilkusta jostakin raosta konehuoneen puolelle sitten..
En aivan älynnyt, että miten tarkoitit liimata se sivuvilkku siihen etuvilkun päälle? Mitehän tuo tapahtuisi?
No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
Lepisto kirjoitti:No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
En muista varmaksi mut veikataan.
Se (mittarin)sulake vaikuttaa muihinkin kun pelkästään kiekkakelloon.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Itse en ole ainakaan nähnyt sulaketta pelkästään jengamittarille. E-mallin mittaristosta siirsin ja askartelin kiekkamittarin omaan mittaristoon. Itellä oli alkuun kanssa hankaluuksia saada mittaristoa irti. Kun purkaa sen aluspahvin pois siitä ratin alapuolelta niin kädellä pitäisi pystyä avittamaan sen verran että sen saattaa saada siitä irti ilman koukkuja. (Itse poistin muutaman klipsin joka pitää mittaristoa kolossaan. Nyt lähtee ilman järjetöntä väkivaltaa). Sitten vaan testaamaan jännitemittarilla että tuleeko niihin kahteen kiekkamittariin menevän johdon välille jännitettä auton käydessä... Jos tulee, niin sitten vika on itse mittarissa tai sen maadoituksessa.
Lepisto kirjoitti:No sitä en tiedä, en ole lähtenyt avaamaan mittaristoa, kun ei mulla ole niitä koukkuja millä sen saa vedettyä kolostaan pois.. Ja jos sielä on joku sulake, niin olisiko se pelkästään kierrosluku mittarille, vai muillekkin mittareille? Koska kaikki muut toiminnot toimii mittaristossa kuin kierrosluku mittari.
En muista varmaksi mut veikataan.
Se (mittarin)sulake vaikuttaa muihinkin kun pelkästään kiekkakelloon.
Niin, no onhan mulla koko keskikonsolin noiden katkaisimien ja säätörullien valot pimeenä, A riviltä 3 sulake on kärähtänyt siis. Mutta vaikuttaako se tähän, luulisin että ei?
Ei ole siis muuta vaihtoehtoa, kuin lähtee repimään mittaristoa irti autosta?
Täytyy huomenna kokeilla. Jos se ei sillä lähde toimimaan, niin viikonlopun aikana täytyy sitten irrottaa varmaan mittaristo autosta, tosin mulla ei niitä koukkuja oo, joten täytyy keksiä siihen joku muu tyyli, jos se on mitenkään mahdollista saada ilman koukkuja sieltä tulemaan.
Niin muuten, koko mittariston valaistuskin on pimeenä tällä hetkellä. Vaikuttaakohan se 3 sulake tähänkin, vai onkohan noi sen mittariston takana olevan sulakkeen perässä.
Itseasiassa, tietääkö teistä kukaan, tuleeko ne johdot kierroslukumittarille moottorinohjaukselta, vai jostain muualta konehuoneesta? Ajattelin katsoa sen liittimen kunnon ja mitata vaikka siitä, tuleeko jännitettä, jos tulee, niin on sitten itse mittarissa jotain mekaanista vikaa, tietää sen ainakin sitten...
Lepisto kirjoitti:Itseasiassa, tietääkö teistä kukaan, tuleeko ne johdot kierroslukumittarille moottorinohjaukselta, vai jostain muualta konehuoneesta? Ajattelin katsoa sen liittimen kunnon ja mitata vaikka siitä, tuleeko jännitettä, jos tulee, niin on sitten itse mittarissa jotain mekaanista vikaa, tietää sen ainakin sitten...
Piuhojen kulusta en tiedä mutta testauspistokkeessa on yksi nasta td:lle. Se jännite kulkee piuhaa kiekkamittarille yhteen nastaan. Eli siitä voisi tarkastaa tuleeko nastaan jännitettä. Pitäisi olla pienempi jännite mitä enemmän kierroksia.
Mikäli nyt muistan oikein niin omassa on tuo kiekkamittari sulakkeen 5 takana. Tai siis sähkökaavion mukaan pitäisi olla. Itse tein omat kytkennät...
Lepisto kirjoitti:Täytyy huomenna kokeilla. Jos se ei sillä lähde toimimaan, niin viikonlopun aikana täytyy sitten irrottaa varmaan mittaristo autosta, tosin mulla ei niitä koukkuja oo, joten täytyy keksiä siihen joku muu tyyli, jos se on mitenkään mahdollista saada ilman koukkuja sieltä tulemaan.
Niin muuten, koko mittariston valaistuskin on pimeenä tällä hetkellä. Vaikuttaakohan se 3 sulake tähänkin, vai onkohan noi sen mittariston takana olevan sulakkeen perässä.
Kyllä sulla sit on maahäiriö tai sulake kyrvähtänyt kun ei pala mittaristossakaan valot.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter