w211 jarrupalojen vaihto
w211 jarrupalojen vaihto
Tuli ajankohtaiseksi etujarrupalojen vaihto. Ajattelin vaihtaa itse palat niinkuin muihinkin autoihin. Sähköjarruissa toimenpide on vähän monimutkaisempi kts:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... gnosis.pdf
Onko kukaaan vaihtanut itse paloja ja onko tuon ohjeen kaikki vaiheet, lähinnä lopuksi renkaan pyörittelyt tarpeellisia vai resetoituuko jarrut ajaessa ? Tuolla sivustolla oli aika paljon w211 aiheisia huolto-ohjeita.
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... gnosis.pdf
Onko kukaaan vaihtanut itse paloja ja onko tuon ohjeen kaikki vaiheet, lähinnä lopuksi renkaan pyörittelyt tarpeellisia vai resetoituuko jarrut ajaessa ? Tuolla sivustolla oli aika paljon w211 aiheisia huolto-ohjeita.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Eipä tuossa muuta ole, kuin ottaa avaimen pois virtalukosta. Ovet kannattaa laittaa lukkoon, ettei kukaan mene vahingossa avaamaan ovea palojen vaihdon aikana. Sähköjarruthan menevät päälle auton oven ollessa auki eli tulee männät pihalle, jos palat ei ole paikallaan. Eipä siinä pitäisi olla sitte muuta kun ajelemaan.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
220D -73
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: w211 jarrupalojen vaihto
kttopar kirjoitti:Tuli ajankohtaiseksi etujarrupalojen vaihto. Ajattelin vaihtaa itse palat niinkuin muihinkin autoihin. Sähköjarruissa toimenpide on vähän monimutkaisempi kts:
http://tech.bentleypublishers.com/servl ... gnosis.pdf
Onko kukaaan vaihtanut itse paloja ja onko tuon ohjeen kaikki vaiheet, lähinnä lopuksi renkaan pyörittelyt tarpeellisia vai resetoituuko jarrut ajaessa ? Tuolla sivustolla oli aika paljon w211 aiheisia huolto-ohjeita.
Pistäppä juttua jos onnistuu,palojen vaihto eteen.
mulle sanottiin ettei pysty itse vaihtaan jarrunesteitä eikä paloja,kun testerillä kuulemma ajetaan sylinterit sisään.
Vaihdatin Veholla jarrunesteet,jotain erikoista nestettä ei saanut muualta ja menee pari litraa.Paloja ei vielä ole tarvinnut vaihtaa,mutta vaihdan itse jos pystyy.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kttopar kirjoitti:Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.
Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?
Sehän hyvä että,jos palat pystyy itse vaihtaan,mutta siitä nesteestä en tiedä kun puhuivat että pitää olla testeri kun nesteet vaihdetaan,ja jotain erikoista siinä on kun ei sinne saa panna edes normaali jarrunesteitä.
Voi muutenkin olla hyvä vaihtaa merkkihuollossa,että jää sinne merkintä jos sattuu meneen se sähköhydrauliyksikkö,on kuulemma ikuinen takuu jos nesteet vaihdettu 2vuoden välein.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Juu aivan avaimet pois virtalukosta riittää mutta parempi on laittaa ovet lukkoon koska kompura käynnistyy heti kun jos joku sattuu avaamaan ovet niin mäntä painuu ulos myös mersun testerillä voidaan deaktivoida jarrut...jarrunesteen vaihto siihen tarvitaan jarrutohtori jolla ajetaan paine jarruneste säiliöön ja sitten testeri joka käskee tekemään niin ja näin..ym ym
Joskus sbc valo saattaa syttyä kun vaihtaa palat muistaakseni riittää pelkkä virtojen pois kytkeminen ja avaimet pois ja takaisin...ainakin takapäässä
Joskus sbc valo saattaa syttyä kun vaihtaa palat muistaakseni riittää pelkkä virtojen pois kytkeminen ja avaimet pois ja takaisin...ainakin takapäässä
Jarrupalojen vaihto onnistui murheitta tuon ohjeen mukaan. Tosin renkaitten pyöritystä ei tarvittu. Vikavalotkin hävisi ohjeita noudattaen asennuksen jälkeen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kttopar kirjoitti:Jarrupalojen vaihto onnistui murheitta tuon ohjeen mukaan. Tosin renkaitten pyöritystä ei tarvittu. Vikavalotkin hävisi ohjeita noudattaen asennuksen jälkeen.
Kiitos ohjeista muttei ymmärrä mitään,eikö ole suomenkielisiä ohjeita?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Ohjeet lyhyesti:
Estä SBC:n toiminta ( selftest ):
- Lukitse auton ovet ja anna olla lukittuna min 30 s.
- Aukaise ovet min 15 s ajaksi.
- Lukitse auton ovet
- 15 sekunnin päästä voit vaihtaa palat, levyt, käsijarrun kengät.
- Pidä avainta varmassa paikassa, ettei kukaan avaa ovia.
Kun palat on vaihdettu:
SBC toimintakuntoon:
- Aja lyhyt lenkki ( SBC ja ESP vikatilat on päällä mutta autolla voi varovasti ajaa )
- Virta pois päältä 1...5 sekunnin ajaksi
- Virta päälle
- Virta pois päältä
- Starttaa moottori ja paina jarrua 5....10 kertaa
Nyt pitäisi SBC ja ESP vikatilan hälytykset poistua.
Estä SBC:n toiminta ( selftest ):
- Lukitse auton ovet ja anna olla lukittuna min 30 s.
- Aukaise ovet min 15 s ajaksi.
- Lukitse auton ovet
- 15 sekunnin päästä voit vaihtaa palat, levyt, käsijarrun kengät.
- Pidä avainta varmassa paikassa, ettei kukaan avaa ovia.
Kun palat on vaihdettu:
SBC toimintakuntoon:
- Aja lyhyt lenkki ( SBC ja ESP vikatilat on päällä mutta autolla voi varovasti ajaa )
- Virta pois päältä 1...5 sekunnin ajaksi
- Virta päälle
- Virta pois päältä
- Starttaa moottori ja paina jarrua 5....10 kertaa
Nyt pitäisi SBC ja ESP vikatilan hälytykset poistua.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
kttopar kirjoitti:Ohjeet lyhyesti:
Estä SBC:n toiminta ( selftest ):
- Lukitse auton ovet ja anna olla lukittuna min 30 s.
- Aukaise ovet min 15 s ajaksi.
- Lukitse auton ovet
- 15 sekunnin päästä voit vaihtaa palat, levyt, käsijarrun kengät.
- Pidä avainta varmassa paikassa, ettei kukaan avaa ovia.
Kun palat on vaihdettu:
SBC toimintakuntoon:
- Aja lyhyt lenkki ( SBC ja ESP vikatilat on päällä mutta autolla voi varovasti ajaa )
- Virta pois päältä 1...5 sekunnin ajaksi
- Virta päälle
- Virta pois päältä
- Starttaa moottori ja paina jarrua 5....10 kertaa
Nyt pitäisi SBC ja ESP vikatilan hälytykset poistua.
Kiitos ohjeista! Pitää tallentaa että löytyy. sitten kun on ajankohtaista vaihtaa palat
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.
Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.
Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...
Liekö vitutukseen aihetta?
Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.
Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...
Liekö vitutukseen aihetta?
W211 320 CDI -04
Isäukon b-mallin jarrunesteen vaihto tapahtu vaan säiliöstä. Eli säiliössä oleva neste pelkästään vaihdettiin. Oli vieressä seurannu toimenpidettä Veholla, muttei ollu saanu suutansa avattua vaikka oli ihmetelly et mitä helvettiä näinkö se nykyään tapahtuu??? Äijällä sentään ollu 24 erilaista autoa ja aikaa oli joskus sellaistakin jolloin remppas ittekin autoja. Noin ihan "heinäntekojärjellä" aatellen pitäähän se paskanen neste sieltä linjasta saada uuteen vaihdettua. Eihän siinä säiliössä ja pääjarrusylinterissä se kaikki paska pyöri, kyllä se satulassa oleva sylinteri on paskasen nesteen armoilla ja ekana jumittumassa.
Lyhyesti: kyllä.Arska320 kirjoitti:Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.
Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.
Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...
Liekö vitutukseen aihetta?
Mitähän vanteet pitivät kylvystä?
-82 500 SEC
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
-92 SL500
-94 SL600
-97 SLK200
- 05 C5 2.0i 16 V Aut.
-63 VW Karmann Ghia
-97 Honda VF 750 C Magna
Sitä minäkin arvelin että mitähän vanteet sun muut pitää jarruneste kylvystä ja vastaus oli että jarruneste on vesiliukosta niin ei hätää?Harri126 kirjoitti:Lyhyesti: kyllä.Arska320 kirjoitti:
Liekö vitutukseen aihetta?
Mitähän vanteet pitivät kylvystä?
Mulla sellainen kuva jarrunesteestä että se ei ole parasta hoitoainetta..
W211 320 CDI -04
Itse olin seuraamassa jarrunesteen vaihtoa hartikaisella ja voin sanoa ,että ei onnistu itsetehtynä oli siinä niin monen laista piuhaa ja letkua kiinni ja tietokoneelta antoi käskyjä jarruille.
On kyllä mennyt vi****si jos on vaihto tehty kuten Arska 320 kertoi.
Jospa sen vois tehdä itsekkin,kerta jarrut toimii tollaisen huollon jälkeen.
Sehän olisi meille puuhastelijoille aivan mahtava asia.
On kyllä mennyt vi****si jos on vaihto tehty kuten Arska 320 kertoi.

Jospa sen vois tehdä itsekkin,kerta jarrut toimii tollaisen huollon jälkeen.
Sehän olisi meille puuhastelijoille aivan mahtava asia.

-
- Mersumies
- Viestit: 1558
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Arska320 kirjoitti:Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.
Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.
Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...
Liekö vitutukseen aihetta?
Veholla minäkin Oulussa vaihdatin,en ollu katsomassa mutta laskussa mainitaan,Jarrunesteen vaihto verollinen hinta 74,61,jarruneste 3 purkkia a 19,40 eli 58,20 ja lisäksi jarrujen testaus jarru dynamometrissä josta tuloste sisältyi hintaan eli yhteensä 132,81 euroa.On siihen kuitenkin vaihdettu 3 purkkia nestettä laskun mukaan !
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
nautseri kirjoitti:Itse olin seuraamassa jarrunesteen vaihtoa hartikaisella ja voin sanoa ,että ei onnistu itsetehtynä oli siinä niin monen laista piuhaa ja letkua kiinni ja tietokoneelta antoi käskyjä jarruille.
On kyllä mennyt vi****si jos on vaihto tehty kuten Arska 320 kertoi.
Jospa sen vois tehdä itsekkin,kerta jarrut toimii tollaisen huollon jälkeen.
Sehän olisi meille puuhastelijoille aivan mahtava asia.
Kyllä noilla jarruilla kotia pääsi mutta aika sata varma olen että ei järjestelmässä nesteet paljon vaihtunu kun vain puolilitraa meni uutta.
Ja siinä uskossa autoni sinne vein että on piuhaa sekä letkua kiinni enempi mitä kotoa löytyy mut

Pikkunen kiintolenkki ja imuvehje ainoat työkalut.
W211 320 CDI -04
Moro, ja vielä tuosta nesteiden vaihdosta että uusiksi se meni kun otin yhteyttä tekijä liikkeeseen, kymppi vaan tuumi että asentaja oikaisi ja se siitä.
Laittovat uudet nesteet ja nyt se homma näyttikin siltä että järjestelmä tuli käytyä läpi.
Ottaa vaan päähän kun ollaan niin merkkiliikettä ja tehdään kuitenkin hommat päin vit... jos ei ole selän takana huohottamassa.
Laittovat uudet nesteet ja nyt se homma näyttikin siltä että järjestelmä tuli käytyä läpi.
Ottaa vaan päähän kun ollaan niin merkkiliikettä ja tehdään kuitenkin hommat päin vit... jos ei ole selän takana huohottamassa.
W211 320 CDI -04
Tekivät kait ilmaiseksi uusinnan.Arska320 kirjoitti:Moro, ja vielä tuosta nesteiden vaihdosta että uusiksi se meni kun otin yhteyttä tekijä liikkeeseen, kymppi vaan tuumi että asentaja oikaisi ja se siitä.
Laittovat uudet nesteet ja nyt se homma näyttikin siltä että järjestelmä tuli käytyä läpi.
Ottaa vaan päähän kun ollaan niin merkkiliikettä ja tehdään kuitenkin hommat päin vit... jos ei ole selän takana huohottamassa.
Itselläni on kyllä luotto mennyt vehon huoltoon,ainakin paikalliseen liikkeeseen.
Jos joudun sinne autoni viemän niin olen paikalla takapiruna koko ajan.
Kaikilla ei tietenkään ole siihen mahdollisuutta.
On joskus aika arpomista ,varsinkin nuo testeri touhut,juostaan ja kysellään toisilta

Hypätään amiksesta ,ehkä liian suuriin saappaisiin.

Re: w211 jarrupalojen vaihto
Kyllä onnistuu normaalisti. Käytin ruuvipuristinta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75