W211 jarrulevyt MB:ltä vai tarvikkeena
W211 jarrulevyt MB:ltä vai tarvikkeena
Pitäs varmaan uusii jarrulevyt ympäriinsä ja tietenkin palat myös.
Onko kokemuksia kannattaako ostaa ns.alkuperäiset vai pelittääkö tarvikelevyt hyvin. Onko muuten hinnaeroa minkä verran ?
Onko kokemuksia kannattaako ostaa ns.alkuperäiset vai pelittääkö tarvikelevyt hyvin. Onko muuten hinnaeroa minkä verran ?
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
- JuriPotkuri
- Mersumies
- Viestit: 518
- Liittynyt: Ti 22.11.2005 18:05
- Paikkakunta: Helsinki-Kallio
Uskoisin että kyllä noi levyt menee ihan tarvikkeenakin. Mutta älä säästele niissä paloissa, ei ne niin kalliita ole. Itsellä pantiin kaikki kulmat uusiksi (levyt ja palat) paikallisella nyrkkipajalla ja olivat sitten laittaneet jotkut kiinanpojan tekemät palat kiinni. Kyllä se nyt pysähtyy, mutta kitinä ja vinkuna on helvetillinen. Hävettää pysähtyä joka valoihin. Uusiksi menee, ei sille mitään voi. Halpa kävi taas kalliiksi...
Terv. Juri
Terv. Juri
Maalla, merellä ja ilmassa...
Vastaan itselleni
Paikallisessa mb-liikkeessä levyt ja palat ja tunnistimet ympäriinsä 530 eur, tarvikeliikkeessä ( AD ) samat 320 euroo.
Kummathan laittas / kannattais laittaa ku on tarkotus ite ajella ne loppuun asti ja vielä seuraavatkin levyt
Vielä kaipaisin käyttökokemuksia.

Paikallisessa mb-liikkeessä levyt ja palat ja tunnistimet ympäriinsä 530 eur, tarvikeliikkeessä ( AD ) samat 320 euroo.
Kummathan laittas / kannattais laittaa ku on tarkotus ite ajella ne loppuun asti ja vielä seuraavatkin levyt

Vielä kaipaisin käyttökokemuksia.
W 211 E 270 CDI AUT AVANTGARDE
Kannattaa hakea KL-varaosista jarruosat ja pyytää alkuperäislaatua.
On luultavasti pitkän päälle halvin vaihtoehto ja varmasti sopiva.
Taksipalat kestävät vielä kauemmin. Osta samalla kuparitahnaa ja
jarrujen puhdistusainetta. Ruuvilukitetta on hyvä olla
varalla, vaikka osien mukana pitäisi tulla uudet ruuvit tarvittaessa.
Samaten CRC-556:a olisi hyvä olla irrotusöljynä ja kunnon työkalut.
Asennuksessa kannattaa puhdistaa ne levyt huolella rasvasta ja
voidella kuparitahnalla ne jarrupalat takaa ja reunoista niiltä osin
kuin ne liukuvat satulassa, niin ei kitise. Tarkista samalla mäntien
kumitiivisteet ja puhdista ja voitele satulan liukutapit. Samalla menisi
tuo jarrunesteiden vaihtokin helpolla.
Kannattaa ilman muuta asentaa jarruosat itse, niin saa homman
kunnolla tehtyä. Minulla on huonoja kokemuksia asentavista
tarvikeliikkeistä. Ei käytetty sovittuja osia (laskutettiin kyllä),
asennuksessa roikotettiin satulaa jarruletkuista ja päästettiin
TAHALLAAN jarrunestettä kupista moottoritilaan, rasvat poistettiin
huonosti levyistä ja liikkuvia osia ei voideltu. No, jarrut täristivät
ja molemmat levyt menivät vaihtoon, samalla korjattiin merkki
oikeaksi. Aikaa meni hommassa paljon enemmän kuin itse
laittaen. Homma ei ole vaikea ja jos tekee sen ekaa kertaa, niin aina
voi koettaa saada jonkun kaveriksi. Tärkeintä on tukea auto
kunnolla nosturille, niin ettei se kaadu päälle. Ruuvit pitäisi saada
kuta kuinkin oikeaan momenttiin.
On luultavasti pitkän päälle halvin vaihtoehto ja varmasti sopiva.
Taksipalat kestävät vielä kauemmin. Osta samalla kuparitahnaa ja
jarrujen puhdistusainetta. Ruuvilukitetta on hyvä olla
varalla, vaikka osien mukana pitäisi tulla uudet ruuvit tarvittaessa.
Samaten CRC-556:a olisi hyvä olla irrotusöljynä ja kunnon työkalut.
Asennuksessa kannattaa puhdistaa ne levyt huolella rasvasta ja
voidella kuparitahnalla ne jarrupalat takaa ja reunoista niiltä osin
kuin ne liukuvat satulassa, niin ei kitise. Tarkista samalla mäntien
kumitiivisteet ja puhdista ja voitele satulan liukutapit. Samalla menisi
tuo jarrunesteiden vaihtokin helpolla.
Kannattaa ilman muuta asentaa jarruosat itse, niin saa homman
kunnolla tehtyä. Minulla on huonoja kokemuksia asentavista
tarvikeliikkeistä. Ei käytetty sovittuja osia (laskutettiin kyllä),
asennuksessa roikotettiin satulaa jarruletkuista ja päästettiin
TAHALLAAN jarrunestettä kupista moottoritilaan, rasvat poistettiin
huonosti levyistä ja liikkuvia osia ei voideltu. No, jarrut täristivät
ja molemmat levyt menivät vaihtoon, samalla korjattiin merkki
oikeaksi. Aikaa meni hommassa paljon enemmän kuin itse
laittaen. Homma ei ole vaikea ja jos tekee sen ekaa kertaa, niin aina
voi koettaa saada jonkun kaveriksi. Tärkeintä on tukea auto
kunnolla nosturille, niin ettei se kaadu päälle. Ruuvit pitäisi saada
kuta kuinkin oikeaan momenttiin.
Re: W211 jarrulevyt MB:ltä vai tarvikkeena
Ei mulla ainakaan ole tarvikelevyjen kanssa ollut koskaan mitään ongelmia.Tietääkö joku ylipäätään mitä ongelmia niissä vois olla?Atro kirjoitti:Pitäs varmaan uusii jarrulevyt ympäriinsä ja tietenkin palat myös.
Onko kokemuksia kannattaako ostaa ns.alkuperäiset vai pelittääkö tarvikelevyt hyvin. Onko muuten hinnaeroa minkä verran ?
Tietysti jos levyihin jää rasvaa,kyllä täristää hetkenaikaa.Mutta vaan hetken,eikä se ole levyjen vika.Mutta mitä muuta?...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Me vaihettiin 124 tässä syksylä muun muassa levyt ja jarrupalat. Noh yhen levyn laitto jäi seuraavalepäiväle vaikka rasvat oli jo poistettu. Oi sitä ihmetystä ku levy oli ihan täynä pintaruostetta. Eihän se mihinkkään vaikuta mutta silti, noin 12h ilman tehasrasvaa ja kokolevy täynä pikkuruostetta. Oliskohan naapuri pitäny volvoasa meän hallissa yön yli ja siittä hypäny sitte ruoste... 
Niin ja OT oli ja pahasti mutta sukhaan se kethään häiritte?

Niin ja OT oli ja pahasti mutta sukhaan se kethään häiritte?
Pienempi vika, isompi leka.