Kestääkö OM603

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

Kestääkö OM603

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Kestääkö 500tkm ajettu 300turbo dieselin kone superturbotusta vai pitääkö suosiolla vaihtaa kannentiiviste, sun muuta osaa alakertaan.....
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 892
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: Kestääkö OM603

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

-Tatu- kirjoitti:Kestääkö 500tkm ajettu 300turbo dieselin kone superturbotusta vai pitääkö suosiolla vaihtaa kannentiiviste, sun muuta osaa alakertaan.....
No sitä on aika VAIKEETA tällee tietää ku siihe saattaa tulla huomenna mäntäpistiäinen, hups veivi tuli kylestä läpi ja hups kannen hilutki on kaheksikolla. Ja et kerenny etes virittää.
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

mb

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

Aattelin noin yleensä.... Millanen, ja minkä merkinen kannentiiviste kannattaa laittaa et kestää. Tehotavoite noin 300-400hv
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

603

Viesti Kirjoittaja j.a »

Gurut sano joskus että superiin pitää olla vähintään 400tkm ajettu lohko että on kaikki jännitykset poistunu :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: 603

Viesti Kirjoittaja veskola »

j.a kirjoitti:Gurut sano joskus että superiin pitää olla vähintään 400tkm ajettu lohko että on kaikki jännitykset poistunu :D
Mitäs lohkoja nuo dragracing ajajat sitten käyttävät ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
jusky
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 02.05.2007 09:23
Paikkakunta: kainuu

Viesti Kirjoittaja jusky »

nim. TATU Laita hakuun sanat:paras kannentiiviste. Sieltä löytyy aihe "paras kannentiiviste superiin".Lue se niin olet tietäväisempi tiiviste hommaan.
Avatar
-Tatu-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Pe 16.11.2007 08:41
Paikkakunta: P-Pohjanmaa

mb

Viesti Kirjoittaja -Tatu- »

pitää lukea
peruna.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 97
Liittynyt: Su 18.01.2009 15:23
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja peruna. »

Tämä nyt ei aivan liity aiheeseen. Mutta olisi mukava tietää kuinka paljon 300 turbodieselin vakio perä ja vaihelaatikko kestää tehoa ja vääntöä?
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Riippuu täysin perän ja laatikon kunnosta sekä ajotavasta. Vakio laatikko ilman vahvistusta ei ole pitkäikäinen 300 hepan tehoilla. Vahvistettuna kestää järkevällä käytöllä hyvinkin pitkälle.

Lukoton isoperä on kestävä jos malttaa olla sudittamatta yhtäpyörää. Toki jos peräsi on asd lukolla niin se kestää rasitusta pidempää. Perän pikkurattaat noista tahtoo ekana korkata.

Kaiken saa rikki joten noille on ihan turha mitään tehonkestoja arvioida. :wink:
Vastaa Viestiin