sprintshift ongelma
sprintshift ongelma
eli sprintshift laatikko ei kytke automaatille ajettaessa ns. manuaali puolella, kun sammutti auton niin taas toimii ?? oisko kellään tietoa mikä vois olla ?
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Mikä hiton sprinshift? Vai tarkoitatko AMG speedshiftiä?
Se pitää ite naputella takas D:lle, naputtelet kepistä isommalle, tai pidät siellä oikeassa reunassa hetkisen.
Toimiiko kuitenkin isommalle vaihto kun kierrokset iskee punarajalle? Vaihtaako isompaa kepistä korkeilla kierroksilla?
Mikä auto?
55 AMG:ssä kun on se aidompi manuaalipuoli niin sitä varten on sitten erillinen nappi josta vaihtuu C/S/M. Manuaalipuolelle ne kuitenkin menee kun härvää vaihteiden kanssa, mutta takaisin automaatille tuosta napista.
Se pitää ite naputella takas D:lle, naputtelet kepistä isommalle, tai pidät siellä oikeassa reunassa hetkisen.
Toimiiko kuitenkin isommalle vaihto kun kierrokset iskee punarajalle? Vaihtaako isompaa kepistä korkeilla kierroksilla?
Mikä auto?
55 AMG:ssä kun on se aidompi manuaalipuoli niin sitä varten on sitten erillinen nappi josta vaihtuu C/S/M. Manuaalipuolelle ne kuitenkin menee kun härvää vaihteiden kanssa, mutta takaisin automaatille tuosta napista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
- Jani Anttila
- Mersumies
- Viestit: 1801
- Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
- Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään
Sprintshiftit vähän keljuilee, yleensä juuri sammuttaminen auttaa.
Voi tietysti olla jostain alkavasta viasta kyse, tai sitte vaan pikkuista normaalia häiriötä... Kovin epävarmoja noi sprintshiftit...
Jollainhan tässä vastaikään meni koko laatikko jumiin, siellä oli sitten hydraulipumppu rikkoutunut, oli polttanut sulakkeen kun oli leikannu kiinni tai vastaavaa...
Voi tietysti olla jostain alkavasta viasta kyse, tai sitte vaan pikkuista normaalia häiriötä... Kovin epävarmoja noi sprintshiftit...

Jollainhan tässä vastaikään meni koko laatikko jumiin, siellä oli sitten hydraulipumppu rikkoutunut, oli polttanut sulakkeen kun oli leikannu kiinni tai vastaavaa...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Ihan vaan tyhmänä kyselen, että minkä takia x16 Sprintteriin on edes ollut saatavilla SprintShiftiä, sillä aito automaatti on ollut lähes saman hintainen, eikä siitä ole kuulunut juurikaan negatiivista palautetta. Itsellänikin oli tuo entinen aidolla automaatilla ja uudelleen ohjelmoituna (yli 200 hv ja reilusti yli 400 Nm), n 120 tkm eikä kertaakaan ongelmaa laatikossa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Jaa a, liekö mersu halunnut tuoda jotain mullistavaa ja uutta pakumarkkinoille? Ja toihan se, mutta uudessa on aina niin pirusti noita lastentauteja...
Sprintshiftiähän sai kaikkien moottoreiden yhteyteen, koska tämä ei ollut aito automaatti, vaan robotisoitu manuaali, eli ei sellaista tehohävikkiä kuin perinteisellä automaatilla. Muistaakseni perinteistä automaattia ei edes saanut 2000 luvun alun sprinttereihin, ainoastaan Sprintshift oli ainoa vaihtoehto automaattia haluavalle. Perinteinen automaatti sitten tuotiin takaisin markkinoille, liekö joskus 2002 paikkeilla, suuren kysynnän (ja liekö sprintshiftin vikojen?) takia. Tosin vain X16cdi malleihin, eihän pienemillä koneilla ehtis, eihän?

Sprintshiftiähän sai kaikkien moottoreiden yhteyteen, koska tämä ei ollut aito automaatti, vaan robotisoitu manuaali, eli ei sellaista tehohävikkiä kuin perinteisellä automaatilla. Muistaakseni perinteistä automaattia ei edes saanut 2000 luvun alun sprinttereihin, ainoastaan Sprintshift oli ainoa vaihtoehto automaattia haluavalle. Perinteinen automaatti sitten tuotiin takaisin markkinoille, liekö joskus 2002 paikkeilla, suuren kysynnän (ja liekö sprintshiftin vikojen?) takia. Tosin vain X16cdi malleihin, eihän pienemillä koneilla ehtis, eihän?

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ac1d236fbe
KöLli-Varaosista niinku edullinen kuin 335e
Et en ehkä ensimmäisenä lähtis vaihtaa tuota hydraulipumppua...
Sit vasta ku vaihdelaatikko jää jumiin...
KöLli-Varaosista niinku edullinen kuin 335e

Et en ehkä ensimmäisenä lähtis vaihtaa tuota hydraulipumppua...

Sit vasta ku vaihdelaatikko jää jumiin...

Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi