140:n turbo
140:n turbo
350td koneessa tuntuu ahtopaineet katoavan jonnekin. Eilen pienellä tutkiskelulla selvisi, että hukkaportin vipu jumittaa ääriasentoon, muissa kohdissa liikkuu ihan kevyesti. Kuuluisiko tehdä niin? Onko pakopuolella tiivisteitä laippojen välissä, siis siinä pakoputken jouston ja pakopesän välisissä saumoissa. Ajattelin hieman vilkaista läppää siltä puolelta. Mikä vakioahdin siinä on ja onko sellaisia markkinoilla kohtuu hinnalla?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: 140:n turbo
Kuvauksesta päätellen Garretti, CRC:tä tai vastaavaa sinne akselin juuren ja "siirtoleukakiintoavaimella" eli jakarilla heiluttaa vipua, niin saattaa herkistyä.pekkak kirjoitti:350td koneessa tuntuu ahtopaineet katoavan jonnekin. Eilen pienellä tutkiskelulla selvisi, että hukkaportin vipu jumittaa ääriasentoon, muissa kohdissa liikkuu ihan kevyesti. Kuuluisiko tehdä niin? Onko pakopuolella tiivisteitä laippojen välissä, siis siinä pakoputken jouston ja pakopesän välisissä saumoissa. Ajattelin hieman vilkaista läppää siltä puolelta. Mikä vakioahdin siinä on ja onko sellaisia markkinoilla kohtuu hinnalla?
Mut epäilen et onko vika välttämättä siinä. Onko vielä mekaaninen syöttöpumppu, vai sähköinen?
Ei vieläkään kunnossa
Mekaanisella pumpulla. Pitää purkaa pakopuolelta, kun saan auton talliin. Onko tietoa ahtimen tyypistä? Netti arvelee ahtimen olevan Carrett tb0390 mutta ahtimen kilpeä en vielä ole nähnyt (kun peili ole hukassa).
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti:
Re: Ei vieläkään kunnossa
Laita imusarjasta letku suoraan lisärikastuskalvolle syöttöpumppuun, eli ohita se "letkuhässäkkä" joka kiertää magneettiiliventtiilin kautta.pekkak kirjoitti:Mekaanisella pumpulla. Pitää purkaa pakopuolelta, kun saan auton talliin. Onko tietoa ahtimen tyypistä? Netti arvelee ahtimen olevan Carrett tb0390 mutta ahtimen kilpeä en vielä ole nähnyt (kun peili ole hukassa).
Käy kokeileen piristyykö, voit myös soittaa tuonne www.lds-turbo.com
Vika löytyi
hukkaportin akselin laakeroinnissa aika suuri välys (reikä soikea). Nyt pitäisi saada jostain korvaava ehjä osa. Jatkan keskustelua ostopalstalla.
Akelin holkki
oli liikkunut liian alas. Annoin lämpöä ja löin hieman syvemmälle. Vieläkin tuntuu olevan jotain vikaa, pitää tarkistaa onko "holkki" taas päässyt liikkumaan.
Kuntoon tuli
Ei ollut holkki liikkunut, vaan "järjestelmä" edellytti EGR:n kytkemistä takaisin, muuten ei suostu antamaan ahtoja.