Viton voimattomuus
Viton voimattomuus
Vito 108 cdi -00 kävi huollossa paikallisessa korjaamossa.Autoon vaihdettiin samassa yhteydessä hehkut ja suuttimien tiivisteet.Heti huollon jälkeen ilmeni seuraavaa:Liikkeelle lähdön yhdeydessä voima on poissa! Vito meinaa sammua ja vasta reilu kierrosten nostaminen helpottaa tilannetta,alavääntö hukassa.Myös savutus on liikkelle lähdössä aikasempaa runsaampaa.Kierrosten noustua vähän helpottaa, mutta normi tehot tuntuisi olevan kateissa.Mikä meni vikaan?
.
Kumpikaan huollossa tehty juttu ei sinällään aiheuta, eikä mitenkään vaikuta tehonpuutteeseen.
Mitenkähän paljon tuohon osien vaihtoon on joutunut purkamaan muuta edestä pois.
Sieltä voisi olla vaikka mappianturin letku, tai johto löysällä.
Suuttimien päidenkin johdotuksia voisi heilutella.
Mersun käyttämässä systeemissä polttoaineen syöttöä lisätään ahtopainetiedon perustella.
Jos siis ahtopaine ei nouse, tai järjestelmä ei huomaa sen nousua, niin polttoaineen syöttömäärä ja siis tehokaan ei nouse -> auto tuntuu vajaatehoiselta, ja sitähän se onkin.
Paineen nousua ja tasoa tarkkaileen ahtopaineanturi (map-).
Elä oikein revittele.
Jos paine tosiaankin vuotaa jonneekin, niin ahdin on sitten kovilla.
Ahtopaineen tasoa taas säädellään ahtimessa olevalla hukkaportilla, sitä aukomalla.
Mersun järjestelmässä hukkaportin "perusasento" on auki.
Kun moottori käynnistyy, niin alipaine vetäisee hukkaportin kiinni, tai pitäisi, jos kaikki letkut on kiinni ja ahtopaineen säätösolenoidi ja hukkaportin kello on kunnossa.
No, jos hukkaportti jää auki, niin silloinhan ahdot ei nouse -> syöttö ei lisäänny.............
Vikamuistin luku antaa hyviä vihjeitä.
Kumpikaan huollossa tehty juttu ei sinällään aiheuta, eikä mitenkään vaikuta tehonpuutteeseen.
Mitenkähän paljon tuohon osien vaihtoon on joutunut purkamaan muuta edestä pois.
Sieltä voisi olla vaikka mappianturin letku, tai johto löysällä.
Suuttimien päidenkin johdotuksia voisi heilutella.
Mersun käyttämässä systeemissä polttoaineen syöttöä lisätään ahtopainetiedon perustella.
Jos siis ahtopaine ei nouse, tai järjestelmä ei huomaa sen nousua, niin polttoaineen syöttömäärä ja siis tehokaan ei nouse -> auto tuntuu vajaatehoiselta, ja sitähän se onkin.
Paineen nousua ja tasoa tarkkaileen ahtopaineanturi (map-).
Elä oikein revittele.
Jos paine tosiaankin vuotaa jonneekin, niin ahdin on sitten kovilla.
Ahtopaineen tasoa taas säädellään ahtimessa olevalla hukkaportilla, sitä aukomalla.
Mersun järjestelmässä hukkaportin "perusasento" on auki.
Kun moottori käynnistyy, niin alipaine vetäisee hukkaportin kiinni, tai pitäisi, jos kaikki letkut on kiinni ja ahtopaineen säätösolenoidi ja hukkaportin kello on kunnossa.
No, jos hukkaportti jää auki, niin silloinhan ahdot ei nouse -> syöttö ei lisäänny.............
Vikamuistin luku antaa hyviä vihjeitä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5