JP74 kirjoitti:Opetelkaapas nyt suutinukot se AMG-version valmistaminen

Luulis, että niillä olisi tietyissä piireissä markkinoita?
Onkos sulla Jape vielä ne germaanisuuttimet ?
Hämeen dieselissä on nyt testipenkki, jossa paine tehdään "oikealla" auton pumpulla ja suuttimet tulee railpukkiin kiinni.
Ruiskutusaikaa voidaan säädellä ja tuotto saadaan mitattua.
"Todellisissa" olosuhteissa.
Ei mahtaisi olla monen kympin juttu laittaa ne germaanit sinne mitattavaksi ja samalla näkisi, että toimiiko ne kunnolla ja voiko laittaa autoonsa.
Samoin tuotto selviäisi.
Laitat sitten VNT-ahtimen.
Jotenkin tuntuu nyt siltä, että tämä suutinasia alkaa valkenemaan.
Ainaskin nyt parissa paikassa asiaan oikein tolkusti paneudutaan.
Oikein todella toivoisin, että siitä olisi jossain vaiheessa heille myös taloudellistakin etua.
Ovat sopivasti eri puolellakin Suomea, etteivät joudu toistensa "reviireille", mitenkään.
Meille kaikille muille etu sitten tulee sitä kautta, että on taatusti halvempaa, olipa ihan "tavan", tai jotenkin muutettu suutin, niin korjuuttaa vakiota, tai teetättää siitä käytännössä sellainen, kun haluaa.
Kun ja jos tämä suuttimen rakenteenkin toiminta selviää, edes senverran riittävällä tasolla, että haluttuihin ominaisuuksiin voidaan vaikuttaa ja suutin edelleenkin kaikin tavoin toimii "oikein", niin eikös sitten jo ala ollakkin kaikki cdi-tekniikkaan liittyvät "erityispiirteet" olla viipaloitu ja syöty ja ymmärretty.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5