Mulla olisi korvattu 50% tuon -96:n maalauksista, tosin jarruvalon alareunan kukkasta ei olisi kuulemma hyväksytty korvattaviin kohteisiin!!
Hinnaksi olisi jäänyt 1450€ ja korjaus olisi pitänyt tehdä 2 viikon sisään päätöksen saamisesta (loppumarraskuuta) joten en viitsinyt joululahjarahoja heittää meseen. Aion myydä tuon dieselin pois ja kunnostaa bensaväykyn, vaimolle tulee jokin luotettavampi kulkupeli kuten Toyota.
Jos jotain kiinnostaa ostaa E320 cdi 420tkm niin lähetelkää postia.
Terve!
Onko kenenkään tarvinnut korjauttaa taka-apurunkoa? Katsastusmies löi rengasraudan läpi vasemman takapyörän kohdalta, suoraan alhaalta päin ja tietysti tuli hylkäys. Lisäksi ainakin toinen etujousen kuppi menee hitsaukseen. Auto on 290 td -97 300 tkm, alkuperäinen suomiauto. Ovet on korjattu/vaihdettu kolme vuotta sitten takuuseen.
Onkohan vielä normaaliakin lahompi tapaus.
Seatin ja Vw:n laatuun todella pahasti pettyneenä, suunnittelen paluuta tähtikeulaisten joukkoon E, C tai vaikkapa ML:n puikoissa.
Minkä vuosimallin e-sarjalaisia kannattaa vältellä tuon ruostumisongelman vuoksi, vai ovatko nuo kaikki 2000-2003 vuotiset yhtä huonoja. Entä ML tai C-sarja?
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Vw 2.0tdi romukoneeseen totaalisen vittuuntuneena, ei kaipaisi enää lisää yllätyksiä..
C-sarja 2003 on ainakin ihan hyvä valkoisena ruostumaan, mutta homma on korjattavissa hyvällä käsittelyllä ja maalauksella. Sitten se onkin ongelmista pienin. Valkoinen on muuten nykyään seksikäs väri. Esittelyautot uusista S-sarjalaisista olivat parissa Germaanian autoliikkeessä valkoisia... Hyviltä näyttivät.
putukiffeli kirjoitti:Seatin ja Vw:n laatuun todella pahasti pettyneenä, suunnittelen paluuta tähtikeulaisten joukkoon E, C tai vaikkapa ML:n puikoissa.
Minkä vuosimallin e-sarjalaisia kannattaa vältellä tuon ruostumisongelman vuoksi, vai ovatko nuo kaikki 2000-2003 vuotiset yhtä huonoja. Entä ML tai C-sarja?
Kaikki vinkit otetaan kiitollisena vastaan. Vw 2.0tdi romukoneeseen totaalisen vittuuntuneena, ei kaipaisi enää lisää yllätyksiä..
juhape kirjoitti:Ei taida kannattaa tuota minun autoa enää käydä näyttämässä. Vai miten vanhoja ne laittaa tehtaan piikkiin?
Ite saatiin viime kesänä 1997 Väykky 100 % tehtaan takuuseen, kun kyseessä oli pelkästään etupalkki (muuta ruostetta ei ollu!!!). Ei kysytty mitään huoltokirjoja tms. (auto oli Saksasta tuotu vuonna 2006) vaan korjattiin ihan kiltisti ja uus etupalkki vielä massautettiin ilmaseksi. Sanoivat, että etupalkki on tyyppivika ja se korjataan jopa ihan ensimmäisten Väykkyjen osalta 100 % tehtaan piikkiin - ei muutaku seuraavana aamuna auto Veholle ja samana päivänä sai noutaa. Tämä siis Muuralassa vauriokorjaamossa sen jälkeen kun olin puhelimitse yhteydessä Väykkyjen ruostekorjauksista vastanneeseen Vehon henkilöön. Ekan kerran asioitiin toisella paikkakunnalla virallisessa Mersuhuollossa, jossa sanottiin korjaamopäällikön johdosta heti suoraan mitään kattomatta "ei mee takuuseen, on jo toi -97 niin vanha..."
Mulla on -96 vuoden väyrynen, mahtaisikohan siitä saada vielä sen etupalkin korjauksen takuuseen? ja jos ei saa niin onkohan siihen olemassa mitään ns. korjaussarjaa, että voisi paloja vaihtaa? viime viikolla tuli tehtyä autoon kunnon huolto. (itse olin reissus, isä teki ) ja se katteli että etupalkki on kyl alapuolelt niin huonos hapessa, että varmaan kohta jo katsatuksessa tulee moitteita. tänään kävin sopimassa auton muiden ruostekohtien korjauksesta (kaaret ja takavalon luona) yhden tutun maalarin kanssa. tuntuu mukavalta ku saa auton taas siistiin kuntoon kesäksi.
No eihän siinä etupalkissa muuta, mutta se alapuolinen pelti mätänee alta aikayksikön, koska palkin ja sen väliin jää vesi lillumaan. Itsellä kyllä vaihdettiin kiltisti takuuseen aikoinaan. Harkitsin kuitenkin, että viittiikö edes ottaa, koska se ruostuu kuitenkin uudestaan. Ois ollu paree vaan ite vaikka rosterista hitsata siihen se uusi alapelti, porata siihen reikiä ja massata huolella kaikinpuolin.
ei kuulemma mene etupalkki takuuseen. ajattelin, että ite korjataan kunhan tulee paremmat kelit. sinne etupalkin ja alasuojan väliin kannattaa laittaa kumiset koroke palat jotta se muovi ei hankaa kiinni siinä etupalkissa. ja sitten tarpeeksi monta reikää siihen muoviin akkukoneella ettei jää vesi seisomaan sinne. mersun liikkeessä valmiit korjaus palat palkin alapuoli 37,50€, mutta voihan ne itsekin muotoilla pellistä.
Jos kysyit ihan normihuollosta normityypeiltä, niin ne sanoo aina että "ei me mitään korvata" jne. Sun täytyy soitaa Veholle ja pyytää yhdistämään Väyrysten ruostekorjauksista vastaavalle taholle, oliko se nyt Suutarilan Veholla joku Osmo jotain tjsp., kumminkin osaavat heti huollosta yhdistää sinne kun sanot vaan että "E-sarja ja ruostetta" . Hänelle kun esität asian, niin voit viedä autosi mille hyvänsä Mersun vauriokorjaamolle tarkastukseen ja korjaukseen. Uskoisin kyllä, että etupalkin saa vieläkin takuuseen, koska se on todellakin niin tyyppivika kun vaan olla voi. Lisäksi takuukorjauksessa massaavat ilmaiseksi etupalkiston, tai niin ainakin mulla tekivät, jottei tarvi heti olla vaihtamassa uuteen (no se etupalkki olikin ainoa ruostesuojaamaton osa kyseisessä autossa ja sen kyllä huomas).
Ollos hyvä. Siis tosiaan faktahan näissä Mersujen ruostekorjauksissa on se, että Tauno Tavallinen -huoltotiskin henkilö tai muutenkaan huollon väki ei vieläkään ota mitään vastuuta näistä eivät ikinä ole halukkaita korvaamaan muutenkaan mitään takuuasioita tai käsittelemään reklamaatioita tms. Aina se täytyy lopulta ottaa ylempään tai asiantuntevampaan tahoon yhteyttä.
Suutarilan Veholla oma Mersu-rassukka sai nopeaa ja hyvää palvelua. Ensin meni meili, sitten tuli puhelu ja auto meni työn alle (W203). Siitä tarina risuja ja ruusuja -osastolla.
Onko mitään mahiksia saada takuuseen tai ees avustusta vuoden -97 W202 farkkuun? Muita ongelmia ei ole ainakaan vielä löytynyt kuin ovesta ja takakontin kahvan tienoolta...
Puppa kirjoitti:Onko mitään mahiksia saada takuuseen tai ees avustusta vuoden -97 W202 farkkuun? Muita ongelmia ei ole ainakaan vielä löytynyt kuin ovesta ja takakontin kahvan tienoolta...
-Puppa
Ei varmasti ole jos takuu jo on mennyt. Tässähän ei varsinaisesti ole kyse mistään mersun goodwillistä vaan takuusta jonka mersu on autoilleen antanut, mikäli siis sitä tarkoitat.
Puppa kirjoitti:Eli lähinnä kysymys kuuluu, että kuinka pitkä korin takuu on?
-Puppa
30 vuotta.
Tämä se jaksaa aina naurattaa
Hah joo. Jos olis 30 v. takuu moottorille ja 1 v. pelleille, niin sitten olis aika kohillaan. Ei tarttis ikinä korvata moottorin hajoomista, kun auto häipyy pois ympäriltä ennen sitä.
Onko tietoa viton 02 vuoden ruostekorjauksista. Huoltokirja päättyy 60tkm kohdalla ja nyt mittarissa 150tkm. Kuskin ovi ruosteessa, sekä konepelti ja liukuovi. Kannattaako edes mennä kyselemään asiasta?
w202 -98 640tkm mittarissa ja molemmat etutukivarret poikki 80km/h vauhdista.. eikä edes kummoinen kuoppa ollu tiessä. mut ruostunu aikojen saatossa siitä alapallonivelen juuresta ja nyt sattu menee poikki molemmat..