M-B 290 TD

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

M-B 290 TD

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

Eli lähinnä koneen kestävyys kiinnostais että eikös oo suorasuihku kone? (kuulostaa ransiitilta?) Kuinka vääräs oon? Mitä muita kokemuksia autosta?
320E
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Kuulostaa Sprintterille, koska siitä "varastettu" kone. Kovaääninen eikä mikään hirmu tehokas, toisaalta sitten taas kestävä ja vähäruokainen. Kone on suorasuihku, ainoa mersun "TDI". Tehoton siis vähän on, mutta normiliikenteessä mukava ajettava väännön takia, 300Nm 1800kierr/min->
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

Ne on eri koneet mistä sitä tehoa lähetään yrittämään.. Lähinnä toi kestävyys ja käytännllisyys puoli kiinnostaa kun tuntuu noita vehkehiä saavan suht erullisesti nettiautosta...
320E
Avatar
masaf1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1944
Liittynyt: La 29.11.2003 19:13
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja masaf1 »

No eikös toi oo kuuluisa siitä, että sillä ajaa koneen puolesta vaikka maailman loppuun asti. Väyryskori kyllä kerkiää mädätä ennen sitä :)
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Juu. kestävä vehe kyllä. :D
Ja ohjelmalla saa kyllä kivasti menohalujakin.
Kylmänä tuo käy aika karkeasti. :D Lämmetessään kyllä meteli rauhottuu ja normaali käyntilämmössä käy aika sievästikkin.
Huomattavasti pehmeämmin kuin esim volkkarin vastaavat tdi:t

"Tyyppivikana" kannentiivisteen mahdollinen nestevuoto takapäästä.

Ja satunnaisista vehkeistä on mennyt noita turbon hukkaportin ohjausventtiilejä. (alipaineella toimiva hukkis)
Kuin myös kakkospytyn suuttimia. Siinä on joku ajoituksen säätöön liittyvä anturi.

Huomattavan pieniruokainen verrattuna esikammiolliseen 300 24v isoveljeensä.
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

290 pata

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin tuo laiskuus, aina on rintterilläkin kerenny,niin miksi ei väyrysellä.
Toki toi monivena 300 on ripeämpi ja käy nätimmin ja kuluttaa näin talvella ton 8l/100.
290 vääntö +automaatti kerkee varmaan perille ja se ääni pysyy väyrysessä ulkopuolella eli ropina ei sisällä haittaa.

jamppa
Avatar
Jpalomäki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 100
Liittynyt: Pe 09.12.2005 12:25
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja Jpalomäki »

Lähtee tolla kaksysikymppiselläkin kortti.. Mut tarkotus on ostaa perus fiksu "käyttöauto" ja väykky miellyttää silmää ja ois aika lompakko ystävällinen toi 290... koska tulevaisuudes tulee oleen projektina w124 OM 606:lla että sieltä sitten se kulku puoli...
320E
kohoju4
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 26.11.2005 09:05
Paikkakunta: Kymenlaakso

Viesti Kirjoittaja kohoju4 »

Kone on ihan Ok! Ajoin tolasella E290TD -96 viidessä vuodessa 200tkm. Ostaessa ajettu 82tkm , kerran meni kansipahvi silloin ajettu 210tkm ja kun samalla vaihtoi hydraalisetnostajat (250€) niin koneen ääni tuli inhimilliseksi.
MB SPRINTER 315CDI
MB VITO 110 CDI
MB A 190

ex- SPRINTER 316CDI
ex-MB E 290 TD
ex-MB E 430 T
Vastaa Viestiin