140:n turbo

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

140:n turbo

Viesti Kirjoittaja pekkak »

350td koneessa tuntuu ahtopaineet katoavan jonnekin. Eilen pienellä tutkiskelulla selvisi, että hukkaportin vipu jumittaa ääriasentoon, muissa kohdissa liikkuu ihan kevyesti. Kuuluisiko tehdä niin? Onko pakopuolella tiivisteitä laippojen välissä, siis siinä pakoputken jouston ja pakopesän välisissä saumoissa. Ajattelin hieman vilkaista läppää siltä puolelta. Mikä vakioahdin siinä on ja onko sellaisia markkinoilla kohtuu hinnalla?
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: 140:n turbo

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

pekkak kirjoitti:350td koneessa tuntuu ahtopaineet katoavan jonnekin. Eilen pienellä tutkiskelulla selvisi, että hukkaportin vipu jumittaa ääriasentoon, muissa kohdissa liikkuu ihan kevyesti. Kuuluisiko tehdä niin? Onko pakopuolella tiivisteitä laippojen välissä, siis siinä pakoputken jouston ja pakopesän välisissä saumoissa. Ajattelin hieman vilkaista läppää siltä puolelta. Mikä vakioahdin siinä on ja onko sellaisia markkinoilla kohtuu hinnalla?
Kuvauksesta päätellen Garretti, CRC:tä tai vastaavaa sinne akselin juuren ja "siirtoleukakiintoavaimella" eli jakarilla heiluttaa vipua, niin saattaa herkistyä.

Mut epäilen et onko vika välttämättä siinä. Onko vielä mekaaninen syöttöpumppu, vai sähköinen?
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Ei vieläkään kunnossa

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Mekaanisella pumpulla. Pitää purkaa pakopuolelta, kun saan auton talliin. Onko tietoa ahtimen tyypistä? Netti arvelee ahtimen olevan Carrett tb0390 mutta ahtimen kilpeä en vielä ole nähnyt (kun peili ole hukassa).
Turbo-eemeli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Ei vieläkään kunnossa

Viesti Kirjoittaja Turbo-eemeli »

pekkak kirjoitti:Mekaanisella pumpulla. Pitää purkaa pakopuolelta, kun saan auton talliin. Onko tietoa ahtimen tyypistä? Netti arvelee ahtimen olevan Carrett tb0390 mutta ahtimen kilpeä en vielä ole nähnyt (kun peili ole hukassa).
Laita imusarjasta letku suoraan lisärikastuskalvolle syöttöpumppuun, eli ohita se "letkuhässäkkä" joka kiertää magneettiiliventtiilin kautta.

Käy kokeileen piristyykö, voit myös soittaa tuonne www.lds-turbo.com
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Vika löytyi

Viesti Kirjoittaja pekkak »

hukkaportin akselin laakeroinnissa aika suuri välys (reikä soikea). Nyt pitäisi saada jostain korvaava ehjä osa. Jatkan keskustelua ostopalstalla.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Akelin holkki

Viesti Kirjoittaja pekkak »

oli liikkunut liian alas. Annoin lämpöä ja löin hieman syvemmälle. Vieläkin tuntuu olevan jotain vikaa, pitää tarkistaa onko "holkki" taas päässyt liikkumaan.
pekkak
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: Su 13.02.2005 22:20

Kuntoon tuli

Viesti Kirjoittaja pekkak »

Ei ollut holkki liikkunut, vaan "järjestelmä" edellytti EGR:n kytkemistä takaisin, muuten ei suostu antamaan ahtoja.
Vastaa Viestiin