mersunostopaikat saksassa
- Nikkelimarkka
- Sisäänajossa
- Viestit: 41
- Liittynyt: La 24.05.2003 15:09
- Paikkakunta: Etelä-Häme
mersunostopaikat saksassa
onko väliä ostaako mersun sop.liikkeestä (esim mercedes.de ja gebrauchtwagen) tai mobilen kautta löytyviä autoja ? Mersun netti-ilmoituksissa näyttäisi aina olevan valmiina merkintä montako omistajaa ollut. Hinta tosin näyttäisi olevan selvästi mobilen tarjonnan yläpuolella. Esim ce mallit 91-93 noin 1000-2000 euroo enemmän ? Tai onhan niitä kalliimpia mobilessakin mutta halvimmat, alle 5000 euron kärryt ovat vähissä mesen liikkeissä. Enkä kyllä tiedä olisko niin halpaa järkee tuodakaan jos ei sitten harrastuksen vuoksi.
ML 320 cdi
Mobile on viimeinen paikka, mistä kannattaa katsoa autoa. Kaikki autot Mobilessa ylihintaisia ja kaiken lisäksi takuuvarmasti ruuvattuja. Yksityisillä myynnissä parhaat autot, ja niiden joukosta saattaa löytyä todellisia helmiä. Merkkiliike on hyvä ostopaikka, ja siellä saa todellakin paremman auton sillä parin tonnin lisähinnalla.
Tässä yksi parhaista linkeistä autontuojalle, tosin BMW näkökulmasta.
http://www.autopower.se/importguiden/default.asp
Tässä yksi parhaista linkeistä autontuojalle, tosin BMW näkökulmasta.
http://www.autopower.se/importguiden/default.asp
w124 200D
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Alfa Romeo 164 TS/91
MF 165/69
Mazda B2200 87
Ei kai sitä saksantuontia kannata ostaakaan jos tuollaisia ajatuksia on. Kyllähän ne kaikki siellä varmaan ruuvailee näitä 10-20 vuotiaita romuja mitä me tyhmät sitten sieltä raahataan silmät kiiluen...eikö? Tulee vaan mieleen että minkä takia?...vaikka hintaluokassa 2000-8000 euroa - eihän niillä ole p*skankaan arvoa Saksassa että tuskin niitä ihan kaikki rupeaa hinnankorotuksen tai jonkun muun toivossa ruuvailemaan. Ja vaikka olisi ruuvattu 100 000 km pois niin aina on auto ainakin pelleiltään paremmassa kunnossa kuin suomalainen suolalahna. Tuo ruuvailu on saanut jonkun kirosanan maineen...varmaan moni kuitenkin ostaa auton edelleen sen yleiskunnon ja ajettavuuden perusteella. Ja kyllä niitä hyviä autoja on sieltä mobilestakin bongattu/ostettu kuulemma. Tietysti aina kannattaa pelata varman päälle sanoi entinen mies jolla oli p*skapaperirulla mukana kaupungillakin..."ihan vaan siltä varalta että jos kuitenkin..." tuumi mieslai kirjoitti:Mobile on viimeinen paikka, mistä kannattaa katsoa autoa. Kaikki autot Mobilessa ylihintaisia ja kaiken lisäksi takuuvarmasti ruuvattuja.

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Kyllä tuolla Mobilessa on niin yksityisten kuin autoliikkeidenkin menopelit myynnissä.lai kirjoitti:Mobile on viimeinen paikka, mistä kannattaa katsoa autoa. Kaikki autot Mobilessa ylihintaisia ja kaiken lisäksi takuuvarmasti ruuvattuja. Yksityisillä myynnissä parhaat autot, ja niiden joukosta saattaa löytyä todellisia helmiä. Merkkiliike on hyvä ostopaikka, ja siellä saa todellakin paremman auton sillä parin tonnin lisähinnalla.



Ja onhan se aivan sama mistä auton löytää kunhan se on hyväkuntoinen ja hinta sopiva. Mutta kannattaa varmasti kattella pitkään ennenkuin ostaa kaikkein halvimman menijän.



Saksalaiset ovat aina olleet epäluotettavia ja kuluttajansuoja siellä on täysin olematon. Muutenkaan saksalaiset eivät koskaan ole olleet jämptejä ja tarkkoja kalustostaan, vaan ajavat sen pillunpäreiksi autobahneja pitkin. TV-Tampereessakin sanottiin kaikkien isompien huoltojen olevan järjestelmällisesti tekemättä, jakohihnat ja -ketjut vaihtamatta kaikista. Siis ihan kuin Venäjällä. Liekö sitten niin persaukisia, kun ei huoltojakaan tehdä. Tai jos huoltokirja on täynnä merkintöjä, ovat ne todennäköisesti väärennettyjä nekin. Paikalliselta Veholtahan voi kuuleman mukaan ostaa sarjan, jolla voi tehdä minkälaisia merkkihuoltopisteiden leimasimia tahansa. Lisäksi paikallisessa Elloksessa kaupataan mittarinruuvaus-sarjaa edulliseen 139€:n hintaan. Ja autokauppiaiden liiton jäsenille tuo sarja kustantaa vain 99€...
Nyt sitten säälittävät suomalaiset pellet valtaavat asiantuntevat suomalaiskorjaamot noilla iänkaikkisen vanhoilla ja huonokuntoisilla tuontikatiskoillaan, joista kaikista on ajettu mittari ympäri vähintään kertaalleen ja senkin jälkeen vähennetty ainakin 300 tuhatta mittarista. Lisäksi ne kusettajat maalaavat autojaan joillain ählämipajoilla, ennenkuin myyvät ne suomalaisille uhreille. Pelkästään ovessa on pakkelia enemmän kuin keskiverto Suomi-Larvassa yhteensä ja monasti on konepelti liimautunut kiinni liian hätäisen sutimisen vuoksi.
Ja moottorin näkyvät osat on kans kaikki vaihdettu, kun ne näyttää ihan uusilta. Tuosta Petri M.:nkin coupesta on ainakin 200th ruuvattu pois, kaikki alustan osat tukivarret ja kardaani mukaanlukien on vaihdettu uusiin. Pakoputkenkin ovat vaihtaneet ryökäleet ja pakosarjan...Laturikin on ihan uuden näköinen, puhumattakaan sisustan osista. Saakelin keturit! Eihän siinä(kään) ole ollut kuin pelkkää vikaa, venttiilivarsien kumitkin joutui jo uusimaan.
Noh, onneksi meillä on Suomalainen autokaupppias, joka myy pelkästään priimaa tavaraa. Suomessahan ei mittareita ruuvailla, eihän? Meillähän on AKE:t ja muut viranomaiset ja hyvä kuluttajansuoja. Edelleenkin on lottovoitto syntyä Suomeen.
Nyt sitten säälittävät suomalaiset pellet valtaavat asiantuntevat suomalaiskorjaamot noilla iänkaikkisen vanhoilla ja huonokuntoisilla tuontikatiskoillaan, joista kaikista on ajettu mittari ympäri vähintään kertaalleen ja senkin jälkeen vähennetty ainakin 300 tuhatta mittarista. Lisäksi ne kusettajat maalaavat autojaan joillain ählämipajoilla, ennenkuin myyvät ne suomalaisille uhreille. Pelkästään ovessa on pakkelia enemmän kuin keskiverto Suomi-Larvassa yhteensä ja monasti on konepelti liimautunut kiinni liian hätäisen sutimisen vuoksi.
Ja moottorin näkyvät osat on kans kaikki vaihdettu, kun ne näyttää ihan uusilta. Tuosta Petri M.:nkin coupesta on ainakin 200th ruuvattu pois, kaikki alustan osat tukivarret ja kardaani mukaanlukien on vaihdettu uusiin. Pakoputkenkin ovat vaihtaneet ryökäleet ja pakosarjan...Laturikin on ihan uuden näköinen, puhumattakaan sisustan osista. Saakelin keturit! Eihän siinä(kään) ole ollut kuin pelkkää vikaa, venttiilivarsien kumitkin joutui jo uusimaan.
Noh, onneksi meillä on Suomalainen autokaupppias, joka myy pelkästään priimaa tavaraa. Suomessahan ei mittareita ruuvailla, eihän? Meillähän on AKE:t ja muut viranomaiset ja hyvä kuluttajansuoja. Edelleenkin on lottovoitto syntyä Suomeen.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Soitimme asken mercedes.de:n kautta loydettyyn E 200T yksiloon jonka hinta oli tasan 6000eur pirut eivat halunneetkaan myyda koska olen yksityishenkilona sita ostamassa ja sita myoten ei ole takuuta vaikka kaikkien liikkeiden pitaisi takuu myontaa yhdeksi vuodeksi. Onpa konstikasta. JOidenkin yksiloiden kohdalla oli etta takuu...oletteko tormanneet samaan?
Re: mersunostopaikat saksassa
Jos tykkää auton ostamisesta, niin kannattaa etsiä Mobilesta halvimmat ja alkaa kiertää niitä katselemassa. Varmasti saa ostoharrastusta pitkäksi aikaa. Jos on oikein paljon aikaa ja hyvää tuuria, niin voi löytyä hyväkin (todennäköisesti yksityiseltä, kuten edellä todettiin). Multa meni 4 päivää ja 3000 km katsellessa Mobilen "helmiä" läpi, turhaan.Nikkelimarkka kirjoitti:onko väliä ostaako mersun sop.liikkeestä (esim mercedes.de ja gebrauchtwagen) tai mobilen kautta löytyviä autoja ?
Jos taas haluaa auton, kannattaa etsiä se MB:n sivuilta ja ostaa.
Olen törmännyt, juuri kun tuollainen "Mobilehintainen" tarjous on ollut kyseessä, mutta aika harvinaisia nuo ovat. Yleensä ne myydään liikkeen takapihalta ilman että niitä laitetaan nettiin nähtäville. Tällöin autossa on jokin vika tai niin iso riski että kuluttajansuojaa ei haluta antaa, siis se myydään elinkeinonharjoittajalle (=jobbarille) jolla on LY-.tunnus. Tämä laittaa ilmoituksen Mobileen josta se myydään ulkomaalaiselle joka ei osaa kysellä kuluttajansuojan perään... ja näin saatiin selitys sille parintuhannen euron hinnanerolle merkkiliikkeen ja jobbarin välillä.narg kirjoitti:Soitimme asken mercedes.de:n kautta loydettyyn E 200T yksiloon jonka hinta oli tasan 6000eur pirut eivat halunneetkaan myyda koska olen yksityishenkilona sita ostamassa ja sita myoten ei ole takuuta vaikka kaikkien liikkeiden pitaisi takuu myontaa yhdeksi vuodeksi. Onpa konstikasta. JOidenkin yksiloiden kohdalla oli etta takuu...oletteko tormanneet samaan?
Tuo takuu mikä sinne on merkitty on MB:n eurotakuu - kattaa mm.sähkölaitteisiin yms. tulevat viat laajemmin kuin kuluttajansuoja.
Joskus on tullut vastaan autoja, jotka on myyty romuna. Eli kauppakirjassa merkintä romuraudasta.. Pesevät kätensä puhtaaksi .. ainakin vanhemmat ja halvemmat pelitnarg kirjoitti:Soitimme asken mercedes.de:n kautta loydettyyn E 200T yksiloon jonka hinta oli tasan 6000eur pirut eivat halunneetkaan myyda koska olen yksityishenkilona sita ostamassa ja sita myoten ei ole takuuta vaikka kaikkien liikkeiden pitaisi takuu myontaa yhdeksi vuodeksi. Onpa konstikasta. JOidenkin yksiloiden kohdalla oli etta takuu...oletteko tormanneet samaan?


Mutta voipi olla monta myyntitapaa..

- Avantgarde
- Mersumies
- Viestit: 814
- Liittynyt: Ma 25.08.2003 14:55
- Paikkakunta: lappeen Ranta
Ostopaikoista ja takuista ...
Itse olen havainnut parhaiksi paikoiksi pienet syrjäseutujen liikkeet, mitkä edustavat Mersua tai liikkeet mitkä myyvät Mersun organisaatioon tulleita vaihtoautoja (provikalla). Varsinkin jos auto on ollut yhdellä omistajalla ja aina huollatettu samassa paikassa (siinä pikkukylän liikkeessä) niin kunnosta ja dokumenteistä voi olla 100% varma. Pikkuliikkeillä kun ei ole varaa menettää kasvojaan jonkun mähellyksen takia = asiakkaat ja samalla bisnes loppuu. Ja toisaaltahan epäselviä tapauksiahan ei merkkiliikkeeseen kelpuuteta Saksassa, missä merkkiliikkeen autot ovat useiten vain muutaman vuoden ikäisiä. Epäselvät myydään turkish-jobbareille.
Saksalaiseen kauppakirjaanhan merkitäänkin sitten kaikki tiedot, eli
*onko auto ollut ammatti/taksikäytössä
*onko autossa ollut joskus vetokoukku asennettuna
*onko autossa kolarikorjauksia
* ym ym.
Takuu kaikilla autoilla on 1 vuotta ja kaikki takuuaikana esille tulleet viat tulkitaan sikäläisen käytännön mukaanolleen autossa jo kaupantekohetkellä eli ne kuuluvat takuun piiriin. Itse olen ostanut aina merkinnällä vientiin/ei takuuta (hyvässä yksilössä voi ottaa riskin ja onhan takuukorjauksen hoito aika hankalaakin Suomesta käsin / autoillahan on MB:n mobilo life -takuut voimassa tehtaankin puolesta ...) mikä on hyvä tinkimisperuste hinnalle. Yleensä tuolla argumentilla on hintakin tippunut aika paljon = 10-15%.
Jos joku haluaa liikkeiden nimiä (mistä uskaltaa ostaa näkemättä) niin voin niitä pyynnöstä muutaman mainitakin Etelä-Saksasta.
Saksalaiseen kauppakirjaanhan merkitäänkin sitten kaikki tiedot, eli
*onko auto ollut ammatti/taksikäytössä
*onko autossa ollut joskus vetokoukku asennettuna
*onko autossa kolarikorjauksia
* ym ym.
Takuu kaikilla autoilla on 1 vuotta ja kaikki takuuaikana esille tulleet viat tulkitaan sikäläisen käytännön mukaanolleen autossa jo kaupantekohetkellä eli ne kuuluvat takuun piiriin. Itse olen ostanut aina merkinnällä vientiin/ei takuuta (hyvässä yksilössä voi ottaa riskin ja onhan takuukorjauksen hoito aika hankalaakin Suomesta käsin / autoillahan on MB:n mobilo life -takuut voimassa tehtaankin puolesta ...) mikä on hyvä tinkimisperuste hinnalle. Yleensä tuolla argumentilla on hintakin tippunut aika paljon = 10-15%.
Jos joku haluaa liikkeiden nimiä (mistä uskaltaa ostaa näkemättä) niin voin niitä pyynnöstä muutaman mainitakin Etelä-Saksasta.
Kun itse olen kyllästynyt selittelemään km tai muuta tuontiin liittyvää, ilmoitan että autolla varmaan ajettu 400tkm, vaikka mittarissa vaivaiset puolet tuosta, (eipähän tule kenellekään kyselijälle paha olla), toisekseen auto on aito-Saksa-auto (toisaalta en ole kuullut että näitä Vehonkin mainostamia aitoja-Suomiautoja olisi edes koskaan tehty Suomessa...
), tällä ei ole mitään arvoa jne...
Pois suljettua ei varmaankaan ole se, että tuttavan kautta hankkii auton esimerkiksi vaikka juuri Saksan maalta.
-mk-

Pois suljettua ei varmaankaan ole se, että tuttavan kautta hankkii auton esimerkiksi vaikka juuri Saksan maalta.
-mk-