w211 jarrupalojen vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

w211 jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Tuli ajankohtaiseksi etujarrupalojen vaihto. Ajattelin vaihtaa itse palat niinkuin muihinkin autoihin. Sähköjarruissa toimenpide on vähän monimutkaisempi kts:

http://tech.bentleypublishers.com/servl ... gnosis.pdf

Onko kukaaan vaihtanut itse paloja ja onko tuon ohjeen kaikki vaiheet, lähinnä lopuksi renkaan pyörittelyt tarpeellisia vai resetoituuko jarrut ajaessa ? Tuolla sivustolla oli aika paljon w211 aiheisia huolto-ohjeita.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Eipä tuossa muuta ole, kuin ottaa avaimen pois virtalukosta. Ovet kannattaa laittaa lukkoon, ettei kukaan mene vahingossa avaamaan ovea palojen vaihdon aikana. Sähköjarruthan menevät päälle auton oven ollessa auki eli tulee männät pihalle, jos palat ei ole paikallaan. Eipä siinä pitäisi olla sitte muuta kun ajelemaan.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: w211 jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Tuli ajankohtaiseksi etujarrupalojen vaihto. Ajattelin vaihtaa itse palat niinkuin muihinkin autoihin. Sähköjarruissa toimenpide on vähän monimutkaisempi kts:

http://tech.bentleypublishers.com/servl ... gnosis.pdf

Onko kukaaan vaihtanut itse paloja ja onko tuon ohjeen kaikki vaiheet, lähinnä lopuksi renkaan pyörittelyt tarpeellisia vai resetoituuko jarrut ajaessa ? Tuolla sivustolla oli aika paljon w211 aiheisia huolto-ohjeita.

Pistäppä juttua jos onnistuu,palojen vaihto eteen.
mulle sanottiin ettei pysty itse vaihtaan jarrunesteitä eikä paloja,kun testerillä kuulemma ajetaan sylinterit sisään.
Vaihdatin Veholla jarrunesteet,jotain erikoista nestettä ei saanut muualta ja menee pari litraa.Paloja ei vielä ole tarvinnut vaihtaa,mutta vaihdan itse jos pystyy.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Jampuusi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Ma 23.02.2004 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jampuusi »

Jarrunesteitä ei pysty vaihtaan itse, mutta palat kylläkin. Jarrujen ilmaus on lähinnä se ongelma.
E200CDI -99 (antifacelift)
220D -73
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.

Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Jarrupalojen vaihto onnistuu niin kuin tuossa ohjeessa neuvotaan eli ovet lukossa ja avain kaappiin. Jarrut kyllä resetoituu ajaessa. Aioin tehdä viikonloppuna.

Miksei nesteitä voi vaihtaa siten, että aukaisee yhden jarrun ilmausruuvin ja polkee jarrua ja antaa nesteen virrata niin, että säiliö on melkein tyhjä. Ilmaa ei saa mennä sylinteriin. Sitten täyttää säiliön uudella nesteellä ja edelleen pumppaa jarrulla uuden nesteen pyörän jarrusylinteriin ja ilaruuvi suljetaanTämä toistetaan joka pyörälle. Näin ei tarvitse ilmata. Olen tehnyt näin W124:lle ja hyvin on nesteet vaihtunut. Vai huomaako sähköjarrut tämän huijauksen ?

Sehän hyvä että,jos palat pystyy itse vaihtaan,mutta siitä nesteestä en tiedä kun puhuivat että pitää olla testeri kun nesteet vaihdetaan,ja jotain erikoista siinä on kun ei sinne saa panna edes normaali jarrunesteitä.
Voi muutenkin olla hyvä vaihtaa merkkihuollossa,että jää sinne merkintä jos sattuu meneen se sähköhydrauliyksikkö,on kuulemma ikuinen takuu jos nesteet vaihdettu 2vuoden välein.
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
gianell
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 113
Liittynyt: Ma 10.04.2006 15:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja gianell »

Juu aivan avaimet pois virtalukosta riittää mutta parempi on laittaa ovet lukkoon koska kompura käynnistyy heti kun jos joku sattuu avaamaan ovet niin mäntä painuu ulos myös mersun testerillä voidaan deaktivoida jarrut...jarrunesteen vaihto siihen tarvitaan jarrutohtori jolla ajetaan paine jarruneste säiliöön ja sitten testeri joka käskee tekemään niin ja näin..ym ym
Joskus sbc valo saattaa syttyä kun vaihtaa palat muistaakseni riittää pelkkä virtojen pois kytkeminen ja avaimet pois ja takaisin...ainakin takapäässä
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Jarrupalojen vaihto onnistui murheitta tuon ohjeen mukaan. Tosin renkaitten pyöritystä ei tarvittu. Vikavalotkin hävisi ohjeita noudattaen asennuksen jälkeen.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Jarrupalojen vaihto onnistui murheitta tuon ohjeen mukaan. Tosin renkaitten pyöritystä ei tarvittu. Vikavalotkin hävisi ohjeita noudattaen asennuksen jälkeen.


Kiitos ohjeista muttei ymmärrä mitään,eikö ole suomenkielisiä ohjeita?
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Ohjeet lyhyesti:
Estä SBC:n toiminta ( selftest ):
- Lukitse auton ovet ja anna olla lukittuna min 30 s.
- Aukaise ovet min 15 s ajaksi.
- Lukitse auton ovet
- 15 sekunnin päästä voit vaihtaa palat, levyt, käsijarrun kengät.
- Pidä avainta varmassa paikassa, ettei kukaan avaa ovia.

Kun palat on vaihdettu:

SBC toimintakuntoon:

- Aja lyhyt lenkki ( SBC ja ESP vikatilat on päällä mutta autolla voi varovasti ajaa )
- Virta pois päältä 1...5 sekunnin ajaksi
- Virta päälle
- Virta pois päältä
- Starttaa moottori ja paina jarrua 5....10 kertaa


Nyt pitäisi SBC ja ESP vikatilan hälytykset poistua.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

kttopar kirjoitti:Ohjeet lyhyesti:
Estä SBC:n toiminta ( selftest ):
- Lukitse auton ovet ja anna olla lukittuna min 30 s.
- Aukaise ovet min 15 s ajaksi.
- Lukitse auton ovet
- 15 sekunnin päästä voit vaihtaa palat, levyt, käsijarrun kengät.
- Pidä avainta varmassa paikassa, ettei kukaan avaa ovia.

Kun palat on vaihdettu:

SBC toimintakuntoon:

- Aja lyhyt lenkki ( SBC ja ESP vikatilat on päällä mutta autolla voi varovasti ajaa )
- Virta pois päältä 1...5 sekunnin ajaksi
- Virta päälle
- Virta pois päältä
- Starttaa moottori ja paina jarrua 5....10 kertaa


Nyt pitäisi SBC ja ESP vikatilan hälytykset poistua.

Kiitos ohjeista! Pitää tallentaa että löytyy. sitten kun on ajankohtaista vaihtaa palat
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.

Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.

Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...

Liekö vitutukseen aihetta?
W211 320 CDI -04
mika40
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Pe 14.11.2008 10:27

Viesti Kirjoittaja mika40 »

Isäukon b-mallin jarrunesteen vaihto tapahtu vaan säiliöstä. Eli säiliössä oleva neste pelkästään vaihdettiin. Oli vieressä seurannu toimenpidettä Veholla, muttei ollu saanu suutansa avattua vaikka oli ihmetelly et mitä helvettiä näinkö se nykyään tapahtuu??? Äijällä sentään ollu 24 erilaista autoa ja aikaa oli joskus sellaistakin jolloin remppas ittekin autoja. Noin ihan "heinäntekojärjellä" aatellen pitäähän se paskanen neste sieltä linjasta saada uuteen vaihdettua. Eihän siinä säiliössä ja pääjarrusylinterissä se kaikki paska pyöri, kyllä se satulassa oleva sylinteri on paskasen nesteen armoilla ja ekana jumittumassa.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Arska320 kirjoitti:Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.

Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.

Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...

Liekö vitutukseen aihetta?
Lyhyesti: kyllä.

Mitähän vanteet pitivät kylvystä?
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Harri126 kirjoitti:
Arska320 kirjoitti:
Liekö vitutukseen aihetta?
Lyhyesti: kyllä.

Mitähän vanteet pitivät kylvystä?
Sitä minäkin arvelin että mitähän vanteet sun muut pitää jarruneste kylvystä ja vastaus oli että jarruneste on vesiliukosta niin ei hätää?
Mulla sellainen kuva jarrunesteestä että se ei ole parasta hoitoainetta..
W211 320 CDI -04
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2276
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Kyllä jarruneste on ainakin minulla pilannut aina maali tai lakkapinnan.
Tosin voihan olla, että Vehon nesteet toimivat vahan tavoin. :shock:
-82 500 SEC

-92 SL500

-94 SL600

-97 SLK200

- 05 C5 2.0i 16 V Aut.

-63 VW Karmann Ghia

-97 Honda VF 750 C Magna
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Itse olin seuraamassa jarrunesteen vaihtoa hartikaisella ja voin sanoa ,että ei onnistu itsetehtynä oli siinä niin monen laista piuhaa ja letkua kiinni ja tietokoneelta antoi käskyjä jarruille.

On kyllä mennyt vi****si jos on vaihto tehty kuten Arska 320 kertoi. :evil:

Jospa sen vois tehdä itsekkin,kerta jarrut toimii tollaisen huollon jälkeen.
Sehän olisi meille puuhastelijoille aivan mahtava asia. :wink:
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1558
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Arska320 kirjoitti:Minua jäi suorastaan ihmetyttämään ja aika lailla vituttamaan kun käytin oman pirssini jarrunesteiden vaihdossa ihan VEHOLLA siinä uskossa että homma tulee hoidettua vimpan päälle mut se meni seuraavsti.

Huoltomies imaisi säiliön tyhjäksi, täytti uutta lientä säiliön täyteen,
avasi ilmausnipat joka nurkasta ja antoi nesteen tippua pitkin tukivarsia vanteille noin vartin verran.
Ei sitä nestettä kyllä paljon sieltä tullut kuin tippa silloin toinen tällöin ja ruuvit kiinni, tulpat paikalleen se oli sit siinä?
Otti vielä lopuksi imuvehkeellä vähän säilöstä pois kun tuli kaadettua liikaa.
Nestettä meni puolilitraa kaiken kaikkiaan.

Näinkö SBC järjestelmään muka vaihdetaan nesteet täydellisesti?
Ei sitte edes kuitannu huoltonäyttöä vaikka siinä olisi ammattimieheltä mennyt kaksiminuuttia, pitäis kuulema varata uusi aika...

Liekö vitutukseen aihetta?

Veholla minäkin Oulussa vaihdatin,en ollu katsomassa mutta laskussa mainitaan,Jarrunesteen vaihto verollinen hinta 74,61,jarruneste 3 purkkia a 19,40 eli 58,20 ja lisäksi jarrujen testaus jarru dynamometrissä josta tuloste sisältyi hintaan eli yhteensä 132,81 euroa.On siihen kuitenkin vaihdettu 3 purkkia nestettä laskun mukaan !
S213 220CDI,Sprinter W910 Retkeilyauto, BMW R1200RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

nautseri kirjoitti:Itse olin seuraamassa jarrunesteen vaihtoa hartikaisella ja voin sanoa ,että ei onnistu itsetehtynä oli siinä niin monen laista piuhaa ja letkua kiinni ja tietokoneelta antoi käskyjä jarruille.

On kyllä mennyt vi****si jos on vaihto tehty kuten Arska 320 kertoi. :evil:

Jospa sen vois tehdä itsekkin,kerta jarrut toimii tollaisen huollon jälkeen.
Sehän olisi meille puuhastelijoille aivan mahtava asia. :wink:

Kyllä noilla jarruilla kotia pääsi mutta aika sata varma olen että ei järjestelmässä nesteet paljon vaihtunu kun vain puolilitraa meni uutta.
Ja siinä uskossa autoni sinne vein että on piuhaa sekä letkua kiinni enempi mitä kotoa löytyy mut :cry:
Pikkunen kiintolenkki ja imuvehje ainoat työkalut.
W211 320 CDI -04
Arska320
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: To 04.12.2008 17:16

Viesti Kirjoittaja Arska320 »

Moro, ja vielä tuosta nesteiden vaihdosta että uusiksi se meni kun otin yhteyttä tekijä liikkeeseen, kymppi vaan tuumi että asentaja oikaisi ja se siitä.
Laittovat uudet nesteet ja nyt se homma näyttikin siltä että järjestelmä tuli käytyä läpi.

Ottaa vaan päähän kun ollaan niin merkkiliikettä ja tehdään kuitenkin hommat päin vit... jos ei ole selän takana huohottamassa.
W211 320 CDI -04
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Arska320 kirjoitti:Moro, ja vielä tuosta nesteiden vaihdosta että uusiksi se meni kun otin yhteyttä tekijä liikkeeseen, kymppi vaan tuumi että asentaja oikaisi ja se siitä.
Laittovat uudet nesteet ja nyt se homma näyttikin siltä että järjestelmä tuli käytyä läpi.

Ottaa vaan päähän kun ollaan niin merkkiliikettä ja tehdään kuitenkin hommat päin vit... jos ei ole selän takana huohottamassa.
Tekivät kait ilmaiseksi uusinnan.
Itselläni on kyllä luotto mennyt vehon huoltoon,ainakin paikalliseen liikkeeseen.
Jos joudun sinne autoni viemän niin olen paikalla takapiruna koko ajan.
Kaikilla ei tietenkään ole siihen mahdollisuutta.
On joskus aika arpomista ,varsinkin nuo testeri touhut,juostaan ja kysellään toisilta :shock:
Hypätään amiksesta ,ehkä liian suuriin saappaisiin. :?:
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re:

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 15:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
kttopar
Mersumies
Mersumies
Viestit: 899
Liittynyt: Su 28.12.2003 10:29
Paikkakunta: Kuopio

Re: w211 jarrupalojen vaihto

Viesti Kirjoittaja kttopar »

Kyllä onnistuu normaalisti. Käytin ruuvipuristinta.
Ajopelit:
Yamaha XJ900, -90
Suzuki T500 Titan, Japanin Jawa, -73 museorekisterissä
Honda CB 350, -72, cafe racer
MB, ML. -05, 320 CDI, automaatti, emännän auto
MB, ML, -09, 320 CDI, automaatti, omassa käytössä
MB, ML, -05, 320 CDI automaatti, vara-auto
MB 124 -88 300 CE Coupe Automatic, pukeilla ja otan käyttöön kun pääsen eläkkeelle 2024.
Yamaha RD400 vm-78, historic race kilpapyörä, museorekisterissä.
Mehtuuauto Chevrolet Fleetside Silverado -89 Pick Up, 4*4 Aut., 6,2 L V8 Detroit Diesel
Vene,Bella 7501 , Volvo Penta DuoProp 130 hv meridiesel sisäperämoottori
FORD 3600 traktori, vm 75
Vastaa Viestiin