sprintshift ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
vahapju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 22.01.2008 00:06

sprintshift ongelma

Viesti Kirjoittaja vahapju »

eli sprintshift laatikko ei kytke automaatille ajettaessa ns. manuaali puolella, kun sammutti auton niin taas toimii ?? oisko kellään tietoa mikä vois olla ?
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Mikä hiton sprinshift? Vai tarkoitatko AMG speedshiftiä?

Se pitää ite naputella takas D:lle, naputtelet kepistä isommalle, tai pidät siellä oikeassa reunassa hetkisen.

Toimiiko kuitenkin isommalle vaihto kun kierrokset iskee punarajalle? Vaihtaako isompaa kepistä korkeilla kierroksilla?

Mikä auto?

55 AMG:ssä kun on se aidompi manuaalipuoli niin sitä varten on sitten erillinen nappi josta vaihtuu C/S/M. Manuaalipuolelle ne kuitenkin menee kun härvää vaihteiden kanssa, mutta takaisin automaatille tuosta napista.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
vahapju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 22.01.2008 00:06

Viesti Kirjoittaja vahapju »

ai niin anteeksi kyse on sprintteri 316
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Jaa siinon joku sprintshift. No samalla lailla varmaan niissäkin toimii.
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Sprintshiftit vähän keljuilee, yleensä juuri sammuttaminen auttaa.

Voi tietysti olla jostain alkavasta viasta kyse, tai sitte vaan pikkuista normaalia häiriötä... Kovin epävarmoja noi sprintshiftit... :cry:

Jollainhan tässä vastaikään meni koko laatikko jumiin, siellä oli sitten hydraulipumppu rikkoutunut, oli polttanut sulakkeen kun oli leikannu kiinni tai vastaavaa... :?
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Joo hydraalipumppu varmaan sökö, taksi ajossa kestänyt n.100tkm ja aina uusi pumppu ja meno jatkuu!
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Ihan vaan tyhmänä kyselen, että minkä takia x16 Sprintteriin on edes ollut saatavilla SprintShiftiä, sillä aito automaatti on ollut lähes saman hintainen, eikä siitä ole kuulunut juurikaan negatiivista palautetta. Itsellänikin oli tuo entinen aidolla automaatilla ja uudelleen ohjelmoituna (yli 200 hv ja reilusti yli 400 Nm), n 120 tkm eikä kertaakaan ongelmaa laatikossa.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

Jaa a, liekö mersu halunnut tuoda jotain mullistavaa ja uutta pakumarkkinoille? Ja toihan se, mutta uudessa on aina niin pirusti noita lastentauteja... :?

Sprintshiftiähän sai kaikkien moottoreiden yhteyteen, koska tämä ei ollut aito automaatti, vaan robotisoitu manuaali, eli ei sellaista tehohävikkiä kuin perinteisellä automaatilla. Muistaakseni perinteistä automaattia ei edes saanut 2000 luvun alun sprinttereihin, ainoastaan Sprintshift oli ainoa vaihtoehto automaattia haluavalle. Perinteinen automaatti sitten tuotiin takaisin markkinoille, liekö joskus 2002 paikkeilla, suuren kysynnän (ja liekö sprintshiftin vikojen?) takia. Tosin vain X16cdi malleihin, eihän pienemillä koneilla ehtis, eihän? :roll:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
vahapju
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 5
Liittynyt: Ti 22.01.2008 00:06

Viesti Kirjoittaja vahapju »

joo täytyypi tutkia pumppu ! mistä muuten pumppua vois kysellä jos jätetään veho pois ?
Avatar
Vensku_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 466
Liittynyt: Ma 05.11.2007 19:34
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja Vensku_ »

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... ac1d236fbe

KöLli-Varaosista niinku edullinen kuin 335e 8)

Et en ehkä ensimmäisenä lähtis vaihtaa tuota hydraulipumppua... :roll:

Sit vasta ku vaihdelaatikko jää jumiin... :lol:
Mersut: W902 208D '96 - W903 310D '97 - projekti

BMW 530D Touring '99 - Mazda 323 1,5 '89
Mitsubishit Lancer GLXi 1.5 '91, - Galant 2,0A GLS '97, Galant 2,0 stw GLX '98
Töissä: Actros 2545, Antos 2540, Sprinter W906 316cdi
Vastaa Viestiin